Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Bloempje, spannend dat je NOD nu al zo dichtbij komt, mijn duimen draaien hoor!

Winterdip, je bent niet alleen!! Je hebt ons hier op het forum, waarbij je alles kwijt kan. Ook als het even wat minder gaat. Of misschien zelfs wel juist dan, want dan kan je het meestal minder makkelijk ergens anders kwijt. Maar je gevoelens zijn heel normaal hoor. Voordat ik zwanger ging proberen te worden wilde ik het ook al heel lang en als je dan van andere hoort dat ze zwanger zijn dan was ik ook altijd wel een beetje jaloers (zelfs op van die mooie buiken van wildvreemden).
Winterdip, ik snap je helemaal!!

Gelukkig kon je wel blij voor haar reageren...

Weten ze bij jou op de zaak dat je al aan het proberen bent eigenlijk?

bij mij niet namenlijk. En ik zal t ze ook liever niet eerder vertellen dan dat ik 3 aanden ben. Maar dat heeft misschien meer mee te maken dat ik voornaenlijk met heren werk .

Enne, nu je zo heftig reageert... wie weet ís er nu ook wel meer spelende bij jou... want als ik het goed heb is nu bij jou de vruchtbare periode weer aangebroken toch???

Meggie, bedankt voor t mee duimen!

Maarja, zal je net zien dat het rode duiveltje op zaterdag langs zal komen...

Aan de andere kant lijk ik wel steeds meer dingen te voelen die zouden kunnen wijzen op een zwangerschap... Maarja de grote vraag is dan natuurlijk of ik dat onderbewust niet zelf oproep omdat ik het zo graag wil...

Daarom durf ik het eigenlijk ook verder tegen niemand te vertellen... Ik voel me dan zo stom eigenlijk...

Maar toch wou ik t ff ergens kwijt... Hier dus dan maar

xxx
Ach lieve Winterdip..... kan het me goed voorstellen jouw gevoel erbij..... gelukkig blijf je daar niet te lang in hangen en ga je weer positief door. Weet je, over een tijdje dan zijn er weer andere meiden die dit gevoel hebben, omdat jij zwanger bent. Echt waar..... het hoort er kennelijk bij ofzo........ wat zijn wij vrouwen toch eigenlijk emotionele wezens........ bah!

Vandaag ook geen postieve ovulatietest. Denk dit weekend of vlak erna.
oh winterdip toch, dat is toch helemaal niet erg.. tuurlijk ben je heel bij voor je collega maar ik snap je andere kant ook hoor! wanneer kan jij nou eens dat goede nieuws brengen? en wanneer is iedereen nou eens blij voor jou? is helemaal normaal dat je dat voelt, want het is toch ook zo??

en misschien heeft bloempje wel gelijk en zijn het je hormonen wel.. dat zou ik je echt gunnen! maar ik ben ook niet zwanger en toch betrap ik mezelf ook wel eens op die gedachte. schaam je je voor, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft op een bepaald moment. houd de moed erin en zoals ik al eerder zei: onze tijd komt wel..

mijn eerste negatieve ovulatietest is trouwens een feit.. morgen weer een kans.
Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij.

Heb de hele week niet achter de computer gezeten.

Allereerst.... Sari gefeliciteerd!!!! Echt een mooie naam!

Echt leuk dat de eerste nu bevallen is! Op naar de volgende.

Bloempje en Troela welkom, ik duim ook voor jullie en hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!!!

Ben vorige week een paar dagen thuis geweest.

Kreeg ineens op mijn werk verschrikkelijke buikpijn.

Dus toen het na een half uur nog niet over was heb ik de verloskundige maar gebeld.

Was eerlijk gezegd best een beetje in paniek omdat ik verder nog helemaal nergens last van had gehad ging ik me nu allemaal enge dingen in mijn hoofd halen.

Gelukkig zei de verloskundige dat ze bij me thuis langs wou komen.

Nadat ze mijn buik had gevoeld (die goed was, niet hard ofzo) en ik het hartje had horen kloppen was ik weer helemaal gerustgesteld.

Waarschijnlijk had ik of last van een darminfectie (ging rond vertelde ze) of last van bandenpijn dacht ze.

Boven in je buik zit ook een band die de baarmoeder op de plek houdt, dat wist ik niet.

Ook moest ik mijn urine laten testen bij de huisarts omdat ik teveel eiwitten in mijn urine had, dus het kon ook blaasontsteking zijn.

Maar gelukkig was het geen blaasontsteking.

Ik merk dat als ik teveel voorover zit achter mijn bureau dat ik weer buikpijn krijg. Denk dus toch dat het een soort bandenpijn is.

Dus ik probeer er nu zoveel mogelijk rekening mee te houden dat ik goed rechtop blijf zitten.

Verder voel ik me prima!

Komende woensdag hebben we de 20 weken echo! Echt super spannend.

Ik hoop dat we kunnen zien wat het wordt, lijkt ons wel heel leuk om te weten.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Iedereen heel veel succes!!!

XX
Hey meiden!

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zat er ineens een beetje doorheen ofzo. Heel stom. Maarja, je hebt ook al zo lang een wens (al veel langer dan dat we uberhaupt echt bezig zijn). En dan lijkt het alsof iedereen maar kinderen baart behalve jij. Maar goed, je weet natuurlijk niet hoe lang een ander er ook al mee bezig is geweest. Dus ik heb vanavond lekker met twee vriendinnetjes zitten borrelen en nu ben ik er wel overheen hoor. Maar ik schrok echt even van mijn eigen reactie, heb ik nog nooit gehad, dat ik er ineens zo emotioneel onder werd. Gelukkig heeft niemand het aan me gemerkt, dat weet ik 100% zeker.

O, en het zijn niet mijn hormonen hoor. Heb nog geen positieve ovulatietest gehad deze week dus dat kan het al helemaal niet zijn. Gewoon een staaltje ordinaire jaloezie

Tijn, fijn dat er niks aan de hand was joh! Je schrikt waarschijnlijk wel even als je ineens zo´n buikpijn hebt. Volgende week alweer 20 weken. Ben benieuwd of je kunt zien wat het wordt, wel laten weten hoor!

Dread, dus jij ook nog geen ovu? Ik verwacht ook rond zaterdag of zondag. Misschien zelfs wel morgen, dan is het dag 12. Sowieso afgesproken morgen en zondag even een poging te wagen dus als die ovulatietest zaterdag nou positief uitslaat moeten we qua timing goed zitten. Of we passen de timing gewoon aan.

En jij ook weer aan de ovutesten Troela! Wie weet komt morgen je ei langs!

In juni gaan we lekker even op vakantie. En in die vakantie valt ook weer een ovulatieperiode dus wie wordt dat hem wel.

Bloempje, jij kunt morgen officieel gaan testen als je zou willen! Spannend, ik duim voor je!

Nogmaals bedankt voor jullie superlieve reacties. Deze gevoelens deel ik dus echt met niemand. Een beetje met mijn vriend. Maar die vindt dat ik me wel een beetje aanstel. Volgens hem zijn we nog helemaal niet zo lang bezig. Eigenlijk pas sinds februari écht met ovulatietesten enzo. Maarja, we waren er natuurlijk al veel langer klaar voor... En hij is ervan overtuigd dat het ook bij ons straks raak is (en blijft).

Dikke kus en welterusten!

knuf,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ben blij dat je je weer happy voelt winterdip!! bij mijn vanochtend geen positieve ovulatietest. en als het goed is zou morgen dat eitje langs moeten komen.. hoe lang gaan jullie er mee door als het negatief blijft?
Ben ik weer. Fris en fruitig en happy

Hier ook nog geen positieve ovulatietest hoor. Morgen of zondag dan maar.

Troela, ik weet niet hoe lang ik door zou blijven testen. Hangt af van de duur van mijn cyclus en op welke dag ik zou zitten. Misschien ben je wel te laat begonnen met testen. Maar misschien heb je een late eisprong. Als er weinig tijd tussen je eisprong en menstruatie zit wordt het een lastiger verhaal. Ideaal is 14 dagen. Maar stel dat je 7 dagen voor het einde van je cyclus pas je eisprong hebt, dan is dat te weinig tijd om in te kunnen nestelen bij bevruchting. (Als ik het goed zeg!) En dat is dan wel nuttig om te weten.

Als je dus geen idee hebt heb hoe je cyclus in elkaar zit zou ik even ruim de tijd nemen met ovulatietesten. Hoe lang duurt gemiddeld jouw cyclus en op welke dag zit je nu?
Hier tot nu toe ook nog positieve ovu-test. Ik blijf net zolang testen tot ik er wel 1 heb, had ook zo'n 11 testen in huis, geloof ik. En ik ben voor mijn cycles vroeg begonnen met testen. Vorige keer had ik op dag 14 een postieve test.

We zien wel! Komt uiteindelijk allemaal wel goed!!

Lieve Tijn, wat fijn dat alles goed gaat! Kan me jouw zorgen goed voorstellen hoor! Allemaal nieuwe pijntjes.....

Lieve Winterdip, ik herken wel wat in jouw verhaal hoor...... stiekem wel....... maar wil er niet altijd aan toegeven....... ben ik weer te eigenwijs voor....... Maar ik had vooral weleens verdriet toen mijn kleine zusje zwanger was........ en dat terwijl IK al jaren kinderen wou, maar een vriend had die absoluut NIET wou.......... en daar heel erg mee zat.......... was wel superblij voor haar hoor en kon er ook echt wel van genieten......... maar diep in mijn hart deed het zeer...... waarom IK niet? IK wil toch zo graag? Ach ja, de natuur heeft echt een eigen willetje.

Ik probeer positief te blijven en dat ben ik ook, maar soms diep van binnen........... bah!!

Fijn weekend!!
By the way: Bloempje, al ongesteld?? Of al getest?? Duim voor je meid!
mijn cycles is 27 dagen en ik zit nu op dag 12, de eerste dag van mijn menstruatie meegeteld. dit is de eerste keer dat ik ovulatietesten doe dus ik weet ook niet of en wanneer ik een eisprong heb. maar blijf ik dan gewoon doorgaan met testen tot mijn staafjes op zijn? dan is woensdag mijn laatste dag om te testen. en wat als het tot die tijd negatief blijft? ja sorry, ben nog een leek hierin.. hoop dat jullie me kunnen uitleggen wat ik moet doen en hoe en wanneer etc etc.

en bloempje... ik duim heel hard voor je!!!
hoi hoi, ben ik weer...

Ikke de hele dag hopen dat het weg blijft natuurlijk...

Maarre... ben bang dat toch ook bij mij het rode duiveltje weer langs is gekomen...

Ik voel nog geen krampen, maar heb wel al de eerste donkere voor-drap (ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden)... Dus helaas...

Geen feestje voor mij (alhoewel ik tochnog een stiekeme hoop heb dat het weg gaat), het was ook te mooi om waar te zijn he...

Dus ik heb mezelf maar lekker getrakteerd op een rose biertje dat ik nog koud had staan...

Misschien dan ook maar van die ovulatie testen kopen en weer verder hopen...

Dreadlokje, wat naar dat je een met een kinderwens een vriend had die het helemaal niet wilde!

Winterdip, fijn dat je weer fris en fruitig bent! Met volle hoop gaan we gewoon door!!!

Tijn, fijn dat alles toch goed gaat! En spannend de komende echo! Het komt ook steeds dichterbij allemaal! Straks heb jij opeens een lief kindje in je armen!!!

Liefs!
Troela, gewoon nieuwe testen kopen wanneer je nog geen positieve test hebt gehad, doortesten tot je wèl een positieve test hebt. Lijkt me wel logisch eigenlijk. Je wilt toch weten wanneer jij je ei-sprong hebt? Anders heeft het testen ook niet zoveel zin...... het kan zijn dat je eerder of later een ei-sprong hebt, maar meestal ligt het rond de 14 dagen voor je ongesteld wordt, geloof ik. Hoe vaker je ovulatietesten gebruikt, hoe meer je zelf kan inschatten wanneer je ei-sprong hebt.

Bloempje, die vriend van toen heb ik nog steeds en vorig jaar hebben we eindelijk de knoop doorgehakt samen om bij mekaar te blijven en voor kinderen te gaan (en dan nog maar afwachten of dat lukt.....). Het was een hele zware tijd, want 4 jaar geleden was ik al helemaal aan kinderen toe...... heb telkens maar weer geduld moeten hebben (omdat ik vind dat je er allebei achter moet staan) en me maar af moeten vragen of hij überhaupt wel ooit zover zou komen (omdat hij zei nooit kids te willen.....). Heb me toen ook heel erg alleen gevoeld, want het was iets van mij alleen........ Gelukkig is dat nu niet meer aan de orde...... maar dat betekend wel dat ik nu minder geduld heb af en toe.......

Oh ja, Tijn: succes met de echo!!! Spannend hoor! Willen jullie het geslacht weten??
Ps: Mijn vriend en ik zijn heel erg gelukkig samen!! We zijn èchte maatjes! En nog steeds stapelgek op mekaar. Ben blij dat we nu samen voor kids gaan! Want ik wil alleen maar hèm als vader voor mijn kinderen.
ok dan test ik net zo lang door tot het positief is. zo niet dan test ik volgende maand maar de hele maand denk ik. maarre.. ik heb nu die clearblue testen en dat wordt dan wel een beetje duur, om daar nou elke week 33 euro voor neer te leggen... welke gebruiken jullie?

erg jammer bloempje dat je waarschijnlijk weer ongesteld bent!! maar volgende keer beter.

en dreadlokje, ik ben blij voor je dat je vriend van gedachten veranderd is!! en ik hoop van harte dat jullie binnen nu en een jaar jullie eerste liefdesbaby krijgen! maar dat hoop ik natuurlijk ook voor winterdip en bloempje! en ook voor mezelf..
Troela, ik heb pas nog hier geschreven dat ik ovulatietesten had gekocht via testjezelf.nu. Die zijn stukken goedkoper, daar heb je 7 testen voor 12 euro en 14 testen voor 22 euro! Stukken goedkoper dus. En ik heb hiermee al een positieve test gehad vorige maand, dus werkt goed! Misschien eens handig dat je dit topic eens helemaal door gaat lezen, want we hebben al heeeel veel geschreven hier..... dan weet je ook ongeveer waar wij staan.......

Ik hoop toch van harte dat ik eerder zwanger mag raken........ want we zijn nu zo'n 9 maand bezig......... maar goed, de natuur laat zich niet dwingen.

Bloempje, heeft je ongesteldheid doorgezet?? Hoop van niet.....
het spijt me dat ik vragen stel over dingen waar jullie het al over gehad hebben. maar ik heb gewoonweg geen tijd om heel dit topic door te lezen. ben een druk mens..

bloempje ik ben toch wel benieuwd hoor!!
Hoi hoi,

Sorry dat ik even op me heb laten wachten, maar ik werd dus inderdaad HEEL erg ongesteld...

Niet erg lang nadat ik hier een berichtje had achter gelaten ben ik maar even lekker op bed gaan liggen met krampen en ook nog hoofdpijn. Vandaag was de hoofdpijn gelukkig over maar de krampen zijn er helaas nog... En dan te bedenken dat ik de komende periode hoopte hier geen last van te hebben! Maarja, voor 20 juni mag je mijn NOD noteren dus...

Op naar de ovulatie tests dus...

Dreadlok, wel bijzonder dat je vriend nu wel kinderen wil! En voor jou helemaal geweldig, zeker als je hem de meest geschikte partner en vader vind! Ik heb ook wel een poos moeten wachten voor dat wij (nu dus pas) aan kinderen beginnen. Mijn vriend wou wel kinderen, maar voelde zich zelf te veel kind. En ik vind inderdaad dat je het wel allebei moet willen, je kan iemand niet dwingen, das niet eerlijk voor hem en ook niet voor t kind. en als je graag kids wil is dat wel eens moeilijk. Mijn beste vriendin die een paar jaar jonger is dan mij heeft nu al 2 kinderen bijvoorbeeld. En dan krijg je het ook even moeilijk als het bij jezelf ook niet meteen lukt. Perslot was het eerste kind bij mijn vriendin "per ongeluk" en de 2e was raak bijna direct na het stoppen met de pil... Maar tuurlijk gun ik het haar van harte en geniet ik ook van haar kids. Maar we weten allen hoe je je dan voelt.

Maar ik moet trouwens nog wel zeggen dat als je zo'n hele poos bij elkaar bent krijg je wel een ander soort band met elkaar. Gewoon ook omdat je dan al zoveel met elkaar hebt mee gemaakt en zo super vertrouwd bent dat je echt jezelf kan zijn. Heerlijk gewoon. Dan schikken ze ook niet meer van dat groene gezichts masker (bij wijze van spreken) hihihi!

troela, het is idd lastig als je er bij komt om alles van daarvoor te lezen, maar toevallig had ik er net voor dat jij er bij kwam, over gevraagd

Maar nu ben je ook weer op de hoogte en iedereen hup naar de website van testjezelf.nu voor de testen! hihihi!

meiden, nieuwe maand, nieuwe kansen!

Hey hey meiden

Was ik weer ff nou gisteren gebabyshopt heel veel gekocht en heb nu bijna alles.Morgen gaan we naar de opa en oma van vriendlief het wiegje bekijken en dan kan ik ook eindelijk onze slaapkamer omtoveren tot baby/onze slaapkamer.En heb weer ff op marktplaats gespeurd naar kleren en jaja weer een heel groot pakket met meer als honderd stuks in de maten 50 tot 68 geschoord voor 50 euries en het is van alles sokjes,broekjes,shirts,boxpakjes enz.

Dread en winter zijn jullie het testen nog niet zat?

Zou het misschien niet helpen als je niet meer test en gewoon zegt van ik zie het wel dat je dan meer ontspannen bent.Maar goed ik heb makkelijk praten ik was zo zwanger.

En bloempje kop op nieuwe maand nieuwe kansen.
jeeeejj mijn ovulatietest was positief! aan de slag dan maar.. ik heb gewoon een paar dagen later dan 'gemiddeld' mijn eisprong. en ik maar meteen denken dat ik er helemaal geen heb. jaja de positiviteit straalt er vanaf hahaha.

en bloempje, ik vind het echt rot voor je dat je zo veel last van je ongesteldheid had. maar op naar de volgende ronde!! alvast succes..
Hier ook een positieve test (gisteravond al, maar toen kwam het er niet van), kijken of ik vriend zometeen zo ver kan krijgen. Hij loopt niet over van enthousiasme in ieder geval... Pffff.... Heb ik weer.

Sungirl, ja misschien die testen een keer de deur uitgooien maar weet je, wij zijn al zo lang samen, dat we gewoon echt niet meer 3 keer per week seks hebben. Op zich vind ik dat helemaal niet zo erg. Al zou ik wel wat vaker willen hoor, maar hij heeft er wat minder behoefte aan dan ik. Maar goed, ik vind het niet zo´n heel groot probleem want er is wel voldoende liefde en intimiteit etc. Maar goed, die testen vind ik dus wel handig om het een beetje te kunnen sturen.

Ik denk wel nu redelijk inzicht te hebben in mijn cyclus. De eisprong is altijd tussen dag 11 en 14. Dus misschien kan ik die testen ook wel gewoon opzij flikkeren.

Leuk trouwens dat je zoveel spulletjes voor weinig op de kop hebt getikt!

Bloempje, op naar de volgende ronde meid! Dikke kus voor jou.

En Dread, ook al een ovulatie in zicht? Zal ook vandaag of morgen wel komen denk ik.

Troela, wij gaan deze ronde dus gelijk op! Veel plezier

Verder vind je inderdaad veel terug in de afgelopen 51 pagina´s maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat wat lastig zoekt, als je graag iets wilt weten. Dus vragen: Stel maar raak voor een knaak!

Hoe zou het met Sari en Laure zijn? Ik hoop dat ze binnenkort even een update komt geven. Ben heel benieuwd.
subgirl, ik kan me voorstellen dat je je goed voelt na zo'n mooie marktplaats vangst! Ik zat laatst ook al stiekum te kijken wat voor leuks er allemaal op marktplaats te vinden is voor kids en positie kleding...

Maarja, ik mag het nog niet kopen van mezelf zolang het nog niet zo ver is.

Ik zat ook laatst op babybrabbel te kijken en daar zag ik van die buik foto's, en een aantal daar kon je echt aan zien dat het gemaakt is door een fotograaf. En dat is toch wel erg mooi. Ik denk dat ik dat ook leuk vind om te laten doen, als het niet te duur is!!! En anders maar kijken of mijn vriend een fotograaf in zich heeft om mooie plaatjes te kunnen maken!

Troela en winterdip, wat leuk dat jullie gelijk lopen! Stel nou dat jullie ook saampjes zwanger worden! hihihi!

Helemaal mooi zou zijn als we alle 4 deze maand zwanger worden! Dan is er opeens niemand meer niet-zwanger hihihi!

Hey meiden, ff kort berichtje van Dread!! Heb nog geen positieve test gehad.... maar dat zal rond woensdag wel zijn, denk ik (kàn eerder, daarom al vroeg gestart met testen). Heb er nog genoeg in huis, dus.......

Winterdip en Troela: héél veel succes met 'klussen'!!!
Lieve Sari, ik reageer een beetje laat maar ik zag toevallig dit topic weer staan en spiekte even wie er allemaal nog meer zwanger geworden waren en toen zag ik dat jij al bevallen was!!! Meid, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Echt super, en wat een mooie naam! Ik hoop dat alles goed gaat en wens jullie heel veel geluk met haar!

@Kaatje, Tijn, Lady en Lode, jullie nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap! (had ik volgens mij ook nog niet gedaan!) Super dat het gelukt is!

@ Dreadje en Winterdip, of all people gun ik het jullie toch zo!! :-) Wat balen dat het nog niet gelukt is... Ik blijf voor jullie duimen!

Met mij gaat het goed, ben nog steeds op zoek naar woonruimte en baal dat dat niet erg lukt maar het moet de komende paar weken toch echt gaan lukken. We hebben geen ruzie ofzo maar ik merk dat ik echt toe ben aan vertrekken. Verder geniet ik van mijn vrijgezellenbestaan! De wereld ligt weer aan mijn voeten, zo voelt het, alles is weer mogelijk en dat is best heel spannend! Daarnaast hoop ik ook nog steeds dat ik ooit, met de juiste man, ook een kindje mag krijgen. Maar dat moet nu even wachten, en ik heb er minder moeite mee dan ik dacht. Voor mij is het willen krijgen van een kind toch wel erg verbonden aan het hebben van de juiste vent en zolang ik die niet heb, is die wens meer op de achtergrond. First things first!

Meiden, zet hem op met zwanger worden en nog een fijne zwangerschap voor de zwangeren!

Liefs,

Terminator
Hey Terminator!!! Leuk om van jou te horen! Wat lief dat jij het mij en Winterdip zo erg gunt! Ik hoop dat jij snel ene fijne woonruimte vind en verder kan gaan met jouw eigen leventje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven