Buitenlandse vriend dochter, wat moet ik doen?

25-05-2015 20:53 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds kort heeft mijn dochter een relatie met een jongen van haar school. De jongen zit in het laatste jaar van het vmbo, en hij komt uit Marokko. Mijn dochter is stapelgek op hem, maar mijn man en ik zijn erg huiverig. Hij heeft na twee weken al een nieuwe telefoon voor haar gekocht! Je hoort toch dat Marokkanen vaak crimineel en/of islamitisch zijn. Moet ik dit gewoon even aankijken, of moet ik er actief wat voor doen? Vroeger speelde ze heel leuk met haar Nederlandse buurjongen van dezelfde leeftijd, misschien dat ik ze samen met mijn man eens kan meenemen naar een pretpark als uitje?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
quote:Elsa1897 schreef op 25 mei 2015 @ 21:18:

Je hoeft me niet uit te schelden voor trol, en ik ben geen racist omdat ik gewoon bedenkingen heb en het beste voor mijn dochter wil.Nou het is hier een gevalletje òf-òf. Òf je bent een trol, òf je bent racistisch en dom. Take your pick.
quote:tatlitatli schreef op 25 mei 2015 @ 21:20:

Òh god zo begon het bij mij ook. Een vrijgevig buitenlands vriendje met een islamitische achtergrond (een turk). En kijk nou 10 jaar later, zit ik in m'n mooie vinexwoning en 2 kinderen met Nederlandse hockeynamen. Allemaal met die buitenlander, nou nou toestand hoor.

Je hoeft me niet uit te schelden voor trol, en ik ben geen racist omdat ik gewoon bedenkingen heb en het beste voor mijn dochter wil.de titel van je topic al "buitenlandse vriend"... had je het ook zo'n probleem gevonden wanneer het een buitenlander uit Italie of Zweden was geweest ? mafkees

Je hoeft me niet uit te schelden voor trol, en ik ben geen racist omdat ik gewoon bedenkingen heb en het beste voor mijn dochter wil.

Je zegt dat deze jongen crimineel en/of islamitisch is omdat hij Marrokaans is en dan durf je te stellen dat je niet racistisch bent!?!?!?

Ik snap dat je het beste voor je dochter wilt, maar ooit er al eens bij stil gestaan dat dit wellicht de perfecte jongen is? Je geeft hem geeneens een kans en wil de buurjongen waar ze vroeger mee speelde meenemen naar een pretpark in de hoop dat ze daar ineens voor valt. Dus conclusie, ik blijf bij mijn eerdere standpunt.
quote:Zoranya schreef op 25 mei 2015 @ 21:16:

TO is ofwel een trol, ofwel heel erg racistisch ofwel heel erg dom. Of nog erger, een combinatie van deze 3Het eerste.
quote:Gingembre schreef op 25 mei 2015 @ 21:22:

[...]

Nou het is hier een gevalletje òf-òf. Òf je bent een trol, òf je bent racistisch en dom. Take your pick.

En-en.

En trol en racistisch en dom.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Zoranya schreef op 25 mei 2015 @ 21:24:

[...]

Je zegt dat deze jongen crimineel en/of islamitisch is omdat hij Marrokaans is en dan durf je te stellen dat je niet racistisch bent!?!?!?

Ik snap dat je het beste voor je dochter wilt, maar ooit er al eens bij stil gestaan dat dit wellicht de perfecte jongen is? Je geeft hem geeneens een kans en wil de buurjongen waar ze vroeger mee speelde meenemen naar een pretpark in de hoop dat ze daar ineens voor valt. Dus conclusie, ik blijf bij mijn eerdere standpunt.

Een Nederlandse buurjongen ook nog. Heel belangrijk.

Neuh hoor to je klinkt als een echt Marokaan knuffelaar.
Nee Zoranya, zoiets zou ik nooit zeggen. Ik zeg dat je vaak hoort dat ze crimineel zijn, lees de kranten maar eens. Maar dat dus in combinatie met die telefoon geeft me gewoon geen prettig gevoel.
quote:MadameQetesh schreef op 25 mei 2015 @ 21:25:

[...]

En-en.

En trol en racistisch en dom.Ik probeer het nog voorzichtig te brengen
quote:Elsa1897 schreef op 25 mei 2015 @ 21:26:

Nee Zoranya, zoiets zou ik nooit zeggen. Ik zeg dat je vaak hoort dat ze crimineel zijn, lees de kranten maar eens. Maar dat dus in combinatie met die telefoon geeft me gewoon geen prettig gevoel.Oke, je generaliseert dus ook nog eens
Laat haar de telefoon teruggeven. Nodig hem uit bij jullie thuis. En leer hem goed kennen, zoals je met elk vriendje zou doen. Ga hem niet afkeuren, want dat werkt averechts. Kijk of je zijn ouders zou kunnen ontmoeten. Niet meteen van het verkeerde uitgaan en sta open.

Nee Zoranya, zoiets zou ik nooit zeggen. Ik zeg dat je vaak hoort dat ze crimineel zijn, lees de kranten maar eens. Maar dat dus in combinatie met die telefoon geeft me gewoon geen prettig gevoel.
quote:MadameQetesh schreef op 25 mei 2015 @ 21:25:

[...]

En-en.

En trol en racistisch en dom.Niet per sé, een trol hoeft niet racistisch en dom te zijn om precies te weten op welke knopjes hij moet drukken om de boel hier aan het schijten te brengen.

Als 5% crimineel is, is 95% dat niet he?

Dat die telefoon je geen prettig gevoel geeft, kan ik me voorstellen. Dat hij van Marokkaanse afkomst is, doet er dan helemaal niets toe. Komt hij trouwens uit Marokko of komen zijn (voor-)ouders uit Marokko?
Later is nu
En Nederlanders roken vaak Wiet.

Kijk maar uit hoor, die leuke Nederlandse buurjongen brengt haar aan de drugs.

Die ze zelf moet betalen want Nederlandse jongens zijn gierig.

Pfff hoezo generaliseren.

Nee Zoranya, zoiets zou ik nooit zeggen. Ik zeg dat je vaak hoort dat ze crimineel zijn, lees de kranten maar eens. Maar dat dus in combinatie met die telefoon geeft me gewoon geen prettig gevoel.Dan doe je een rondje Google hoe je je dochter aware moet maken. Zo simpel is het.
Mijn man en ik willen graag zijn ouders ontmoeten, dat hebben we ook al tegen onze dochter gezegd, dat was nadat ze die telefoon kreeg. Maar onze dochter is zelf ook nog niet bij hem thuis geweest, maar zegt dat ze dat wel snel gaat doen. Ook dat vinden we een beetje vreemd.
Mijn dochter moet er ook vandaan blijven. Generaliserend of discriminerend of niet, ik ben ook niet blind.

Nee Zoranya, zoiets zou ik nooit zeggen. Ik zeg dat je vaak hoort dat ze crimineel zijn, lees de kranten maar eens. Maar dat dus in combinatie met die telefoon geeft me gewoon geen prettig gevoel.Weet je wat 'onderklassevorming' is TO? Dus niet 'Marokanen zijn crimimeel', maar er 'veel mensen in de onderklasse zijn crimineel' (en toevallig zitten er veel Marokanen in de onderklasse)

https://decorrespondent.n ... etterie/82000622-0c228269
quote:beetjegek schreef op 25 mei 2015 @ 21:36:

Mijn dochter moet er ook vandaan blijven. Generaliserend of discriminerend of niet, ik ben ook niet blind.?

Mijn dochter moet er ook vandaan blijven. Generaliserend of discriminerend of niet, ik ben ook niet blind.

Ik ook niet, zie echt wel dat iemand een kleurtje heeft.

En??

Dus dan is er meteen van alles mis mee?

Wat sneu voor je als je zo denkt.
En dan zijn er nog steeds mensen die menen dat er geen racisme is in Nederland....

Mijn dochter moet er ook vandaan blijven. Generaliserend of discriminerend of niet, ik ben ook niet blind.Tja als je dochter er dan niet op valt is het geen probleem, maar zo wel dan is je dochter lang niet de eerste die zou kunnen breken met jou door zoiets stoms. Komt vaker voor dan je misschien denkt.
quote:viva1966 schreef op 25 mei 2015 @ 21:38:

En dan zijn er nog steeds mensen die menen dat er geen racisme is in Nederland....Die mensem zijn dan wel heel goedgelovig. Tuurlijk is er racisme in Nederland. En niet alleen in Nederland, overal in de wereld.
quote:Elsa1897 schreef op 25 mei 2015 @ 21:35:

Mijn man en ik willen graag zijn ouders ontmoeten, dat hebben we ook al tegen onze dochter gezegd, dat was nadat ze die telefoon kreeg. Maar onze dochter is zelf ook nog niet bij hem thuis geweest, maar zegt dat ze dat wel snel gaat doen. Ook dat vinden we een beetje vreemd.Waarom laat je haar die telefoon niet teruggeven? Veel te duur cadeau na die 2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven