Broodbakkers vulling

21-09-2020 09:48 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn inspiratie is op. Wat geven jullie je kinderen mee naar school als eten? Miin dochter is 5 en zit op een gezonde school. Ik wissel vaak af met fruit. Maar dochter is zinnig met brood. Vind bruin brood vies. Komt niet aangeraakt terug in de tas.

Ik wissel het nu af met af en toe een bolletje of krentenbol. Verschillende soorten vleeswaren of heel soms pasta (ik weet het is niet gezond)

Wat geven jullie de kids mee, ? Ben nieuwsgierig naar wat leuke, gezonde dingen.
Of volkoren of wit brood ‘gezond’ is verschilt per persoon.

https://www.nu.nl/eten-en-drinken/47491 ... rsoon.html
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
21-09-2020 11:13
Mijn brood is wel zelfgebakken.

Supermarktbrood vindt hij minder lekker.
Ik heb zo’n kind dat alles van de supermarkt lekkerder vind. Echt irritant.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2020 10:37
Sommige mensen houden gewoon niet zo van brood. Er hoeft niets anders achter te zitten.
Mijn niet-broodliefhebber bleek glutenintolerant te zijn. Sinds hij glutenvrij brood eet, lust hij het wel. Ik weet niet helemaal of zijn aversie tegen brood achteraf bezien terug te voeren valt op die glutenintolerantie, maar er bleek dus wel iets aan de hand.
Eze schreef:
21-09-2020 11:15
Mijn niet-broodliefhebber bleek glutenintolerant te zijn. Sinds hij glutenvrij brood eet, lust hij het wel. Ik weet niet helemaal of zijn aversie tegen brood achteraf bezien terug te voeren valt op die glutenintolerantie, maar er bleek dus wel iets aan de hand.
Ik ken meer van dit soort voorbeelden van kinderen die dingen niet lustten waar ze later ook echt aantoonbaar niet tegen bleken te kunnen. Ik geloof echt dat daar iets instinctiefs bij zit.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:20
2.05% gewijzigd
Dwarrel75 schreef:
21-09-2020 11:11
Dochter is verder een goede eter. Alleen niet echt fan van brood. Ze eet het wel maar om nou te zeggen dat ze het echt lekker vind? Ik wissel het af en toe af met maïsbrood. Maar volkorenbrood weigert ze echt te eten.
Nogmaals, wat eet ze thuis, behalve maïsbrood?
Apatura schreef:
21-09-2020 10:15
Jij bedoelt geen chocopasta ga ik vanuit?

En waarom zouden pannenkoeken beter zijn dan iets als grilworst?

Ik bedoel wel chocopasta. Suiker in de pasta of verzadigd vet in de worst is vergelijkbaar ongezond.

Pannenkoeken ter afwisseling, is niet ongezonder dan brood.
Apatura schreef:
21-09-2020 10:15
Jij bedoelt geen chocopasta ga ik vanuit?

En waarom zouden pannenkoeken beter zijn dan iets als grilworst?

Ik bedoel wel chocopasta. Suiker in de pasta of verzadigd vet in de worst is vergelijkbaar ongezond.

Pannenkoeken ter afwisseling, is niet ongezonder dan brood.
Apatura schreef:
21-09-2020 10:15
En waarom zouden pannenkoeken beter zijn dan iets als grilworst?
Ik maak heerlijke bananen-havermout pannenkoeken :)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-09-2020 11:20
Nogmaals, wat eet ze thuis, behalve maïsbrood?
S,morgens een wit broodje met pasta of snijworst. Soms yoghurt. Beker melk en water.
Kan je geen bak yoghurt met fruit en wat noten erin meegeven? Of wraps?
Bellyflop schreef:
21-09-2020 10:26
Wij hebben altijd alleen maar volkoren boterhammen in huis gehad. Er is geen alternatief dus ze weten niet beter. Onze kinderen lusten niet eens meer wat anders.

Ik zou dus vaste levenswaren gaan hanteren. Je bent toch de supermarkt niet dat je van ciabatta met grillworst tot soep en wraps met geitenkaas gaat aanbieden? En dan elke keer weer wat nieuws als kind zich alsjeblieft maar genegen voelt wat te eten.
Daarvan gaan ze echt niet beter eten.

Ik zou stug elke dag volkoren boterhammen meegeven, met een minimale variatie aan beleg. Ik ben echt een hele lieve ouder hoor en we bakken samen en ik kook lekker voor ze maar het is hier geen circus rondom eten. Ze kunnen kiezen uit brood of havermout 's morgens en tussen de middag brood en dat mag geroosterd of in tostivorm maar we hebben maar 1 soort brood. Beleg beperkt zich tot pindakaas, kaas, honing, appelstroop en jam. Soms haal ik een pak hagelslag, denk 1 x per 2 maanden.

Ik snap niet zo goed hoe het zo ver kan komen dat je kind geen standaard brood eet? Is het van jongsaf aan al zo'n gevecht? Heeft ze wel genoeg honger?

Wat een hoop worden om te zeggen dat je je kinderen niet wil verwennen.

En hoe maak je kinderen die niks lusten? Juist, door ze geen enkele variatie aan te bieden.

Hier haal ik per week zes broden, meestal zes verschillende. Heerlijk een beetje variëren. Beleg net zo.

Heb zelf ook een vreselijke hekel aan elke dag twee boterhammen met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-09-2020 09:59
Waarom is pasta niet gezond? Miljoenen Italianen worden er 100 op.
Ik denk dat er hazelnootpasta wordt bedoeld, niet spaghetti of lasagna.
Wat eten we vanavond?
Bellyflop schreef:
21-09-2020 10:26
Wij hebben altijd alleen maar volkoren boterhammen in huis gehad. Er is geen alternatief dus ze weten niet beter. Onze kinderen lusten niet eens meer wat anders.

Ik zou dus vaste levenswaren gaan hanteren. Je bent toch de supermarkt niet dat je van ciabatta met grillworst tot soep en wraps met geitenkaas gaat aanbieden? En dan elke keer weer wat nieuws als kind zich alsjeblieft maar genegen voelt wat te eten.
Daarvan gaan ze echt niet beter eten.

Ik zou stug elke dag volkoren boterhammen meegeven, met een minimale variatie aan beleg. Ik ben echt een hele lieve ouder hoor en we bakken samen en ik kook lekker voor ze maar het is hier geen circus rondom eten. Ze kunnen kiezen uit brood of havermout 's morgens en tussen de middag brood en dat mag geroosterd of in tostivorm maar we hebben maar 1 soort brood. Beleg beperkt zich tot pindakaas, kaas, honing, appelstroop en jam. Soms haal ik een pak hagelslag, denk 1 x per 2 maanden.

Ik snap niet zo goed hoe het zo ver kan komen dat je kind geen standaard brood eet? Is het van jongsaf aan al zo'n gevecht? Heeft ze wel genoeg honger?
Waarom moeten ze per se brood eten? Dat je geen heel KFC menu meegeeft snap ik maar serieus, wat is er mis met een wrap? NL leeft op brood maar in andere landen wordt het amper gegeten. Zo bijzonder is brood nou ook weer niet. Er zijn zat alternatieven.
Dwarrel75 schreef:
21-09-2020 11:30
S,morgens een wit broodje met pasta of snijworst. Soms yoghurt. Beker melk en water.
Er mag geen witbrood mee naar school?
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
21-09-2020 10:26
Wij hebben altijd alleen maar volkoren boterhammen in huis gehad. Er is geen alternatief dus ze weten niet beter. Onze kinderen lusten niet eens meer wat anders.

Ik zou dus vaste levenswaren gaan hanteren. Je bent toch de supermarkt niet dat je van ciabatta met grillworst tot soep en wraps met geitenkaas gaat aanbieden? En dan elke keer weer wat nieuws als kind zich alsjeblieft maar genegen voelt wat te eten.
Daarvan gaan ze echt niet beter eten.

Ik zou stug elke dag volkoren boterhammen meegeven, met een minimale variatie aan beleg. Ik ben echt een hele lieve ouder hoor en we bakken samen en ik kook lekker voor ze maar het is hier geen circus rondom eten. Ze kunnen kiezen uit brood of havermout 's morgens en tussen de middag brood en dat mag geroosterd of in tostivorm maar we hebben maar 1 soort brood. Beleg beperkt zich tot pindakaas, kaas, honing, appelstroop en jam. Soms haal ik een pak hagelslag, denk 1 x per 2 maanden.

Ik snap niet zo goed hoe het zo ver kan komen dat je kind geen standaard brood eet? Is het van jongsaf aan al zo'n gevecht? Heeft ze wel genoeg honger?
Waarom moet een kind standaard brood, lust jij alles?
Er zijn ontzettend veel varianten ik lust eigenlijk alleen waldkorn,gildekorn, maisbrood en witbrood.
Ik wil ook niet weken achter elkaar hetzelfde brood eten, dus we wisselen zo nu en dan. Witbrood vinden wij niet voor kinderen dus dat mag ons kind niet, maisbrood wel. Wat is er in hemelsnaam mis met geitenkaas, ons kind lust geen kaas en hoeft het dan ook niet te eten.


Verandering van spijs doet leven.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon iets meegeven dat wel opgaat.

Verwachten jullie echt dat Pietje een trauma oploopt als hij een groentemix meekrijgt en Sofietje een tosti?

Tosti is wat mij betreft gewoon een plakje brood met ham en een plakje brood met kaas.
Als dat er wel ingaat, prima toch?

Geef gewoon iets gemakkelijks.

Dat geknoei met yoghurt begrijp ik niet, zal de juf/overblijf blij mee zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-09-2020 11:20
Ik ken meer van dit soort voorbeelden van kinderen die dingen niet lustten waar ze later ook echt aantoonbaar niet tegen bleken te kunnen. Ik geloof echt dat daar iets instinctiefs bij zit.
Mijn kind was wél altijd gek op pasta, en dat bleek achteraf voor hem dus ook niet zo’n goed plan. Zijn intuïtie was dus wel wat selectief :) Vandaar dat ik echt niet met zekerheid durf te zeggen dat er een verband was.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-09-2020 12:15
Er mag geen witbrood mee naar school?
Nou liever niet. Is niet gezond volgens school.
Dwarrel75 schreef:
21-09-2020 12:51
Nou liever niet. Is niet gezond volgens school.
Liever niet of helemaal niet?
Bij helemaal niet zou ik iets anders dan brood geven.
Bij liever niet zou ik haar gewoon maisbrood meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Gevarieerd eten kan prima thuis bij ontbijt en avondeten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dwarrel75 schreef:
21-09-2020 12:51
Nou liever niet. Is niet gezond volgens school.

Volgens onderzoek is het net zo gezond als volkoren, alleen hangt het er vanaf wie het eet. Maar goed, wetenschap is ook maar een mening natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dunne schijfjes appel/peer, cottage cheese (met of zonder kaneel), magere knakworsten, zelf spread maken van adzuki boontjes (lekker zoet), bananen pannenkoeken idd, of bruine basmati rijst met kleine stukjes groente en evt. tutti frutti (ongezoet).
Als je geen brood eet moet je wel in de gaten houden of je voldoende jodium binnenkrijgt btw.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... nnen-.aspx
Ik zou de school heel fijntjes laten weten dat het dieet van mijn kind niets te maken heeft met hun taak mijn kind didactische scholing te geven.
Rosalind schreef:
21-09-2020 10:10
Ik ga ervan uit dat TO chocoladepasta bedoelt....

Dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven