Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag

Zoo, Dreamer heeft heerlijk gekletst en gebept met 2 vriendinnen Ondertussen lekker wat gegeten en gedronken. Helemaal goed gewoon. En vanmorgen zou ik op tijd naar huis, want vriendin bij wie ik sliep heeft eigen bedrijf en moest gewoon weer aan t werk, maar toen zat ik haar dus op een gegeven moment gewoon te helpen met redigeren van teksten. Als ZZP-er (zelfstandige zonder personeel) vond ze het wel handig een secretaresse in huis En aangezien de teksten mijn interesse wel hadden, vond ik het ook leuk!

Bambi, knie klinkt niet goed En als ervaringsdeskundige op het gebied van de zere knieën, kan ik je vertellen dat rusten met je dikke knie essentieel is. Moeilijk, maar essentieel!

Hier gaat de meeste onvrede onderling in relatie net als hierboven beschreven. We doen allebei ons eigen ding en daarna is het weer goed. Soms nog wel met knuffel en 'sorry' van één van beide kanten. :applaus:

Hier geen schuldgevoel (dat wil ik gewoon niet, eigenlijk, ik ben een moeder met eigen leven, daar wil ik me niet schuldig over voelen!) maar het voelt toch raar, zo'n eerste schooldag en ik was er niet. Geen schuldgevoel maar wel gemengde gevoelens dus

Toedels!
Later is nu
Heeee, Dream! Klinkt als een helemaal goed weekend!

Gadverdarrie, Bam, dat je net nu zo aan huis gekluisterd bent, naast het feit dat die knie je natuurlijk ook ontzettend veel pijn bezorgd. Heel naar.

Sterkte ermee, joh!
Toet en Bloes doen het goed!!!!

Vanmorgen een besnotterde Bloes (ik ga Malley de volgende keer een week van te voren kaal scheren, denk ik...) in prachtig keke jurkje naar haar eerste werkdag uitgezwaaid, en zelf anderhalf uur later richting Kantoor vertrokken, met een sippige en warme Mops in mijn armen. En daar trof ik, geheel volgens mijn verwachtingen, een Bloes en Toet die rondliepen alsof ze al bij het interieur hoorden. Helemaal fijn, helemaal goed en oh zo leuk! Ik heb écht leuke collega's, hihi...

Meeting was langer dan gepland, en dat is niet zo handig met koortsig Moppie. Tijdens de presentatie lag ze dan ook en plein public op mijn schouder te slapen, en een uurtje later gaf ze dwingend en onvermurwbaar aan NU naar huis te willen. En nu ligt ze met een heet bolletje op de bank, te kijken naar een film die ze heeft gekregen van de Onmisbare-Buren-die-niet-mijn-buren-zijn-maar-wel-héél-erg-lief!

Oh, ze is in slaap gevallen.

Arm koortskindje, het nieuwe jaar begint niet echt vrolijk voor haar....

En voor jou ook niet, lief Bammeke. Wat een zooi. En ik vind je mateloos stoer, en schuldgevoel is heel gewoon en heel onnodig. Zacht vlinderkusje op je knie.

(Oh trouwens, Toets plaatjesplakkerij maakt een presentatie opeens veel leuker; met ejaculerende nieuwjaarswensen enzo...X-D).
Wat wilde ik nou toch typen?
ach arm mopsey....had je haar meegenomen? Leuk vind ik dat van jou, ik herinner me ook nog zo goed het verhaal dat je je (ik geloof ) eindpresentatie van je opleiding met een babymops in je armen hebt gehouden, geweldig!

Wel leuk hoor, zulke leuke collega`s. Mocht ik nou ooit de behoefte hebben aan omscholen, dan weet ik misschien wel al iets wat ik dan wil!

Dream, je hebt gelijk, zo denk ik er ook over, maar toch. Ik merk dat ik ondanks dat me soms toch schuldig voel. Zoals aanstaande vrijdag: aangezien ik te weinig dagen afneem van de bso deze maand heb ik de kinderen opgegeven voor vrijdag, ookal ben ik vrij. Ze vinden het daar helemaal geweldig en ik ga met mijn moeder opstap, ook helemaal leuk. Vind dat ik dat best verdien zo af en toe, dat ik best eens iets mag afspreken voor mezelf èn dat de kinderen zeker niet slechter worden van een keertje bso terwijl ik niet werk. Maar toch....je snapt hem al, beetje schuldgevoel is er wel en het is pas maandag!
Ja, ze was mee.

Inclusief Nijntje-laptop, want mevrouw begreep wel dat er gewerkt moest worden, hihi...

Maar uiteindelijk heeft ze alleen maar gehopt tussen de schoten van Bloes, Toet en mijzelf. Keken collega's wel van op; zo'n hummel die zo vrij was om op de schoot van een wildvreemde te gaan zitten, gniffel... Hebben we maar even uitgelegd.

Xop, bedankt voor de geweldige truitjes. Ik was net op marktplaats aan het struinen voor nieuwe kleertjes omdat Mops weer iets in maat opgeschoven is, dus timing is briljant!

(fingers crossed trouwens, niet dat het ergens over gaat, maar ik heb fantastische Mopsey-schoenen gezien, roze bergschoenen, en ik hoop dat ik een deal kan sluiten!).
Wat wilde ik nou toch typen?
wauw, roze bergschoenen!!!

Wat een gekut weer zeg! De kinderen waren niet te genieten, klieren bij ophalen, klieren bij eten en klieren bij naar bed brengen.... Ik ben het helemaal zat!

Hebben julie een tip? momenteel is het tijdens het avondeten bal, de een doet nog gekker dan de ander (gekke bekken trekken, neplachen enzo), ze jutten elkaar daarmee helemaal op, met als gevolg dat ik 2 kinderen aan tafel heb die zitten te gieren van de lach om niets, terwijl er niets gegeten wordt. Ik erger me dood eraan. Negeren lukt me niet, heb ik al geprobeerd en leid alleen maar tot 2 doorgedraaide kinderen. Vanavond heb ik duidelijke waarschuwingen uitgedeeld en vervolgens op de gang gestuurd (minuten evenals leeftijd, bij opnieuw doen wordt het verdubbeld). Erg gezellig kan ik zo de avondmaaltijd niet noemen en ik merk dat ik er ontzettend geïrriteerd van raak. Heeft een van jullie een verfrisende kijk op de zaken en een briljante tip? Ook dit zal wel een fase zijn, maar grrrrrrlmbbb wat een fase!?

Sorry, voor de egoposterij, zit me effe hoog.
Ruilen op Marktplaats tegen een stel roze bergschoenen?
Bambi, voor jou ook een . Het zit je ook niet mee, zeg! Met de knie bedoel ik. Met de echtelijke ruzies zal ik me maar niet bemoeien. Al vond ik je actie ook een coole actie.
En Kjong, voor jou ook nog een . Want ook jij hebt er wel een verdiend.

What the hack...

*geeft de hele kroeg maar gewoon een , slaat een glaasje fris achterover en wandelt weer richting kasteel*
knuffel terug!
jeetje bentetje. Dat is geen leuke manier om de maaltijd door te moeten brengen. Misschien ene vaste tijd afspreken die ze over de maaltijd mogen doen. Na en kwartier ofzo je bord niet leeg is kans bekenen en bord weg? Of heb je ze daar niet mee? Zo krijgen ze snel genoeg door dat ze maar beter wat kunnen eten en voorkom je eindeloos lange tafelsessies.

Jeetje Bam, het zit je ook niet mee zeg. En met Levi in huis is het zwaar onpraktisch als je niet uit de voeten kan. Ik vond het al zo'n ramp toen ik de laatste 4 weken van de zwangerschap Bikkel niet meer mocht tillen. Wat een gedoe zeg.

Hopelijk lukt het een beetje om de hulptroepen te activeren en je schuldgevoel overboord te zetten.

Och jee. Die arme Mops nog steeds niet helemaal opgeknapt. Niets waar een meisje zo van opknapt als roze bergschoentjes! En wat een leuke meeting werkoverleg zeg.

En Kjong, heeft Chipie zich nog een beetje gedragen vannacht.

Alex, wat lekker dat je werk wat leuke perspectieven biedt. Hopelijk weet je de rust van de vakantie nog een beetje te bewaren en de werkstress te weren.

Toet Jij lekker ding.
die regel is er (ook ) al madootje. Al is het niet standaard een kwartier. Misschien moet ik dat qwel doen, kookwekker zetten (blegh, het wordt wel erg ongezellig allemaal dan zeg, ben ik echt zo`n scheidsrechter). KK heb ik daar trouwens niet mee, maar goed, kan het altijd proberen. Iemand anders?
Wat leuk zeg, een eerste werkdag op kantoor en al twee collagae heel goed kennen. Supergezellig vond ik dat. En dan ook nog een lift naar station (Dank Bloes!). Het was een heavy dagje; veel papierwerk gekregen, veel info gehad en veel mensen gezien. Maar leuk dat ut is! Ik vind gewoon dat de hele kroeg, en vooruit, het kasteel ook, er moet komen werken!

Oh ja, en dan wel graag op een iets bereikbaardere plek qua OV dan. Van deur tot deur was ik meer dan drie uur kwijt. Keer twee dus! Da's wel ietsie te veel. Gelukkig krijg ik een laptop en beamer van de zaak, en een mobiel (wordt allemaal al jaloers/geïnteresseerd? Heeft u de sollicitatiebrief al klaar loggen?). En oh ja, ik kreeg ook nog een bos bloemen als welkom. Maar met alle spullen die ik mee moest nemen heb ik die aan mijn collega Mims gegeven. Handig he?

Sorry voor ego verhaal.

Niet dat ik niet aan u denk.

Maar kinderen liggen er net in

en ik ga even soep eten.

Heb vandaag de roep van de Kiosk, de Swirl (moeilijk moeilijk!!!) en de patatjes kunnen weerstaan op alle stations en in de trein slechts een banaan, mandarijn en stuk kruidkoek gegeten. Damn, wat ben ik trots op mezelf. Nu de avond nog even net zo goed doorkomen!
quote:madootje schreef op 07 januari 2008 @ 20:24:

En wat een leuke meeting werkoverleg zeg.

.
Ik zou er dan verder niet meer o ingaan Bentetje. Het kookwekkertje zetten. Daar kunnen ze zelf op zien hoe lang ze nog hebben. Zo voorkom je dat je zelf alsmaar moet aandringen dat ze eten.

Ach, ik weet het verder ook niet. Ben geen ervaringsdeskundige ofzo. Misschien heeft iemand anders nog tips voor je.
Wow Toet. Da's nog eens zelfbeheersing. Respect!
De eerste die begint een tafel apart geven Bent.

Ga maar aan het bureau op zolder of de sidetable in de gang zitten.

(Kjongen zegt net, met een sokje in zijn hand: Baby's zijn altijd zó vervelend, ze werken nooit mee.

)

Hoi Mado, daar ben je weer.

Geef je nog borstvoeding?

Hoe ziet je baby zijn voedingsschema eruit?

Ik haat bergschoenen.

En roze.

Maar Mops niet.
(En anders Bent, maar dat moet je ze natuuriljk nog even niet zeggen:

If you can't beat them, join them)
Geen tip, Bentetje, alleen herkenning. Sommige dingen kún je de kop niet indrukken, denk ik.

Misschien ook de huisregels ophangen, net als in Huize Bloes?

Bammerdebam, wat een ontzettende pech zeg! Jeetje. Heb je pijn? En een oplossing voor Levi?

Vandaag was écht heel leuk! Gisterenavond heerlijk gegeten bij Mims en Mops. Lekker bijgeklept, wijntjes gedronken, gelachen (en bijna in broek gepiest (broek, he!? broek!) om Toets' voorlichting. Ook erg onder de indruk geraakt (weer) van Hero. Videobeelden en foto's van hem maakten diepe indruk op mij. Potverdorie, wat een wereldvent! Zijn ogen staan op mijn netvlies gebrand, merk dat ik er erg veel aan denk weer. En aan zijn ontzettende lieve en stoere vrouwen.

En op het werk was het ook al superleuk! Wel een gek idee, dat ik twee van mijn collega's al zo goed ken. De rest lijkt me ook leuk, perspektief is erg goed: ik heb dur zin an!

Kjong, de Bloesjes zijn blij dat jij blij bent.
Mochten er nou ooit mensen geen weet van cijfers hebben en denken dat er per jaar tienduizenden de grenzen over komen dmv een huwelijk, zie hier:

Minder migratiehuwelijken Turken en Marokkanen

Uitgegeven: 7 januari 2008 10:52

Laatst gewijzigd: 7 januari 2008 10:53

VOORBURG - Ongeveer een kwart van de Turkse en Marokkaanse mannen die in 2006 in Nederland trouwden, liet zijn bruid overkomen uit het land van herkomst. Dat is veel minder dan vijf jaar geleden.

Van de Turkse mannen liet in 2001 56 procent zijn partner overkomen, bij Marokkanen was dat 57 procent. Dit blijkt uit maandag verschenen cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Maatregelen

Het CBS zegt dat de daling van het aantal migratiehuwelijken mogelijk een gevolg is van de maatregelen die in 2004 zijn ingevoerd en die strengere eisen stellen aan dergelijke huwelijken. Ook andere factoren als integratie zullen een rol spelen, veronderstelt het CBS.

Zo zullen allochtone jongeren van de tweede generatie liever trouwen met een partner die net als zij in Nederland is opgegroeid, dan met iemand uit het land van hun ouders.

Cijfers

Verreweg het grootste deel van de Turkse mannen die in 2006 trouwden, koos voor een Turkse bruid uit Nederland (54 procent) of uit Turkije (27 procent). Het aantal migratiehuwelijken daalde van ongeveer 1100 in 2001 tot vierhonderd in 2006. Van de Marokkaanse mannen die trouwden, haalde 23 procent zijn partner uit Marokko. Het aantal migratiehuwelijken daalde van 1000 naar 360.

Van de Turkse en Marokkaanse mannen die in 2006 trouwden, deed slechts een op de tien dat met een autochtone vrouw. Dat komt neer op ongeveer 150 huwelijken.

(c) ANP

wauw bloes en toet....bentos probeert me al over te halen een carrièreswitch te doen, beamer, laptop en mobiel klinkt hem als muziek in de oren. Het is dat ik zo`n leuke baan heb, maar wie weet, als het gaat kriebelen (en dat doet het soms wel eens!). Doen jullie nu eigenlijk vast wat jullie eerst op projectbasis deden of niet? Bloes niet dacht ik (toch?) maar toetje weet ik geneens, het wordt tijd dat we elkaar weer eens zien!
Yep Kjong. Kind gaat nog steeds aan de tiet. Hij krijgt alleen de laatste voeding een papfles (zodat meneer in ieder geval iets doet wat tragt/tracht? op doorslapen te lijken) en sinda vorige week op kdv-dagen kunstvoeding ipv borstvoeding omdat het kolven niet meer wilde.

Dat betekent dat hij nu overdag nog 3 tot 4 keer aan de borst drinkt. In de loop van de ochtend krijgt hij een potje fruit en rond 22:30 uur een papfles. Daarnaast heb ik er nu 2 avonden geprobeerd wat wortel in te krijgen.

Iemand misschen nog tips tegen de verstopping? Sinds Bink meer krijgt dan alleen borstvoeding wordt zijn ontlasting (te) hard(er) waardoor hij het regelmatig op een brullen zet van de pijn. En nee, volledige borstvoeding tot hij 16 is zie ik niet zitten
trouwnes , een aparte tafel is misschien wel iets wat zou kunnen werken. Als er 1 op de gang staat is het ook al stukken beter te behappen. Echter, beetje praktisch, op de ene tafel staat mijn compuetr (lijkt me niet handig met een kind met eten en drinken) en de andere tafel staat bij Kk op de kamer. Is vast ook niet handig ivm speelgoed binnen handbereik. Mmmm, die kan evt verplaatst, wie weet!

Madootje, niet op ingaan is voor mij haast onmogelijk. Ze zijn nogal overheersend namelijk.....

Toetje, ik ben zooooo trots op je!
beetje olie door de voeding was het toch?
Bruine bonen.

Dan wordt het: Join them, Bent.

En eigenlijk he, eigenlijk moet je gewoon trots zijn op hoe ze met elkaar omgaan. De enige die er last van heeft ben jij .

Toetje, ik zou mijn naam veranderen als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven