Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
quote:Toet schreef op 17 maart 2008 @ 14:50:

Ik had vorige week een eenmalige opleving. Druk aan soppen en boenen en stoffen.

Met twee helemaal blije kindjes erbij:

Jongste: "Oh, wat rukt dit lekker. Sorry Toet, maar moest hoer vreselijk om lachen. Je hebt hem toch hoop ik wel verteld dat dat een priveaangelegenheid is.
Grinnik, wat een typfout al niet doet

Tjee Pimpel, da's heftig nieuws :(
quote:madootje schreef op 18 maart 2008 @ 08:35:

[...]

Sorry Toet, maar moest hoer vreselijk om lachen. Je hebt hem toch hoop ik wel verteld dat dat een priveaangelegenheid is. En jij maakt het verhaal nog erger!
De hond is inmiddels weg. Madokus is gisteren met haar bij de gedragsdeskundige geweest. Die is van mening dat ze herplaatsbaar is, maar dan wel bij iemand alleen. Ze is nu als tussenoplossing naar de vorige eigenaar. Die ligt zelf net in scheiding dus kan haar niet permanent opvangen, want weinig thuis, maar wilde haar wel tussentijds opvangen zodat ze niet naar het asiel hoefde terwijl er een andere plek wordt gezocht.

We hebben gisteren geprobeerd om Bikkel op het vertrek van de hond voor te bereiden. Ik heb geen idee in hoeverre het tot hem doordrong, Hij was minstens zo geïnteresseerd in het lampje van de babyfoon dat knipperde. Ik ben dus erg benieuwd naar zijn reactie als hij straks beneden komt.
quote:Toet schreef op 18 maart 2008 @ 08:39:

[...]

En jij maakt het verhaal nog erger!
Goedenmorgen

Haha, die Madootje is ook de eerste die de typfout ziet! Enik zit tegelijk met Toet en Madootje te lezen.. Madootje heeft toch nog geen schoolgaand kind? Ik vind dit echt zo'n moment van "kinderen weg, mama achter pc"

Pimpel, wat een triest nieuws

Ik heb druk zitten puzzelen, maar zit nu te twijfelen over mijn eigen naam Dat met Mims liep ik ook helemaal op vast, maar ik geloof dat ik de namen van Zen en Zeefje heb

(heb er serieus een papiertje en pen bijgepakt, hielp niets, kennelijk)

Ik heb vanmorgen vrijgenomen. Moet nl. vanmiddag met LD naar het ziekenhuis (sportmedisch centrum voor enkel, ze gaan ook gelijk de pols maar bekijken, bedacht de huisarts) en daarmee kwam ik dan in de knoop met koken voor Zoy. Bovendien stond ik dus gisteren al op met koppijn en ondanks dat al het andere wel gelukt zou zijn, was ik bang dan mórgen op m'n vrije dag met migraine te zitten. Dan liever vandaag vrij nemen. Dus nu zit ik even heerlijk rustig met kopje koffie erbij in de kroeg
Later is nu
Van hond vind ik weer triest nieuws van andere catagorie..

Maar goed, het sterkt mij in mijn overtuiging dat we er écht (nog) niet aan moeten beginnen. Dat Elvis tegen is... ach.. mijn opa wilde vroeger ook beslist geen hond, maar toen mijn oma een keertje voor zichzelf opkwam (is geloof ik echt maar 1x gebeurt, 1974 jaar van de vrouw ) kwam er een hond en wie was er het gekst mee? Juist, opa.

Maar goed, tijd, ruimte, enz. Daarbij kinderen over de vloer, nu al teveel hondenpoep op straat en in de groenvoorzieningen ...

maar ze zijn zo liehief

Later is nu
Nee, geen schoolgaand kind, maar wel een peuter die uitslaapt vanmorgen, maar een baby die er wel al helemaal zin in heeft.

Tja, ik vind honden ook heel lief, maar ik geloof niet dat hier ooit nog een hond in huis komt, tenzij op bezoek.
Goeiemorgen.

Fijn dat het zo is opgelost met de hond, Mado.

Jee Pimp..

Pff, gisteren 10-min. gesprekken gehad voor Noah en Yentl.

Juf van Noah vertelde dat hij met een enorme inhaalslag bezig is qua lezen, klas is nu bezig met Kern 9 en hij is paar weken geleden teruggezet weer Kern 1 om op zijn eigen niveau en ritme te werken maar zit ondertussen alweer op Kern 4, dus er zat nog wel een kans in dat hij alles op tijd inhaalt om alsnog naar groep 4 te kunnen. Maar heb aangegeven dat het me verstandiger lijkt als hij groep 3 gewoon nog een jaartje doet, anders loopt ie in groep 4 waarschijnlijk weer op zijn tenen. We zien het wel. Rekenen gaat daarentegen enorm goed, loopt hij voor op de rest van de klas. Als hij zou blijven zitten, gaat hij wel het rekenen van groep 4 doen.

En Yentl doet het ook super, bij cito-toets bleek ze al ruim op groep 3 niveau te zitten, ze kan ook al lezen en schrijven dus dat verbaasde me niks. Ze had wat moeite met het krijgen van vriendjes (omdat ze te kattig kan zijn, provocerend ook en ze graag haar eigen gang gaat..) maar dat heeft ze heel inventief aangepakt. Het trutje had in de gaten dat de kinderen het bij het buitenspelen erg leuk vonden om over een parcours te rennen. Dus nu zet ze iedere keer een heel parcours uit met planken en autobanden en dan trommelt ze zo een stuk of 10 kinderen op die dan wel met haar willen spelen.

Goed, genoeg gelult over de hertjes.

Dus het rukt zo lekker in een fris huis? Hahahaha, geweldig!
Kan me zo voorstellen dat je het liefste rukt in een beetje frisse omgeving, als man zijnde (achgossie, en nou zie ik opeens BJ van Toet voor me, het menneke).

Geen huisideren bij ons, vind 3 kindjes meer dan genoeg drukte, en aandacht en verzorging vragen. Trouwens stress met mijn moeder, omdat Zoon echt allergisch blijkt te zijn voor katten en zij heeft al zo'n beetje 40 jaar katten in huis, en baalt dat hij dus niet/nauwelijks bij haar over de vloer kan komen. Wat ik snap. Ze verzint steeds weer iets in de hoop dat het dan toch kan (van alles afdekken en opruimen/schoonmaken), maar ik vrees dat het zo toch niet werkt, en dan wordt zij weer pissig op mij. Alsof ik het een goed idee vind dat het arme jong net zo piepend langs de grond gaat als zijn vader, als ergens op grote afstand een katbeest passeert *sip*.

Nahja, verder alles goed, Dot vannacht weer doorgeslapen (hoop, hoop, hoop), wat voelt dat heerlijk. Ze heeft gisteren ook per ongeluk een paar keer los gestaan. Ging heel schattig: we zonegn Klap eens in je handjes, en toen ging ze dat ook doen, en stond daarmee dus los. Wat ze niet doorhad . Handjes in de hoogte en in de zij ging ook helemaal goed, maar toen kwam het geschommel van die voorbij varende scheepjes, en ging ze tegen de vlakte *grijns*. Ze wilde ook per se zelf lopen (aan handje) naar het zwembad toen Zoon ging lessen, het duurde een kwatrier voordat we die hele straat uitgelopen waren maar hee: pósitief stimuleren dus kind helemaal ondersteboven geprezen. Ze komt er wel, de Divadot.
Fijnfijn, Bam, dat je kids goed gaan! Da's een hele zorg minder, vind ik altijd.

Ha, rukken in een fris huis.... ik zal Xoplief eens vragen of 'm dat ook wat lijkt? Kan ie meteen een emmertje sop krijgen

(By the way, Toet, hoe heb je het voor elkaar gekregen je huis te soppen waar de kids bij waren??? Bij ons geeft dat altijd de grootste ellende; ze gaan ruzie maken om elkaars doekjes en emmertjes, maken werkelijk alles zeiknat, soppen ook stopcontacten, en Sophie wil het sopwater altijd drinken. Al met al werkelijk niet te doen!)

Goeie oplossing w.b. hond, Mado!

En Pim.... jeetjemina, wat een verdrietige berichten krijg jij steeds, omtrent kindertjes-al-dan-niet-in-de-maak. He bah. 24 weken.... da's gewoon al een heel kindje! Vreselijk!

Je traktaties klinken Leuk!

Hmmm... geen nieuws, hier. Zit een beetje met m'n ziel onder de arm. Ik zou een cursusje krijgen van een mijnheer uit zuiden des lands; belt ie net op dat ie in een 20 km lange file zit! Sjee... dat duurt nog wel even dan. En nu heb ik dus niets gepland en zit maar wat te duimen draaien..... Wel wat aanloop aan m'n bureau, maar da's steeds zo opgelost. Derde kop koffie zit er al in!
Aaahh... een losstaande Dot! Nog even en ze sjeest ervandoor, dus!
Ha, dat lijkt me leuk, maar Dot is niet zo heel vlot in die dingen, dus van af-en-toe los staan naar sjezen zal ook nog wel wat tijd zitten

~Schenkt Xop nog maar een koffie in~

Die arme meneer moet ook een boel reizen dan, van Zuiden helemaal naar jou...

Pimpel, wat ben je toch een geweldige moeder, nog giraffes fröbelen ook! Supertriest van dat kindje trouwens, 24 weken is al zo echt een kindje inderdaad... Moet er niet aan denken.

Moet ook maar eens echt aan de slag, zit beetje uit te stellen. En kan helemaal niet uitstellen, want een-na-laatste week hier ( help, help!)
voor Dot. Losstaan, da's toch al heel wat

Wel gek dat het hier juist met koffietijd rustiger wordt

maar goed, Lil moet natuurlijk opschieten, nog maar 1 week? Voor Xop zal de cursusmeneer wel gearriveerd zijn.. (20 km file dat was vast niet bij Assen )

enneuh... rest aan 't werk of gewoon leuk met kinderen bezig?

Of, het zal toch niet, échte koffievisite?

Later is nu
Zoooo, wat een rust hier vanmiddag

Heb net eerst gekeken naar nieuws van Iris en gelukkig was dat goed

LD moet een brace om haar enkel. Eerst 4 weken, dan moeten we weer heen en kijken of er verbetering is. Zo niet, dan brace + therapie en als dát niet afdoende werkt gaan ze waarschijnlijk toch opereren. De dokter/doktoren vonden het wel goed dat haar spieren nog goed sterk waren.

Duss.. als het goed is worden we gebeld voor een afspraak voor de brace. Er was geen tijd voor d'r pols, maar de doktersassistent had dat ook per abuis naar het ziekenhuis gestuurd, dus mogelijk dat we daar gewoon weer/nog een afspraak voor krijgen
Later is nu
ik was aan het werk èn naar een cursus...geen tijd voor koffie in de kroeg dus. \

Jemig pim, wat erg zeg, van dat babietje...afschuwelijk!

Dream, fijn dat er nu ene duidelijk plan is voor LD`s enkel, wat zeiden ze van haar pols? Lief van je, dat je zo lekker blijft koken voor zoyla.

Hier wel een poes, waar de kinderen (vooral GG) dol mee zijn, verder geen plannen voor huisdieren, als deze poes kassiewijle is wil ik ooit wel een jonkie, maar dat kunnen we deze bejaarde heer niet meer aandoen. Mado, wat goed dat er een passende oplossing gezocht is voor jullie hond. Hoe reageerde bink?
Man oh man.. Yentl heeft 1 nachtje gelogeerd bij tante Kjong en nu zat ze vanavond uitvoerig haar onderkantje te inspecteren.. op zoek naar haar '3e gat', bleek.

'want Kjong zegt dat meisjes 3 gaatjes hebben;

1 om te plassen, 1 om te poepen en 1 waar babietjes uit komen'..

waar een nachtje logeren bij tante kjong (of liever gezegd kjongen) al niet goed voor is!

Heb net ook traktaties zitten fröbelen, bedacht me alleen wel dat ik niets voor de juffen en meesters heb gehaald. Morgenochtend nog maar even!
Pfff, lees net een topictitel

' 3 kinderen op de achterbank, past dat?'

Nee. Dat past niet. Dus wij gooien altijd 1 kind op het dak.

Duh-uh-uh-uh..

Watvoor traktaties heb je gemaakt, Bent? Goed bezig ben je.

Oh help me alsjeblieft herinneren dat ik morgen de pakken ham en dat kuipje halvarine meeneem naar school.. ze hebben paasontbijt en dat was mijn taak. Vind het al knap dat ik het sowieso op tijd in huis heb (was ook dankzij Noah, die me om 17.15u nog even vroeg of ik wel wist dat dat morgen was en of ik ook iets gekocht had... oh ja.) maar dat laat ik natuurlijk morgenochtend gewoon in die koelkast liggen..

Lekker belangrijk he, dames?

Ik heb ook gewoon geen leven.

~ trekt maar weer 'n fles rosé open.~
quote:Bambi schreef op 18 maart 2008 @ 22:51:

Pfff, lees net een topictitel

' 3 kinderen op de achterbank, past dat?'

Nee. Dat past niet. Dus wij gooien altijd 1 kind op het dak.

Duh-uh-uh-uh..

Ik heb twee kinderen en een dakkoffer. Ook heul praktisch voor feesten en partijen.
Wat trakteer je Bentetje? Ik doe trouwens voor de meesters en juffen altijd hetzelfde voor de kinderen.

Ik ben nu bezig met een speurtocht voorbereiden. Iemand nog ludieke opdrachten? Ik schrijf gewoon een route door de wijk enn ik heb al een aantal opdrachten (de hondendrollen tellen op de stoep (zijn er altijd veul hier) heel hard zingen, hinkelen rond de glijbaan, een soepstengel heelhuids mee terugnemen, een veertje meenemen, iedere opdracht levert punten (of knikkers?) op en het team met de meeste punten of knikkers wint. (Nogal wiedus) De hondendrollen vinden ze vast leuk, maar de rest is nog een beetje suf, dus kom maar op met die leuke ideeën!

Mijn nichtje heeft vandaag iets gehad waardoor de baby gaat overlijden (of is overleden?) nu moet ze wachten tot de bevalling vanzelf begint (oh horror) wanneer dat niet gebeurt wordt ze pas volgende week ingeleid. Ze moet al die tijd in het ziekenhuis (in Groningen) blijven, haar dochtertje van 3 is bij mijn oom en tante. Ik probeer me steeds voor te stellen (niet doen!) hoe dat moet voelen, 's ochtends voel je je babietje nog bewegen en 's middags niet meer? Vreselijk!! Heb zo met ze te doen. Inmiddels was ook duidelijk dat het kindje een heel groot hart heeft en niet of nauwelijks longen. Er is dus gewoon ontzettend veel mis, je vraagt je dan af waarom ze niet gewoon een miskraam heeft mogen krijgen, niet dat dat een pretje is, maar dit is gewoon verschrikkelijk.
Ja, dat is wel heel triest he Pimpel

Als ze hier in Groningen ligt, kan ik nog niets doen? Tijdschriften brengen, bijvoorbeeld? Heb net een hele stapel weer van m'n schoonzus gekregen, maar veel Eigen huis & Interieur erin enzo.. dat lees ik toch niet echt goed door, maar als zij het leuk vindt?

Ik vind je opdrachtjes al heel leuk. Een 'schat zoeken' wil ook nog wel eens leuk zijn.

Bambi, denk je aan de ham en de .. eh.. dinges?

Bij ons hebben ze morgen paasontbijt. Tenminste, LD is nu groot, die heeft paaslunch. Niet meer in pyjama naar school dus.

Nu is ze ziekjes, trouwens. Hoofdpijn, buikpijn, misselijk.. alles wat ze kon bedenken had ze last van, dus ze mag thuisblijven van mij. Beter nu dan dat wij er morgen vrij voor moeten nemen, denkt deze werkende moeder dan praktisch Gelukkig kan ze wel even alleen blijven, want het is wél mijn koffie-ochtend.

Qua traktatisch heb ik ook nooit wat apart voor de juffen en meesters. Heb eens een juf horen zeggen dat helemaal niet nodig te vinden, dat hoef ik maar 1x te horen
Later is nu
Oh en..

GEFELICITEERD GG

(gok ik, m'n agenda doet het niet )
Later is nu
GG jarig? Hoera!

Hier ook paasontbijt, ben er apart voor naar school gesjeesd in alle ijselijke vroegte (Zoon bij Ex) want ik deed de schoolse voorbereidingen, met een handvol andere moeders. Sta ik daar duf en nog zonder koffie (!) hoor ik opeens iemand zeggen dat ik 'van de coordinatie' ben. En hup: iedereen neemt het over en ik ben van de coordinatie . Welja. Ben ook de beroerdste niet dus heb wat gebiedend in de rondte gewezen, maar ik ben wel bang dat er klassen zijn met alleen worst en andere met alleen krentebollen en wellicht een klas met niks.

Verder over traktaties laatste nog een leuke met Zoon. We waren op kraambezoek geweest en Zoon vroeg waarom je dan altijd beschuit met muisjes krijgt. Ik vond dat een goed moment om het begrip 'traditie' toe te lichten. "O ja", zei Zoon, "en als je jarig bent, dan breng je in de klas iets lekkers rond!" "Ja!", zei ik, blij dat hij het vatte; "dat is ook een traditie." "Neehee mama, dat is een traktátie!"

Straks een eerste klus voor nieuw werk, daarna gauw door naar oud werk. Nog anderhalve week, dan maar 1 klus... Joepie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven