Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Hemel, vergeet belangrijkste nog: Dot heeft zomaar 3 passen gewankel-stapt gisteravond (van mij naar GG, en toen weer half-vallend terug)!!!
Is ie vandaag jarig? (hallo Driem, daar hebben we jóu toch voor!? )

Pimpeltje, wat klote zeg, moest niet mogen. Lief dat Driemer aanbiedt haar wat afleiding te bieden.

Hmm. Nou is de Bouwbuur niet aan het boren of breken maar zijn de MannenvanhetGas aan het boren in het huis van mijn buurvrouw. Daar had ik nooit last van, op kantoor.

De Bloesjes zijn met een rookworst (???), aromat en gekookte eieren naar school. Gsellig! Bij ons heet het paasbrunch, trouwens. En de kinderen nemen ook iets lekkers mee voor de juffen en meesters als ze trakteren omdat ze dan langs de klassen mogen en dat heul interessant vinden.

~gaat weer terug naar heur bureau~
Wat goed van La Dotta!!!! Oh wat lieflief, het is een écht mensje aan het worden!
Hee, gefeliciteerd met GG, Bent! HOERA!

Dat het een hele leuke dag mag worden!

Zohee, de Dot gaat lopen! Mijlpaal! Daar gaat je rust, dat wordt rennen achter de Dot aan. Hier had Noah vanmorgen zijn allereerste melktand eruit. Ook wel leuk mijlpaaltje. Helemaal trots was-ie. (werd ook wel tijd, met 7 jaar.)
om Bambi's motto

Jamaarjamaar... als mijn agenda het niet doet (welkom in het tijdperk van de elektronie )

En die zoon, die heeft het door, zo heb je tradities en traktaties en je hebt traditionele traktaties.

Hier dus kleine kinderen paasontbijt en de grote kinderen paasbrunch. LD is verontwaardigd dat ze niet in pyjama naar shcool hoeft, dus stelde ik voor dat ze dat wel zou doen en dan bij LE in de klas ging zitten. Heel raar, dat vond ze dan ook weer geen goed idee
Later is nu
Ik heb gister een midweekje weg geboekt voor in de meivakantie. We gaan naar het sfeervolle bungalowpark van het slempweekend. Was het enige dat ik nog kon betalen Heb er megazin in.

Verder vandaag een emodagje vanwege bezoekje aan de huisarts waar ik erg tegenop zag. Ik zal misschien straks nog wel het hele verhaal vertellen aangezien ik bij de Vrolijkers hap snap toch alles al uit de doeken gedaan heb. Voelt wel een beetje als een coming out

Straks eerst maar eens piepers schillen.
is dat over wat we het tijdens het slempweekend even hebben gehad? Hoe ging het?

Nee meiden, GG is pas vrijdag jarig, met recht Goede vrijdag! Vandaag getrakteerd ivm morgen paasbrunch. Ze gaan `smorgens (groep 1-4) allemaal 6 hapjes maken en dat daarna met zijn allee=n opeten, Groep 5-8 hebben lootjes getrokken en maken een ontbijtje voor diegene. De traktaties van vandaag waren spookjes (lollie met een zakdoek erom, dropveter om het geheel op spookachtige wijze dicht te binden en oogjes erop getekend, zag er leuk uit), voor de docenten koeken. Pffff, ben maar drukdrukdruk. Was vandaag bij kinderarts: niets met nieren aan de hand (hooguit moet dat nog uit urineonderzoek blijken, maar verwachten we niet), neurologisch kerngezond, bloeddruk mooi. Dus òf door oogproblemen wordt door oogarts nagekeken (verwacht ik niet), òf restant en hardnekkig virus òf kindermigraine. Ik gok zelf op het middelste. In elk geval fijn dat het niets met haar bloeddruk is.
Nee Bentetje, eerder met ons topic op de andere pijler.
Dan hier ook maar met de billen bloot. Dit postte ik net bij de Mutsen.

Eigenlijk is alles een puinhoop. Ik weet niet of je vanmiddag het Vrolijke topic nog hebt meegekregen...

Ik ben dus vandaag naar de huisarts geweest omdat ik worstel met afvallen. Of eigenlijk met niet-afvallen en nog concreter omdat ik worstel met eten. Veel eten. Fout eten. Obsessief eten. En dat doe ik al heel lang. Vanaf de pubertijd ongeveer. (Moeilijk dit, ik praat er eigenlijk nooit zo over met mensen...). Het enige dat (wat? Remma, ik ben het alweer vergeten...) ervan weerhoudt mijn eten uit te kotsen is mijn overgeeffobietje. Of eigenlijk is het geen fobietje, ik kan het gewoon niet. Ik spuug eigenlijk nooit, ook niet bij buikgriep of migraine. Hoe dan ook. Ongezonde relatie met eten dus. En ik krijg dat niet omgebogen zelf. Het ging een tijdje goed, maar nu alweer een hele tijd niet. Ik eet bijvoorbeeld stiekem en dan rare dingen. En kan daar ook niet mee stoppen terwijl ik weet dat het stom is wat ik aan het doen ben. Op zo'n moment lijkt kotsen me ook echt de beste optie. Ook al wéét ik wel dat het heel slecht is voor je lijf en dat het me weer een stapje verder verwijdert van een oplossing.

Nou goed, ik kan het dus niet zelf oplossen. En ik ben nu alweer veel te zwaar en kom heel snel aan. En daar baal ik van. Ik snap ook niet waarom ik dat doe, waarom ik mezelf saboteer.

Ergens denk ik dat alles samenhangt. Mijn eerdere pogingen mezelf op te lappen via een psych oid, mijn labiliteitjes en dipjes, mijn onzekerheid... Alleen telkens als ik dreig een stapje de goede richting op te zetten, wordt het me te heet onder de voeten en loop ik ervoor weg. Letterlijk, door niet meer naar die peut te gaan. Of soms probeer ik het door naar de huisarts te gaan, maar zet ik niet door.

Ik word gewoon zo moe van mezelf.

Nou goed, vandaar dus weer naar de huisarts. Ik heb een verwijzing voor een diëtiste (terwijl ik heel goed weet wat ik wel en niet moet eten om netjes af te vallen...). Als dat niet helpt óf ik als echt ga spugen of laxeren (de beste man zou me bijna op ideeën brengen al zou ik niet weten hoe je vet verliest door te laxeren...) dan wil hij me doorverwijzen naar een eetstoornispoli. En daar schrok ik wel een beetje van. Hoewel ik ook wel weet waar ik mee bezig ben.

Dus.
Hm, in mijn hoofd raast nog veel meer rond op het moment, maar ik krijg het niet goed op papier...
voor Meave.

Van een Toet die moet huilen.

Al dagen.

Om alles en niks.

Een Toet die niks meer kan hebben, chagrijnig is en gestresst.

Die wel werkt maar niks oplevert.

En op andere momenten juist weer heerlijk geniet van kindjes,

zonnetje, blauwe luchten, lekkere sex en denkt "ut komt allemaal wel goed" om dan later diezelfde dag weer te vervallen in huilen en stress en... nou ja , u heeft wel een beeld ondertussen denk ik?

Morgen gaat die Toet, (die verhaal Meave trouwens wel herkend, hoewel ik heel goed kan kotsen maar dat gelukkig niet doe) dus ook maar eens naar de huisarts.

Bang dat dit misschien meer AKverhaal is omdat ik hier over een jaar niet meer aan herinnerd wil worden op het net, maar dat is weer een heel andere discussie die op een ander topic al wordt gevoerd...
Och Toet...

(Dat van dat Ak-verhaal, dat denk ik ook. Maar goed. Ik ga gewoon niet teruglezen over een jaar).
ach lieve schatten......wat goed meave dat je die stap gezet hebt!!! Laatst zei iemand tegen mij (dat ging over GG) hulp vragen is de eerste stap naar een oplossing. Lieve toet, ik hoop dat jij je gauw wat beter voelt!
Weet je, ik praat er nooit over eigenlijk, want dat is zo moeilijk en confronterend. Bovendien heb ik altijd het idee dat niemand het snapt. Maar jullie snappen mij wel (of doen heel goed net alsof) en dat is zo ontzettend fijn. Beetje gek alleen om dat dan allemaal op internet te schrijven, maar vooruit.... Eigenlijk wil ik Toet nu een kus op haar tranen geven. Niet via het scherm, maar gewoon. Echt.
Ach Meiden!
Later is nu
quote:Bloesem schreef op 19 maart 2008 @ 09:50:

Pimpeltje, wat klote zeg, moest niet mogen. Lief dat Driemer aanbiedt haar wat afleiding te bieden.

En de kinderen nemen ook iets lekkers mee voor de juffen en meesters als ze trakteren omdat ze dan langs de klassen mogen en dat heul interessant vinden.

~gaat weer terug naar heur bureau~

Inderdaad heel lief, Dreamer! Ik heb vandaag nog niets gehoord, maar als ze lang moet blijven is dat misschien wel fijn.

Hier mogen ze ook langs de klassen én vinden dat ook heel interessant, maar ik maak gewoon niets aparts voor de juffen en meesters; die krijgen ook kindertraktaties.

Oh Bentetje, die spookjes zijn óók leuk! Die ga ik onthouden. (Al wil ik eigenlijk nooit snoep laten trakteren.. maar dit vind ik wel een heel leuk idee)

Jeetje Meave... jeetje Toet... Wat een akelige gevoelens allemaal! Jullie lijken wel een beetje op elkaar met jullie ups en downs en vooral heftige downs...

Ik vind het heel moeilijk altijd om goed op dit soort dingen te reageren. Ik denk dat ik te lichtvoetig in het leven sta om het écht te begrijpen en dat ik daarom ook niet in staat ben om wijze dingen te zeggen.

Meave, bij jouw verhaal krijg ik de gedachte dat het eetverhaal een gevolg is van jouw algehele gesteldheid. Je zegt zelf al wel dat het allemaal met elkaar te maken heeft, maar ik krijg het idee dat jij het eten de aanleiding vindt en ik denk eigenlijk niet dat dat zo is. Wat wel?? Geen idee, denk dus ook dat het heel verstandig is toch verder te gaan met hulp, hoe moeilijk dat ook is. (En misschien is reguliere hulp voor jou geschikter dan de zweverige kant?) Ik denk wel dat het écht verstandig is het goed aan te pakken, niet alleen voor je zelf, maar zéker ook voor je gezin.

oooch lieve meisjes, ik vind het zo naar voor jullie dat jullie in de put zitten. Kan ik jullie er niet gewoon uittrekken?
Meave, ik heb een vriendin die met exact hetzelfde worstelt, al jaren. Die haar hele leven al zo'n gevecht voert met eten. Vind ik altijd zo verdrietig om te horen.. Voor jou ook..

Kon ik maar zwaaien met een toverstokje en je in laten zien dat je leuk bent omdat jij jíj bent. Om wie je bent, niet om hoeveel je weeg.

Knap dat je naar de huisarts bent gegaan, vind ik heel moedig.

En arme Toet. Sterkte.

~ gaat aardstralen recht leggen..~
Goedenmorgen!

IK heb hier heerlijke koffie en thee in de aanbieding, alsmede warme chocolademelk. Dat laatste past mogelijk wel, bij de witte Pasen, die in aankomst is. Hebben jullie de boom al staan?

Ik snap jullie gevoelens inderdaad, Meave en Toet

Ik snap alleen mijn eigen gevoelens niet zo. Ze zijn niet zo heftig als die van jullie, denk ik, maar ik zit alwéér een week met dekentje op de bank chocolade te vreten. Weer komt er niets uit m'n handen, wéér heb ik hoofdpijn, weer. En ik heb geen stressvol leven, momenteel. Het is echt een stukje cake, zeg maar. En ik ben niet ongelukkig, snap alleen niet waar die gevoelens van ongenoegen vandaag komen, als ik alles zo goed op orde lijk te hebben.

Daarom blijf ik hopen dat een paar weekjes mooi warm zonnig weer een oplossing kunnen zijn, maar het is natuurlijk erg slecht om je emotionele gesteldheid af te laten hangen van het weer. In Nederland, nota bene! Ik geloof wel dat ik 'bang' ben, dat ik straks een echte drukke baan zou kunnen krijgen, als m'n opleiding achter de rug is. Ik weet niet eens meer wat dat is, een echte drukke tijdvragende enz baan.

Later is nu
Sjeee... Weet niet zo goed wat te zeggen hierop... 'k Vind het wel heel knap dat jullie naar de huisarts stappen met dit, Meave&Toet! Op zich herken ik ook wel heel veel in jullie beider verhaal, alleen minder extreem. Eigenlijk zou het voor mij denk ik ook wel eens goed zijn om op dat vlak (en andere?) eens prof. hulp te zoeken, maar op de een of andere manier kom ik daar nooit toe. Tja, en dan kom je vaak niet verder, he?!

Voor jullie in ieder geval veel hugs!

Geen nieuws. Ben een beetje stijf, want gisteren met kinders en al op de fiets gevallen! SJee, helemaal niet ernstig ofzo, maar ik heb met mijn ene knie de klap voor de wijffies opgevangen. En door de klap en het daarna optillen van fiets met bijna 30 kilo aan peuter/kleuter erin heb ik nu in mijn gehele lijf spierpijn. Stom gedoe. (Lieke en Sophie hebben dus het wegdek niets eens aangeraakt. Toch jammerden ze verschrikkelijk de rest van de weg terug.... Erg geschrokken, natuurlijk. Thuis heb ik de hele dag kusjes mogen ontvangen, hahaha. Ook niet verkeerd.)
Ach Xop toch! Wat hebben we een hoop stuiterende fietsers in de Kroeg (hier heb jij lekker niks aan...), arme meid. Wat een Heldenmoeder ook, om de klap voor je kindjes op te vangen . Kusje op je knie.

En verder, Toet & Meave (om jullie maar eens lekker samen te nemen). Meiden toch. Mooie mensen met goeie levens en worstelend met van al. Ik denk dat ik het wel snap, en deels ook wel herken. Ik kan me zo druk maken over alles en ongelukkig voelen over niks, terwijl ik zo veel mee heb en moois heb. En het leven is gewoon niet zo dat je permanent überblij genietend en zegeningen tellend bent, het is ook vaak geploeter en gedoe en soms zelfs zonder enige aanleiding humeur-verstorend. Maar als er diepere dingen zijn, is het wel goed om er naar te kijken denk ik, Meave, en als je echt zo ongelukkig wordt van, ja, van wat; van jezelf? moet je dat zeker doen. Weesliefweesliefweeslief. Voor jezelf. Echt. (Ik wou dat ik het af kon dwingen, maar zo werkt het geloof ik niet...).

Goed. Vers justje, warme dekens, paar hoofdpijnpillen, stukken chocola voor iedereen. Al komt goed, in het ergste geval hebben we altijd nog een virtuele kroeg en elkaar.

In het licht waarvan: kan iedereen even in AK datalijstje aanvullen?
lilian02 wijzigde dit bericht op 20-03-2008 11:14
Reden: bleh, gemiepgepiep over eigen gedoe
% gewijzigd
Lil, na jouw postings zit ik altijd met een smile en een goed gevoel achter m'n bureau. Je hebt helemaal gelijk, w.b. leven, moeilijk doen enz.
hier ook

Hier trouwens ook goed bewust van al het goede.

En dat ik 'gewoon' eens knopen door moet hakken en wat gaan doen. Nu doe ik al 'heel veel' voor mij dan. Ik heb een half jaar therapie gehad, en kreeg toen te horen dat de peut even niets meer voor mij kon doen, zolang ik zelf geen actie ondernam. Die actie heb ik gedaan (studie) dus daarop ben ik best trots.

maar ik baal dan weer van mezelf dat ik vanalles wil, doch voor computer spelletjes blijf doen, ipv de kunstwerken te maken, die ik zou willen.

Ik doe tegenwoordig (al 3 dagen) een poging tot meditatie. Ben benieuwd wat dat oplevert, naast hoofdpijn dus.

Op m'n werk is de diagnose al gesteld, als ik elke donderdag hoofdpijn heb, ligt het dus aan deze werkplek. Maarja, dat ben ik mij dus niet bewust, dus dat is dan lastig. Ik ga niet met tegenzin heen, ofzo.

Xop, wat een enorme schrik, zo'n val! En die pijn houd je mogelijk nog wel even, want tijdens de val schijn je alle spieren aan te spannen en dáárvan houd je dan spierpijn. Naast alle blauwe plekken enzo. Rustig aan met je knie! Is een belangrijk instrument met je hardlopen enzo, die wil je wel bewaren.

(f)

En Lil, wat een onzin dat jij geen mieperdemiep zou mogen doen

Schiet het een beetje op, laatste weekje? Nostalgie ten top of opluchting?

Later is nu
Zie je wel, we zitten met de Kroeg gewoon effe op een verkeerde kosmische aardstraal of hoe heten die dingen..

Zit ook al een poosje in de ISDITALLES-fase maar denk dat hoop zon ook écht wonderen doet, Dream!

Wij gaan in de meivakantie 2 weekjes naar een canarisch eiland, lanzarote ofzo. Heb je nog tips, Xop? Waar zaten jullie en was dat wat, met kinders?
Thanx, Dream Ik zal braaf rustig aan doen!

Hmmm jaaa... ik denk dus ook dat ik op de een of andere manier bang ben voor therapie ofzo. Dat er een beerput losgetrokken wordt. En dat ik dan opeens heel hard aan het werk moet om die beerput op te schonen, en dat dan misschien wel allerlei zaken in mijn leven moeten of gaan veranderen, terwijl ik dat helemaal niet wil. Omdat ik eigenlijk toch ook nu gewoon wel tevreden ben met hoe ik leef, welk leven ik leid en hoe en wie ik ben. Maar goed, ook voor een gedeelte dus niet....

By the way; het maffe is dat ik dus eigenlijk niet zou weten wat voor beerput dat zou kunnen zijn, maar jaaaa.... toch bang.

Nah ja..... laat ook maar. Lekker onbelangrijk geneuzel tijdens de lunch, zeg maar...

Mensen nog grootse plannen voor tijdens de Paasdagen? Wij niet, hoor. Lekker beetje thuis rondhangen en eieren verven enzo.

Bent, ging jij nou een midweekje naar Slempplaats? Leuk, zo'n vooruitzicht!

Nah, nog even wat doen.........
Zeg Xopperdepop, doe je een beetje voorzichtig daar. Die Groningse grond is net zo gevaarlijk als een tramspoor hoor! Kus op je knie!

Jullie zijn Lief. Maar dat wisten jullie natuurlijk al. Gisteren uitgehuild bij een lief bloesemmeisje die net na mijn posting hier belde en dus een sniffende Toet aan de lijn kreeg. Lekker mijn bed ingegaan en geslapen. En wonder boven wonder bleef BJ in zijn eigen bed en werden we dus wakker van de wekker ipv een peuter. Zeer fijn!

Ik weet heel goed hoe alles moet. Maar ik kan het gewoon even niet meer. Mezelf motiveren, mezelf schoppen onder de kont geven, looking on the bright side of life, ik doe het al jaaaaaaaaaaaaren (ik ben ook al zo oud natuurlijk), maar vind nu de energie er even niet meer voor. En ben het zat dat het steeds zoveel energie kost. On the outside is er niks mis. Heb leuke vent, kindjes, baan, familie, vrienden, huis en tuin enzo. Niemand in ziekenhuis, niemand achter de regenboog, geen grote onvervulde wensen. En toch voelt alles soms k met peren. En ik ben al niet zo dol op peren. Alles wat Bloesem tegen mij zei gisteren zou ik ook tegen iemand zeggen die met mijn verhaal bij mij aan zou kloppen. Alle lieve woorden, begrip en advies zou ik ook kunnen geven aan iemand anders. Maar blijkbaar niet aan mezelf. Daar heb ik blijkbaar een ander voor nodig. Of misschien wel een pil. Voor mezelf zorgen is een van de moeilijkste dingen geloof ik. En ik doe dat geloof ik niet zo goed. Want mijn lijf is te dik, mijn hoofd te vol en mijn humeur te down. Ik geloof nog steeds in Ut komt goed hoor. Ben ondanks alles nog steeds eentje van het glas is halfvol en zo meer. Glas is alleen nog maar een kwart vol ofzo, terwijl de fles overstroomt.

Ik ga maar eens lekker in AK lijst invullen.

En daarna even mijn blouse strijken voor werkbespreking om half 2. Die is op 10 minuten fietsen vanaf mijn huis. Da's dan wel weer handig!

HUG!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven