Chemische luiers
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:33
Ja, de titel klinkt misschien grappig, maar ik ben bloedserieus.
De ontlasting en urine van mijn dochter (bijna 4 maanden nu) ruikt sinds een tijdje vreemd. In het begin rook de urine niet tot nauwelijks en haar ontlasting rook alleen soms wat zurig. Verder niet. Met een maand of 2 kwam er ineens een vreemd luchtje aan, ik kon niet eens meer het verschil ruiken tussen een poep- of plasluier.
Het lijkt alleen nu steeds erger te worden, het kind zelf ruikt ook vreemd. Ik kreeg gistermiddag zelfs de opmerking van mijn moeder wanneer ik haar voor het laatst gewassen had omdat ze best stonk. Dat was dus de avond ervoor. Ik had haar zelfs helemaal ingesmeerd met een lekkere olie, maar dat hielp dus allemaal geen zak.
Ik had gehoord van een andere moeder dat haar kind vreemdruikende ontlasting kreeg na de eerste vaccinatie. Nu ligt bij ons dat omslagpunt ook rond die periode. Wat ik eigenlijk vragen wil: kan het daaraan liggen of moet ik nu toch actie ondernemen en naar de huisarts gaan?
De ontlasting en urine van mijn dochter (bijna 4 maanden nu) ruikt sinds een tijdje vreemd. In het begin rook de urine niet tot nauwelijks en haar ontlasting rook alleen soms wat zurig. Verder niet. Met een maand of 2 kwam er ineens een vreemd luchtje aan, ik kon niet eens meer het verschil ruiken tussen een poep- of plasluier.
Het lijkt alleen nu steeds erger te worden, het kind zelf ruikt ook vreemd. Ik kreeg gistermiddag zelfs de opmerking van mijn moeder wanneer ik haar voor het laatst gewassen had omdat ze best stonk. Dat was dus de avond ervoor. Ik had haar zelfs helemaal ingesmeerd met een lekkere olie, maar dat hielp dus allemaal geen zak.
Ik had gehoord van een andere moeder dat haar kind vreemdruikende ontlasting kreeg na de eerste vaccinatie. Nu ligt bij ons dat omslagpunt ook rond die periode. Wat ik eigenlijk vragen wil: kan het daaraan liggen of moet ik nu toch actie ondernemen en naar de huisarts gaan?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:37
Het zegt mij zo niks.
Kan het zijn dat ze al tandjes aan het krijgen is. Daar krijgen ze altijd hele zure poep van.
En je bent nog niet begonnen met bijvoeding? Dat maakt de ontlasting ook heel anders.
Ik weet dat allergieen (lactose-intolerantie bijvoorbeeld) een reden kunnen zijn voor "andere" ontlasting.
Maar dat is gissen natuurlijk.
Als je twijfelt zou ik gewoon even naar de huisarts gaan.
Kan het zijn dat ze al tandjes aan het krijgen is. Daar krijgen ze altijd hele zure poep van.
En je bent nog niet begonnen met bijvoeding? Dat maakt de ontlasting ook heel anders.
Ik weet dat allergieen (lactose-intolerantie bijvoorbeeld) een reden kunnen zijn voor "andere" ontlasting.
Maar dat is gissen natuurlijk.
Als je twijfelt zou ik gewoon even naar de huisarts gaan.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:40
Nou, het ruikt dus niet zurig, maar gewoon chemisch. Ik kan het niet anders omschrijven. We gebruiken geen andere luiers, hebben nog steeds hetzelfde merk. De ontlasting ziet er ook nog hetzelfde uit, alleen de geur is anders. De lucht zit zowel aan de luiers als rond de luierstreek. Als ik haar eens zonder luier neerleg op een hydrofiel, ruik je haar dus ook heel sterk. Pff, schaam me er eigenlijk dood om, maar ik was haar echt genoeg (niet te vaak in bad, want ze heeft een huid die soms te droog wordt).
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:40
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:45
quote:Supersmollie1 schreef op 13 augustus 2010 @ 14:42:
Wat bedoel je met chemisch?Ik heb even moeten nadenken voor een juiste omschrijving. Waar het het meest op lijkt is de geur van zacht plastic. Zo'n indringende scherpe lucht.
Wat bedoel je met chemisch?Ik heb even moeten nadenken voor een juiste omschrijving. Waar het het meest op lijkt is de geur van zacht plastic. Zo'n indringende scherpe lucht.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:46
quote:Suze2hier schreef op 13 augustus 2010 @ 14:44:
Ander merk proberen: mijn kind gaat stinken van Pampers. Met Kruidvat veel minder.Ja, ze heeft inderdaad Pampers. Maar die heeft ze al sinds de geboorte, de eerste 2 maanden stonk ze niet.
Ander merk proberen: mijn kind gaat stinken van Pampers. Met Kruidvat veel minder.Ja, ze heeft inderdaad Pampers. Maar die heeft ze al sinds de geboorte, de eerste 2 maanden stonk ze niet.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:52
Probeer het toch eens om andere luiers te geven. Als het daaraan ligt, is dat het eerste opgelost tenslotte. Je dochtertje krijgt toch een andere spijsvertering nu ze groter wordt en je voeding verandert met haar mee. Dus al gebruik je ze altijd al en krijgt ze nog borstvoeding, het kan aan de luiers liggen in combi met haar ontlasting/plas.
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:54
vrijdag 13 augustus 2010 om 14:55
Oke, dus het zal aan de luier liggen in combinatie met een andere samenstelling van de inhoud?
Dan maak ik eerst de voorraad op en ga ik eens kijken welk merk me bevalt. De pampers absorberen zo goed en zijn lekker zacht, andere merken vind ik meestal zo stug en ruw.
Dan maak ik eerst de voorraad op en ga ik eens kijken welk merk me bevalt. De pampers absorberen zo goed en zijn lekker zacht, andere merken vind ik meestal zo stug en ruw.
vrijdag 13 augustus 2010 om 15:01
Ze huilt zelden, heeft geen uitslag of andere dingen die op een allergie kunnen wijzen. Dat is het echt niet denk ik hoor.
Ze is trouwens de eerste baby in de vriendengroep en familie is allang uit de luiers. Lenen gaat dus niet.
Ze is trouwens de eerste baby in de vriendengroep en familie is allang uit de luiers. Lenen gaat dus niet.
vrijdag 13 augustus 2010 om 15:02
vrijdag 13 augustus 2010 om 15:02
'grappig' hier ontdekte ik gisteren precies hetzelfde bij de luiers van mijn 11 maanden oude dochter. En kwam zelf tot de conclusie dat het de Pamper luier was die zo stonk. Hiervoor hebben we steeds Huggies gehad en gaan weer terug zodra deze op zijn.
Is het gestink misschien begonnen nadat je een maatje groter hebt genomen? Wellicht is die net wat anders van samenstelling?
Is het gestink misschien begonnen nadat je een maatje groter hebt genomen? Wellicht is die net wat anders van samenstelling?
vrijdag 13 augustus 2010 om 15:08
Volgens mij zijn we anderhalve maand geleden inderdaad naar een grotere maat overgegaan, bij de micro en maatje 1 was dit probleem er dus kennelijk niet. Dan zal maat 2 wellicht anders van samenstelling zijn.
Probleem opgelost denk ik, Visots.
Die nieuwe verpakking hebben we nog op voorraad liggen Wen, de oude moet eerst op. Ik houd mijn hart vast, zal het nog erger gaan stinken dan?
Huggies misschien maar eens proberen, da's toch ook een a-merk.
Probleem opgelost denk ik, Visots.
Die nieuwe verpakking hebben we nog op voorraad liggen Wen, de oude moet eerst op. Ik houd mijn hart vast, zal het nog erger gaan stinken dan?
Huggies misschien maar eens proberen, da's toch ook een a-merk.
vrijdag 13 augustus 2010 om 15:12
quote:wen schreef op 13 augustus 2010 @ 15:02:
Pampers heeft een maand of 2 geleden de luiers veranderd (nu nog dunner! nog meer absorberend! en helaas nog chemischer) best kans dat het daar aan ligt.Wen, nooit over nagedacht dat door de verandering de pampers chemischer zouden zijn. (naief?) Net weer 4 pakken bij de Etos gekocht, ze bevallen nl wel heel goed. Nooit last gehad van rare luchtjes.
Pampers heeft een maand of 2 geleden de luiers veranderd (nu nog dunner! nog meer absorberend! en helaas nog chemischer) best kans dat het daar aan ligt.Wen, nooit over nagedacht dat door de verandering de pampers chemischer zouden zijn. (naief?) Net weer 4 pakken bij de Etos gekocht, ze bevallen nl wel heel goed. Nooit last gehad van rare luchtjes.