Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou idd kunnen, maar ik neem dan altijd gewoon die alleentijd, die ik ook zo nodig heb. In vakanties thuis, zoals nu, is dat nog wel lastig, maar ik heb bijv. net in bad gelegen en dan word ik ook met rust gelaten. Lekker even tijdschrift lezen alleen. Met de kinderen kan ik, gelukkig, nu ook mijn ding doen (tekenen) waar ze bij zijn, is wel zo handig

Op zo'n huwelijksreis zou ik me dus op een gegeven momet óf in bed óf bij het zwembad of wat dan ook neerleggen met een boek en een gezichtsuitdrukking 'niet storen' ofzo. En ik denk wel dat Elvis dit zou begrijpen. Die gaat dan elders vertier zoeken, of ook met een 'nietstorengezicht' iets doen.

Later is nu
Maar op sommige vakanties is er geen zwembad, of een andere geschikte "neervlij-met-een-boek-plek".

Maareh..dus eigenlijk, stiekem, heb jij hetzelfde al ik. En misschien dus ook wel als die lachwekkende/trieste newlyweds, maar weten die laatsten er gewoon nog niet mee om te gaan (of weten ze nog niet hoe hun "niet-storen-gezicht" werkt).

Nou ja, let maar niet op mij. Ik ben chaggerijnig. Heb namelijk met mijn agossie-ik-ben-een-beetje-ziek-verstand mijn brood vergeten, en nu voor het eerst deze week HONGERRRRRRRRR.....
Wat wilde ik nou toch typen?
Ach jee.. en kan je nu niet even wat halen in de buurt? Sowieso kut dat je nu moet werken... blech.

Ik herken dat ook, heb ook echt tijd voor mezelf nodig. Boek + niet=storen=gezicht is een goede, forum ook.

Verder ben ik ook pischagrijnig.... ben weer eens naar het cb geweest en Leentje is niet gegroeid (nou ja 100 gram in een maand) ze weeg nu 6175 en is 61 cm. (Ik weet dat vergelijken niet goed is, maar ben nu wel heel benieuwd naar cijfertjes van Chipita & Bikkel) Weer hetzelfde gezeik dus.. en ik wil me niet druk maken, maar doe het toch weer. Arts wilde me doorverwijzen naar een kinderarts, heb ik geweigerd (omdat de kinderarts waar we toen met Lotje waren voor hartruis toen ook zei dat cb's kleine kinderen veel te snel doorverwijzen) toen zag ze haar eczeem en toen ik vertelde dat we al wel hydrocotison smeren dacht ze aan koemelkallergie dus nu heb ik (wederom onder protest) een verwijzing voor een diëtiste op zak. (Eczeem en slechte groei is kma??) Maar eigenlijk wil ik dat dus niet.... en eigenlijk denk ik ook helemaal niet dat dat het is... als ik de verhalen van Meave ken, dan heeft mijn kind geen kma, ze is namelijk een heel tevreden baby. Ik wil geen dieet en ik wil ook niet overstappen op pepti (daar had ze het over) en ik wil dat niet omdat ik niet denk dat dát het is. (Als ik echt een ziek kind had, had ik dat er uiteraard wél voor over)

Nou ja, hoe dan ook: ik baal! En ik ben zwaar gefrustreerd eigenlijk! Ik wil ook een dikke vette baby, die geweldig groeit op mijn melk. Ik doe werkelijk alles om de bv te laten slagen en ben er ook best trots op (tenslotte is ze alweer bijna 7 maanden en krijgt nog volledig) en toch is het weer niet goed genoeg ofzo. BAH!
Oh dear, een geen apparaten met van die lekkere snacks in de buurt? Bálen man! Sjeumig. Geen wonder dat je sjacherijnig bent.

Stiekem heeft Elvis ook hetzelfde hoor. Zijn reactie, toen ik weer een 's avonds wegging, zo'n 7 maanden na de geboorte van LD was "Gelukkig". Die was geen avond meer alleen geweest en was mij (kennelijk?) wel even zat

En mogelijk dat meer mensen dat wel hebben, maar niet willen erkennen op vakantie. Wij nemen gewoon om de beurt de kinderen wel mee, dat de ander lekker alleentijd heeft bij tent of huisje ofzo. Hebben we het nooit over gehad, gebeurt gewoon

En misschien 'mag' je als newlyweds geen ruzie maken, waardoor je je ruimte niet even af kunt bakenen? mag je niet even zeggen "ga maar alleen, ik blijf even hier"? Ikke niet weten, nooit huwelijksreis gehad he. Krijg je dat

Hoelang moet je nog werken dan?
Later is nu
Pimpel, misschien toch naar kinderarts gaan? Gewoon, om het cb te laten zien dat je een brave moeder bent, en ter geruststelling dat er écht niets is. Ik weet dat mijn zus ook wel eens onterecht heengestuurd is met een 'te mager' kind (voor de 'kinderen zijn/worden te dik hype') Zij liep al bij de kinderarts met m'n nichtje (geen schildklier, dus geen groei kon daar ook nog aan liggen) en die vond het ook dikke onzin. Maar ter algehele geruststelling kan het toch geen kwaad? Lijkt me beter dan gelijk op een onnodig dieet, trouwens. Maarja, weer afspraak maken en naar ziekenhuis moeten is natuurlijk ook weer druk en tijd enzo, dat snap ik wel.

Als je een tevreden kind hebt, dan is in elk geval een groot deel al goed, denk ik. Ze sliep toch zelfls al een nachtje door, las ik?

Je hebt in elk geval een hartstikke mooi kind!
Later is nu
Pimp, het is goed genoeg, wat je doet, maar cb heeft wel een punt: eczeem en slechte groei kan wijzen op een kma. MK was ook een tevreden kindje, maar had eczeem en groeide slecht (nou ja, slecht, ze was gewoon klein). Toen later bleek dat ze een kma had, vielen er wat stukjes op hun plaats. Jommetje groeide ook slecht toe k nog niet op dieet was, en groeit nu heel veel beter.

Gewoon naar die kinderarts gaan en je gerust laten stellen, dat kan toch? Hoef je ook niet bang te zijn dat ze de volgende keer bij het cb gaan lopen drammen...

(sterkte! ik weet hoe niet leuk het is als ze wat te zeiken hebben...)
En nu stoppen met forummen, en even in die heerlijke spekbeentjes van je dochter happen. Want ze mag dan niet gegroeid zijn, ze ziet er wel écht baby uit met die plooien van d'r!

Exceem na laten kijken is misschien wel een aanrader, maar maak je er niet te druk om. Je hebt fantastische kinderen, en in ieder geval de laatste drie had je de opmerkingen over hun groei. Lotje moest toch ook naar de kinderarts? En kijk nu eens, een prachtige peuter. Niet de grootste, niet de rondste, maar allemachtig, wat doet ze het goed!!!

En nu weer over mijn favo onderwerp; ikke.

Nee; geen automaat of winkelcentrum hierzo.

Wel cup-a-soup. Joepie.....of nee...soepie....
Oh, en voor wat betreft die vakantie (is het duidelijk dat ik me verveel; wat een gedoe over de vakantie van mensen die we geeneens kennen, hihi...). Sommige reizen zijn niet op een vaste standplaats, dus geen eigen tent of huisje. Dan kun je ook niet iemand even wegsturen, of niet meegaan. Gek werd ik ervan!!!!!!!!
Ben trouwens wel heel benieuwd hoe het met Bam is.....
Hoe oud is Leentje ook al weer?

Vergeef me voor het feit dat ik dat allemaal niet bij kan houden....

Ik ben volges mij gebeld vanaf thuisnummer van Bentetje toen ik boodschappen aan het doen was. Bel ik net terug neemt er niemand op. Word ik daarna weer gebeld, neem ik op, gooien ze m er weer op. Ehm Bentetje, is er wat??
ik ook....mims, ben je al uitgewerkt? Das niet zo fraai, iedereen vakantie en jij moet aan het wekr!

Pim, ik ga zo eens de boekjes van KK kijken, zoals je weet was dat ook een kleintje,. Had echter wel kma, dus wellicht niet helemaal representatief. Is de verklaring van gewoon niet zulke grote ouders niet voldoende? Pompel is toch ook niet zo groot?

Kan ook wel iets met het bericht van tilalia, al wil ik niet gelijk tegenin je aan..... Bah, in elk geval is het vervelend! en, meid, je doet het geweldig! Volledige borstvoeding, ik vind het geweldig. Vierde kind, werkende moeder en dan gewoon weer doen, super!!!
haaaaai toet! Ik kreeg helemaal geen gehoor, ,maar nu heb ik je te pakken,. Je bent een lief ding!

Pim, ik wilde graag dat dit ene relativerend berichtje werd, maar dat lukt ineens toch niet; KK was namelijk groter Die was met krap 7 maanden 6800 gram en iets van 64 cm.
KK is van het hoge bed gesprongen (van GG) en heeft nu zo`n zere hiel. Heb haar gezegd dat het doorslapen waarschijnlijk wel over gaat, maar ze wil er niet op staan Hoop maar dat het morgen over is.

Heb net collega aan de lijn gehad die graag een nachtdienst wil ruilen ivm een verkeerd geboekte vakantie. Dat zou betekenen dat ik 2 bsodagen niet gebruik en vervolgens het hele weekend oppas moet regelen. Bovendien ook nog een theaterbezoekje op een van die avonden. Ga het voor haar proberen, maar weet al dat het zeer moeizaam wordt.Voel me dan toch schuldig op een of andere manier....ben zeker teveel een pleaser?!
Pim lieverd, wil je het echt weten. Bink is een flinke baby. Is ie vanaf zijn geboorte al geweest, dus het gewicht van Bink zegt zo weinig over het gewicht van Leentje. Maar wat vervelend zeg dat je nu weer zo onzeker wordt gemaakt. Misschien dan toch naar de kinderarts gaan om je gerust te laten stellen. Da's even gedoe en gaat misschien tegen je gevoel in, maar voorkomt wel dat je iedere keer dat je op het cb komt hetzelfde gesprek moet herhalen.

Ik ben ook zo benieuwd hoe het met Bam is. Hopelijk is geen nieuws in dit geval geen slecht nieuws.

En Mims, de schade alweer ingehaald? Raar gedoe, koste wat kost moeten komen werken ivm achterstand en dan de enige zijn. En dan ook nog gepikeerde collega's als je belt. Raar gedoe.

Huwelijksreis was naar Praag. Is een erg mooie stad. Daar kun je vast wel een tijdje in je eentje aan de wandel. Schijnt dat dit stel dat altijd heeft. Ze gaan liever op vakantie met een ander stel erbij, dan met zijn tweeën. Het lijkt dus niet zozeer vanuit een behoefte aan "alleen-tijd" voort te komen. Volgens de kapster naderde er geen huwelijkscrisis, dus het zal er wel bij horen voor ze.
Pim, Zeefje was met 7 maanden 6200 gram. Toen groeide ze ineens weer 'veel' 600 gram in 2 maanden.

En toen viel ze ineens 250 gram af in de volgende maand, om een maand later weer te zijn aangekomen.

Lotje groeide toch ook zo slecht? Kun je haar curve er niet even bijhouden?.

En wijffie, juist niet gaan balen dat je doorgestuurd bent naar de kinderarts.

Wees blij dat ze zo alert zijn.

Een bezoekje aan kinderarts is zo gedaan en als hij niks bijzonders vindt, dan weet je in ieder geval zeker dat je gevoel klopt en je je niet druk hoeft te maken

En verder heeft Mims het ook mooi gezegd. Amen!

Bentetje jij klinkt wel heel lief voor je collega hoor!
Helleu.

Geen nieuws, goed nieuws.

Niks gehoord... kan alle kanten op gaan maar ik ga ervan uit dat het wel snor zit. Doe wel meer in AK.

Ken jij die kapster goed, Mado?

Ik verbaas me zelf altijd zo over die openheid van kapsters naar hun klanten toe. Kapster in vorige woonplaats vertelde me altijd enorm veel privé's over haar vrienden en vriendinnen. Zat af en toe met mijn oren te klapperen en was blij dat ze mijn vriendin niet was..

Hee lieve Pimp, knuffel, kan me voorstellen dat het heel frustrerend is! Getver joh.. Maar je doet al wat je kunt, je hebt gewoon geen invloed op dat melk en dat groeien. Waag er anders gewoon 1 bezoekje bij kinderarts aan?

Misschien is het geen kma maar heeft arts wel tips&tricks? Je weet het niet..

Gaat het al wat beter met Leentjes exceem nu met dat smeren van die zalf? En heeft zalf bijwerkingen trouwens? Want is toch hormonenspul?

Dat alleen-tijd komt me vreselijk bekend voor. Vooral in groepen.

Bij Bambi-man ook trouwens. Zou gek worden als we allebei iedere avond thuis zouden zijn en op vakantie hebben we standaard na een aantal dagen ruzie. Moet er weer een nieuw balans komen ofzo. En de fijnste gezelschappen vind ik die waarbij je er gewoon kunt 'zijn' en gewoon af en toe zomaar een hele tijd je snavel kunt houden, boekje lezen, beetje aanrommelen, zonder dat je gevraagd wordt of er wat is.

Zoals bij jullie dus eigenlijk. *grijns*
Net nog poosje met Alex aan telefoon gezeten.

*smak*

Haai Ely!

En Bentetje krijgt de NachtzusterVanDeMaandAward!
Oeh... ik twijfelde al of ik Bink of Bikkel moest hebben..., was dus Bink.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Erg lief en fijn! Moest erg mijn frustratie kwijt, wegschrijven hielp al een beetje, maar jullie reacties nog meer! Ik heb inmiddels besloten dat ik in elk geval naar mijn huisarts ga (ik weet dat niet iedereen hier een hoge pet op heeft van huisartsen, maar de mijne is echt geweldig en ik heb veel vertrouwen in haar oordeel) als zij ook vindt dat de kinderarts verstandig is, ga ik er heen. Die diëtiste laat ik nog even voor wat het is, tenzij h.a. en/of k.a dat ook aanraadt.

Tila ook dank voor het inbreken! Tila en Bentetje, hoe kwamen jullie er dan achter dat het kma was? Ook dus klein kindje icm eczeem? En verder? Wat is er eigenlijk zo erg aan kma? (Ik bedoel stel dat Leentje het heeft en wij merken dus nooit dat ze pijn heeft enzo.. heeft ze dan wel pijn? En is het gevaarlijk?) Ik weet er echt geen klap van.. (Kan ook googlen, ik weetut..)
pim, wat ik jou trouwens nog wilde vragen. (msn zit niet op laptop van Zorro, dus moet maar even zo) Waar heb jij je duozitter vandaan. Heb jij hem tweedehands of nieuw gekocht? Wat was je er voor kwijt?

Ik ben de fietskar namelijk een beetje zat,dus wil graag, zodra Zeefje kan zitten (over drie jaar dus ofzo ) over op duozitter.

Hoe bevalt het fietsen met drie kinderen op de fiets?
quote:bentetje schreef op 28 december 2007 @ 19:28:

KK is van het hoge bed gesprongen (van GG) en heeft nu zo`n zere hiel. Heb haar gezegd dat het doorslapen waarschijnlijk wel over gaat, maar ze wil er niet op staan Hoop maar dat het morgen over is.

Heb net collega aan de lijn gehad die graag een nachtdienst wil ruilen ivm een verkeerd geboekte vakantie. Dat zou betekenen dat ik 2 bsodagen niet gebruik en vervolgens het hele weekend oppas moet regelen. Bovendien ook nog een theaterbezoekje op een van die avonden. Ga het voor haar proberen, maar weet al dat het zeer moeizaam wordt.Voel me dan toch schuldig op een of andere manier....ben zeker teveel een pleaser?!

Jeeeetje... moet je daar zoveel voor doen?? Kan ze niet een andere collega bellen? (Je ziet, ik ben een stuk minder collegiaal dan jij.. )

En arme KK, hoop dat het meevalt, morgen!
quote:Elyane schreef op 28 december 2007 @ 22:10:

pim, wat ik jou trouwens nog wilde vragen. (msn zit niet op laptop van Zorro, dus moet maar even zo) Waar heb jij je duozitter vandaan. Heb jij hem tweedehands of nieuw gekocht? Wat was je er voor kwijt?

Ik ben de fietskar namelijk een beetje zat,dus wil graag, zodra Zeefje kan zitten (over drie jaar dus ofzo ) over op duozitter.

Hoe bevalt het fietsen met drie kinderen op de fiets?

Ik heb die van mij toen van een collega overgenomen (zij had een tweeling) volgens mij voor ¤ 30 ofzo.. ik weet niet precies meer. Ik kan het ontzettend aanraden, het is zo praktisch! Ik vind het goed te doen (heb zelfs nog hoogzwanger met 3 kinderen gefietst) al wordt het nu wat zwaar, Loentje en Lientje zijn (in tegenstelling tot de andere twee.. ) best groot en zwaar. Maar zijn ook ouder dan jouw oudste twee. Ik denk ook dat Zen er nog een beetje klein voor is nu? Want ze zitten wel helemaal los, alleen voetsteuntjes en rugsteuntje. Lotje mag er bij mij nog niet op (van Pompel wel, dus misschien ben ik een bange poeperd?)

Nadeel is wel dat er geen buggydrager en geen fietstas op je fiets kan. (Dus zat ik hoogzwanger met drie kinderen en 4 boodschappentassen aan het stuur op de fiets, hihi )

Ik overweeg op dit moment dan ook om mijn gewone bagagedrager terug te zetten omdat Loentje inmiddels toch bijna altijd zelf fietst. Maar twijfel nog omdat ik met die dubbele ook zo makkelijk vriendjes en vriendinnetje mee kan nemen.

Maar: aanrader dus!! Ze kunnen er bij mij ook zelf opklimmen, dus je hoeft niet te tillen (wel heel stevig de fiets vasthouden).
Jemig, wat een lang verhaal.

Ik wilde al bijna zeggen dat je die van mij wel mag hebben, maar dat kan helemaal niet, want over een paar maanden kan Leentje natuurlijk voorop en heb ik hem weer nodig voor Lientje en Lotje. Ik denk dat ze wel op marktplaats staan? Maar volgens mij zijn ze nieuw ook maar een paar tientjes. (Bij de fietsenboer raadden ze het mij trouwens af toentertijd, ik zou te klein/ licht zijn om de fiets in balans te houden, maar is dus bullshit, want ik ben reuzesterk. )
op MP heb ik net een bod gedaan

Het lijkt mij dus ook superhandig. Nieuw zijn ze volgens mij 80 euro ofzo. Dus in geval van nood kan ik dat ook nog doen.

Morgen gaat mijn vriendin trouwen en ik ben helemaal een beetje zenuwachtig
Ik breek even in voor Pimpel, mijn dochter was met een jaar nog geen 7 kilo, dus dan valt Leentje nog mee. Alleen kwamen we er wel met 8 mnd achter dat ze een verborgen reflux had/heeft. Door haar weigering van bijvoeding (mevrouw spuugde de 3 hapjes die ze nam door haar neus weer naar buiten) en afvallen in combinatie met langzaam groeien belanden we bij de de KA.

Ze is nu nog steeds een klein purkie, 10,3 kilo bij ruim 2,5 jaar maar doet het verder prima. Ik zou zeggen, ga een keer heen en laat je waarschijnlijk geruststellen. En als er wel iets is is het alleen maar goed om te weten toch?

Enne, jij bent echt een supermoeder hoor! 4 kinderen, 1tje volledige bv geven, werken, en fietsen met al die kinderen en boodschappen!
Halleuuuuuuuuuu

ik heb zin in morgen

en ik vind dat Bentetje gewoon dat weekend niet kan werken hoor

Ben je betoeterd Bent, jammer maar helaas.....

(hmm, en over het algemeen ben ik best collegiaal, maar dit gaat me te ver geloof ik). Maar Bentetje is ook liever dan ik denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven