bijvoeding

22-08-2011 11:24 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al een heleboel topics hierover, maar ik kon niet echt antwoord op mijn vragen vinden, dus open even een nieuwe.

mijn dochtertje is nu 4 maanden en ik ben

al een beetje aan het nadenken over bijvoeding.

nu las ik dat je eerst begint met rijstebloem

door de laatste fles, maar dat lijkt mij meteen zo zwaar, en mijn dochter heeft

snel last van krampjes.

kan ik ook gewoon beginnen met een fruithapje, en dus geen rijstebloem geven?

en als ze dan wat is gewend aan vast voedsel, dan beginnen met rijstebloem?

ze krijgt nu ook nog een fles om 23:00 uur,

wanneer begonnen jullie met afbouwen van de laatste fles?

en als ze geen rijstebloem krijgt, haalt ze de hele nacht dan wel op alleen melk?

ik maak haar nu wakker voor de laatste fles, dan slaapt ze best wel diep.

maar ik durf haar eigenlijk nog niet echt door te laten slapen, omdat ik bang ben

dat ze dan te lang niks krijgt.

Is 4 maanden te vroeg om de laatste fles te laten vallen?

Oja, en hoe maakten jullie een fruithapje?

puur alleen fruit, of deden jullie er nog wat doorheen?

en als ik haar appel wil geven, dan kook ik dat gewoon eerst? Zodat het appelmoes wordt, mij moeder zei

namelijk dat ze het gewoon heel fijn geraspt gaf.

veel vragen, maar ben nog een beetje een onzekere moeder, ze is mn eerste kindje.

alvast bedankt!
Vier voedingen vind ik ook wat weinig voor een kindje van 4 maanden. Bij ons gaf het CB aan: tot een kindje minimaal 5 maanden én minimaal 7 kilo is, nooit meer dan 10 uur tussen de voedingen laten (en die 7 kilo was zoonlief pas met 6,5 mnd).

Als je net zo op de grens zit van wel of geen 23-uur fles, kun je misschien om 21 uur een half flesje doen? Dat hebben wij een poosje gedaan toen zoonlief de 23-uur fles eigenlijk niet meer hoefde/wilde (werd er zelf niet wakker voor en dronk hem ook niet helemaal op, maar hij was echt een lichtgewichtje dus kon de extra voedingsstoffen eigenlijk nog wel goed gebruiken).
Ze drinkt de 180cc nog steeds wel helemaal leeg om half 11. Dus ik hou die er nog maar ff in. Gewicht is 6330 gram, zit boven het gemiddelde nu. Dus in dat opzicht zou het misschien wel kunnen van die 4 voedingen. Maar ik hou het gewoon ff zo, gaat prima.

Net 1 schep rijstebloem met 180cc+6 schepjes. Na 30cc had ze er genoeg van en pakte de fles ook echt niet meer. Daarna gewone fles van 150cc+5 en die ging helemaal op. Ze wil denk ik gewoon geen rijstebloem. Heb wel met vanillesmaak, dus ga naturel nog ff proberen. Maar denk dat ze dat ook niks vind. Het komt ook veel te snel uit de fles. Speen 2 is te klein en de 3-standenspeen op nr 1 gaat te snel. Drinkt ook niet fijn natuurlijk.
Wat voor fles heb je? Ik heb de dr Brown, maar ipv een papspeen gebruik ik gewoon een maat groter. Broekje heeft nu maat 2 en ik geef 1,5 schepje rijstebloem en gebruik een speen maat 3. Nou heeft dr Brown geen 3 standen speen, maar ik hoor van een vriendin dat zij dat ook deed en zij gebruikt de Difrax fles. Ook omdat het met de 3 standen veel te hard gaat.

Misschien een idee?

En ik ben ook begonnen met de naturel, was een beetje bang dat hij anders de melk zonder smaakje niet meer zou willen. Nu krijgt hij toch al wat meer smaken dus ik doe in de fles de naturel en de lepel pap de vanille.
Heb avent flessen en difrax. Maar speen 2 komt dus echt niks uit als ik erin knijp zelf. Heb van beide nog geen speen 3. Wel naar die van avent staan kijken, maar ik dacht te zien dat die gewoon 3 kleine gaatjes erin heeft ipv 1 klein gaatje zoals bij speen 1. Niet 1 wat groter gat dus, maar 3 kleintjes. En dan heeft het dus geen zin, want door die kleine gaatjes past het dus niet.
Van avent schijnt er een drie-standen-speen te zijn waar je aan kunt draaien voor een groter gat. Ken hem zelf niet, wij hebben Tommy Tippee-flesjes en daar heb je echte papspenen van met groot gat (zo groot dat de pap echt flink dik moet zijn anders komt er veel te veel uit...)

Heb je misschien nog een oud flessenspeentje over dat je niet meer gebruikt (nr 1 ofzo)? Je zou eens kunnen proberen met een sateprikker of een vork het gat zelf groter te maken, net zo groot dat de papvezeltjes er wel door kunnen maar het er toch niet in een rotvaart uitloopt.
Ivetje,

Ik gebruik voor ukje de difraxfles met daarop een de S speen van de Almeda. Die is gewoon te krijgen in de vitael winkels, je weet wel, waar je de kolfsetten kunt huren.

Ik heb ook heel lang gestoeid met speentjes en deze werkt echt goed voor ukje. Misschien dat je die eens kunt proberen?

Ik geef ukje rond 23.00 uur 180cc met 6 schepjes Nutrilon en 2tot 3 theelepels rijstebloem (naturel) en deze komt echt goed uit de speen. Zelf ook geprobeerd, er aan zuigen, en er komt voldoende uit. Ukje doet ongeveer een kwartier over deze voeding.

Alle andere speentjes gingen of te snel of er kwam geen pap doorheen.

Succes!
Driewieler, dank je! Ik zal eens kijken naar die speen. Kan em misschien wel via mijn werk bestellen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze het niet lekker vind, omdat het veel te snel gaat. Ze verslikte zich telkens en het liep langs haar kin enzo. Zal eens kijken of ze het van een lepeltje wel wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven