Dagritmeschemaroutine-dinges voor de oppas
woensdag 13 april 2011 om 20:00
Ik ben nogal van de lijstjes... dat ten eerste
Ik wil graag voor de oppas (oma 1 en oma 2) een uitgeschreven schema maken van onze dochter. Dus wanneer de fles (geef zelf bv) en wanneer ze slaapt en eet. En wat mijn 'kleine ritueeltjes' zijn rondom naar bed gaan enzo. Ik dacht dat is vast wel online te vinden, nou niet dus! Of wel, maar ik kan het gewoon niet vinden. Ik google denk ik op verkeerde termen? Iemand hier die mij misschien kan helpen? Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een soort van sjabloon, wat ik zelf kan aanvullen. En nee, helaas niks te vinden op Tuxx! (voor mijn werk ben ik daar fan van )
Dank je wel vast voor het meedenken!
Ik wil graag voor de oppas (oma 1 en oma 2) een uitgeschreven schema maken van onze dochter. Dus wanneer de fles (geef zelf bv) en wanneer ze slaapt en eet. En wat mijn 'kleine ritueeltjes' zijn rondom naar bed gaan enzo. Ik dacht dat is vast wel online te vinden, nou niet dus! Of wel, maar ik kan het gewoon niet vinden. Ik google denk ik op verkeerde termen? Iemand hier die mij misschien kan helpen? Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een soort van sjabloon, wat ik zelf kan aanvullen. En nee, helaas niks te vinden op Tuxx! (voor mijn werk ben ik daar fan van )
Dank je wel vast voor het meedenken!
woensdag 13 april 2011 om 21:23
Ik heb toen een briefje gemaakt met er boven :
R's handleiding/gebruiksaanwijzing.
Na een 1,5 uur belde mijn moeder of ik wilde terugkomen, hij bleef huilen en niets hielp.
Toen we later aan de koffie zaten en zoon sliep, zei ik ja dat krijg je ervan als je de gebruiksaanwijzing niet goed leest van te voren
Inmiddels kent ze zijn "gebruiksaanwijzing" uit haar hoofd
R's handleiding/gebruiksaanwijzing.
Na een 1,5 uur belde mijn moeder of ik wilde terugkomen, hij bleef huilen en niets hielp.
Toen we later aan de koffie zaten en zoon sliep, zei ik ja dat krijg je ervan als je de gebruiksaanwijzing niet goed leest van te voren
Inmiddels kent ze zijn "gebruiksaanwijzing" uit haar hoofd
woensdag 13 april 2011 om 21:29
Ik had een word-bestandje gemaakt en dat vulde ik aan en printte dat uit wanneer dat nodig was.
Zo had ik bijv. op een gegeven moment zo'n potjes waar de melkpoeder in moest. Schoonmoeder zat vanuit dat bakje heel precies met een theelepeltje de poeder in het bakje te scheppen, terwijl je het bovenste dekseltje eraf kan draaien en het dan een trechtertje is. Geen ramp natuurlijk, maar minder handig. Dus ik vanaf toen (ook voor de andere oppassen opgeschreven) bakje is trechter etc.
Op dat lijstje stonden ook een aantal andere handige dingen:
- blauwe borstel is een flesborstel dus alleen voor de flessen en spenen en niet voor de andere afwas
- babyfoon aan met het middelste knopje
- zoveel druppels vitamine d
- lijstje: meenemen indien je onderweg gaat etc
Vaak geen ramp dingen, maar gewoon handige dingen om te weten.
Zo had ik bijv. op een gegeven moment zo'n potjes waar de melkpoeder in moest. Schoonmoeder zat vanuit dat bakje heel precies met een theelepeltje de poeder in het bakje te scheppen, terwijl je het bovenste dekseltje eraf kan draaien en het dan een trechtertje is. Geen ramp natuurlijk, maar minder handig. Dus ik vanaf toen (ook voor de andere oppassen opgeschreven) bakje is trechter etc.
Op dat lijstje stonden ook een aantal andere handige dingen:
- blauwe borstel is een flesborstel dus alleen voor de flessen en spenen en niet voor de andere afwas
- babyfoon aan met het middelste knopje
- zoveel druppels vitamine d
- lijstje: meenemen indien je onderweg gaat etc
Vaak geen ramp dingen, maar gewoon handige dingen om te weten.
woensdag 13 april 2011 om 23:28
Ik heb het gewoon allemaal uitgetypt. Dus echt alles: hoeveel flessen, hoeveel slaapjes en hoe lang meestal, bedritueel, speelritueel, wat te doen bij huilen, waar alles in huis te vinden is etc. Vind ik zelf een prettig idee en de oppas kan dan in ieder geval altijd alles vinden. Voor de rest moet ze zelf maar een beetje zien hoe ze het aanpakt, maar dan weet ze in ieder geval wat ze ongeveer kan verwachten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?