Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Tuurlijk gaan we door en blijven we trouw aan mekaar!! Deze maand gaan wij er dan ook hard aan werken Winterdip!! Geen gemaar, maar doen! Even geen feestjes (en alcohol) en warm-neuken (ipv lopen) ..... alleen sex wanneer ovulatietest positief aangeeft!! Oké?!!? Hahahahahaha!! En dat 3 dagen lang! Jaja!! We gaan deze keer de hele kans benutten en het zal dan ook raak zijn! Voor ons allebei! Haha!!

Ik ga deze maand gewoon door met testen, deze had ik per 14 gekocht (voor rond de 20 euro geloof ik). En zijn erg betrouwbaar. Zie testjezelf.nu.
Hoi hoi!

Is hier ook nog een plekkie voor een nieuwe?

Ik (wij eigenlijk natuurlijk) zijn vanaf februari dit jaar bezig voor de eerste

En mijn aanstaande NOD dag zou dan 23 mei zijn, en ik hoop er erg op! Maar ik weet dat het vaak veel langer duurt...

Ohja, leeftijd is 29 trouwens...
Bloempje! Tuurlijk mag je meeschrijven. We kunnen wel wat vers bloed gebruiken want zoals je kunt zien zijn alleen Dreadlokje en ik nog niet zwanger. De rest van de dames al wel. Dus aan de ene kant zou ik zeggen: Vruchtbaar en succesvol topic, aan de andere kant, wil je wel met twee van die kneusjes als Winter en Dread opgescheept zitten? Hahahaha!

Nee hoor, super leuk dat je mee schrijft.

Enne... Dread, goed plan, zo gaan we het doen!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Welkom Bloempje, zal je zsm in schema zetten.
Jammer lady's had zo gehoopt.

Hey hey bloempje leuk dat je meeschrijft zijn de meiden ook niet meer zo alleen.

En sari ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag en dat je nu met een heel mooi kindje in je armen ligt.
Lief van jou, Sungirl!! Wij moeten onze kansen beter benutten, dus daarom gaan we er deze maand er alles aan doen!! Hahahaha!!
Altijd goed om je ergens welkom te voelen

Ach kneusjes zijn jullie niet hoor!

De anderen hebben gewoon net wat meer mazzel gehad tot dusver...

Ik zit eigenlijk ook een beetje in de rats, want ik slik de pil al ruim 2 jaar niet meer en de meeste mensen om mij heen hebben zelfs met het doorslikken van de pil intussen al eens een "ongelukje" gehad... Wij nog nooit, dus ik ben bang dat het ook voor mij nog wel een poos zou kunnen duren...

De afgelopen jaren hebben we dan "voor t zingen de kerk uit" gedaan en pas vanaf februari doen we het normaal, zeg maar, hahaha!

Nouja, jullie snappen me wel ;)

In iedergeval had ik al lang (ook met alle "oeps-te-laat" gevallen) zwanger kunnen zijn als je het zo bekijkt...

Dus niets is zeker... Maar ik heb ook nog niets laten onderzoeken, het liefst proberen we gewoon nog even zonder dat soort stress. Liever niet als het niet hoeft...

En natuurlijk lekker om de andere dag sexen!! hahaha!! dan zou het zaad de beste kwaliteit hebben. Moet eerlijk bekennen dat we dat niet helemaal naleven, het moet geen verplichting worden bij voorkeur... En het is weer lente dus dat geeft iedereen weer een boost!
Hey meiden,

Ook ik wil je graag welkom heten Bloempje! Leuk dat je meeschrijft!

En jammer Winterdip en Dreadlokje! Deze maand gaan jullie het anders aanpakken zag ik. Dat lijkt me een goed plan. En dan moedigen wij jullie aan vanaf de zijlijn!

Oh ja en dreadlokje, kun je voor mij nog in het schema zetten dat ik 1 januari 2008 (!!!) uitgerekend ben...?

Thanks!

Fijne dag...

Liefs Kaatje
en ik ben trouwens ook al weer een jaartje ouder inmiddels... Zag in het schema dat er staat dat ik 26 ben, maar dat is dus 27!
Kaatje, 1 januari! Net na de feestdagen. Maf eigenlijk, ik ken veel mensen die op 1 januari jarig zijn. Dan wordt het dus een steenbokje.

Bloempje, ik begrijp je helemaal hoor. Wij waren ook al een paar jaar min of meer bewust onvoorzichtig. Eigenlijk al een jaar of 2, 3 als ik eens terugdenk. Ik heb vorig jaar ook een (gelukkig) vroege miskraam gehad, in mei. Eigenlijk hebben we toen in augustus ongeveer besloten er dan écht voor te gaan. Het waren voor die tijd altijd van die halfbakken pogingen. En weet je, als we willen moeten we ook wel een beetje plannen. We zijn al zo lang samen, standaard 3x per week seks is er bij ons echt niet meer bij hahahaha!

Maar goed, sinds augustus is het er uiteindelijk nog niet iedere maand in "die periode" van gekomen hoor. We zouden echt beter ons best kunnen doen en daar baal ik wel eens van. Meestal is het mijn vriend die het dan laat afweten. Zo ook deze ronde. Ik verwacht mijn volgende ovulatie rond volgend weekend. Maar we hebben al weer wat feestjes en verjaardagen staan. Nu vind ik dat wel best, maar hoop ik maar dat het niet weer zo'n zuipfestijn wordt. (Wij lusten allebei wel een drankje op zijn tijd ). Ik wil daar dan wel rekening mee houden maar mijn vriend wat minder. ("Ah, joh, is toch gezellig, doen we het morgen wel!" Maarja, die alcohol is ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit zeg maar.)

Dus af en toe vind ik het wel een vermoeiend gebeuren. Maar goed, ik ga mijn vriend maar vast een beetje instrueren voor volgende week, dat hij er toch rekening mee moet houden. Het slaat natuurlijk nergens op om dure ovulatietesten te kopen en dan op het moment supreme met een kater in bed te liggen...

Nouja, da's dus een beetje mijn frustratie.

Maar ik begrijp dus wat je bedoelt dat je er min of meer al langer mee bezig bent. Misschien niet zo heel erg doelbewust, maar toch. Gelukkig ben je niet zo'n tiepje dat binnenkomt en zegt: "Hoi! Wij willen kinderen" en bij ronde 1 gelijk naar de ovulatietesten grijpt en hevig teleurgesteld is als ze een maand later nog niet zwanger is. Want trust me, zulke zijn er ook. En dat is zo naief. Eén ding weet ik wel, het is niet vanzelfsprekend. Natuurlijk hoop ik dat je wel lekker zwanger bent volgende maand!

Lang verhaal... ik ga weer wat doen!
Hey meiden!

Even een heel ander onderwerp: ben nog maar 7 weken zwanger, maar al volop aan het fantaseren hoe we straks de babykamer gaan inrichten...

Hoe ziet jullie babykamer er (in gedachten) uit...? Welke kleuren, wat voor meubeltjes etc. Alle inspiratie is welkom!

Liefs Kaatje
Hahaha.. die Kaatje!

Ik zou voor rust en naturel gaan. Natuurlijke materialen.

Wel met leuke gekleurde accessoires, maar de vloer, wanden en meubels zelf zou ik heel rustig houden.

Geen schreeuwend groen/blauw/oranje. Al kan dat natuurlijk ook heel leuk zijn. Ojee... kan me voorstellen dat dat moeilijk is.

Ik houd in ieder geval niet van "romantische knuffelberen" enzo. Je weet wel, beigeachtig behang met een lambrizering erin en dan een band in het midden of tegen het plafond waar allemaal diertjes in huppelen. De onderkant van de lambrizering is dan gestreept en de bovenkant in één kleur ofzo. Pastelkleuren, ben ik ook niet zo'n fan van.

Ik zou of voor rust of voor hip kiezen. Hahaha... Succes!
@ winterdip: Tja ik ken het met dat “plannen” en het lang samen zijn…

Dit jaar zijn wij namelijk 10 jaar samen, dus dat is ook al een behoorlijke poos.

Maar toch plannen wij eigenlijk niet, ik wel…

Ik ben ook degene die het liefst nu al een kindje wil… eigenlijk al vanaf mijn 26e…

Maarja, hij voelde zich nog te jong dus ik heb gewacht… maar ik heb wel gezegd dat ik voor mijn 30e kinderen wilde hebben. Nouja, meervoud lukt nu toch al niet meer, tenzij ik een tweeling zou krijgen maar dat zit in geen van beide families.

Dus nu heb ik het al weer verzet naar dat ik in ieder geval zwanger wil zijn voor mijn 30e. Nu maar ook hopen dat dat lukt, want je hoort ook zoveel over miskramen… Dat lijkt me echt een hel als je heel graag een kindje wil…

Maar wij vrouwen voelen de drang om een kindje te krijgen toch wel veel sterker dan de meeste mannen. Vandaar ook dat die van jou het minder serieus zal lijken te nemen als dat jij het doet (denk ik)

@Kaatje: Ik denk dat ik zou gaan voor een kamer in zachtgeel en lichthouten meubels. Lekker rustgevend in iedergeval en vrolijk! En dan hier en daar wat off white en grijsblauw...

Maar in werkelijkheid wordt het meestal toch anders dan dat ik mij voorstel aangezien ik dan erg wordt afgeleid van alle andere leuke dingen die ik dan tegen kom! hihihi!
Ik heb het schema weer aangepast!!

Kaatje, ik denk dat jij 1 jan. 2009 uitgerekend bent i.p.v. 1 jan. 2008? Hihihi!!

Bloempje: ook al zo lang bij je vent? Ik en mijn vriendlief zijn inmiddels ruim 11 jaar samen!! En ik geniet nog iedere dag! Leuk is dat hè! Ik wou ook altijd kinderen voor mijn 30ste, dat is me niet gelukt..... maar dat geeft niks, nu is mijn lief er wèl aan toe.

Winterdip, mijn vriend zei vandaag nog tegen mij dat ik aankomende maand wel aan moet geven wanneer ik positieve ovulatietest heb, zodat we er voor kunnen gaan. Hahaha!! Hij neemt het ook iedere maand steeds serieuzer. Leuk is dat!! Denk dat ik rond de 28ste een eisprong zal hebben. Heb wel extra tests besteld.

Babykamer.... hmmmmmm.... we hebben al een mooie vloer liggen in die kamer (laminaat: antique eiken), dus lekker rustig. De muren wil ik t.z.t. wel in een kleurtje, het mag wel vrolijk hip, maar het mag absoluut geen kermis worden. Hou zelf ook absoluut niet van beertjes of behangbanden..... en al helemaal niet van zachtrose of zachtblauw.....

Denk dat we 2e-hands meubeltjes aanschaffen t.z.t. en die gaan verfen in iets aparts. Misschien wel een kunstwerk van maken?? Hahahaha!! Nee, het moet wel leuk blijven. Niet te bont dus, maar ook niet te saai (alleen maar gebroken wit ofzo). Ach, heb ideeën zat!
Zeg welke ovulatie test gebruiken jullie dan?
Bloempje, ik gebruik ovulatietesten die ik heb besteld bij testjezelf.nu. Eigen merk van hun. Scheelt enorm veel geld met ovulatietesten die je bij de drogist kan kopen.
Even gechecked natuurlijk...

En idd zeker niet duur...

Als het de 23e niets gaat worden voor me, dan is het wel aardig om ook eens zo iets te proberen...

Je mag het toch wel een beetje sturen, volgens mij doen vrouwen dat ook al door de eeuwen heen! hahahaha!

Zo ff wat anders... Altijd zo de week voor mijn menstruatie ben ik net een kliko; ik kan dan met het grootste gemak een uitgebreide lunch naar binnen werken. Nouja, ik had dus ook vandaag honger in hoofdletters, dus ik lekker schranzen... Zegt een collega opeens tegen mij: je bent toch niet zwanger!

Nou krijg je dat wel vaker te horen als je wat langer bij elkaar bent natuurlijk. Men gaat gewoon wat verwachten.

Maar ik kon toch niet de gedachte onderdrukken van: ik hoop het!!!

Maar als antwoord zei ik natuurlijk dat dat bij mij in de week voor de menstruatie bij mij heel normaal is... (was ook een vrouwelijke collega natuurlijk)

Haha Dreadlokje, inderdaad 1 januari 2009... !!!

Hopelijk heeft jouw collega een goede vooruitziende blik Bloempje! Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, maar een paar maanden mijn temperatuur opgenomen, is ook nog een optie... Heeft bij in elk geval goed gewerkt. Natuurlijk in de zin dat ik nu zwanger ben, maar er was bij mij ook altijd duidelijk te zien wanneer ik mijn eisprong had. En mijn cyclus was er niet echt één volgens het boekje, dus met ovulatietesten kun je dan net op het verkeerde moment testen. Ik heb toen wij een maand of 4 "bezig" waren een keertje ovulatietesten geprobeerd, die niet positief waren. Achteraf bleek dus dat ik veel te vroeg in mijn cyclus had getest!!! Maar goed, misschien heb je ze dus niet eens nodig.... ik hoop het voor je!

Meiden, een fijn weekend alvast!!!

Liefs Kaatje
Nou Kaatje, dat zou wel erg makkelijk gaan dan! Ik zou dan echt wel een gat in de lucht springen!!!!

Maar ik ga er niet te veel van uit anders is het ook weer zo'n downer he...

En ik ben perslot ook nog maar kort echt serieus bezig...
Kaatje, had je toen niet doorgetest tot je een positieve ovulatietest had? Heb ik wel gedaan. Daarom heb ik ook via internet besteld, deze zijn stukken goedkoper en kan je dus makkelijk door blijven testen.

Ben zooooooooooo ontzettend benieuwd naar Sari.............

Goed weekend meiden!!
Heej lieve meiden,

Ik ben 7 mei bevallen van een prachtig mooi meisje, Laure 47 cm en 2060 gram. Ik verloor 6 mei bloedstolsels, ben meteen naar het ziekenhuis moeten gaan en s'ochtends is ze meteen gehaald. We zijn nog een week in het ziekenhuis moeten blijven omdat Laure een heel laag gewicht had en haar temperatuur niet kon vast houden, maar gelukkig zijn we nu thuis en kunnen we volop genieten van ons kleintje.

Sorry voor het korte berichtje, maar het is zoals jullie wel zullen begrijpen ook heel hectisch nu met zo'n kleintje.

Heel veel liefs Sari.

XXXXXXXXXXXX
SARI VAN HARTE!!!!!!

En wat een kleintje! Jammer dat je een week in het ziekenhuis moest blijven. We vroegen ons al af hoe het met je was. Gelukkig is alles verder goed gegaan, fijn dat je weer thuis bent.

Laure, prachtige naam! Helemaal mijn smaak.

Kom maar een keertje langs als je meer tijd/rust hebt om over Laure te vertellen. Tuurlijk is het nu hartstikke hectisch. Ik ben onwijs blij voor jullie!

Hele dikke knuffel voor jullie.

xxxxxxxxxxxxx

Winterdip
Sari, je kent mij niet echt want ik ben pas net bij dit forum gekomen, maar ook namens mij van harte!!!

Fijn dat je nu lekker kan genieten van je kleine meid.

Liefs
Heeeeeeeeey Sariiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!! GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Laure!! Ik had al zo'n gevoel dat het eerder geboren was..... gek hè! Ben blij te horen dat alles nu goed gaat! Doe maar kalm aan, we lezen je vanzelf wel weer hier als je ff zin en tijd hebt. Geniet eerst maar flink van jullie kleine meid hoor!!

Hele dikke knuffel van Dreadlokje!!
VAN HARTE GEFELICITEERD MET LAURE

En nu lekker genieten jammer dat je nog een week in het ziekenhuis moest blijven.Gelukkig zijn jullie nu weer thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven