Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is werk verslavend.

Jij gaat gewoon op commando koffie zitten te leuten, in je eigenste woonkamer, . Ik zal vaker werk naar je delegeren....

En ik maar werken.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mimsey schreef op 08 januari 2008 @ 23:45:

Tuurlijk is werk verslavend.

Jij gaat gewoon op commando koffie zitten te leuten, in je eigenste woonkamer, . Ik zal vaker werk naar je delegeren....

En ik maar werken.Nee lekker is dat! Bel ik je op met een kutsmoes ("Mims, hoe maak ik snelkoppelingen?" herkenbaar als kutsmoes met een afstand van 123 km) om jouw dag op te leuken: ga je wérk aan me delegeren! Hoor eens, dáár ben ik niet voor aangenomen! Tsk!
Gut, jullie klinken al als echte kibbelende collega's!

Moeilijk allemaal zeg, Dream en Bentetje.

Wijze dingen zijn gezegd..

Kinders met zulke zorgen, moeilijk hoor.
~koffie op de bar~
~schraapt de keel~

Wil eenieder afdalen naar de Achterkamer en doorgeven of ze kan slempen op het voorgestelde weekend?

Dank u.
Goedenmorgen

~slaat na de koffieochtend de koffie over en zet een thermoskan thee neer~

(niet om ondankbaar te zijn, natuurlijk Bloes)

Thuiswerken, dat lijkt mij ook wel eens lekker. en dan niet, zoals in het onderwijs, dat je de hele dag gewerkt hebt, en dan thuis nog moet nakijken of lessen voorbereiden Maar gewoon, dat je je werkdag thuis doorbrengt ipv elders. Heb me al eens afgevraagd of ik de balie, waar ik ook achter zit, niet kan verschuiven naar huis. Zover woon ik tenslotte niet van m'n werk.

Ik ga proberen LE vanmiddag e.e.a. duidelijker te laten vertellen. Zo voor het slapen gaan is hij vooral ook moe en wil ik 'm gewoon aan 't slapen hebben en geen diepzinnige gesprekken meer. Moeilijkheid is dat juist dat ongrijpbare aan de dood datgene is dat het hem zo moeilijk maakt. IN zo'n geval is een geloof toch wel makkelijk, heb je wél een pasklaar antwoord. Bij ons zijn er alleen vragen en vaagheden, geen antwoord.

Verder heb ik een leuke vrije dag in het verschiet.

Vanmorgen trouwens op verkeerde knop gedrukt van wekker, waardoor hele familie zich versliep Elvis had geen wekker gehoord, nota bene, en LD kwam om kwart voor 8 verontwaardigd onze kamer binnen, waarom we haar niet gewekt hadden. Op dat moment vroeg ik me dus slaperig af "hoelang is het eigenlijk geleden dat ik die wekker hoorde??"

Nouja, kwam nog goed. Gelukkig heb ik zelfredzame kinderen en zat ik wél op tijd bij de koffieochtend
Later is nu
hihi dreamer, lekker geslapen?

Ik vind het een heel goed idee om vooral te vragen aan LE, ben ontzettend benieuwd hoe het vanmiddag gaat en of hij vanavond minder angstig en boos is. Wijze woorden van iedereen hier.

Nichtje ging vanmorgen makkelijker naar school(minder huilbuien), maar heeft vanmorgen met eten wel weer een kleine paniekaanval gehad. Ook speeksel in haar mond moet met een slokje water weggespoeld worden omdat ze anders stikken zal. Echt zo zielig. Stom is bereid tot aktie in die zin dat ze samen in therapie gaan, dat hij bereid is ene dag minder te gaan werken zodat schoonzus ook eindelijk kan werken, wil evt verhuizen als blijkt dat dat nodig is, om mee te denken aan oplossingen en om te stoppen met haar muts noemen (wat een zak , niet, dat hij dat doet!). Echter, in zijn relatie met de kinderen is nog niet veel verbetering. Hij valt gauw uit, schreeuwt veel en noemt het gedrag van zijn dochter onzin en zegt dat ze niet zo stom moet doen. Totale afwijzing in mijn ogen. Veiligheid biedt hij niet op die manier denk ik. Schoonzus vindt dat ze hem en hun huwelijk nog een eerlijke kans moet geven omdat hij ineens het licht gezien lijkt te hebben toen ze 2 weken weg was, maar of dit gaat lukken valt in mijn ogen nog maar te bezien. Ze ziet ook wel in dat haar kinderen voorop staan. Nu is de RT-er van school bezig met contact met de schoolarts en gaat schoonzus zelf vanmorgen met de huisarts bellen om te vragen hoe ze het gedrag van nichtje het beste aan kan pakken, verder hulp zoeken of niet. Haar grootste probleem is dat ze het vreselijk vindt om de paniek van haar dochter te zien en dat ze niet weet hoe ze het beste reageren kan. Wat mims zei (geloof ik) doet ze al veel, gewoon naar school, niet te veel aandacht geven aan huilbuien dan, eten wordt niet gedwongen, extra een op een tijd. Ik heb groot respect voor hoe zij alles aanpakt, zeker als je bedenkt dat het een meid is die niet altijd even veel zelfvetrouwen heeft.

Nu even wat anders: thusiwerken lijkt me lekker, maar ook nadelen hebben. Ik zou erg mijn collega`s missen en het best lastig vinden om de hele dag werkelijk te werken gok ik. Mischien valt het mee, maar gewone telefoontjes die tussendoor komen afwimpelen enzo. Maarrrr het lijkt me ook voor sommige dingen heel fijn!

Lekkere koffie trouwens, iemand nog een bakkie?
Ja lekker, schenk maar bij...

(tsk, zit ik toch weer aan de koffie)

Thuiswerken lijkt me in zoverre lekker, dat je bijvoorbeeld een baan voor 28 uur heb (zoals ik nu dus heb) en dat je dan 8 uur thuiswerkt. Dus je hebt wél collegas, maar je hoeft niet elke dag naar je werk.

Ik blijf zoeken, zal ik maar zeggen

En leren.

volgende week m'n eerste les. haalde gisteren het rooster erbij, bleek dat ik al huiswerk moest maken vóór volgende week ook!

(of had ik dit al gemeld? )
Later is nu
~pakt ook een kop koffie~

Het voordeel is van thuis werken dat je zelf verantwoordelijk bent dat het werk af is. Ik heb gisteren veel gelezen en dat kun je niet 7 uur achter elkaar doen. Maar met een paar uurtjes in de avond erbij, lukt het wel en kan ik overdag tussendoor even wat dingen doen. Hoop dat het zo blijft want dit vind ik heerlijk. Merk dat ik scherper ben omdat ik het op deze manier kan doen (heb een paar dingen verbeterd die de Baas over het hoofd gezien had ) en het is leuker.

Heb wel erg de neiging om Mims van haar werk te houden dus dat moet ik wél onderdrukken.

Kjong: er bestaat een Megavibrator, zie ik hiernaast staan. "The Sybian" Griezel, ik zie een trillende honkbalknuppel voor me!
kijk, bloesem....nu al het beste meisje van de klas!!!
Thuiswerken.. sja. Vind het zelf dubbel. (maar lekker dat het voor jou zo goed voelt, Bloes!) Zou het juist wel prettig vinden om de deur achter me dicht te kunnen trekken, voelt het meer als werk.

Als het beetje meezit met mijn gezondheid is het de bedoeling dat ik over paar maandjes gewoon op de zaak ga werken en niet meer vanuit huis. Eerst ook nog gedoe rond kinderopvang voor Levi geregeld zien te krijgen.. Kjong kwam met een goede tip: brief sturen naar Belastingdienst om situatie uit te leggen. Vanavond maar eens aan beginnen.

Knie gaat goed! Geloof nooit dat het iets ergs is, wordt al minder dus zal wel verrekt zijn geweest of gewoon bont en blauw van binnen. Net zelfs even naar de bakker gestrompeld!

*nog een rondje koffie?*
Niet helemaal bijgelezen, zit nl op werk, laatste dag.

Maar.

Het weigeren van eten is een vorm van controle hebben over.

Zo is het met kinderen die niets lusten (strijd tegen ouders, zelf controle willen hebben) en bij anorexiapatienten (waarbij het uiteindelijk een verslaving is geworden, de holle maag geeft adrenalinekick).

Dus.

Het niet-eten negeren of positief brengen met wat-wil-jij-eten-vandaag (controle krijgen) en hoeveel-happen-denk-je-dan-te-gaan-nemen, en aan de slag met de stress en onzekerheden die er wel zijn. Het uitspreken en uitpraten (net als bij LE, laat hem er n'og meer over praten) van de situatie is het belangrijkst.

Kinderen weten heus wel dat er wat aan de hand is. Regelmaat helpt het beste.
Ik ben niet zo goed in thuiswerken, ik ben namelijk heel goed in mezelf van het werk houden. En omdat ik mijn werk wel af wil hebben natuurlijk, ben ik uiteindelijk alleen nog maar bezig met werk en mezelf daarvan af houden.
duidelijk kjong, dank.

Pfff, kinderen zijn zo heerlijk aan het buiten spelen, KK heeft een vriendinnetje hier en ze spelen de hele tijd met zijn drietjes, gezellig!

Toetje, ben begonnen in jouw boek en kan het nu al niet meer wegleggen!
kjong , laatste dag en dan? Ga je dan weer op zoek of heb je nog iets met bijbaantip gedaan?

Bambi, wil je wat vertellen over de operatie? Fijn dat knie beter gaat, verdraaien is ook pijnlijk, maar meniscus vast erger. Wanneer moets je terugkomen? Hoe is het gesteld met de opvangmogelijkheden in nieuw dorp voor Levi? Bevalt het goed daar, nu het allernieuwste eraf is?
Bentetje, wat een vragen

over knie wilde ik ook net gaanstellen, dus je was me voor..

Met LE erover gehad. Zijn conclusie: hij is in vorig leven indiaan geweest en hij wil graag z'n verdere eerdere levens ook (laten) onderzoeken. Nu nog even niet, trouwens. Hij zei al vrij snel dat hij nu niet bang meer is. Hij was geloof ik ook bang, dat je dan een soort van lag te slapen en dat je dan wél alles merkt ofzo. Dat je niets voelt, geen pijn hebt enz. daar werd hij heel blij van.

IK heb het er nog even met LD over gehad. Zij hoort hem natuurlijk ook steeds 's avonds ("ja, mama, en daar heb ik steeds heel veel last van" kleine Bep) Zij gelooft gewoon dat je doodgaat, dat je ziel naar de hemel gaat en je geest opnieuw geboren wordt. Kijk, combineert gewoon wat haar leuk lijkt

Ben wel benieuwd hoe het nu vanavond gaat met LE

Bambi, hoe zit het dan met werken in die winkel, waar je het laatst over had?

Ik hoop echt dat je knie alleen verdaaid en blauw was.

Vanmiddag bij de bieb zo raar, ik kon niets lenen En ik wilde nou dat boek van The Secret eens lezen. Hoorde er toch goede dingen over. Maar wat ik erin zag, vond ik wel rommelig staan. Hmm.. nouja lenen lukte niet. Dan maar niet.

Ik moet tenslotte ook deze week met studeren beginnen. Dat is ws al lastig genoeg, met lezen enzo

Toedels
Later is nu
inderdaad....een goed boek leg je niet zomaar weg....dat heb ik dus met dat boek van toet, gelukkig kreeg ik vanmiddag wel de kans te gaan lezen.Heerlijk!

Fijn dat het gesprek metLE geslaagd is, hopelijk kan hij nu zonder zorgen gaan slapen.

Zeg eens eerlijk: hebben jullie toen ik niet keek stiekum mijn kinderen omgewisseld? Wie heeft nu dan die 2 kliertjes en mist zijn 2 engeltjes?
Ik niet, bij mij liggen toch echt twee Bloesjes in hun bedden. Fijn voor je, dat de rust is wedergekeerd. Hetiseenfasehetiseenfase- heeft geholpen.

Welk boek lees je dan? Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt.

Fijn dat LE weer een beetje gerust is gesteld. Indianen verhaal klinkt aannemelijk, hoor. Heerlijk, kinderfantasie.

~zet een pot koffie op de bar en gaat in de hoek liggen voor de tv~

Morgen met De Baas op pad. Leuk! Heb er helemaal zin in!
Gezellig! Lijkt me tenminste ook een leuk mens als baas!

Ik ben even de exacte titel kwijt, ik geloof "voordat ik doodga". Heftig, maar mooi.

Meave, wat een handig mailtje heb je verstuurd!
Ik zat nog even te denken.

En met een klein flesje Baileys (op) gaat dat eigenlijk best. (Er moet alleen niks gebeuren, want dan st ik alleen maar een beetje versuft te kijken. En daarom drink ik dus bijna nooit als alleenstaande... zucht... Heimwee naar hier en daar een decemberdagje met een hoofd vol alcohol-mist.)

Enniewee. Ik zat dus te denken.

LE zit vast in een loop ('loep') met zijn gedachten.

Het is als je voorstellen hoe groot de hemel is. En hoe ver de sterren. En dat daarachter nog wat zit, en hoeveel dan en hoever weg. Etc.

Of dat je je gaat beseffen wat tijd eigenlijk voor raar iets is. Dat het een snelweg is zonder een achteruitrijmogelijkheid in je auto des levens, alleen maar vooruit, en nooit terug kunnen. Terwijl je niet weet wat er vooruit is, maar gek genoeg wel weet waar je vandaan komt.

Nou ja, dat soort filosofies gedoe dus.

Ik had (na zo eens even nagedacht te hebben) tegen hem gezegd, dat het vragen voor geleerden zijn. Dus dat hij er nu mee moet ophouden (afleiden afleiden, jullie spelen toch spelletjes? Trek hem daarmee naar het hier-en-nu) en later als hij groot is en gaat studeren het gewoon maar nog eens moet proberen uit te vissen hoe dat werkt. En of hij dan gelijk voor mama een cremmetje kon gaan uitvinden waardoor haar gezicht nooit meer ouder werd. En hij onsterfelijk. (Haha, grapje en wat kon hij dan nog meer verzinnen, blabla, en nu naar bed. Klaar.)

En dan wil ik nu de aandacht voor:

MEAVE

Ik de commisie ben het erover eens dat zij met meer dan recht de

Sociaal Bokaal verdient.

Ze kookt voor haar ouders. Ze vangt haar schoonfamilie op. Ze kapoeweert wat af. En ze bedenkt elke keer iets heel heel liefs voor ons.

En dat terwijl ze eigenlijk steeds meer naar de achtergrond verschuift met haar one-liners.

Het is dus tijd voor een schijnwerper.

MEAVE ! ! ! !

Hier komt-ie!!!!

Je hebt 'm dik verdiend.
Ik zie geen Sybian. Ik zie een paarse trilkegel.

En ik hou niet van paars.

Ik vond paars maar een rare kleur in de seks.

De kleur van schraal en te hard en een foute man met een te lang velletje.

Dus die trilkegel zal het niet worden.

Ik geloof dat het niks gaat worden.

Had ik toch Verlambi even moet nemen gisteren. Gewoon even Levi terugpakken, wat hij met mijn poppeschattescheetje doet: I just undress you to please me.

Of zal ik gewoon wachten tot er een Turk voorbij komt?
asjmargeilisjmagallesj, toch?
Voila!

Kost maar 1500 euro en wordt gratis thuisbezorgd. Ik zie de koppen van de bezorgers al. "eerst uitproberen mevrouwtje, of het naar wens is, anders moeten we hem NU mee terugnemen".
djiezzz wat een apparaat, bentos ziet me aankomen!

Kjong, lief van je! Meave, je bent inderdaad een schat....
waarom denkt iemand dat het na een buikwandcorrectie langer duurt om zwanger te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven