Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Allereerst:

WAUW!!

Naast een verdwaasde Kman stond er vanmorgen een wildvreemde mevrouw naast mijn bed (die nu in de woonkamer zwerft omdat we aan het intern verhuizen zijn), naar mijn ochtend haar te staren, terwijl ze me heel goed en lekker gevulde dozen overhandigde.

Fantastisch!

Ik weet alleen niet zo goed het waarom. Behalve dat het door ene Mevrouw Maverick is aangeboden. (En er iets van een sms van Bam over een zaterdagochtend ging dagen)

Maar hoe dan ook:

Ontzettend bedankt!!

Pim, ik vind dat je het mooi gewenst hebt voor ons allen. Maar de maten van Chip krijg je niet (ten eerste omdat ik ze niet uptodate heb, laatste keer wegen/meten was half november), ten tweede omdat het volstrekt uit z'n verband ligt. Chip heeft nl 2 ouders van 1.80 en 1.85m, en is al geboren met 9 pond en 53cm.

Bloes, ipv boos worden en dat uiten (wat je vast niet doet), en het dus (in-direct) over hen gaat hebben, kun je ook zeggen tegen dochters als ze aankomen met die verhalen dat jíj er Verdrietig van wordt. Zo trek je het naar jou toe.

Dan vertel ik dat ik vind dat er voor elke vraag en antwoord een leeftijd hoort, en ik dus niet gaat vertellen wat er gebeurd is. En op die specifieke leeftijd hebben ze vaak zelf het antwoord allang gevonden zonder dat ze er wat moeilijks voor hoefden te doen (dat vinden ze lekker, die kinderen.)

En geef ik nog even een lesje leeftijdswijsheid: dat ze toen ze 3 waren ook niet konden lezen, omdat dat nou eenmaal bij 6 jaar en ouder hoort. En zo is het ook met dat soort vragen. En dan natuurijk nog een complimentje voor de Slimme Vraag die ze bedacht hadden, terwijl dat helemaal niet eens bij hun leeftijd hoort.

(heb je daar wat aan? Naast dat ik Aso natuurlijk nog even in het kruis schop)

Het is inderdaad weer tijd voor zelf-tijd.

Ik ben érg toe aan zelftijd

En ik ken nog iemand die zijn frustratie van mijn pmsachtige onredelijke maar wel op gegronde redenen gebaseerde woedeuitbarsting gisteren momenteel in de tuin staat weg te timmeren op een nieuw maar ondertussen volledig gemolesteerd schuttingdeel ~zucht~.

Daar zit natuurlijk wel de eeuwige keerzijde aan: we hebben niet zolang meer.

Het is dus duwen en trekken geblazen: Kom hier verplicht knuffelen want ik ga je missen, vs. rot een end op kan je dan niks zelf of alleen.

Maar dat ga ik hem natuurlijk niet vertellen... want hij heeft straf.

Een maand lang wil ik graag uit eten, naar het omniversum of naar de kroeg met z'n tweeen. Maar het antwoord is standaard Nee. Hij vindt het gezellig om voor mij te koken, het is zonde van het geld (alsof ik hem mee naar de Kersentuin wil nemen...), en er zijn ook films op tv. Hij gaat de kinderen missen. Bla. Gevalletje wat-de-boer-nie-kent, maar dat heb ik iets te laat doorgehad.

En vanavond gaat hij met mijn broer uit! En zit ik thuis met 2 kinderen. En ik zit al een jáar thuis met kinderen (+/- buik). Ik wilde ook gewoon iets Grotemenserigs.

Ik ben natuurlijk gewoon het allerkwaadst op mezelf. Want ik had gewoon ook deze maand mijn eigen plan moeten trekken, in plaats van als een verliefd klein biggetje aan zijn been te hangen, en constant te vragen wat hij wil. Want nu hebben we niets gedaan wat mij wel leuk leek

Maar dat ga ik hem niet vertellen.

Dus nu zit ik hem te straffen (met hormonale toedoening). Er komt hier met regelmaat een fantastische Negeer-Parade-Met-Diepe-Verontwaardigde-Opgetrokken-Wenkbrauw voor hem voorbij. Ik snap niet dat ik dat niet als kwaliteit in een sollicitatiebrief mag zetten.

Het hele punt is: Ik wilde vandaag met Chip en hem-in-de-tuin aan komen waaien in Lilstad als verrassing met lekkers, maar dat gaat geloof ik niet door, gezien de schutting in spaanders ligt nu... en Kjongen in niet al te lange tijd ok alweer thuis komt.

Wb Kjongen zijn haar.

Het is kort, het is ook geen draaien, met is vingers erdoor en dan trekken, hoe kort ook.

Negeren is geen optie. Ik heb het nl de laatste tijd niet opgemerkt. Heb er dus ook niets op aan te merken gehad. Toen ik het doorhad was hij al keppeltjes-klaar en gepest. Dus daar ligt helaas de oplossing niet.

Het doet bij hem ook geen zeer. Maar ik kan me van mezelf herinneren dat als er gevochten werd met meiden op de lagere school (ja, lagere, zo oud ben ik ) het bij het harentrekgedeelte mij ook geen zier interesseerde, deed echt geen zeer. Net als mijn neus ook niet gevoelig is als bij anderen.

Inderdaad, het gaat om de zg klitten. Nu heeft hij steil niet al te dik boerenhondenhaar waar nog geen klit in te verzinnen is, en toch, dan valt de klit er in no-time vanzelf wel uit, dus dát begrijp ik niet. Hij is ook echt een soort van bezorgt dat er misschien klitten in zitten.

Ik weet wel wanneer het me het eerst opviel, toen we een keer in Turkije zaten, en hij een beetje (letterlijk) met de handen in het haar. Verveling (oftewel ik kan mezelf heus vermaken maar ik wil dat jij het doet), moe van Engels praten. En nu is Kman er weer.

Misschien ligt het daaraan?

Hoewel hij het erg gezellgi vindt nu. En ik niet de indruk heb dat hij mij aan het pleasen is.

Kjongen zegt zelf dat hij merkt dat hij het het meest doet (over zijn bolletje strijken) als de juf iets aan het uitleggen is.

Dus eigenlijk tast ik volledig in het duister.

Ik zal eens antiklitshampoo kopen voor hem. Als placebo ofzo.

Nou dahag.

Ik heb het weer druk.

Meneer zit weer binnen. Eens even verzinnen wat hij nog buiten kan verpesten (want natúúrlijk staan de schuttingdelen exáct zó zoals IK het NIET gevraagd had!!!)
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je toch bent gegaan, Kjong....en zo niet; dan hoop ik toch dat je een goede middag had.

Maar het lijkt em wel heftig, je hebt zo lang je eigen boontjes moeten doppen thuis, zo's overdosis aan alleen-tijd gehad, dat opeens ruimte en Kjong-zelf delen ontzettend moeilijk moet zijn.
Wat wilde ik nou toch typen?
Hè...

Hoe kan dat nou?

Zojuist was eht 5 uur journaal, en nu ineens zomaar het nieuws van 6 uur. Huh?

Ik geloof dat ik in een tijdswarp zit!
Wat wilde ik nou toch typen?
Kjong, omdat jij jij bent en Kman Kman en we gewoon vonden dat jullie wel een kleine verrassing verdiend hadden. Daarom.

Voor een ieder die niet geweest is: het was leuk bij Lil!
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 29-12-2007 20:02
Reden: kennie spelluh
% gewijzigd
yep, dat was het!

kjong, heeft het gesmaakt?
We hebben nog even aan jullie en het ontbijt gedacht toen we vanmiddag aan de goed gevulde tafel bij Lil zaten. Wat zijn jullie toch leuk (en wat was het allemaal lekker). En oh ja, wat een leuke kinderen ook. Echt waar. Absurd eigenlijk. Maar wel leuk. En gezellig. Ik werd er helemaal blij van toen ik vanaf Lil's trap de mensen en zooi (in positieve zin, niet dat huis van Lil een zooi was, maar gewoon de zooi mensen en eten en speelgoed en kinderen en sfeer en de kerstboom enzo) zag. Zo moet het leven zijn. Vol leven en leuk en liefde enzo. Had ik al gezegd dat ik het leuk vond.

Maar goed, fijn dat ontbijtje beviel

(ehm, Meave, mail me nog even, heb nl niet meer aan bijdrage gedacht!)

en balen dat het naast leuk soms ook gewoon ingewikkeld is, zo'n vent over de vloer.

Ik ben nog vergeten de dvd's van gooische vrouwen aan iemand te geven. Wie wilde die nou ook al weer?

Heb erg gelachen om Lil die had verteld dat ze nog kleertjes van zoon voor Bj had. Dan verwacht je dat ze ergens een tasje heeft klaar staan met te klein spul, maar nee hoor, ze ging gewoon last minute van alles uit Zoon's kast pakken. Die mist straks zijn favoriete vest zonder te weten dat het nu in Toettown ligt. Kleertjes zijn leuk trouwens Lil, maar dat is natuurlijk ook wel weer logisch.

Moet van Meis zeggen dat jullie graag een keer langs mogen komen, maar dan moet Dat Meisje wel mee!

En nu even aandacht aan Vent geven. Dag!
Haiii

ik is ook thuis.

LD vroeg, toen ik de auto startte, waarom we dit soort afspraken niet vaker hadden Ik geloof dat ze het wel leuk vonden dus. Downside: ze willen in het vervolg met élke meeting mee. Hmm

Ohja, en of Vietje eens een keer langskomt. En Dot. En dat de baby zo lief was, en die andere ook, die eigenlijk geen baby meer was (Vietje weer en Bikkel) Enzo

En jullie zijn állemaal leuk en lief

Ze zitten nu 'Back to the Future' deel 1 te kijken, omdat Elvis 'The 3 musketiers' te heftig vond of bang was dat het dat zou worden
Later is nu
Zo.

Weg.

Lekker.

Zéker dat het allemaal erg gesmaakt heeft.

Het viel mij op dat er geen vleeswaren bijzaten. Bewust gekozen?

Echt Superlief! Kus!

Net met z'n allen vuurwerk staan afsteken in de tuin na een Hollandse Afhaal-Chineestafel.

Erg gelachen, erg gezellig. Alles is weer goed hoor dat van gisteren en vanmorgen. Ik moet dna ook heel smakelijk lachen om mijn verhaal hieronder.

Kjongen vol adrenaline naar bed van het vuurwerk en een tirade van mij over dat brandwonden maánden lang zeer doen tot je er gek van wordt.

En dat als je blind bent dat dus betekent dat je niet meer op de Wii kan, of de Donald Duck kan lezen. Voor de rèst van je leven.

Én dat ik hem morgen nog even wat weggeblazen handjes laat zien, waarmee je niks meer schrijven kan.

NEENEE mama, het is écht genoeg zo, ik snap het wel!

Helemaáaal niet, jij snapt dat niet, morgen ga ik het laten zien!

Wat leest het weer als een heerlijkheid vanmiddag in Lilstad!

Maar naast dat ik het tijdsgewijs niet had gered, en een Kjongen buiten gezet is een beetje zielig, hadden jullie me/ons beter niet over de vloer kunnen hebben. Zeker niet na een autorit waarbij je op elkaars lip zit.

Jullie kindertjes hadden op de achterbank gezegd: Hoeven we écht nooit meer mee naar die lelijke enge bozige mevrouw-van-die-baby? ( )

Wel is het ondertussen weggelachen, afgekust en gezoend, en verheug ik me ondertussen alweer op zijn thuiskomst. Ook leuk, dat hij er straks naast schuift als ik al slaap. (Nog even niet denken aan de beer-breath met ronk-snor...)
IK ben zó blij dat LE het stukje vuurwerk testosteron míst! Zó blij!

Alleen jammer dat ik de kinderen nu niet aan wil doen dat we op oud/nieuwjaarsnacht naar huis fietsen, waardoor één van ons (ik ws) niet kan drinken, maarhée, m'n zoon wil géén vuurwerk...pf..

Kijken hoe dat gaat, als hij straks met allemaal grote neven oud en nieuw viert
Later is nu
Haha, geen vleeswaren. Da's een bijzondere manier van zorgen voor een ontbijt zonder varkensvlees. Je haalt niets anders, je stopt er gewoon extra kaas in.
En natuurlijk fijn dat e.e.a. bijgelegd is Kjong. (ik had niet anders verwacht, trouwens) Ontzéttend jammer dat jullie er niet bij konden zijn. Wij hadden Kman natuurlijk graag even gekeurd
Later is nu
Ruilen?

(Ik bedoel natuurlijk niet met hetverhaalhieronder het vuurwerk verhaal, maar mijn gedachtegang tijdens mijn ingesloten gevoel voor pmsdrama eerder vandaag)
Ruilen waartegen lieve Kjong?
(Oh, ondetussen alweer gepost.

En ik kan natuurlijk ook de editknop gebruiken om de boel duidelijker neer te zetten)

Ja, en ik had jullie de keuring zo gegund. Ik heb de hele week expres niet gereageerd om jullie te verrassen door hem te laten aanbellen zonder mij ernaast.

Maar ja...

Meave, lief gedacht!

(Kman heeft heel wat jaar op everzwijn gejaagd. Kon hij lekker de hele winter spareribs en bacon eten. Het eerste wat hij hier klaarmaakte was karbonade.)
LE tegen Kjongen voor Oud en Nieuw.
Aha. Dus wel varkensvlees. Nah ja. Ik dacht, een parttime moslim. Dus wel alcohol en geen varkensvlees (voor de zekerheid). Maar voor de dieren was het natuurlijk heel fijn dat jullie een vegetarisch ontbijtje hadden.

LE tegen Kjongen. Wat zouden ze er zelf van vinden?
Volgens mij hebben ze elkaar nog niet ontmoet?
Uhhhh.... geen idee Kjong. Maar Kjongen mag ook wel hier komen met Oud & Nieuw? Ik tape mijn kindjes namelijk vast aan de balkonrailing ofzo. Niks niet vuurwerk afsteken.
ladiela....
anoniem_3050 wijzigde dit bericht op 29-12-2007 23:09
Reden: zal de wijn maar eens ontkurken dan....
% gewijzigd
Kjong, je bent een lekker wijf!

Ik kon vanmiddag niet omdat JB naar de zwemles moest (want anders gaat ze helemaal nooit, als ik ze niet breng ) en ehm..... vandaag is ze niet geweest. Ik had een knallend kuthumeur (plaatsvervangend PMS-bij-Mirena?) en knallende koppijn waar geen paracetamol tegenop kon. Toen kwam Opa Bloes waar ik geheel argeloos aan vroeg of hij een oplossing wist tegen de putlucht die uit de afvoer van mijn bad komt. Ging die man álle kranen na in het héle huis, mompelend over een ontluchting en slechtgemonteerd door de Aso, mopper mopper. Werd mijn humeur niet beter van. Toen Oudste Bloes ook nog eens weigerde op snippers-van-het-papiermatjesknippen op te ruimen, ben ik schandalig ontploft. Mén, dat kind kan het bloed onder mijn nagels vandaan halen! Pfffff, ik lees wel eens stukjes van Bam en Yentl en herken dan mezelf. Fijn is anders.

Maar goddank geen migraine hier ( Meave ) en de meiden en Opa mee naar de stad genomen, waar een soort van winterkermis is opgezet. Met warme chocomel, bratwurst (getver) en zuurkool, erwtensoep, glühwein (jippie!). Rupsding, reuzenrad en een schaatsbaan. Hélemaal leuk! Onderweg nog een prachtige jas voor Oudste gescoord voor 20 euro, lekker in speelgoedwinkel geshopt van hun Rapportgeld en zo was onze dag toch wel erg gezellig. Dus maar niet naar huis gerend en het kind in het zwembad gegooid. Op de terugweg samen een hapje gaan eten in een kroegje, midden in het centrum. Waar een stel zat met kindje dat we kennen en de kinderen dus samen spelend op het plein eindigden en wij met koffie, kleppend op het verwarmde terras. Heul erg Bona, om erop uit te glijden dus.

Wbt de Bloesjes gisterenavond: Oudste zei vrij snel dat ze er niet meer over wilde praten en dat snap ik. Ze ziet toch dat het niet leuk voor mij is en voelt aan dat het verkeerd schiet. Gelukkig ging op dat moment de telefoon en ging ik naar beneden. Een vader van een vakantievriendinnetje belde en die vroeg wat er was. Toen ik het vertelde, schoot ik vol, was even een beetje to much. Hij snapt het (ook gescheiden) en zei ook dat het goed was dat ik het tegen hem vertelde ipv hetzelfde te doen als Aso en tegen de kinderen een verhaal te gaan ophangen. Oudste sloop naar beneden, wat ik gelukkig gehoord had en vroeg waarom ik huilde. Ik heb gelogen en gezegd dat ik verdrietig was omdat ik afscheid had genomen op het werk. Dat snapte ze en zei dat ik dadelijk maar een dikke knuffel bij haar moest komen halen. Lief lief meisje.

Nu lees ik jullie reacties en ik ga weer even nadenken over wat ik moet doen. Want dit soort dingen blijven voorvallen. Wat Kjong zegt (vertellen dat ik er verdrietig van wordt) vind ik eigenlijk heel logisch. Maar ik weet niet of ik het kan, ik durf het niet zo goed. Ben bang dat ik hen belast met mijn gevoel. Al doe ik dat kennelijk onbedoeld toch want ze zijn echt niet gek.

Fijn, dank dat jullie meedenken en dat ik het van me af kan pennen hier! Jullie zijn super!

Wow, Toet! Jij hebt wel het allerbijzonderste kerstkaartje hoor! De Bloesjes waren deeply impressed!

Heb net de Barman aan de telefoon gehad, was wel even fijn bijkleppen. Hij mist me, big time. En ik heb eerlijk gezegd dat ik hem nog steeds leukliefaantrekkelijk vind maar geen relatie met hem wil. En dat respecteert hij. Maf hoor, zo'n begrip, terwijl ik op zijn tenen een peuk-uittrappende beweging maak.

Is het nog goedgekomen met het poppenhuis eigenlijk?
Huh?
sjeumig

wil ik posten, krijg ik een foutmelding, ga ik pagina terug en m'n posting staat er nog (!!) ververs is de pagina, staat er een heul verhaal van Bloes!

die lees ik dus zo even, eerst m'n originele posting:

Nou..

eh

liever niet, want ik was dus best wel blij met dat gebrek aan vuurwerkgen

solly

LE noemde zo tussen neus en lippen door een klasgenootje van hem ook een 'stomme hangjongere' (9 jaar dat klasgenootje, is er vroeg bij.. z'n moeder werkt trouwens dan weer niet)

en die stomme hangjongere (die met oudere neven en vrienden daarvan rondhangt) steekt dus wél vuurwerk af en dat vindt LD heel erg dom

LE wil LD wel ruilen tegen Vietje, trouwens

en dan nog nieuw:

LE en Kjongen hebben elkaar ooit op het strand ontmoet. Ik ben bang dat Kjongen toen niet zo'n goede indruk op mijn kinderen maakte, druk en bazig oid en ik denk dus dat LD Kjongen liever niet in huis heeft.. solly

Ze wil trouwens LE dan wel weer ruilen tegen Dot

of tegen Bink

of tegen elke willekeurige baby, ben ik bang, dus Chipita mag ook komen.
Later is nu
Nope, poppenhuis staat hier nog in de tuin (onder overkapping, dus droog en dus op te halen door liefhebber, ik ben nog 1,5 week vrij, weest welkom! )

Heb wel een foto genomen en laten zien, hij is mooi bevonden ..

Enorm jammer dat je er niet was Bloes (ik denk, ik wrijf dat gedeelte toch nog even in).
Later is nu
Waar blijft die wijn, trouwens?
Later is nu
Fijn, bedankt!

Ik herinner me Kjongen ook nog van de eerste keer, op het strand. Hij viel nogal op door zijn charme. En door het verhaal van Kjong dat hij graag bovenop vrouwen ging liggen.

Alle keren daarna dat ik hem gezien heb, vind ik hem nóg leuker. Onwaarschijnlijk dat jij zo'n oetlul van een vader heeft. Hoe kan het dan zo leuk joch zijn? Oh ja, vrij dominante genen van zijn moeder, die ik toevallig ook erg leuk vind. Dat zal ut zijn.

~giet de glazen vol en zoekt een lekker cd-tje uit~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven