Bibbereieren #26

02-02-2012 21:27 3394 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

J: 23/03/123950gr

24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris

?: 5/12/12 24/4 echo

Special guests aka suikertantes: Erine
Fijn Maya dat nieuwe stofzuiger goed bevalt! Hier ook tijd voor nieuwe...

Ik lig nu weer plat, ga niks meer zonder hulp doen.
Hier laatst ook een nwe stofzuiger, de schoonmaakster had er over "geklaagd" en we moeten haar natuurlijk wel te vriend houden

Ze was er dan ook erg blij mee.

Char, ben je op je buik gevallen? Anders mss toch niet even vk bellen? Harde buiken klinken niet goed.

Hier mijn bestelling binnen, ik hou van de 8 dingen geloof ik maar 2... wel goedkoop winkelen zo.
Waar je een schoonmaakster wel niet blij mee kunt maken GW

Niet op buik gevallen, op zijkant. Kleine beweegt goed en buik blijft niet hard, dus morgenochtend is vroeg genoeg. Voel me ook niet ongerust, dus straks lekker op bed.
Ik ga slapen, trusten allemaal!
Ebp
Poll! Wat een ontzettend goed nieuws! En nu maar weer blijven duimen tot de 29e. Echt, ik hoop zo voor jullie dat het nu goed blijft gaan.

Beck, even een dikke voor jou.

Mariss!!!! Hoe is het met je? Kom eens updaten!

Hier alles goed, maar ik dacht dat de onzekerheid met een 2e zwangerschap wel minder zou zijn maar niets is minder waar. Al ben ik inmiddels ook wel zo ver dat ik niet meer iedere dag hoef te testen, je verandert er daardoor niets mee gewoon nog even uitzitten tot 13 maart!
Mogguh! In wachtkamer bij vk. Was dubbele afspraak voor ons, dus moeten nog ff wachten
quote:Rainbow30 schreef op 16 februari 2012 @ 07:21:

Mariss!!!! Hoe is het met je? Kom eens updaten!

Ik kom al!!

Uhm, eerlijk? Het gaat vrij k*t. Ben zo enorm idioot moe door die hormonen en heb bijna constant hoofdpijn (wat ook weer erg vermoeiend is) De tranen branden achter mn ogen en als iemand vraagt hoe het gaat geef ik half huilend antwoord, pure tranen van vermoeidheid. Als ik me dan bedenk dat dit nog maar het begin is, dat ik pas 6 injecties heb gehad en er nog 40 á 50 bij komen de komende weken, vraag me ik serieus af of mijn kinderwens nu echt zó groot is dat ik dit er allemaal voor over heb.
En Poll, wat fijn dat je weer een stapje dichterbij bent. Dit zullen zo ongeveer de langste twee weken uit je leven worden. Ongelooflijk spannend. Heb je nu ook nog iets van een behandeling om de kans op een plakkert te vergroten of bestaat zoiets niet? Ik duim me helemaal groen en geel voor je meid, gun het je zó enorm!

Rain, ik heb je nog niet eens gefeliciteerd met je 2e zwangerschap! Wat ontzettend leuk! Geniet ervan.
Ah mariss meis wat heb ik met je te doen, je reageert wel slecht op de hormonen zeg, zou je niet kunnen bellen om evt andere opties te bespreken?
Mariss, ik herken je gevoel. Niet zozeer van de behandelingen natuurlijk, maar af en toe vraag ik mij ook af of ik hier echt allemaal doorheen wil blijven gaan. Het antwoord op die vraag blijft voor mij nog steeds ja. Maar makkelijk is het allemaal niet hè? (understatement vd eeuw). Ik wens je heel veel (geestelijke) sterkte toe.

Er zijn helaas geen behandelingen voor mijn probleem, althans in Nederland zijn we klaar. Wel heb ik zelf heel veel onderzoek gedaan op het internet en heb ik contact met vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt. Voor een aantal van hen heeft het geholpen om extra progesteron te nemen, maar er zijn maar weinig Nederlandse gyns zijn bereid hieraan mee te werken. In het AMC loopt de promise-trial waarin gekeken wordt of het nemen van progesteron inderdaad een miskraam kan voorkomen. Inmiddels heb ik voor deze zwangerschap mijn hand weten te leggen op een voorraadje progesteron en dien ik mijzelf dat toe. In andere landen is dat gebruikelijk, maar hier moet je jezelf er op een andere manier aan helpen kennelijk.

Wie weet helpt het.
Er zijn helaas geen andere opties GW. Misschien een injectie met een andere (merk)naam, maar de inhoudelijke hormonen zijn hetzelfde en zullen dus dezelfde (bij)werkingen hebben.

Thanks voor de knuf!
Oh, scherm te lang open, lees nu je bericht Poll. Raar zeg, dat er in NL niets is wat je kan helpen, terwijl er dus blijkbaar wel mogelijkheden zijn. Heb je in het zh verteld dat je extra progesteron neemt? En (ff nieuwsgierig) hoe ben je daaraan gekomen en hoe dien je dat toe? God wat hoop ik dat het helpt!

Ja, rot he, wat het geestelijk met je doet. Ik stel mij soms een kinderloos leven voor en denk dan: hoe erg zou ik het vinden? En op momenten dat ik me rot voel geloof ik dat ik best zou kunnen accepteren om kinderloos te blijven. 'dan gaan we van dat geld lekker veel reizen' roep ik dan Op andere momenten (en die overheersen) weet ik wél waar ik het voor doe en heb ik het er wél voor over. Maar ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn.
Mariss, ik kan me er niets bij voorstellen hoe je je voelt maar ik wil je wel een dikke geven.

En ik denk wel dat je kinderwens zo groot is anders zou je er vast nooit aan begonnen zijn.

Kan het niet zo zijn dat het minder wordt naar mate de tijd verstrijkt? Ik bedoel dus dat je dan steeds minder bijwerkingen krijgt.

Vergeet ook niet dat je nog niet zo lang geleden een Burn out hebt gehad. Ook dit traject vergt weer veel psychische kracht toch. Nogmaals sterkte lieffie. Je kunt dit!!!
Dikke knuffies voor onze bikkeltjes!
@Maris: ik heb het via internet besteld (kost wel erg veel geld, want niet vergoed) en zal bij mijn volgende afspraak vertellen dat ik het gebruik. Zijn vaginale pillen, heel fijn :-S

Enige mogelijkheid in Nederland is meedoen aan dat promise onderzoek, maar dan heb je 50% kans op een placebo en daarvoor ben ik al te ver. Heb daar echt geen zin in. Ik gebruik dezelfde dosis als ze in dat onderzoek gebruiken en doe dus mijn eigen promise-trial Ben bij het bestellen niet helemaal eerlijk geweest over de reden, maar na een paar dagen bellen en mailen om te leuren om de pillen was dat de enige mogelijkheid.
hyves update
Poll, ik hoop echt heel erg dat de progestoron werkt!

Mariss, wat k*t dat je zo heftig reageert op de hormonen. Hopelijk is het voor een goed doel!
heb ook even wat sores ophaives gezet
Polleke, spannend zeg, en deze blijft gewoon lekker plakken.

Marris, ik kan het me ook niet voorstellen maar als het nu al klote is, dan kan ik me voorstellen dat je dan denkt 'waar ben ik aan begonnen'.
Even klagen hoor...

Ik heb al 3 dagen enorme hoofdpijn (komt door ongesteldheid). j2 slaapt al nachten slecht, hij wordt meerdere keren per nacht wakker, huilt dan +-1 min en slaapt weer verder. Maar hierdoor krijgt zowel hij als ik (vent en J1 slapen er wel doorheen) te weinig slaap. Met tot gevolg een chagrijnig kind en moeder; Overdag slaapt hij ook haast niet en huilt s middags J1 wakker waardoor die s middags ook maar een uurtje slaapt.

Pffff was blij dat ze op bed liggen

Vanavond moest ik ook wel beetje lachen om J2. Hij moet nu per se zelf eten. Hij had mijn vork afgepakt en wilde daarmee eten, dat wilde natuurlijk niet omdat die veel te groot was. Pakte ik een klein vorkje er bij werd hij helemaal hysterisch boos, omdat ik wilde helpen. gek kind heeft niets meer gegeten, ook geen toetje. Hij is wel 20 min hysterisch boos geweest, tot wij alles op hadden en ze in bad gingen.
@becky, krijgen we nog wel een update op haives?

grr, balen maya, slaaptekort wordt je idd niet vrolijker van.

Zo, nu eerst even de mol kijken en ondertussen maar weer even werken aan een brief voor de haives sores, grrr
*breekt heel even in voor Maris*

Ik heb zelf ook IVF ondergaan en ben in het begin ook erg beroerd geweest. De eerste serie medicijnen hakte er toen flink in. Ik had Decapeptyl, om de cyclus plat te leggen. Toen ik na een paar weken het andere hormoon (Puregon) ernaast moest gaan gebruiken werd de hoofdpijn en vermoeidheid echt binnen no-time minder.

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Hou vol meis!

* en is weer weg*
Ik hoorde hetzelfde van oud collega als Duze verteld. Ik hoop dat jij ook snel van je hoofdpijn af bent Mariss: sterkte!

En ook voor poll
Zet 'em op Maris! Ik hoop dat verhalen zoals die van Douze (lief dat je even inbreekt voor Maris) je op de been houden. Klinkt zwaar.

En poll, pff, wat een spannende weken. Je geheime progesteron-missie maakt het nog extra spannend. Ook voor jou: zet 'em op!

Maya, K wil ook alleen maar zelf eten. Ik hou de lepel of vork wel vast en dan brengen we hem samen naar z'n mond. Heeft ie toch het gevoel dat ie zelf eet en hij knaagt weer door als een bootwerker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven