Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Onze omgeving vindt het echt helemaal leuk! En ze zijn vooral heel erg blij dat het eindelijk gelukt is!

Hoop voor je dat je lichaam het zelf doet nu, het schoonmaken. Hele dikke knuffel voor jou!
gem, geniet je ook dubbel?? ;)

hier nog geen tekenen dat het gaat doorzetten... pffff... ben er momenteel geloof ik wel een beetje klaar mee met dat afwachten.

probeer maar een afspraak te maken met de gyn voor het einde van de week.

kus gansje
Gemini, een tweeling!! Wat fantastisch! En wat onwijs spannend ook! Ik vind t zo gaaf voor je!!

Gansje, veel sterkte de komende dagen...

Hier alles ok. Ben 9 weken nu, en kijk reikhalzend uit naar de 12 weken grens...
Lieve Gansje, kun je niet om medicijnen vragen aan de gyn, om een beetje ondersteuning voor je lichaam te krijgen, zodat het wel doorzet? Lijkt me zoooooo moeilijk dit!

spannend he Twinkel! Ik ben vandaag 8 weken...hoop zo dat alles goed blijft gaan!
hey,

gemini, ik krijg vrijdag medicijnen. heb vandaag wel weer meer afscheiding. hoop maar dat het de komende dagen er toch vanzelf uitkomt. Opzich gaat het wel hoor!

Komt goed,

Kus Gansje
dikke kus voor jou Gansje!
Gemini echt super dat je twee hartjes zag kloppen echt super hoor. Voel je je goed?

Vind het superfijn voor je dat het nu eindelijk zo ver mag zijn en hopelijk kun je er ook van genieten.

Missfine hoe gaat het nu met jou?
Heej Heej

ik wou graag weten hoe zoiets met die clomid in z'n werk gaat

Mn menstruatie cyclus is niet erg regelmatig sla soms 1 of 2 maanden over

en de eerst komende maand dat ik t word moet ik de 3e dag van de menstruatie met clomid beginnen dat moet ik dan tot dag 7 doen en op dag 10 moet ik bellen voor een echo

om te kijken of de eitjes groeien en of ik wel een eisprong heb..

Ben hierdoor erg nerveus

Eigenlijk omdat ik bang ben dat t mij niet gaat lukken om zwanger te raken ook al lees ik allemaal positivie dingen over clomid

maar t lijkt me ook wel leuk om hier daarover te praten

kan ik mn eitje kwijt bij mensen die t zelfde voelen als ik

alvast bedankt

KiiM
Gansje... hoe is het met je? Heeft je lichaam het zelf kunnen doen of heb je nog medicatie moeten gebruiken? Heb je er veel last van (gehad). Is er nu een bepaalde termijn dat je niet mag proberen zwanger te worden? Of zou je ip volgende ronde weer mogen proberen? Kan me voorstellen dat je je lichaam een maandje rust zou moeten geven. Maar weet het ook niet hoor.

Missfine hoe is het met jou? Hoe voel je je? Kan je ondanks de lichamelijke klachten wel nog wat genieten?

Gemini... kan je het al bevatten? Je wordt mama!!!!! En ook nog ineens dubbel op. Al veel last van de misselijkheid of valt het allemaal wel mee?

Twinkel... bij jou ook alles goed? Al flink gaan shoppen voor andere kleding? En hoe is het met je andere kindje?

Snoopy jouw cyclus moet nu toch wel voorbij zijn of zit ik nou helemaal verkeerd? Inmiddels ongesteld geworden? Of is het nog te vroeg? En Eva...begint ze al wat meer te brabbelen of blijft het bij mama?

Kiimmy, hier op het topic zijn er veel verschillende verhalen. Iedereen zal je zelf wel vertellen hoe en wat. Ik ben best snel na gebruik met clomid zwanger geworden. Ik heb drie keer clomid geslikt en bij de laatste ronde zwanger geworden. Had vantvoren een heel onregelmatige cyclus. Bij de echo gezien dat ik veel eitjes had zitten. Bloedwaarden waren echter niet zo afwijkend om te zeggen dat ik PCO heb. Bij gebruik van clomid heb ik getemperatuurd en was goed te zien dat ik daarmee wel een eisprong had. Continue echo's waren niet nodig. Ik was vantevoren ook erg nerveus... Je gaat je van alles in je hoofd halen dat je niet zwanger kan worden enz enz. Maar als je hier wat mee kletst zie je vanzelf wel dat het helemaal niet zo zwaar hoeft te zijn. Er zijn naast clomid nog vele andere mogelijkheden die ook zeker benut zullen worden mocht het met clomid niet lukken. Maar probeer eerst dit maar. Ben je lang bezig geweest voor je bij de gyn terecht kwam? Fijne gyn?

Jesse heeft afgelopen nacht weer eens door geslapen! Tot 8.00u maar liefst en werd toen wakker van de wekker van vriendlief. Hopelijk vannacht weer!!

x
Hey lieve meiden,

even een kort berichtje van mij. Ben net terug uit het ziekenhuis want heb vanmiddag een curretage ondergaan.

Was vanmorgen bij de gyn en die was het met me eens dat het niet handig was te wachten tot maandag, ook omdat ik al sinds zondag aan het vloeien was en het vruchtje er nog zat.

Erg fijn dat hij met me meedacht.Spullen thuis opgehaald en daarna naar het ziekenhuis. Was blij dat er een eind in zicht was. De ingreep verliep prima (heb er zelf niets van gemerkt door de narcose natuurlijk...). Morgen moet ik nog even bloed laten prikken en dan weet ik zeker dat alles goed is.

Fijn dat het nu achter de rug is. Hoop dat mijn lijf snel hersteld.

Schrijf snel weer maar ben nu moe en ga lekker op de bank.

Kus Gansje
Hoi!

Kiim, ik heb ook clomid gehad in alle doses 1x 50, 2x 100 en 2x 150, daarna nog in combinatie met metformine), ivm geen eisprong, en bij mij heeft het niets gedaan. Ik had geen echo's of bloedonderzoeken om te kijken of er een eisprong was geweest, maar werd ook na het gebruik van de eclomid niet ongesteld. Tja...gelukkig ben ik een redelijke uitzondering hier!

En uiteindelijk ben ik nu ook zwanger, dus het kan!

Hier even een beetje een off day, ben weer erg bang dat het niet goed gaat, had vanmorgen weer een keertje wat roze slijm (eenmalig) met afvegen, maar dan zit de schrik er weer helemaal in. Verder de laatste dagen net wat minder misselijk dan de andere dagen en tja, gem blijft hangen in negatieve gedachtes....donderdag weer echo, gelukkig maar!
Heeej nurselovely

Nee ik ben eigenlijk pas 8 of 9 maanden bezig en ben bij de gyn terecht gekomen omdat ik een levertransplantatie heb gehad toen ik 16 maanden had

dus daarom wilden ze eerst uitzoeken of ik wel zwanger kon worden enzo kreeg al meteen een inwendige echo toen ik de eerste keer naar de gyn ging..

Ik had wel eitjes die volop in beweging waren maar mn hormonen waren iets te hoog en mn menstruatie komt dan weer iedere maand en dan weer om de maand of om de 2 maanden dus ja

daarom moet ik nu met clomid beginnen en ben best wel benieuwd hoe t gaat :D

de gyn is wel een hele aardige man en legt ook alles heel erg goed uit

bedankt dat jullie hier toch meteen je in t gesprek betrekken :D

HEEY GEMINI

tsja ik ga nu beginnen met een doses van 50 en ben best zenuwachtig

hoop echt dat alles goed gaat komen ben gewoon t wachten tot mn menstruatie komt en ik met de eerste tabletten kan beginnen en dan mn eerste echo krijg om te kijken of de eitjes groeien :D spannend vind ik dat
Hoi dames,

Hier gaat het de laatste week wel, eet nog niet veel maar alles is er sinds vorige week dinsdag ingebleven :D

Drinken doe ik ook heel de dag om uitdroging te voorkomen :D

Heb afgelopen woensdag bloed laten prikken omdat we volgende week zaterdag de nekplooimeting laten doen :D

Blij te horen dat alles goed gaat met jullie!
Fijn om weer van je te horen missFine! Begon me al weer zorgen te maken, was bang dat je weer was opgenomen ofzo. Gelukkig blijft alles er nu in!

Kiim, ik duim voor jullie!
Heej heej

MiSSFine minder dat t zo moet gaan met je zwangerschap

hoop dat t goed gaat komen..

Gemini danke :D

nu je hier al die verhalen leest krijg je toch weer wat hoop :D dat t met clomid helpt je denkt eerst dat t nooit gaat lukken met kinderen enzo en dat je eerst alles onderzoeken moet gaan doen maar ik had geluk en kon eigenlijk snel terecht bij de gyn en bij de 5e keer kreeg ik al clomid

nu maar afwachten op mn menstruatie zodat ik dr mee kan beginnen kan haast niet wachten klinkt misschien raar want wie gaat nu graag menstrueren hahahah maar gewoon om te kijken hoe de echo verloopt op de 10e dag of mn eitje goed groeit dus is echt spannend

Xxxx KiiM
Hey MissFine, goed dat het wel gaat met je! Voel je je ook beroerd of gaat het wel als je maar niet teveel eet?

Spannend van de nekplooimeting!

Kimmy, ik zal ook ff mijn clomidervaring met je delen.

Werd na de pil niet ongesteld (na 9 mnd doorgestuurd naar de gynaecoloog). 1 x 50 mg, 2 x 100 mg, 2 x 150 mg en ik kreeg bij de tweede keer een eisprong en was meteen zwanger! Zoontje is nu 13 mnd en werd begin aug voor het eerst sinds zijn geboorte ongesteld uit mezelf en raakte direct zwanger!!! Helaas is dit uitgelopen op een miskraam en ben afgelopen vrijdag gecuretteerd.

Gemini, kan me je angst voorstellen maar zeer waarschijnlijk is het niets. Die 2 van jou doen het vast hartstikke goed! Wanneer mag je weer op controle? Ik neem aan dat ze je met een tweeling ook 2 keer zo goed in de gaten houden?

Hier alles goed. Vandaag moet ik weer bloed laten prikken om te laten bekijken of het HCG goed daalt. Morgen krijg ik dan de uitslag. Vloei bijna niet meer! Da's ook fijn.

Ben deze week nog niet gaan werken, ben nog best moe en het is lekker ook geestelijk ff niks te moeten en tot rust te komen.

Kus Gansje
Gansje idd lekker rustig aan doen. Gewoon ff niks moeten... Neem er goed de tijd voor!

Fijn dat je al niet veel meer vloeit!

Veel beterschap! (of wat zeg je tegen iemand in deze situatie? Vind het best moeilijk....weet het niet zo goed. Maar weet je iig dat ik aan je denk!)
Heeeej Gansje

Pff je hebt dus nu een zoontje van 13 maanden door de clomid ??

en daarna was je meteen weer zwanger en ging t mis :(

dat is idd minder altijd vervelend om zoiets te horen en mee te maken

hoop dat t snel goed komt en dat je snel weer zwanger word en dat t dan wel allemaal goed verloopt...

Gemini hoe is t met je zwangerschap alles goed met je 2-ling :D ?

NurseLovely alles goed met jou ook??

groetjes xxxx Kiim
hey nurseLovely,

dank je wel! enne beterschap is heel fijn om te horen en erg lief dat je aan me denkt .

Kim, ik heb idd een zoontje met behulp van clomid gekregen. En nu hoop ik over een tijdje weer uit mezelf te menstrueren en dan ook weer een keer zwanger te raken. Maar.. no hurries. Eerst weer ff een beetje bijkomen en op krachten komen. Ga nu ook ff liggen want ben erg moe.

Kus Gansje
HE Gansje, hele dikke knuffel voor jou, positief mens dat je bent. Geweldig veel respect heb ik daar voor!!!!!!

Hier gaat het goed, de eerste broek past niet meer, ik begin al een klein buikje te krijgen, is wel grappig. Donderdag weer controle!
Hey meiden,

Ik ben Angela en ben 25 en ben afgelopen vrijdag voor het eerst met Clomid begonnen. Ik krijg dit omdat ik sinds ik met de pil ben gestopt helemaal geen menstruatie meer heb. Ik heb eerst provera gekregen om een menstruatie op te wekken. Nou moet ik aaankomende vrijdag naar de gyn voor een meting of ik een eisprong heb of niet, en ben ontzettend zenuwachtig. Weet iemand precies hoe dat in zijn werk gaat. Alvast bedankt

Groetjes Angela
hey gemini, dank je wel voor de knuffel!

Wat heerlijk dat je een buikje hebt/krijgt! Straks kun je gaan genieten van alle bewonderende blikken van alles en iedereen. Voel je je ook zo bijzonder nu je zwanger bent?? Had het er vandaag nog met een vriendin over dat zwanger zijn zoiets bijzonders en moois is. Toch geweldig dat er nieuw leven in je kan ontstaan en je lijf zich helemaal aanpast en klaarmaakt voor de geboorte.

Ik geniet iedere dag zo ontzettend van mijn zoontje en vind het nog steeds zo heerlijk dat ik het mag meemaken om een kind te hebben. Het is zoooo leuk!!! En voor jou straks dubbel zo leuk, Gemini!!!

Angela, ik kreeg rond de verwachte eisprongdatum een inwendige echo om te kijken of er een eitje aan het rijpen was en uiteindelijk zou springen. Men heeft mij toen gevolgd bij de cylcus wat betekende dat ik soms een aantal keren per week moest komen. Kan me voorstellen dat je het erg spannend vindt.

Kus Gansje
heej Angela

ik moet nu ook voor de eerste keer met clomid beginnen als ik mn menstruatie krijg dus zitten een beetje in t zelfde schuitje Hihi

Ben zelf ook heel erg zenuwachtig..

Ik wens je al veel suc-6 vrijdag en hopen dat je een eisprong hebt :D

Heej gansje ja idd ff lekker alles verwerken enzo

ik denk dat dat ook t beste is en geniet maar van je kleine man :D

Heej gemini wat leuk dat je al een buikje krijgt echt leuk om te horen dat je dankzij clomid zwanger bent en nog wel van 2 :d ik wens je echt een hele goede zwangerschap

XXXX KiiM
Hey Kimmy,

Vervelend is dat afwachten he, eerst wachten tot je ongesteld wordt ( dit was voor het eerst in mijn leven dat ik er echt op zat te wachten ) en dan weer wachten tot je naar de gynaecoloog kan om te zien of je een eisprong hebt. Jij ook alvast heel veels succes, nou maar allebei hopen dat de clomid aanslaat.

Gansje, bedankt voor je reactie. Wat fijn voor je dat je een zoontje hebt, hoe oud is hij nu?

groetjes Angela
Welkom Angela!

Eisprong kan op twee verschillende manieren worden vastgesteld. De eerste is zoals Gansje zegt met het volgen van een echo, dan zien ze een eitje groeien en daarna zien ze dan na het springen een soort achtergebleven hoesje. Aan de andere kant kunnen ze met bloedonderzoek meten of je progesteronwaarde omhoog is gegaan (vb dag 21 van de cyclus). Dit doen ze vaak niet meteen maar als je al wat langer bezig bent.

Kiim, ik ben niet met Clomid zwanger geworden, maar met behulp van ICSI. De clomid deed niets bij mij, in alle doses niet. Toen heb ik een jaar gespoten, hielp ook niet. Toen ben ik naar IVF over gegaan, en na twee keer niet het gewenste resultaat ben ik toen naar ICSI doorgegaan. Maar al die tijd ben ik hier wel blijven hangen, vond het te gezellig hier!

GAnsje, je hebt die knuffel meer dan verdiend hoor!

Hier gisteren even goed geschrokken, en binnen een uur gelukkig weer gerustgesteld, dat was wel heel fijn. Had ineens echt bloedverlies (nee dit keer niet na een slechte stoelgang, maar gewoon uit het niets) en ik wist dat dat kon gebeuren omdat er op de echo een bloedstolsel te zien was de vorige keer, maar toch. Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die verloskundige is, en een echo apparaat tot haar beschikking heeft. En alles zag er gisteravond prima uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven