Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook zin in morgen

Moet eigenlijk wel op tijd op bed, morgenvroeg taarten maken enzo. Maar.. heb nog geen zin

Gelukkig wel kinderen die me op tijd wakkermaken

Toedels
Later is nu
Toet, hoe ga jij trouwens heen? IK heb op de heenweg geen extra ruimte, poppenhuis en doos legpuzzels enzo, maar op de terugweg misschien wel?
Later is nu
* even ego, magda? *

Wie zwijgt stemt toe.

Hoe moet ik me wapenen tegen het feit dat het Breiblad en Aso de verdraaide Goedlul-versie over het hoe en waarom van onze scheiding aan onze kinderen van 6 en 8 jaar vertellen?

Ik vroeg een beetje door aan Oudste over waarom ze het allemaal zo graag wilde weten (ze had er dus kennelijk om gevraagd). Ze zei dat ze wilde dat het weer goed zou komen tussen ons.

En vervolgens hebben Aso en Breiblad verteld dat papa érg ongelukkig van mij werd. Mooi dan.

Natuurlijk is het beter dan dat ze vertellen dat ze elkaar tijdens de carnaval in de bosjes geneukt hebben. En daarna hun gezinnen bijna een half jaar lang besodemieterd hebben en het gezinsbudget erdoorheen joegen in hotelletjes. En dat Breiblad met droge ogen mijn vriendin speelde zodat de verrassing écht compleet zou zijn als ik erachter kwam dat mijn vent een ander had.

Volgens mij heb ik er nog helemaal geen zak van verwerkt, weet je dat?
Tjezus Bloes

ik voel weer een drankavond opkomen.

Stomme aso en Breiblad.....

Dream, Meis is niet zo dol op autorijden, dus ik denk dat we terug ook treinen, maar misschien wel een lift naar station mogelijk?

Bam, hug voor AK verhaal. EN morgen lekker met je vent uit eten!
Ik denk dat je beter kunt (laten) vertellen dat papa jullie állebei lief vond, maar breiblad nets iets liever. Kan dat? In elk geval níet de versie van breiblad en aso. Je wordt tenslotte zélf met terugwerkende kracht érg ongelukkig van papa

Ze maken het je ook écht niet gemakkelijk he? Een simpele uitleg als ik net gaf (vind ik zelf dan, maar ik heb geen ervaring) kan toch? Of dat volwassen mensen nou eenmaal niet altijd bij elkaar blijven houden, maar áltijd van hun kinderen, want dat is wat anders. Of wát dan ook. Maar NIET de zwarte Piet bij jou neerleggen. Tsk
Later is nu
Toet, ik zal eraan proberen te denken in elk geval het verhogingskussen mee te nemen
Later is nu
ach lieve bloes...wat een ellendig gedoe nou weer.

Ik denk ook dat ik het niet ga doen voor die collega. wil eigenlijk niet mijn kinderen het laatste weekend van de vakantie volledig elders stallen (er dan nog vanuit gaande dat dat überhaupt kan). Bovendien is theateravondje kadootje van mij aan bentos, wil ik dus ook echt van genieten en niet huphup, gauw naar huis en werk. Moet het haar alleen nog even zeggen.....

Heb ook zin in morgen, ik ga nog even een lekkere notencake bakken, morgenochtend welteverstaan.

Is het poppenhuis zo groot dream ???
elyane, veel plezier morgen!!!
Nou, die doos met legpuzzels wel Poppenhuis is .. eh.. groot en onhandig, wat mij betreft. Heb niet meer zo'n grote achterbak (dát is het)
Later is nu
ik ga wat raars doen

ik ga naar bed

nú al!

truste!!!

(ooeh, lekker, notencake..)
Later is nu
trusten, hhhmmmmm, hoe groot?
Pfffff, bijgelezen!

Bentetje: dat is het nadeel van werken in de zorg. We zijn én erg loyaal naar elkaar, hebben een torenhoog schuldgevoel als we een keer ziek zijn (want er zijn immers ziekere mensen om voor te zorgen en je collega's hebben het al zo zwaar) en de werkgevers verplichten je onderling diensten te ruilen als het je niet uitkomt, wat zij gepland hebben.

Maar ik las al dat je het niet doet en dat vind ik goed van je! Even voor jezelf en je gezin kiezen!

~ zet in de agenda dat ze haar bureaustoel moet checken als ze op kantoor komt~

Mims nog wat te knagen gevonden? En nog een collega getroffen die je bejubelde om je aanwezigheid?

Ik was druk aan het afronden en afscheid nemen. ~slik~ Helemaal lief waren de collega's die eigenlijk vrij waren maar even op kantoor afscheid kwamen nemen van mij. Ik heb een prachtige bos bloemen op mijn aanrecht staan nu en een paar lieve emailtjes in mijn mailbox.

Ik barst nu dus van het zelfvertrouwen dus mijn nieuwe collega's zijn gewaarschuwd!

We zijn ook erg blij verrast door Toet! Oudste wilde een abonnement op de Tina. Is ze daar niet wat jong voor???? (Driem? )

Wbt de Aso-ex en de versie van het hele gebeuren: ik maak me zorgen over die meiden. Want hoe ik reageer is ook weer heel belangrijk (om het loyaliteitsprobleem niet moeilijker te maken) en ik knal gewoon bijna uit elkaar van boosheid als ik zoiets hoor! Dus bedacht ik me: ik moet leren om hier boven te staan. En me niet laten leiden door emoties. Maar eh.... hóe!?!

Enfin, we hebben een fijn weekend voor de boeg en een week vakantie. Ik moet gewoon weer eens flink opruimen en daarmee mijn hoofd leeg maken. Ben beetje moe van het gedenk.
quote:pimpel schreef op 28 december 2007 @ 22:06:

Oeh... ik twijfelde al of ik Bink of Bikkel moest hebben..., was dus Bink.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Erg lief en fijn! Moest erg mijn frustratie kwijt, wegschrijven hielp al een beetje, maar jullie reacties nog meer! Ik heb inmiddels besloten dat ik in elk geval naar mijn huisarts ga (ik weet dat niet iedereen hier een hoge pet op heeft van huisartsen, maar de mijne is echt geweldig en ik heb veel vertrouwen in haar oordeel) als zij ook vindt dat de kinderarts verstandig is, ga ik er heen. Die diëtiste laat ik nog even voor wat het is, tenzij h.a. en/of k.a dat ook aanraadt.

Tila ook dank voor het inbreken! Tila en Bentetje, hoe kwamen jullie er dan achter dat het kma was? Ook dus klein kindje icm eczeem? En verder? Wat is er eigenlijk zo erg aan kma? (Ik bedoel stel dat Leentje het heeft en wij merken dus nooit dat ze pijn heeft enzo.. heeft ze dan wel pijn? En is het gevaarlijk?) Ik weet er echt geen klap van.. (Kan ook googlen, ik weetut..)

Mk was al klein bij geboorte, maar groeide niet heul hard. Had veel krampjes, was snel overprikkeld, en groeide nog steeds niet hard. Had ook met vaste voeding heel veel ontlasting, maar was verder vrolijk, leuk, super. Weigerde wel categorisch alles wat koemelk of ei in zich had (en ik maar aandringen en verstoppen, wan een kind kan ook pas iets lusten als het al 20 keer is aangeboden, duhuh, wat een kutregel van het cb). Huid was altijd al drog-ig en onrustig, maar toen ze 16 maanden was en een weekend bij mijnouders logeerde en verdomd, daar wel een beker 'gewone' melk dronk, zat ze daarna onder de eczeem. (niet zo erg als Jom, maar voor mijn lelieblanke meisje echt wel onder). En ze scheet zich helemaal leeg. Koemelk weggelaten, ei weggelaten, en het werd iets beter, maar niet helemaal. Gestopt met de bv (want voor 1 voeding per dag wilde ik niet op dieet)

, en eczeem ging weg en ze poepte nog maar 2 keer op een dag. En haargewichtscurve ging een lijntje omhoog! Afgelopen zomer leek ze er opeens overeen, vroeg zelf naar dingen als ei en kaas (melk blieft ze nog steeds niet), en begon ze ech te groeien.

KMA is niet schadelijk an sich, maar heeft wel nare gevolgen: het lijfje van je kind is continu aan het vechten tegen koemelkeiwitten, waardoor het minder energie overheeft om te groeien en te ontwikkelen. En dat kan voor een tijdje geen kwaad, dathalen ze wel weer in, maar het moet niet te lang duren, want dan blijft je kindje kleiner of lichter dan het had moeten zijn. Bovendien komen de darmjes dan nooit echt tot rust, waardoor ander voedsel niet goed opgenomen wordt.

Enzo. Ga naar je huisarts, laat je adviseren, dan heeft het cb in ieder geval niks te zieken. En wie weet, helpt het. Het hoeft geen kma te zijn, je kindje kan ook gewoon klein zijn...

En Bloes: wat een lul. Het is weer een aso-ex-dieptepunt. Ik wist niet dat ie ze nog had...
Goeimorgen

waar is iedereen? We hebben toch niet vanmrogen afgesproken? Was toch écht vanmiddag he? Kijk, Lil is haar huis een grote beurt aan 't geven, snap ik, maar de rest?

Ik zit te ontbijten, ga zo taarten in de oven mikken en heb nog zeeën van tijd, zover is Lil's residentie ook weer niet. Hoewel.. we hebben natuurlijk wél wind tegen

Bloes, géén idee. LD vindt de Tina niets aan, volgens mij. Ik was er vroeger gék op (maar mocht geen abo) en was toen denk ik een jaar of .. eh.. 9?

Ik zou zeggen: neem een paar Tina's in de winkel en kijk hoe ze ze leest, óf ze ze leest. LD heeft een tijdje elke maand Winxclub gehad, die heb ik neit als een brave moeder mee en voorgelezen, dus geen idee waar dat overging.

Toedels
Later is nu
Jesus Bloes, wat blijft het toch een ongelooflijke lamlul. Nogal wiedes dat je daar hartstikke boos om wordt. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zoiets van zich af kunnen laten glijden zonder dat het ze raakt. Hij zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen om zo met de meiden en met jou om te gaan.
Bentetje, je bent een schat, maar wat niet kan kan niet hoor. Dat zal je collega ook vast wel snappen. Ik zou zelf in ieder geval niet willen dat een collega zoveel om zou gooien om mijn probleem op te lossen.
dat hoop ik ook maar...

ik heb de cake in de oven staan, hoogstpersoonlijk gebakken door GG en KK.

Nog even voor pim: KK was niet zo groot bij geboorte en groeide ook nooit hard, het grietje heeft pas onlangs haar eerste groeispurt gehad. Ze was altijd al erg van de winderigheide n enorme stinkende dan . Met een week of 4 heeft ze 1 keer een flesje nutrolin gekregen tijdens een ziekenhuisopname en ik was er net even niet, daarna begion ze extreem met huilen, overstrekken en ontroostbare gilpartijen. echt krampen, maar dan veel erger dan gewone krampjes. Ze had met een week of 6 ook eczeem en toen was de diagnose snel gesteld, helemaal toen bleek dat het met een dieet van mij stukken beter te behappen werd. Ze was nog vaak ontroostbaar en gilde enorm hard, overtstrekte zich veel. Maar het eczeem trok weg, ze ging regelmatiger poepen en het werd een rustiger in haar buik.

Zeg schatten, ik ga er zo van tussen: moet toch nog even langskomen met KK bij de doktersdienst....kom daarna gelijk door. Tot later dus!
Hai Meisjes,

Pim, ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen als Tila over kma. Het hoeft helemaal niets te betekenen dat Lotje zo klein is en eczeem heeft, maar het is wel goed kma uit te sluiten of te onderkennen. Dus goed dat je naar de huisarts gaat. (Ik zou trouwens ook eerst naar de huisarts gaan en niet direct naar de kinderarts).

Moet ik nog wat meenemen straks? Wat?

Ik ben misschien iets later, Mootje en Jootje moeten nog sporten eerst.

Gister was er een 'sport experience' in grote stad vlakbij, de kinderen hebben meegedaan aan een demonstratie capoeira en een workshop. Ze hebben het erg leuk gehad. Ik niet. Ik had al hoofdpijn toen we weggingen en eenmaal daar veranderde de hoofdpijn langzaam in migraine. Er stond enorm harde muziek op.

Dus zodra Mav thuiskwam, ben ik naar bed gegaan (17.45 uur) om er pas om 9.45 uur weer uit te komen rollen net. Hoofdpijn is geloof ik wel over, maar ik voel me zo slap als een vaatdoek.
Veel plezier vanmiddag, allen!

En die pisvlek van een Aso-Ex.. muilkorfje eromheen.
Zo, wat ben ik net wakker zeg. En zo, wat heb ik dus GRUWELIJK uitgeslapen (dat je 't even weet, Bam; niksnie om 7 uur klaarwakker zijn ).

Pimpel, sluit me aan bij de rest; uitsluiten is altijd fijn, toch?

En Bloes, Aso is met recht een Aso; ikke, ikke en de rest kan stikken. Bah, bah, bah. Wat zeiden de bloesjes ervan?

Zo, nu maar eens even douchen. En de douche schoonmaken. Echt zin in ook.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
En nu dus écht naar boven :S treuzel, treuzel, treuzel

Veel plezier vanmiddag allemaal!!!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
ik krijg het poppenhuis niet in de auto

En zo erg groot is ie toch écht niet, onze auto is gewoon te klein, dat zal het zijn.
Later is nu
Ohjoy, Alex.. gooi je haar los.. krijg direkt zin om ook het sanitair eens flink af te raggen te soppen. Not!

Noah en Yentl zijn aan het logeren, dachten we het lekker rustig te hebben. Alweer *Not!* Levi helemaal van slag, huilen, niks goed. En vannacht enorm gespookt, die snapt er kennelijk niks van zo zonder broer en zus. Nah ja, wel minder herrie zo 's ochtends.. leest wel lekker een krantje en Levi volledige aandacht van pa en ma. Straks ff een grote koelvries-combi kopen, nieuwe stofzuiger, kapstok en verder lekker niks. Vanavond uit eten met mijn man.

Word ik wel blij van..
Zo, ik heb pas uitgeslapen...

(Kon het ook echt wel gebruiken...)

Lieve meiden, mijn broertje blijkt zijn verjaardag vanmiddag te vieren (hij gaat gewoon werken vanavond) Dussss, ik kom niet.

Veel plezier!!!

Tila bedankt voor je uitgebreide verhaal. Meave en Bentetje ook bedankt voor jullie verhaal! Fijn dat jullie er allemaal zijn.
helleu... niks huis grote beurt, ik ben om half 11 wakker geworden, ben nu net gedoucht (d?) en aangekleed, boddschappen (door GG gedaan, anders niks gelukt natuurlijk) uitgepakt, geen klapniksniet gebakken (gisteren bedacht dat vanmorgen nog te doen, maar helaas) geen klap opgeruimd (hm, heb nog uurtje om alles onder de bank te schuiven). Maar wel: superleuk feestje gisteravond met mijn eigenste man die ook nog muziek kon maken daar (wordt ie zo gelukkig van ), zomaar uitgeslapen dus, vanochtend na opstaan gedanst met de meisjes, het is zaterdag, jullie komen straks, het leven is goed.

Op valreep routebeschrijving auto en OV in AK gezet, maar zal wel veel te laat zijn...

Pim, even een klodder mosterd: Zoon had ook heftige kma, en groeide verder prima. Het zegt zo weinig. Maar na laten kijken altijd goed idee, het ging met Zoon wel veel veel beter toen ik op dieet (bleghlegh) ging en we hem na maandje of 3 aan de Nutramigen gewend hadden *sip*. Geen buikpijn meer, overdag zomaar slapen. O ja, en niet bijna stikken als hij per ongeluk eens wel een slok koemelk op had, dat was ook wel fijn.

Bloes: BEL me nou als je met dat soort ellendegedoe rondloopt. Van een bruiloft vandaan, uit mijn slaap, van de bank, kan niet schelen. Dit gaat inderdaad gebeuren, dit gebeurt al. Kindjes gaan vragen en de Lul die zich vader durft te noemen gaat zonder enig besef van loyaliteitsconflict of wat ook gewoon stomme dingen zitten vertellen die niet goed zijn voor de kinderen (hoezo ongelukkig bij hun moeder? Is ie wel helemaal g0oed bij z'n plaat? (Stomme vraag)). En jij MOET de verstandigste zijn. Moet. Geen nare dingen over papa, niet over Breiblad. Niet doen. Of pas als ze 25 zijn, en dan nog zo neutraal mogelijk. Ze kunnen dan wel hun eigen idee erbij vormen en dat wordt vast niet leuk voor de papa. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat er nu om dat jij de rust, de stablititeit biedt, en voor zover jij dat kunt, hun leven zo conflictvrij mogelijk houdt. Voor zover jij dat kunt. En wat hij doet, daar doe jij helaas geen donder aan. Slikken, nog eens slikken, mij bellen, iedereen bellen, huilen, nog een haptosessie. Loslaten. Het spijt me ontzettend meisje, dat er niet meer in zit, ik huil met je mee, maar het moet echt zo. Het kan niet anders. Heel, heel veel kussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven