Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Oh, maar dreadje is er nog niet klaar mee hoor!! Ik ben er gewoon wat minder mee bezig (behalve sex hebben rond de vruchtbare dagen ). Ik wacht gewoon weer rustig mijn NOD af......

Troela, zere meisjes?? Hahahahaha!! Wat klinkt dat grappig! Je bedoeld deze ( . )( . ) of niet!?

Winter, nog lekker gewerkt? Ben je even klaar mee met kinderen?? Dat kan. Dan laat je het toch even lekker zo..... dan komt het vanzelf wel weer! Of is het omdat je even geen zin meer heb in al dat gedoe eromheen? Anders richt jij je eerst maar eens lekker op jullie grootse vakantieplannen voor volgend jaar en dan komt het tussendoor wel een keer spontaan...

Met kinderen kan je net zo goed genieten van alles dan zonder, lijkt me. Tuurlijk veranderd je leven erdoor, maar niet alles hoor. Mijn vriend doet veel in de muziek en ik (en hij natuurlijk) wil gewoon dat hij daarmee doorgaat hoor!! En ik heb ook mijn eigen dingen waar ik mee door wil gaan. Niet alles gaan we stopzetten als er een kleine zou zijn, echt niet!! Het ligt ook helemaal aan het ritme van een kindje, als je daaraan gewend bent, dan kun je best even lekker rustig zitten eten samen met je vent. In het begin is dat wel wennen natuurlijk! Maar komt altijd wel weer goed!!

Op mijn werk zijn vorig jaar ouders samen met hun kind van 1 jaar een paar weken wezen backpacken in Australië, het kàn dus wel! Het is maar net hoe je het aanpakt, denk ik.
Troela, wanneer is jouw NOD eigenlijk?? Staat niet in schema, zie ik.
hahaha ja die ( . )( . ) bedoel ik dread!!

en tuurlijk moet je alles wel gewoon kunnen doen, vind ik ook.. maar ik denk wel dat het allemaal net iets minder spontaan zal gaan dan nu. dus ja, dan genieten we nu nog maar van al die spontane dingen!!

ik heb mijn NOD niet uitgerekend maar ik denk 28 september.. getver, als dat klopt ben ik volgende keer op mijn verjaardag ongesteld!!
Hihihi! De "meisjes"!!!! Hier moest ik wel erg om lachen!!! Die houden we dr in!

Iedereen is hier erg druk, en dat is maar goed ook, want dan is de grootste druk er af en ze "zeggen" dat als je dr niet heel de tijd mee bezig bent, het vaak makkelijker gaat. Je hoort ook van die verhalen dat als mensen het na jaren opgeven, opeens een paar maanden later zwanger zijn. Net of je lijf op slot gaat als je er te geforceerd mee omgaat of zo (ze stel ik het mij voor als het waar zou zijn).

Ik ben er zelf ook wat minder mee bezig, ook al ovu-test ik wel. Gewoon in mijn hoofd minder mee bezig. Moet ik ook wel doen anders word ik helemaal gek met alle baby's en baby's in spe om me heen...

Winter, heerlijk he, vakantie plannen maken!! Ik hou ook veel van reizen, Afrika wil ik ook eens verkenen! Eigenlijk zoveel nog, ik wil ook eens gaan kerst shoppen in het buitenland, heb ik ook nog nooit gedaan, lijkt me ook erg leuk!

Backpacken met een kind van 1! Lijkt me toch een hele opgave hoor, dan heb je toch nog bergen met luiers die je mee moet slepen?!?! En al die kleertjes, en gaat dat kind dan mee in de draagzak of in een kinderwagen? Ik kan me hier nou niet echt een voorstelling van maken eigenlijk..

Maar ik zou mij ook niet gaan beperken in de vakanties als ik een kindje heb, wel zou ik er rekening mee houden natuurlijk!
Hallo allemaal,

Ik wil jullie even laten weten dat ik er nog steeds ben hoor!!

Ik ben met de laatste loodjes bezig.

Alles gaat nog steeds goed, ik voel me eigenlijk super goed en kan (bijna ) alles doen wat ik wil.

De baby is ingedaald, dus kan wat mij betreft komen!

Ik duim nog steeds voor jullie allemaal hoor!!!

@ Amy van harte gefeliciteerd met je meisje.

Wat een mooie naam zeg.

Zou echt iets voor ons zijn als het een meisje zou zijn.

Nou ik hoop tot snel en dat ik dan babynieuws heb!

Liefs Tijn
Hey Tijn!

Leuk om weer van je te horen!

En tof dat je nog vanalles kan doen joh! al zullen de laatste loodjes altijd zwaar aanvoelen lijkt me...

Maar het is nog maar heel even en je hebt een kleine jongen in je armen!
leuk om weer van je te horen tijn!! super dat het zo goed gaat!! nog heel eventjes.... spannend!!!

meiden, hebben jullie nog wat leuks te vertellen?? ik niet hoor, ben zoooo saai vandaag.. heb zin om heel de middag in bad te liggen, maar ik moet ook nog poetsen en stofzuigen! misschien dat ik dat dan maar even heel snel doe en dan toch maar in bad ga liggen..

nou dat was me toch een boeiende bijdrage...... *gaaaaap*
hmm, niet iets leuks, wel iets wat ik even kwijt wil...

ben op verjaardag geweest en jullie weten dat mijn vriendin net bevallen is en mijn zus net zwanger is...

Nouja, dan gaat het al gauw over dat soort dingen natuurlijk...

Ik vertelde over mijn enthousiasme mbt de geboorte van mijn vriendins kindje en iedereen haakte er op in dat ze allemaal wel begrepen dat ik daar zo enthousiast over was... Zegt mijn vriendin dat zij ook super blij zou zijn als het andersom zou zijn. En wat zegt schoonma dan opeens out of the blue: "ja, als jij zwanger zou zijn, nou dan zou iedereen blij zijn!"

En je snapt natuurlijk wel dat daarna de meest akeligste stilte kwam natuurlijk...

Opzich weten mijn ma + zus + vriendin alleen van onze kinderwens, maar iedereen zit er eigelijk al op te wachten aangezien we al zo lang bij elkaar zijn. zeker schoonma zal wel denken dat het er wel tijd voor is...

Vanuit haar gezien snap ik die opmerking misschien wel een beetje, maar zeg hem dan niet waar zoveel mensen bij zijn en dat er dan ook nog eens zo'n akelige stilte valt!!!!

Pfff...

Zo, da's mijn bijdrage voor vandaag...
quote:troela4681 schreef op 23 september 2008 @ 14:21:

heb zin om heel de middag in bad te liggen, maar ik moet ook nog poetsen en stofzuigen! misschien dat ik dat dan maar even heel snel doe en dan toch maar in bad ga liggen..

Zo, lekker de hele dag vrij vandaag troela?
Grrr.... tenenkrommende situatie Bloempje! Kan ik me wat bij voorstellen hoor. Dan voel je je wel even opgelaten he?

Heb je wel al je ovulatie gemeten?

Tijn, jij gaat als een trein! Heerlijk dat alles nog steeds zo goed gaat. Je bent al met verlof denk ik? Heb je alles al klaar?

Dread, ben het volledig met je eens dat een kind je leven ook niet 180 graden hoef te veranderen. Dat weiger ik te geloven. Tuurlijk kun je nog wel gewoon je dingen blijven doen (misschien de eerste paar maanden wat minder), maar als je daar samen afspraken over maakt kan er volgens mij nog echt heel veel hoor.

Troela, had je vrij vandaag? Ik ook. Heb me ziek gemeld. Voel me niet lekker. Keelpijn en koortstig. En geen zin. En chagrijnig. En gestopt met roken sinds gister. En ook nog eens aan de lijn. Dus Winterdippie is niet op haar best vandaag.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
getver bloempje! vreselijk lijkt me dat.. en wat zeg je daar dan op? je zit gewoon met een bek vol tanden!

jij hebt alles tegelijk winter! en dan snap ik dat je vandaag niet echt je dag hebt.. beterschap hoor!!!

ik had vanmiddag vrij, maar ben helaas niet in bad geweest.. ik ging nog maar even met m'n neefje spelen en toen was het al vrij laat en ben ik lekker onder een warme douche gestapt.
Hey meiden!!

Dreadje heeft haar eerste 2 werkdagen er alweer opzitten.... Ben dus supermoe...... pfffffffffffffffffffff.......... dat is wel weer ff inkomen zeg....... heb de afgelopen weken op een heel ander tempo geleefd. Maar wel weer leuk met al die kids!! Er zijn nu wel weer veel mama's zwanger..... en een collega van mij...... wel leuk hoor! Maar nu wil ik ook weleens!!

Mijn vriend heeft nu pas begin oktober afspraak voor onderzoek sperma....... duurt dus nog wel ff! Maar ik zei al tegen hem, dan hebben we nog even meer de tijd om lekker zo door te gaan! Hahahahaha!! Ach ja, ik zie overal altijd wel het positieve van in.... maar niet altijd hoor!!

Sorry, wou ook nog op iedereen reageren......... maar ben te moe............... lig er vanavond niet laat in, dat weet ik zeker!
Wat je daar op zegt? nou, ikke helemaal niets eigenlijk... het duurde dus ook even voordat iemand weer wat zei, vreselijk!

Maarja, ben het door gekomen... moest het hier alleen nog ff kwijt...

Hey winter, naar dat je je ziek voelt! hopelijk wordt je gauw weer wat beter! Maar wel geweldig goed dat je de stap hebt gezet naar het niet roken, maar gaat dat wel goed met ook nog eens lijnen er bij? Neem je niet teveel hooi op je vork? Of ben je dr nu letterlijk ziek van??? (nee toch???)

Hey troela, dat bad vind ik wel een goed idee van jou, t was best weer koud vandaag! ik denk dat ik er zo misschien nog in ga!

Dread, veel zwangeren zijn er he?!?!?! Ook op tv in series enzo, is er elkekeer wel iemand zwanger of wil zwanger worden! Goed dat jullie nog ff lekker relaxed bezig kunnen en dan het in oktober gewoon aankijken wat het wordt...
Ja inderdaad, iedereen lijkt zwanger op het moment. Echt weer zo'n golf gaande. Nou hier in ieder geval niet. Het is er deze ronde niet van gekomen en ik zit al op dag 15 dus die ovulatie is wel weer voorbij. Gemiste kans dus.

En roken en lijnen tegelijkertijd.... Ja, inderdaad iets teveel van het goede daarom zit ik nu ook alweer te roken. HAHAHA! Slecht he? Ik moet het maar gaan afbouwen. Ik ben nog steeds van plan om te stoppen hoor. Ik ga gewoon door.

En ik voel me nog steeds klote. Gewoon even een dippie. Qua gezondheid, werk en gewoon alles bij elkaar. Zit even niet zo lekker in mijn vel op het moment. Misschien blijf ik morgen ook wel thuis. Ik zie wel even.

Goodnight ladies!
Take good care Winterdip!!!
Thanks Dread!

Ik ga morgen maar weer werken want dit thuiszitten is ook niks. Bovendien ga ik per 1 oktober over naar een andere afdeling dus ik moet nog wel het nodige regelen, afronden en overdragen. En ik zie daar als een berg tegenop. Misschien ben ik daarom wel ziek hahaha.
Doe maar kalm aan Winter!! Een extra dagje thuiszitten kan geen kwaad!

Ik zie in het schema dat Lode morgen weer naar verloskundige moet. Succes meid!!
winter, kan best zijn dat je je daar mede door niet zo ekker voelt hoor!

Maar je kan het maar beter afgehandeld en achter de rug hebben denk ik...

Jee dread, scherp van je hoor! ik zie nu idd ook dat lode naar de VK moet, en dat het kindje in een stuitligging ligt... Hopen voor dr dat ie nu weer lekker gedraaid is!
Hahaha, grappig, Dread en Bloem zeggen allebei wat anders!

Ja Lode, inderdaad, laat je het even weten morgen?

Ergens tussen 1 en 6 oktober komt de dame die ik in Griekenland heb ontmoet naar Nederland. We hebben wat zitten mailen en we hebben afgesproken dat ze ook naar ons komt en dat we een hapje gaan eten. Misschien neemt ze haar naalden wel mee
hey winter, als je alles op je werk afgerond hebt denk ik dat je je weer wel wat beter voelt hoor! het is gewoon alles bij elkaar.. en als je alles stap voor stap aanpakt, dan gaat het ook steeds beter. dus eerst je werk, dan lijnen en dan roken! wat dacht je daar van? alles tegelijk.. da ga nie eej!!! en die naaldjes doen misschien wel wonderen hahaha.

ik geef je gelijk hoor dread!! nu heb je nog een paar weekjes om het allemaal relaxed aan te pakken en daarna.. tsja, dat zie je dan wel weer! maar ik vind het helemaal top hoe positief je ertegenaan kijkt!!!
Yep yep, you are soooo right allemaal. Misschien net even te veel tegelijkertijd. Daarom rook ik weer, heb ik vanavond pizza besteld en blijf ik morgen misschien gewoon wel nog een dagje thuis hahaha! Ik voel me ineens weer helemaal top.

Ik zou vanavond op kraamvisite gaan maar dat heb ik met dat gehoest en die keelpijn maar even afgebeld. Niemand zit erop te wachten dat ik zo'n kwetsbaar hummeltje aansteek.

Bloempje, hoe is het met de testen? Heb je al ovulatie gehad of niet? Vergeet het niet op te schrijven voor jezelf he?

Soms baal ik echt onwijs van het feit dat het gewoon niet zo snel lukt allemaal. Maar weet je, ik zag vanavond een stukje van Hart in Aktie (kijk ik nooit naar, maar viel erin tijdens zappen) en toen zat daar een stel wat hun 1e kindje had verloren, 3 dagen na de bevalling. Wat ik ervan begreep is dat ze toen weer de molen in zijn gegaan (dus kennelijk ging het daar ook niet zo gemakkelijk), toen kwam de tweede en die bleek een of andere spierafwijking te hebben. Het meisje kan niks, heeft spasmen etc. Ze zou niet ouder dan een jaar worden maar is inmiddels ruim twee. Maar goed, het is een zwaar gehandicapt kind. Als ik dat dan zie denk ik: "Wat loop ik nou te zeiken?!" Je zou het maar allemaal voor je kiezen krijgen zeg! En nog waren het hele positieve mensen met alle vertrouwen in de toekomst.

Denken jullie daar wel eens over na? Dat als het dan eindelijk is gelukt, dat er dan nog van alles mis kan gaan? Ik schuif die ideeen altijd snel naar achter. Maar dat soort scenarios zijn helaas ook, a fact of life.

Zo zegt mijn vriend altijd dat hij een angst zou hebben als ik ooit zwanger raak, en dat is dat we een down-kindje zouden krijgen. Ik snap zijn angst maar ik kan me veel ergere dingen voorstellen (denk ik). Down-kinderen kunnen volgens mij ook heel gelukkig opgroeien en mooie dingen met hun leven doen. Maar waar het mijn vriend meer om gaat, een kindje waarvan de kans heel groot is dat hij/zij nooit (goed) zelfstandig zou kunnen zijn en altijd afhankelijk van zijn ouders zou blijven. Want natuurlijk blijft zo'n kind dan op een gegeven alsnog alleen over of worden de ouders echt te oud om het te verzorgen. Staan jullie wel eens stil bij deze mogelijkheden?

Ik zit niet echt in een positieve spiraal de laatste dagen he?

Jullie mogen me ook gewoon even negeren hoor
als je zoiets ziet, dan stellen wij onszelf maar aan hoor!! wij hebben (nog) niks te klagen..

tuurlijk denk je daar wel eens aan maar, zoals je zelf ook zegt, daar blijf je niet te lang bij stilstaan. ik heb gezien hoeveel verdriet mijn oma altijd gehad heeft om de 2 dochters die ze verloren heeft aan kanker, ze waren weliswaar al in de 40 maar dat maakt niks uit toch? en echt, dat gun je niemand!!! je eigen kind wegbrengen.. daar kom je nooit meer overheen. hoe jong of oud ze ook zijn! 'vroeger' riep ik altijd dat ik eerder wilde gaan dan mijn ouders, zus en broertje omdat ik dat gewoon nooit zou overleven! maar nu weet ik dat dat de weg is en dat het juist de bedoeling is dat ik er nog ben als mijn ouders overlijden. vreselijke gedachte maar als het goed is zal het zo gaan. en gelukkig maar want ik kan en wil mijn ouders het verdriet niet aandoen om een kind te verliezen!!

in ieder geval... als ik er tijdens mijn zwangerschap achter zou komen dat het kindje ernstig ziek zou zijn, geen idee wat ik zou doen. als het een down-kindje is dan houden we het gewoon natuurlijk! maar als ze zouden zeggen dat het kindje of bij de geboorte overlijdt of maar een paar jaar te leven heeft.. hele moeilijke beslissing. diep in mijn hart weet ik dat ik het niet over m'n hart kan krijgen om te zwangerschap voortijdig af te breken. dus ik denk dat we het sowieso laten komen. maar... in die situatie zitten we nu niet dus ik kan daar nu ook niet echt een goeie beslissing over nemen. als we er midden in zouden zitten dan wordt het misschien een heel ander verhaal.

wel een zwaar onderwerp hoor winter! maar wat zouden jullie doen in die situatie?
Pfff.... moeilijk inderdaad.

In het geval van Down zou het in mijn ogen uberhaupt geen kwestie zijn. Ik ken verschillende Down-mensen die echt zo leuk zijn, leuke dingen doen (werk hebben o.a.) en gewoon alleen maar lachen en lol lijken te hebben. Natuurlijk heb je daar ook wel gradaties in, maar Down zie ik niet per se als een enorme handicap maar meer als een beperking. En ja, daar gaat waarschijnlijk ook wat meer zorg en tijd inzitten.

Maar bij bepaalde chromosomale (zeg ik dat goed zo?) afwijkingen, ernstige spierziekten of dat soort ellende, waarbij de levensverwachting slecht is of het kind nooit iets zal kunnen, alleen maar in vegetatieve toestand leeft of zelfs veel pijn zou hebben... tja, dat is toch wel andere koek denk ik.

Maar net als jij Troela, ik weet het niet. Want tegen de tijd dat je daarachter komt ben je natuurlijk al in een verder gevorderd stadium van een zwangerschap. Ik kan me er geen voorstelling bij maken.

En wat betreft je ouders overleven, het hoort inderdaad in die volgorde te gaan. Maar, hell, de gedachte alleen al. Gruwel hoor. Daar wil ik ook niet te lang bij stilstaan. Ik ken mensen die kinderen zijn verloren en dat is inderdaad vreselijk. Terwijl alle mensen die een of meerdere ouders hebben verloren daar toch weer bovenop zijn gekomen.

Ik had net een goede vriend aan de telefoon. Hij komt uit Londen en we hadden al even niks meer gehoord. Blijkt hij al twee weken in het ziekenhuis te liggen. Hij had onze nummers niet in zijn mobiele telefoon maar op een blaadje thuis. Hij verliest op een of andere vage manier bloed. Hij heeft ook een soort van ingebouwde hartmachine (eigenlijk een soort van interne defibrilator) waarvan de batterij nodig moet worden opgeladen (klinkt als de man van 6 miljoen) maar dat kan niet omdat er allemaal vocht rond zijn hart zat. En ze hebben een schaduw op zijn longen gezien.

Ik houd mijn hart vast. Drie jaar geleden kregen we een zelfde telefoontje van hem, dat zijn vrouw ineens ernstig ziek was. Datzelfde weekend zijn we nog naar Londen gevlogen om afscheid te nemen. Een paar weken later was ze er niet meer. Ik hoop dat hij hier goed uitkomt. Waarschijnlijk hoort hij vrijdag meer van alle foto's en testen die ze hebben gedaan.

Over zware onderwerpen gesproken. Zucht.
oei jeetje.. dat is klote nieuws zeg! dat worden dan 2 dagen vol spanning! ik hoop dat het allemaal mee zal vallen, maar op een vage manier bloed verliezen klinkt niet echt goed.. nou sterkte hoor!!!

ja ik ken ook een aantal down-mensen en 1 is echt heel erg chagerijnig maar de anderen zijn echt leuk! hier op dorp is er een meisje van 7 en daar ging het de eerste jaren niet goed mee.. ze heeft nu ook zo'n slangetje in haar keel. maar ze is zoooo leuk! in het begin van de winkel hebben we een televisie hangen waarop je de klanten ziet binnenkomen. staat ze daar gewoon echt heel geiïnteresseerd 5 minuten naar te kijken met haar handen op haar rug hahaha. kostelijk om te zien!!
Hier hebben we een paar hele leuke initiatieven, een winkel en een lunchroom o.a. gerund door mensen met Down. Nou ik kan je zeggen, daar kan de gemiddelde winkelbediende of serveerster nog wat van leren!

Ja, ik hoop dat hij goed nieuws krijgt vrijdag. Bizar he, zomaar bloed kwijt raken. Lijkt wel of het oplost in zijn lichaam ofzo. Zijn zus had het een paar maanden geleden ook. Die werd opgenomen omdat ze steeds zo slap was, bleek dat ze iets van 2 liter te weinig bloed had in haar lichaam. Waar het bloed gebleven was hebben ze nooit kunnen achterhalen. Creepy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven