Corrigerende tik

11-11-2019 16:39 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie over een corrigerende tik aan kinderen? Ik bedoel dus een tik voor de billen bij het niet luisteren van een kind of het dreigen met die tik?

Is dit anno 2019 nog iets wat regelmatig voorkomt?
SHIFTY schreef:
11-11-2019 16:45
Nee, ze bedoelt van je ouders, toen je klein was.
:rofl:
COtweepuntnul schreef:
11-11-2019 16:47
Ja tuurlijk. Mosterd?

Nah mosterd ben ik niet zo fan van, die schuif ik even door. Maar bedankt!
.
Anoniem262821034 schreef:
11-11-2019 16:46
Mag ik een kroket erbij? Of twee?
2 natuurlijk je hebt tenslotte twee handen :lightbulb:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alleen ok als het met een latje is.
granny71 schreef:
Schopte de kinderen iedere avond naar bed.
Zeer effectief als je een rustige avond wil.
Zo’n soort bed?

Afbeelding
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Mammmmaaaa schreef:
Ik heb zelf nooit een tik gekregen. Het is ook zeker niet iets wat ik zelf toe pas.

Ik ben er achter gekomen dat mijn ex daar iets anders over denkt en dat dit wel dus. Ik ben het hier echt niet mee eens, maar hij denkt echt dat ik me aanstel en dat heel veel mensen dit doen. Ik ben eigenlijk gewoon eens benieuwd hoe andere hier over denken. Niet dat het mijn mening veranderd.
Beetje cultureel bepaald, hoe tolerant mensen richtingen Kindermeppen zijn. In veel (let op, niet Alle) niet-westerse culturen wordt er anders over gedacht
In de meeste westerse-culturen is het verboden of erg ongepast. Er is ook veel onderzoek gedaan naar dat het echt Niet nodig is en schadelijk.
Vaak wordt het vergoelijkt met: ik werd vroeger ook gemept, en had het nodig /kwam goed terecht
Dat is begrijpelijk, want anders moet je accepteren, dat je vroeger mishandeld bent, en dat is moeilijk te accepteren.

Het mag ook niet, wat je ex doet. Je kunt er zelfs Melding van maken. Maar ik snap, dat dat ook een enorme stap is
lilalinda schreef:
11-11-2019 16:48
en waar ligt de grens?
mag het bloeden????
Als het echt pijn doet. De “corrigerende” tik zou geen pijn moeten veroorzaken.
Puritanism:
(HL Mencken)
Star² schreef:
11-11-2019 16:50
Alleen ok als het met een latje is.

Nou even serieus. Ik ken mensen die alleen sloegen met een pollepel, want ‘handen waren om liefde te geven’, daar sloeg je niet mee. :confused:
.
COtweepuntnul schreef:
11-11-2019 16:48
Je ex overtreedt de wet als hij het uitvoert.
Eens! Los van de wet, vind ik het ook gewoon echt niet oké? Maar in de wet staan wel meer dingen waar mensen massaal geen gehoor aangeven. Ik ben benieuwd of dit ook zoiets is..
Ik krijg tegenwoordig juist corrigerende tikken, van mijn kinderen. Erg heilzaam moet ik zeggen, had ik veel eerder moeten doen.
Lees je even in TO
en misschien kun je beter een ander topic openen, want jij hebt een heel serieus probleem.
oudebaas schreef:
11-11-2019 16:52
Als het echt pijn doet. De “corrigerende” tik zou geen pijn moeten veroorzaken.
als jij met 'corrigerende' tik bedoelt: ik duw het handje weg, dat richting stopcontact gaat. Dan heb je gelijk.
Alleen dat valt niet onder "corrigerende tik".
De tik als strafmaatregel.
Mammmmaaaa schreef:
11-11-2019 16:53
Eens! Los van de wet, vind ik het ook gewoon echt niet oké? Maar in de wet staan wel meer dingen waar mensen massaal geen gehoor aangeven. Ik ben benieuwd of dit ook zoiets is..
Ik denk niet dat er ooit iemand een boete voor het geven van een tikje op een bil heeft gekregen. Het staat in de wet omdat de grens tussen een tikje en mishandeling vaag is zodat justitie ook bij twijfel kan ingrijpen.
Puritanism:
(HL Mencken)
lilalinda schreef:
onder water houden, krijg je ook geen blauwe plekken (TIP)
Je kunt ook onder de voetzooltjes slaan. Zie je niks van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
oudebaas schreef:
11-11-2019 16:55
Ik denk niet dat er ooit iemand een boete voor het geven van een tikje op een bil heeft gekregen. Het staat in de wet omdat de grens tussen een tikje en mishandeling vaag is zodat justitie ook bij twijfel kan ingrijpen.
daarom moet TO een nieuw Topic openen
want mijn vermoeden (jaja vermoeden) is, dat ze geen topic opent omdat haar ex 1x 1tikje op 1 bil gegeven heeft
Als ik mijn leerlingen moet geloven hebben ze allemaal wel een tik gehad van hun ouders.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
11-11-2019 16:58
Als ik mijn leerlingen moet geloven hebben ze allemaal wel een tik gehad van hun ouders.
Dat geloof ik ook best. Ik heb ook wel eens in paniek een tik uitgedeeld, als kind iets heel gevaarlijks dreigde te gaan ondernemen of zo. En ik gok erop dat de meeste ouders dat wel eens hebben gedaan. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een paniekerige waai voor de luier en het systematisch inzetten van klappen als opvoedingsmiddel.
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2019 17:01
Dat geloof ik ook best. Ik heb ook wel eens in paniek een tik uitgedeeld, als kind iets heel gevaarlijks dreigde te gaan ondernemen of zo. En ik gok erop dat de meeste ouders dat wel eens hebben gedaan. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een paniekerige waai voor de luier en het systematisch inzetten van klappen als opvoedingsmiddel.
het verschil zit um, of je de tik bedoelt ter bescherming (je grijpt je kind weg voor een auto)
of als straf: (als kind al lang veilig op de stoep staat, krijgt het een hengst voor zijn hoofd)
Krijgen ze niets van.....
Één tik is geen slaan!
oudebaas schreef:
11-11-2019 16:50
Zo’n soort bed?

Afbeelding
Die van mij is iets beter onderhouden
Wil mijn buren niet lastig vallen met het gepiep
roosje1976 schreef:
11-11-2019 17:10
Krijgen ze niets van.....
Één tik is geen slaan!
Wat is het dan wel?
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2019 17:01
+1 soms hoor ik ouders tekeer gaan tegen kinderen dan denk ik dat ze veel liever een tik zoude krijgen dan verbaal de grond in gestampt worden.

Ik kreeg als kind vaak genoeg een tik en ik had ze allemaal verdiend. Voelden me ook echt niet mishandeld. Als ik een tik kreeg wist ik dat ik heel erg de schreef over was gegaan.
staafmixer wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:29
27.49% gewijzigd
Mijn moeder heeft me ooit 1 mep gegeven. Daarna hoefde ze er alleen maar mee te driegen, dus ik denk dat het voor haar behoorlijk efficiënt is geweest.

Het is vreselijk dat er mensen zijn die hun kinderen mishandelen. Dat heeft de opvoedkundige tik voor de rest verpest.
Geef TO gewoon een serieus antwoord zeg.

Ik denk TO dat er andere en betere manieren zijn om te corrigeren. Ikzelf zou er niet voor kiezen mijn kind te slaan. Maar ik heb geen kinderen dus wat weet ik?
Bruintjedebeer schreef:
11-11-2019 17:28
Geef TO gewoon een serieus antwoord zeg.
Misschien kan ze een antwoord vinden in de 10+ andere topics over dit onderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven