Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
er zijn inderdaad veel dikke kinderen. Mijn kinderen hebben de bouw van hun vader (joepie!) en zijn in elk geval tot nu toe slank. GG is tenger en tanig, KK is iets ronder, maar wordt nu (klopt bij leeftijd dunner) , toch is ze nooit stevig geweest (meer meidenvormen). Het lijkt me moeilijk als je kind aanleg heeft dik te worden en je er wel een normaal eetpatroon op na houdt. Je kan kinderen ook niet alles ontzeggen, vind ik ook niet goed. Sporten en bewegen is inderdaad wel een mooie, hier doen ze dat wel, ondanks dat ze niet op sportclubjes zitten.

Kom net bij collega/vriendin vandaan, die van die borstkanker. Ik heb zo onnoemelijk veel respect voor hoe ze met de hele situatie omgaat. Vorige week is haar borst geamputeerd, wij verwachtten hier toch wel een psychische dreun bij, maar tot nu toe blijft die ook hier uit. het is 1en al vechtlust, motivatie en optimisme. Zo mooi!

Ga vanmidag weer eens pogen een gezellige midag te hebben met mijn grut. GG was gisterenavond weer enorm driftig (ik kan er niets aan doen mama, het gebeurt gewoon en ik kan het niet stoppen ). Vanmorgen was hij strontsjaggerijnig, dus dat belooft niet veel goeds. Rust en geduld zal ik nodig hebben!
quote:bentetje schreef op 21 februari 2008 @ 14:48:

Kom net bij collega/vriendin vandaan, die van die borstkanker. Ik heb zo onnoemelijk veel respect voor hoe ze met de hele situatie omgaat. Vorige week is haar borst geamputeerd, wij verwachtten hier toch wel een psychische dreun bij, maar tot nu toe blijft die ook hier uit. het is 1en al vechtlust, motivatie en optimisme. Zo mooi!

Lees jij de blog van Sandra ook? Ook al zo'n vechter en minder problemen met het missen van de borst (gruwel!) maar wel met ziek zijn en beter worden. Vind ik boeiend (en lijkt me een leuke griet, dat ook)

~laat een portie Rust en Geduld achter op de bar~
mag er chocolade bij dat geduld en rust? Ah, lekker, doe ik er thee bij

Sja, LD heeft dus én aanleg voor dik worden, én aanleg voor slechte gewrichten, waardoor bewegen lastiger wordt, maaaaar.. ook vaak enorme trek in gezond.. (of chocolade) ze speelt wel veel buiten en ik probeer haar (vr)eten in te dammen. LE heeft mijn bouw () en is máger. Ja, echt, dat was ik, ooit. Mijn moeder nóg veel meer.
Later is nu
Wie vergelijkt er ook de energieprijzen en/of stapt over? Ik zie dat ik bij een andere leverancier ongeveer 350,- per jaar goedkoper kan uitkomen maar na een langslepende kwestie met Durion durf ik niet meer zo makkelijk over te stappen.
geduld en rust van mijn kant nog steeds aanwezig, maar helaas is het weer geëscaleerd, en hoe. Het ging allemaal heel goed, lekker met de kinderen aan het knutselen en kaarten schrijven. Toen we klaar waren vroeg GG of hij mocht computeren. Dat mocht hij van mij maar niet beneden op de Playstation omdat KK graag tv wilde kijken, wel mocht hij boven op de computer als hij dat wilde. Toen ging het mis: schreeuwen, krijsen en heb ik hem naar de gang gedirigeerd met de mededeling dat ik niet wilde dat hij zo schreeuwde. Hij had zichzelf snel in de hand en toen we dat bejubelden en ik hem daarvoor complimenteerde (weet terug in de kamer)merkte hij dat mijn standpunt tav het computeren niet veranderd was. Toen ging hij helemaal door het lint, weer schreeuwen en woest. Hij gad een stevige zet tegen de poef en daardoor viel een vaas om, kapot. Ik heb hem toen naar zijn kamer gestuurd om af te koelen (nog niet boos, maar rustig ) waar hij vervolgens een gat in de muur geslagen heeft. Echt. Ik ben onthutst. We hebben weliswaar holle muren, omdat onze verwarming (hetelucht) daardoor heen loopt, maar toch. Dit is toch niet normaal??? Ik heb daarna uitgebreid met hem gepraat, bracht hem 2 joekels van kussens waar hij zijn woede op mocht botvieren maar toen was het al gebeurd (hij vertelde het zelf, huilend en wel). Toen hij merkte dat ik nog steeds niet boos was (inmiddels koste het me wel wat meer moeite) heeft hij hard uitgehuild bij me. Zegt me dat het voelt alsof het moet, dat hij weet dat dit soort dingen niet mogen, maar dat hij het niet kans stoppen, net alsof het hem opgelegd wordt zeg maar. Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet. Heb hem getroost en gezegd dat ik blij ben dat hij dit zo eerlijk verteld heeft. Dat ik hem misschien kan helpen als hij me dingen vertelt. Uitgerekend nu is het natuurlijk haast vakantie, dus via school een gesprek aangaan kan nu niet. Moet ik het nou zo verder proberen uit te zoeken, of moet ik hiermee hulp gaan zoeken?? Wat vinden jullie?
Zijn begin vorig jaar overgestapt naar Oxxio. 5 jarig contract met vaste tarieven dus geen prijsstijging voorlopig. Zoek in elk geval een leverancier die zélf zorgt voor die transport-overname(en bijbehorende kosten) want daar hebben wij in het verleden weer gedonder over gehad, dat het na 2372374 telefoontjes en brieven maar niet bekend was bladiebla. Nu wel tevreden, betalen nu 100 euro p.m. minder en kregen zelfs 2000,- terug. (jaar daarvoor moesten we nog 2000 bijbetalen én 280,- pm dokken, alsof we een wietplantage in huis hadden ofzo..)

Zo, wat een geren en gevlieg af en toe met die kinderen, zeg. School, vriendje mee en de ander bij vriendinnetje brengen, gitaarles, vriendje weer thuis afleveren, kapper, kind ophalen bij gitaarles, kind ophalen bij vriendinnetje. Zwemles.. (en ik voel me daar vaak zo ontaard.. al die moeders met net zulke kleine kinderen als Levi die dan zo'n schoudertas vol met kinderspul bij zich hebben - rozijntjes, pakjes drinken, luiers, doekjes, weet ik het wat er allemaal uit die Tovertassen komt- en ik dan al blij ben dat ik uberhaupt mijn huissleutel in de gauwigheid in m'n zak heb gepropt, die hebben dan ook allemaal zakdoekjes bij zich waar ze dan Levi's neusje mee schoonmaken.. waarom heb ík dat nou niet, zo'n tas?.. )
Sjee, Bentjetje.
Ja, ik zou wel hulp inschakelen, Bent. Klinkt alsof hij er echt geen vat op heeft en hem geleerd kan worden hoe met die woede om te gaan.

Bel je morgen de huisarts toch even of hij adressen weet?

He meid, vervelend voor GG en voor jou.
(ik ga er gewoon van stjotteren. )
beter stotteren dan huilen.
Moppie toch. De kleenex is hier al wekenlang (maandenlang?) op, maarre... wil je een hydrofiel?
die absorbeert lekker toch ??
pfff, heb nek- en hoofdpijn gekregen, (spanning ofzo???),. kan er niet even een masseur langskomen in de kroeg vanavond?
Nou, dat lijkt me wel lekker ja, masseur.

Inderdaad huisarts inschakelen, Bentetje, hoewel het feit dat hij het nu al verteld natuurlijk al een goed teken is. Of opvoedtelefoon ofzo.

Bambi, gewoon zo'n tas standaard klaarzetten joh. En meesjouwen he.

LD heeft met haar vriendinnetjes gespeeld vandaag, joechei. En moeder van beste vriendinnetje (die nog geen vriendinnetje is geworden) is bereidt om het eventueel samen met de moeders uit te praten, want ze vindt het zo jammer, omdat de meisjes al zolang goede vriendinnen zijn. Wederom joechei. IK wilde dit nl. ook al gaan doen, maar me in eerste instantie zo weinig mogelijk mee bemoeien en zelf op laten lossen. Dat werkt tot zover dus, gelukkig.

LD is ook blij

ZE zijn allebei blij, want Elvis heeft dartpijlen meegenomen.
Later is nu
Ga vanavond even overleggen met bentos (die is aan het werk), maar ik twijfel nog tussen Opvoedburo of huisarts. Denk wel dat er iets gebeuren moet. De rest van de avond ging goed, lijkt wel op een soort compensatiegedrag (steeds knuffelen, luisteren, veel uit zichzelf doen).

Heb gisteren ook al lang met hem gepraat, daar ook heel duidelijk gezegd dat wat er ook gebeurt, we toch wel van hem houden. Dus compensatiegedrag zou niet nodig moeten zijn

Wat fijn zeg van LD, super!
dit krijg ik als eerste hit bij het zoeken op masseur. Dìt bedoel ik niet!

Jee Bentetje toch. Wat ontzettend vervelend (understatement, maar weet even niet anders te zeggen). En heb ook weinig toe te voegen bij de andere dames. Fijn dat hij het kon en durfde te vertellen naar jou. Die kussens van je vond ik goed idee (en bespaard ws nog meer gaten inde andere muren ).

Hulp zoeken als je dat wilt, als je denkt dat je het op deze manier zelf nog aankunt kan dat ook. Beide opties zijn goed. Ik ben trots op je!
Als je echt eens luxe wilt doen; de reserveermasseerlijn. Hebben twee keer via die organisatie een masseur aan huis gehad. Nemen eigen bank mee en zijn zeer goed. Kost een paar centen, maar heb je ook wat. Heeeeerlijk!
Hee meiden, ben ik weer. Heb alleen de laatste pagina nog maar bijgelezen...

Lieve Bentetje, hart-onder-riem. Hou van hem, hou van hem, hou van hem. Dat hij voelt dat het compensatiegedrag niet nodig is, want helemaal snappen is zo Groot voor iemand van 7 (? toch). En heel heel supergoed dat hij kan zéggen dat het iets is wat voelt alsof het moet, dat hij het aan jou kan vertellen, dat je samen kunt kijken naar hoe dat misschien anders kan. Haal er iemand bij, hou het veilig, zorg dat je zelf ook je emotie en frustratie (?) kwijt kunt bij iets of iemand.

Zo, ben weer thuis. In precies hetzelfde hoestfestijn, nonslaap, koortsachtigheid, maar hee: home sweet home . Dot wilde mij niet meer, die wil alleen nog maar papa. Mormel *grijns*.

Ga laer nog wel bijlezen,nu even tegen mijn vent aanliggen. Die niet romantisch is, maar wel handelt naar gevoel op moment zelf, dus zomaar helemaal overtuigd en overtuigend lief uit de hoek kan komen.
bij jullie.....nu rollen de tranen wel. De hele middag heb ik ze tegengehouden, dacht dat het wegge-ebt was, maar nu ik jullie lieve postings lees komt het toch.

Fijn lieve lil, weer terug in je eigen huis.Ga maar lekker liggen.
~glijdt bijna uit over de kwakkies massage-olie~

Ik vind dat compensatiegedrag eigenlijk niet zo heel gek. Juist omdat hij van binnen beseft hoeveel jullie van elkaar houden.

Want iemand die jou Heel Erg Lief vind kwetsen, is eigenlijk helemaal niet leuk. Dat levert een rotgevoel op. En dan kun je nog zo weten dat diegene jou toch wel lief vindt, en zo weten dat jij diegene op jouw beurt ook lief vindt, toch wil je dat nog even extra duidelijk maken. Even in gedrag laten merken dat je het niet zo kwaad bedoeld. Is compensatiegedrag, maar niet om verkeerde redenen.

Tenminste, ik deed dat ook. Als ik woest met deuren had lopen slaan en spraakwatervallen vol onterechte verwijten over Hero had uitgegoten....nou, dan zette ik later ook een kopje koffie voor hem,

Als jullie ruzie/meningsverschil/hommeles/irritatie/woorden/vechtpartij/heibel met jullie partner hebben gehad, en je weet dat jij stiekem toch een beetje fout zat (een heel klein beetje, we zijn hier natuurlijk wel wondervrouwen), ben je dan, al dan niet na het aanbieden van je excuses, tijdelijk toch een beetje extra lief voor jouw kerel?

Hoe dan ook, ik vind het heel lastig, Bentetje, en heel erg naar dat jij nu zoveel zorgen hebt om je oudste! Ik hoop dat het een fase is waar hij heel snel overheen groeit!

Welcome Back, Lil!

Zeg, wie van jullie praat er kats? Kan diegene even aan Malley uitleggen dat ze:

1) nog te jong is om kittens te krijgen

2) niet bevrucht kan worden door mijn pantoffel

Dank je...
Wat wilde ik nou toch typen?
Och, lieve Bentetje...

~slaat een virtuele arm om je heen~

...it's a hell of a job, moeder zijn! Maar je doet het geweldig, en dat voelen die prachtige kinderen van je ook. Die nemen dat mee. Toen ik laatst een plaspauze-met-pasta bij je had, zag ik twee kinderen met glimoogjes en een hart van goud tegenover me zitten. Nu is het even Zeer Heftig, en mogelijk heb je gevoelsmatig tijdelijk hulp of advies nodig om zeker te weten dat je op het goede pad zit, maar ik heb diepe bewondering voor je. Ondanks vaas en gat in muur ben je rustig en liefdevol gebleven. Daar verdien je een award voor!!!
je hebt wel gelijk denk ik , compensatiegedrag is waarschijnlijk zo gek nog niet, ik bedoel ook meer dat het nodig zou hòeven zijn (omdat ik toch wel van hem hou). Wat lief van je mims, doe je nog eens zo`n pauze?

Diep van binnen ben ik ook retetevreden op mijn gedrag en reacties van vanmiddag. Ik ben wel eens om minder uit mijn slof geschoten zullen we maar zeggen. Iets in mij zegt dat ik de komende tijd weinig boos moet worden, wel duidelijk, consequent en rustig, maar niet boos. Pffoe dat wordt nog wat!
Dat kun je, echt...

Dat kan jij!

Maar dat lukt je Bentetje! Heel heel knap dat je kalm bleef, ijzersterk van je.

En als je mijn mening wil: nog geen hulp zoeken (wel bij ons maar niet bij de huisarts oid) want ik denk dat deze climax misschien wel nodig was voor GG om te snappen dat hij zijn best moet doen om de ergste rotgevoelens om een andere manier te handelen.

Het kan ook nog zomaar dat hij juist flipte omdat jij er koel onder bleef. Hij wil effect met zijn gedrag en dan is het wel frustrerend als jij kalm blijft. Maar nu hij doorheeft hoe het werkt bij jou, weet hij misschien ook dat hij niet te erg te keer moet gaan.

Ik ken het, op het gat in de muur na, helemaal. En het is ontzettend kut als je ziet dat je kind de controle totaal verliest. Oudste sloeg met haar hoofd tegen de muur, waar was ik helemaal stuk van. Er is iets aan de hand en je pakt het goed aan. Je hebt de steun van je vent (voor als jíj een keer niet rustig kan blijven) en hebt ons om op te leunen. Doe dat maar, het komt heus goed met dat lekkere joch van je!

Hai bijna-collega en collega's!

Waar is Meave eigenlijk?
anoniem_3050 wijzigde dit bericht op 21-02-2008 20:33
Reden: hij en jij lijkt veul op elkaar.....
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven