Brabanders, gaat je kind morgen naar school?
zondag 8 maart 2020 om 11:45
Ik weet dat ik nu de volle lading krijg met nog een Corona topic, maar ik heb echt oprecht een vraag.
Ik weet niet zo goed of ik mijn kinderen nu morgen wel of niet naar school moet brengen. Twee zijn aan het snotteren, eentje niet. Dat snotteren doen ze al de hele winter, zo als zoveel kinderen.
Zelf heb ik nergens last van.
Als ik ze thuis laat moet ik zelf (of man) ook thuisblijven want ergens anders droppen is natuurlijk een beetje raar. Maar als ik thuis blijf moet mijn hele klas (ook leerkracht) thuisblijven want klassen worden niet opgevangen.
Ik weet niet zo goed of ik mijn kinderen nu morgen wel of niet naar school moet brengen. Twee zijn aan het snotteren, eentje niet. Dat snotteren doen ze al de hele winter, zo als zoveel kinderen.
Zelf heb ik nergens last van.
Als ik ze thuis laat moet ik zelf (of man) ook thuisblijven want ergens anders droppen is natuurlijk een beetje raar. Maar als ik thuis blijf moet mijn hele klas (ook leerkracht) thuisblijven want klassen worden niet opgevangen.

zondag 8 maart 2020 om 11:49

zondag 8 maart 2020 om 11:51
RIVM is hier toch heel duidelijk in? Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis.
https://www.rivm.nl/nieuws/covid-19-nie ... rd-brabant
Jij hebt geen klachten dus jij kunt gewoon gaan werken.

zondag 8 maart 2020 om 11:53
Hm ja, wat moet je dan met je zieke kind? Opvang mogen ze ook niet heen.
Mee naar je werk nemen kan ook niet
Alleen thuislaten levert je een melding bij Veilig Thuis op.
Dus tja.

zondag 8 maart 2020 om 11:53
Is je man ook zo onmisbaar op zijn werk, of kan hij misschien een dagje thuis werken.
Als hier het advies zou zijn om niet te gaan bij verkoudheid, zou ik mijn kinderen thuis houden, maar wij kunnen allebei makkelijk thuis werken. Ik mag trouwens zelf ook niet naar het werk komen met verschijnselen, er zijn daar kwetsbare mensen aanwezig.
Als hier het advies zou zijn om niet te gaan bij verkoudheid, zou ik mijn kinderen thuis houden, maar wij kunnen allebei makkelijk thuis werken. Ik mag trouwens zelf ook niet naar het werk komen met verschijnselen, er zijn daar kwetsbare mensen aanwezig.

zondag 8 maart 2020 om 11:54
Ik lees dit:laatbloeiertje schreef: ↑08-03-2020 11:51RIVM is hier toch heel duidelijk in? Bij verkoudheidsklachten blijf je thuis.
Ik woon in Noord-Brabant en mijn kind voelt zich niet lekker. Kan mijn kind naar school?
Als uw kind last heeft zoals verkoudheid, hoesten of koorts (>38 graden) is het advies om uw kind niet naar school te laten gaan. Zijn de klachten over? Wacht dan nog 24 uur. Daarna kunt u het normale leven weer oppakken en kan uw kind weer naar school.
Die laatste zin is wel erg vaag ("het normale leven weer oppakken")
zondag 8 maart 2020 om 11:55
Ja dit, in principe is geen enkele optie goed. Aan de ene kant snap ik wel dat werkgevers hier niet op zitten te wachten, puur zakelijk gezien.-Darkside- schreef: ↑08-03-2020 11:53Hm ja, wat moet je dan met je zieke kind? Opvang mogen ze ook niet heen.
Mee naar je werk nemen kan ook niet
Alleen thuislaten levert je een melding bij Veilig Thuis op.
Dus tja.
Maarja als jouw kind ziek is en je kunt niks. Ik zou me dan zelf ziekmelden, zou dit normaal nooit doen maar er zal toch iemand bij het kind moeten blijven. Tenzij de werkgever een betere oplossing kan bedenken
zondag 8 maart 2020 om 11:57
zondag 8 maart 2020 om 11:59

zondag 8 maart 2020 om 12:02
Mijn kind heeft geen van de genoemde punten (verkouden, hoest of koorts) dus gaat gewoon naar school (als de juf er is, dat horen we later vandaag). Maar als hij wel een snotneus zou hebben dan bleef hij thuis en zou ik thuis werken. Ik heb dus Nee gestemd.
Maar goed voor jou is thuis werken geen optie natuurlijk, dus lastiger maar ik zou ze toch thuis houden.
Maar goed voor jou is thuis werken geen optie natuurlijk, dus lastiger maar ik zou ze toch thuis houden.