Borstvoedingsvragen
woensdag 17 februari 2010 om 14:17
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 21 juni 2010 om 16:38
Ik deed altijd op standje 4 (da's 600 watt geloof ik) en ik deed het in batches van seconden - even voelen - weer een paar seconden - even voelen, tot het goed was. Ik vond het zo rot om te warme melk eerst weer een tijd onder de koude kraan te houden tot het goed was. Zo ging het langzaam, maar was het resultaat goed te controleren.
maandag 21 juni 2010 om 17:29
jacjac; volgens mij zijn de nieuwe richtlijnen dat bv wel in de magnetron mag. Ik doe het trouwens niet. Als we dochter een flesje geven warmen we het flesje op in een theeglas (heet water in het theeglas en daarin het flesje met melk) haha. Maar het gaat vrij snel zo!
Moet er wel bijzeggen dat dochter maar heeeeel af en toe een flesje krijgt anders dan op het kdv.
Moet er wel bijzeggen dat dochter maar heeeeel af en toe een flesje krijgt anders dan op het kdv.
maandag 21 juni 2010 om 18:11
aaargh, het gaat niet helemaal lekker hier! Zoon (2 weken oud) heeft na elke voeding erg veel krampjes (rood aanlopen, huilen, beentjes optrekken) en slaapt overdag weinig. Hij kwam vandaag alleen tot rust in de draagdoek (lopend) of in de wandelwagen. Hij spuugt na elke voeding ook veel melk uit, vaak al als hij de borst loslaat en ook een tijd daarna nog.
Ten einde raad heb ik net gekolfd en heeft manlief Zoon een flesje kv gegeven. En wat denk je? Nauwelijks krampjes, niet gespuugd, en nu diepe rust in de box
Hoe kan ik dit oplossen?
Ten einde raad heb ik net gekolfd en heeft manlief Zoon een flesje kv gegeven. En wat denk je? Nauwelijks krampjes, niet gespuugd, en nu diepe rust in de box
Hoe kan ik dit oplossen?
maandag 21 juni 2010 om 19:07
smollie, ben benieuwd of ze het lust. Ik heb wel eens een flesje wat over was aan de oudste willen geven toen nr 2 er was, en na een slok keek ze me aan alsof ik haar puur vergif wilde voeren. Terwijl ze toen nog klein genoeg was voor een flesje.
Elska, wat vreemd. Ik heb geen idee, geen advies. Lijkt me wel erg rot.
Elska, wat vreemd. Ik heb geen idee, geen advies. Lijkt me wel erg rot.
maandag 21 juni 2010 om 19:23
Nee, ze heeft in de eerste week een keer gehapt, schrok zich dood toen er melk kwam en dat was dat. Ik vraag het nog wel zo af en toe, maar ze lacht een beetje gegeneerd als ik ook daadwerkelijk de borst aanbied. Een enkele keer doet ze alsof ze hapt maar dan gaat ze alweer gauw hard lachen. Ze is best vaak verkouden, kan wel wat extra weerstand gebruiken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 21 juni 2010 om 19:25
maandag 21 juni 2010 om 19:38
Kruimel heeft zojuist bij mij aan de borst gedronken en het was nagenoeg pijnloos En volgens de weegschaal had hij ook nog wat binnen gekregen ook (60ml)
Ohhhh, ik hoop zo ongelooflijk hard dat dit betekent dat jij het eindelijk snapt en dat die stomme spruw echt de grootste boosdoener is geweest!
Maar ik durf nog maar even niet al te blij te zijn...
Ohhhh, ik hoop zo ongelooflijk hard dat dit betekent dat jij het eindelijk snapt en dat die stomme spruw echt de grootste boosdoener is geweest!
Maar ik durf nog maar even niet al te blij te zijn...