Bijna 1 jaar!!

25-12-2008 22:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Jahoor het is zover mijn zoontje wordt eind deze maand 1!! Wat is het snel gegaan en ik betrap mezelf erop dat ik de laatste tijd errug vaak terugdenk aan dat hele eerste jaar!

Van bevalling tot kraamtijd tot nu en alles ertussenin, hebben jullie dat ook nu de kleine bijna 1 is??
Ook heel erg gehad rond de verjaardag van ieniemienie. Op haar verjaardag zelf heb ik de bevalling haarscherp voor de geest gehad.

Wel een hele aparte gewaarwording.

Heel veel plezier met de verjaardag van je mannetje, geniet ervan!
Ja, dat vind ik echt.
ja precies ik denk steeds vaker terug aan de bevalling, hoe het allemaal gegaan is, wat ik me kan herinneren ervan.

En de eerste tijd erna, als ik nu onder de douche sta, kan ik echt denken aan de keren dat ik in mn kraamweek onder de douche stond...dat was lekker zeg! Na een nacht met ik weet niet hoevaak wakker worden, nat van het zweet (getver, die eerste dagen dreef ik mn bed uit) en echt overal pijn van de bevalling, was dat douchen toch altijd wel erg lekker hoor!

En dan bedenken wat er op het programma stond, vond het best druk die eerste week. Kraamvisite hielden we nog wel af (behalve ouders en zussen) maar ja, dan kwam de vk weer langs, moest nog een keer terug naar het zh, dan weer een hielprik, moest je tussendoor ook nog heel vaak voeden, luiers verschonen en als je mazzel had nog even slapen.

God rare gewaarwording dat je in ene moeder was!
Mijn oudste dochter wordt eind deze maand alweer 2 en wat jij nu hebt had ik vorig jaar ook heel erg. Dat ik met een dikke buik tijdens de kerst op de bevalling zat te wachten enzo.

Ik vond het ook heel bijzonder die eerste verjaardag.

Het tweede jaar lijkt zoveel sneller gegaan te zijn en ik heb het terugdenken al stukken minder als vorig jaar.

Gefeliciteerd met je bijna 1 jarige en maak er een leuke dag van!
Gefeliciteerd, ik had dat ook toen mijn dochter 1 werd. Heb ook echt een traantje weggepinkt toen ze achter haar taart zat en iedereen voor haar aan het zingen was. Zo'n mooi moment. Veel plezier!
me too :( vond het zo vreselijk dat het allemaal zo snel gegaan was. Ik denk nog steeds regelmatig aan alle bevallingen terug. Mijn oudste is alweer 6, op bepaalde momenten als ik dan naar hem kijk krijg ik ook tranen. Het is toch mijn oudste, hij was de eerste die ik kreeg, de eerste baby waarvan ik moeder werd, de eerste eraringen die ik op mocht doen. En de middelste is ook alweer een bijdehante dame van bijna 3 jaar pfff, wat gaat het toch snel :( Mijn jongste is in oktober ook 1 geworden, en heb dan ook weer wat traantjes weg moeten pinken met zijn verjaardag :(
Ik heb het ook heel erg! Zat gister aan het kerstdiner en dacht: "vorig jaar zat ik hier nog met een hele dikke buik en voelde ik dochter nog schoppen"

Vorig jaar konden de feestdagen me ook niet snel genoeg voorbij zijn. Want dan zou ze bijna komen.

Ik voel de zenuwen bijna weer.

Ik had afgelopen week het dochtertje van een vriendin op de borst en ik voelde zowat een toeschietreflex!

De laatste tijd krijg ik tranen in mijn ogen als ik haar zie staan of zie peuteren aan iets. Man o man, wat gaat het toch hard!

Veel plezier met de eerste verjaardag van je zoontje!
Hier ook, dochtertje wordt over 2,5 week 1 jaar.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe snel dat 1e jaar is gegaan, en hoe kort ze maar baby is geweest. Het is nu toch al een dreumesje met een heel eigen willetje.

Ik riep (net als velen met mij denk ik) na de bevalling: nooit meer!! Maar als ik zie hoe snel het gaat, dan kan ik wel weer wegzwijmelen bij het idee van nog zo'n babietje.
Zoon wordt morgen 3... 3 jaar geleden had ik net mijn slijmprop verloren en rond half 6 braken mijn vliezen... En sinds vanmorgen ben ik het in mijn hoofd weer helemaal aan het herbeleven :-) Maar nu de pijnloze variant haha!

Tsja zal dus misschien wel altijd zo blijven, ik vind het ook niet erg. Heerlijk even terugdenken aan toen... 3 jaar geleden heeft het mijn hele kraamweek gesneeuwd! Een echt sneeuwkindje hier dus!
Ik herken heel veel in ieders verhalen hier. Ik heb sowieso op elke "maanddag" dat ik denk aan de bevalling en hoe ze geboren werd maar nu haar verjaardag nadert, heb ik het extra sterk.

Onze dochter wordt volgende maand 1 ( is 11 maanden en 2 dagen vandaag). Als ik naar haar kijk en zie hoe ze zich ontwikkeld heeft van kleine baby naar de vrolijke meid die ze nu is ( ze ligt nu lekker op de grond te spelen), vind ik dat allemaal nog al overweldigend. Het moederschap vind ik de meest heftige verandering (in de breedste zin van het woord) in mijn leven tot nu toe. Ik heb ook steeds dat ik blijf denken: Oh vorig jaar rond deze tijd zat ik hoogzwanger thuis. Toen waren man en ik nog met zijn 2en en nu kan ik ons gezin niet meer voorstellen zonder haar.

Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Maak er een leuke dag van.
Jongste wordt over precies een maand 1 en oudste werd gisteren 2, superleuke tijd voor ons dus momenteel - en het lijkt wel Bart Smit hier in huis! Ook ik ben inderdaad nog best bezig met "hoe het was" een jaar geleden en ook twee jaar geleden, denk dat ik dat ieder jaar wel hou.

Maar ik ben voornamelijk blij dat het hele erge baby-ige voorbij is, heel stiekem vind ik het pas echt leuk worden na zes maanden of zo.
Ons dochtertje wordt over een paar dagen (de 30e) ook alweer 1 jaar... en de tijd is inderdaad zo snel gegaan! Een jaar geleden zat ze nog druk schoppend in mijn buik, nu giert ze het uit van het lachen als ze tegen mijn handen mag 'trappelen'... wat een verschil! Ik heb haar nu heel vaak in mijn armen zoals toen ze een kleine baby was en noem haar dan ook kleine baby en dans met haar door de kamer en ook dan giert ze het uit van het lachen. Wie had dat een jaar geleden nou kunnen denken? (sowieso was ik ervan overtuigd dat we een zoontje zouden krijgen ).

Ik zat al te grappen tegen mijn vriend dat we haar met oud en nieuw weer in de wieg naast ons leggen, ons bed op klossen zetten en oliebollen op bed gaan eten, net als vorig jaar toen ze 1 dag oud was. Dat gaan we dus niet doen , maar ik ga wel weer vanuit bed vuurwerk kijken en ik weet zeker dat de herinneringen weer volop voorbij zullen komen.... En op haar verjaardag zelf zal ik haar rond de tijd dat ze geboren is (18:38), naar bed brengen. Zo bijzonder allemaal... Haast niet te geloven dat zij dezelfde persoon is als de baby die een jaar geleden nog in mijn buik zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven