Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Wauw Sari! Een dochter Laure! Wat gaaaaaaaaafff! En wat een mooie naam...

GEFELICITEERD!!!

Geniet ervan en hopelijk binnenkort een uitgebreid verslag van hoe het met jullie gaat...

Liefs Kaatje
hai dames.

ik hoop dat er nog plek is in jullie schema voor mij? wij zijn al sinds november 2007 bezig en nog steeds niks. ik ben 23 en mijn man is 30. op den duur zakt de moed je wel een beetje in je schoenen, ik weet niet of jullie dat ook hebben? ben afgelopen maandag ongesteld geworden en nu ben ik begonnen met temperaturen. ook ga ik volgende week zaterdag beginnen met de ovulatietest. dat ga ik 3 maanden doen en dan toch maar eens naar de huisarts denk ik.. maar ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is en 7 juni gewoon niet ongesteld word. ben blij dat ik dit forum gevonden heb, mijn moeder wordt een beetje moe van me en vind dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. makkelijker gezegd dan gedaan..

X troela
ow en sari... van harte gefeliciteerd!!!!
Hoi troela! Welkom bij ons cluppie! Ik zal je in het schema zetten.

Jij bent bezig vanaf nov.? Dat is nu dus 6 à 7 maand. Dat is nog niet zo heel erg lang hoor..... Ik ben nu zo'n 8 à 9 maand bezig. De huisarts doet binnen een jaar toch niks. Na een jaar gaan ze pas bezig met onderzoeken etc.

Wanneer je voor kinderen gaat, moet je ècht de tijd nemen. Het is niet zo van: "wij nemen nù een kind", want zo werkt het nou eenmaal niet. De natuur laat zich niet dwingen..... helaas.....

Het gaat erom dat je je cycles in de gaten krijgt en dan voor of tijdens je eisprong zorgen dat je sex hebt. Dan is het nog maar 'op goed geluk', want in 20% van de gevallen vindt er een bevruchting plaats èn is het bevruchte eitje ingenesteld. Dus naast je cycles kennen, sex hebben is het voornamelijk heel hard duimen!! En dat is wat wij hier ook voor mekaar doen! En je ziet het, de meesten zijn al zwanger!!
Sari,van harte gefeliciteerd met jullie dochter en wat een leuk naam heeft ze !!

Lekker genieten met z'n 3tjes

We horen wel weer van je

gr Amy
Ik heb het schema helemaal aangepast. Heb geprobeerd het nog overzichtelijker te maken. Wat vinden jullie ervan?

Hoe gaat het trouwens met alle zwangeren onder ons?? Zijn er meiden die bijv. het geslach al weten? Of willen jullie het juist niet weten? Ik zou het van te voren niet willen weten. Waarom niet? Nou, weet niet, vind het wel leuk om dat als verrassing bij de geboorte te zien.....
Troela, gezellig dat je erbij bent!

Dreadlokje, hartstikke mooi dat schema. Je bent geweldig!

Geen tijd, moet rennen voor de trein heb 2 dagen training. (Vandaag zelfs van 09.00 tot 20.00 uur!!!)

Tot snel meiden!

xxx

winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ik weet dat het zo niet werkt dreadlokje, helaas. maar ik kan het gelukkig al wat meer loslaten. soms lijkt het net of iedereen binnen 3 maanden zwanger is en dan is het wel eens frustrerend. ach ja, we zullen wel zien of het ons gegund is. maar die verplichte nummers ben ik op den duur ook wel zat hoor hahah.. ik heb een erg regelmatige cycles van 26 dagen en ik kan ook rekenen dus we deden het wel op het 'goede' moment. maar zoals je zegt is de kans dan nog niet zo heel groot. één keer ben ik 4 dagen overtijd geweest, je snapt dus wel dat ik helemaal in de wolken was.. voor even. in mijn achterhoofd wist ik wel dat ik ongesteld zou worden dus de teleurstelling was niet zo groot. ik duim voor jullie allemaal en voor mezelf ook!!
Sari, van harte gefeliciteerd met je kleine meisje Laure. Ik hoop dat ze snel lekker aankomt.

Troela, gezellig dat je ook mee komt schrijven. Al kan ik me voorstellen dat je liever gewoon al zwanger was geweest. Ik ben zelf wel al zwanger, maar ik duim wel al een tijdje mee voor de anderen.

Dreadje, mooie tabel! Bij mij mag bij de bijzonderheden wel dat onze kleine een jongetje wordt (maar dat had ik natuurlijk al eerder vermeld). Ik kan me voorstellen dat je het zelf niet zou willen weten en dat je graag verrast wil worden bij de geboorte. Ik vond het ook al een hele verrassing bij de 20-weken echo Het makkelijke is dat ik nu wel al hele leuke jongenskleertjes kan kopen
@ dreadlokje: super schema!

@ Troela: Welkom hier! En we weten allemaal precies waar je het over hebt! En het is heerlijk om hier dus ook je ei kwijt te kunnen vind ik...

ik ben dan nog niet zo lang "serieus" bezig, maar ik slik de pil al zo'n 3 jaar niet meer. Ik ken voldoende mensen die zelfs met het slikken van de pil zwanger worden! Dan denk je toch ook dat er iets mis is... Maar we gaan nog van het goede uit en elke maand zijn er weer nieuwe kansen. En als het zonder hulp kan, dan dat wel liever...

misschien kunnen we elkaar tips geven om de sleur uit de "verplichte" nummertjes te halen, want dat maakt het ook weer leuker (sleur is niks vind ik)...

ik heb wel het een en ander bedacht:

1) probeer omstebeurt elkaar te verassen, dmv kaarsjes (ook leuk langs de badrand als je een bad kan nemen) of een ero-massage

2) je kan bij mooi weer een beschut plekje in het bos opzoeken (als je dat leuk lijkt)...

3) doe eens een rollenspel (jij striptease voor hem, hij als store bink in pak jou opnieuw veroveren)

bij mij werkt het wel om zo er weer wat spannends ver wat verandering in te brengen... Iemand anders nog tips?
ja ik weet het bloempje.. mijn zus was aan de pil, 1x aan de race en 9 maanden later was daar mijn geweldige neefje!! ik had al jaren de kriebels maar door hem is het nog erger geworden.

en denk je dat je NOD gaat komen? van de week is het zover, ik hoop het echt niet voor je!

haha en die striptease.. tsja zo'n goddelijk lichaam heb ik nou ook weer niet hahaha. en mijn man is zeg maar van de ouwe stempel (doe maar gewoon dan is het al gek genoeg) is wel eens jammer maar ja..

meggie, jij kan al af gaan tellen. nog 2 maanden!! dan kun je eindelijk dat lekkere mannetje in je armen houden.. ik hoop dat alles goed mag gaan. en hopelijk zijn de laatste loodjes niet het zwaarst voor je!

X
Ja erg is dat he, als er dan andere mensen zo makkelijk zwanger worden (je gunt het ze van harte hoor, begrijp me niet verkeerd) en dan met zo'n baby thuis komen...

Daar krijg ik nou nesteldrang van! hahaha!

Enne wat betreft de NOD.. Tja... Ik heb zo'n idee dat ik onwijs ernstig O ga worden of er is iets anders... Want ik voel al een week een soort ongesteldheids gevoel, wat ik anders niet heb. Tja, of ik produceer als die gevoelens met mijn eigen hersens, want de vorigemaand in de laatste week voor mijn NOD dacht ik ook dat het anders was dan normaal...

Ik zit mezelf gewoon voor de gek te houden natuurlijk want je hoeft er immers helemaal niets van te voelen!

Maar ik geef dus ook wel toe dat ik het weer erg lang vind duren voor dat het mijn NOD dag is...

Maar laat ik er nou maar vanuit gaan dat het toch weer niets wordt, anders is de teleurstelling alleen maar groter.

We hebben altijd volgende maand nog!

En oke, de striptease is niks, maar de massage dan? de sfeer verlichting? Maak jezelf in iedergeval lekker in de mood, kleed je leuk aan... dat vind iedereen toch leuk! En dan is het voor hem nog normaal maar heeft het net weer een andere draai voor jou gekregen.. Misschien...

Ach en wie weet komen er nog andere meiden met heel goede ideeen!!!

Wat is het vandaag stil hier... :(
Hey meiden, ben ik ook weer! Drukke dagen gehad. Nu ff tijd gevonden om op het forum te lezen en schrijven.

Fijn dat het schema is goedgekeurd!! Hahahaha!!

Hier eigenlijk even niks bijzonders te melden. Ga morgen denk ik starten met ovulatietesten.
Hallo meiden

Ik heb er een beetje snel overheen gelezen.Maar troela welkom.

En vanmorgen weer naar de vk geweest bloeddruk was weer goed hb hebben ze geprikt was nog beter als de eerste x dus ook helemaal goed.Hij groeit goed zelf nog weinig tot geen klachten.Dread we krijgen een jongen maar goed dat weet iedereen natuurlijk al hahahahahahaha.En het schema ziet er weer leuk uit ik dacht laast nog misschien is het wel leuk om er bij te zetten van diegene die het willen weten en vertellen wat het is,maar is dus ook al weer geregeld.
Ja ja... ben er weer!

Na twee dagen intensieve training nu weer rust (lekker thuis vandaag, lang leve de stroomstoringen bij NS )

Hier ook weer gestart met de ovutesten vandaag. Beetje vroeg want meestal is mijn ovu wat aan de late kant maar we zien wel. Hoop dat het er regelmatig van komt deze week. Tips heb ik niet hoor. Mijn man is ook nogal van het `doe maar normaal...´ Zin is zin, geen zin is geen zin. Punt. Ik denk dat hij vraagt of ik last heb van obstipatie als ik ineens `sensueel´ voor hem begin te kronkelen hahahaha!

Maar nou ben ik ook niet echt zo´n sensueel tiepje. Zelf ook te nuchter voor. Ik denk niet dat ik dat voor elkaar krijg zonder zelf in een enorme lachtstuip te schieten.

Sungirl en Meggie, wat heerlijk dat het bij jullie allemaal lekker gaat zeg. Tijd vliegt he?

Troela en Bloempje, ook jullie ongeduld begrijp ik helemaal. Maar, zoals jullie zien, buiten Dreadlokje en ik is iedereen op dit topic binnen 9 maanden zwanger geraakt dus jullie hebben je wel bij een vruchtbaar topic aangesloten! Het is echt niet uitzonderlijk als het een half jaar tot een jaar duurt.

Lekker blijven proberen. Je kunt wel gewoon alvast je cyclus bijhouden. Altijd handig om daar inzicht in te krijgen.

Doe ik ook al jaren.
last van obstipatie hahaha, dat zou wel een goeie zijn!! maar zoals je zegt, ik ben daar ook te nuchter voor hoor. daarom staan die verplichte nummers me een beetje tegen. als ik geen zin heb dan heb ik ook geen zin en dan kan ik ook echt geen zin maken. moeilijk mens ben ik hoor haha.

morgen ga ik ook beginnen met ovulatie testen. voor de eerste keer.. ben benieuwd. en dan hoop ik maar dat dit topic inderdaad zo vruchtbaar is en dat we allemaal voor augustus zwanger zijn!!
Troela ik hoop het zo!

Want tegen die tijd ben ik al een jaar bezig (ok, de ene maand wat serieuzer dan de andere...) Maar ook hier slaat de ongeduldigheid wel eens toe hoor. Ik had al berekend op babybrabbel dat als het deze ronde raak zou zijn, ik op Valentijnsdag 2009 zou zijn uitgerekend. Dat is wel mooi he?

Ik weet dat ik zwanger kan worden want ik heb vorig jaar een miskraam gehad (gelukkig een hele vroege), dus dat is wel een ¨goed¨ teken. Desondanks zijn we nu meer dan een jaar verder en begint het wel echt te jeuken hoor. En inderdaad, iedereen is zwanger. Heel veel collega´s. Op mijn training gisteren ook. Daar wil ik ook tussen horen.

Nouja, we gaan gewoon lekker verder!
quote:Winterdip schreef op 21 mei 2008 @ 13:21:

. En inderdaad, iedereen is zwanger. Heel veel collega´s. Op mijn training gisteren ook. Daar wil ik ook tussen horen.

Zo inderdaad, bij mij in de omgeving lijk ik ook alleen maar zwangere vrouwen te zien lopen of mensen achter kinderwagens!!

Als je zelf wil dan vallen ze heel veel meer op (of het zijn er ook meer geworden opeens) En ging ik laatst checken op hyves bij oude klasgenoten, blijken ze allemaal al kids te hebben of nu zwanger te zijn!

Maarja meiden, we zitten dus bij een vruchtbaar forum dus ook voor ons komt het moment!!!

Hmm, blijkbaar kan je niet alle berichten zien als je een quote hebt gedaan... ook onhandig...
Ook ik ben vandaag begonnen met ovulatietesten. Vandaag, zoals verwacht... maar you never know, geen positieve test. Heb er een stuk of 11 in huis geloof ik, dus dat gaat wel goedkomen. Hahahahaha!!

Ik duim heel hard voor troela, bloempje and last but NOT least: Winterdip!!! Oh ja, en voor mijzelf natuurlijk! Ik hoop dat het bij ons allemaal raak is deze maand. Succes meiden!
zo herkenbaar allemaal!! ik werk in een supermarkt en ook daar komt de één na de ander voorbij.. en echt, ik gun het ze allemaal van harte maar soms word ik er wel eens moe van. dan komen klanten tegen me vertellen dat ze gaan stoppen met de pil en niet veel later is het al raak! en dan denk ik wel eens: ja hallo en ik dan??!! maar ach, mijn tijd komt nog wel (hoop ik).

denken jullie soms niet dat er meer aan de hand is? ik zou wel graag willen weten of ik uberhaupt zwanger kan worden. jij bent daar op een vreselijke manier achter gekomen winterdip, maar je hebt wel de 'zekerheid' dat het gewoon allemaal werkt..

dreadlokje, dat zou toch wel helemaal fantastisch zijn als we alle 4 deze maand zwanger worden!! ik heb mijn vermoedens dat dat er niet in zit but we'll keep on dreaming.. en we gaan er natuurlijk wel ons best voor doen. dan maar een striptease hahaha. meiden ik wens jullie heel veel succes en zet 'm op hè!!
Troela, onze tijd komt zeker!!!

Kijk en er zijn wel manieren om het een en ander te laten tesetn om te kijken of alles werkt, maar er zijn verhalen dat dat ook geen garantie geeft op een zwangerschap...

Maar laten we daar nou alsjeblieft niet vanuit gaan!!!

Dat lijkt me zo'n nachtmerrie!!!

En daarbij, dreadlokje zei dat ze ook pas na een jaar proberen pas echt dingen gaan onderzoeken...

Dus gewoon nog even volhouden samen met ons! We houden de moed er met zn allen wel in!

En we zijn allemaal ook nog jong dus zal zeker goed komen.

Maar als we allemaal deze maand zwanger zouden worden, nog dan is het echt heel bijzonder! Dan gaan we het echt vieren hihihi!

En stiekum denk ik ook wel eens dat er misschien iets mis is hoor, maar ik wil het eerst nog een poosje zo proberen voor dat we er een heel onderzoeks team bij halen...

Ik heb laatst trouwens ook wat gelezen over de invloeden van de maan op de eisprong van de vrouw, wel grappig vond ik het verhaaltje:

Linkje naar maan artikel
zo heb net dat verhaal gelezen bloempje, dan weet je weer eens wat.. was inderdaad grappig. maar zeker houden we de moed erin, het gaat gewoon lukken!!

en als we dan allemaal deze maand zwanger worden dan gaan we echt wel een groot babyfestijn houden!

nog steeds geen O verschijnselen trouwens??
nee nog niet!!!

En de 32e komt wel steeds dichterbij!

Maar ik heb een heel stabiele cyclus, dus ik wordt het ook vaak op die dag zelf...

Dus ik moet echt nog even geduld hebben!!!!
Oei wat erg.

Ik ben erg geschrokken.

En collega vertelde vandaag dat ze zwanger is. Ze is een schat. Het kwam vrij onverwachts (ze was er wel al mee bezig maar dat had ze tegen niemand gezegd, dus voor ons was het heel onverwachts).

Natuurlijk ben ik superblij voor haar. Ik sprong ook als eerste op om haar te zoenen. Ik vind de aankondigingen van zwangerschappen altijd super nieuws. Maar ineens deed het een beetje zeer. Sterker nog, het greep me echt aan en ik voelde me ineens zó alleen... kon wel janken. Stom he.

Ik schrok van mijn eigen reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven