De ernstige mishandeling van mijn stiefdochter

08-03-2010 11:39 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had ik een lange post,ik dacht dat het handiger zou zijn als jullie het HELE verhaal zouden weten, hier dan nu een zeer verkorte versie:

OK, ik heb een stiefdochter van 15 jaar die sinds haar 11e bij mij woont. Voor ze bij mij woonde, woonde ze samen met haar vader bij zijn toenmalige vrouw, nu zijn ex, deze vrouw was ook stiefmoeder van mijn stiefdochter. Mijn stiefdochter is ernstig geestelijk, lichamelijk en emotioneel mishandeld door deze vrouw van haar 5e tot haar 11e. Natuurlijk heb ik jeugdzorg ingeschakeld zodra mijn stiefdochter mij dit alles verteld heeft, tegen de zin in van haar vader. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een OTS voor stiefdochter en vader woont hier niet meer omdat het voor stiefdochter en mij beter is. De laatste stap die we nog te doen hebben is aangifte doen tegen haar toenmalige stiefmoeder,we hadden hier bewust mee gewacht totdat stiefdochter emotioneel wat sterker is. Stiefdochter geeft aan hier nu graag mee aan de slag te willen, het komt er op neer dat ze haar gram wil halen, ze zit vol haat en boosheid. Haar vader is erg kwaad dat we aangifte willen doen en zegt zelfs omwille van de schande en meer van deze laffe redenen zijn ex te willen verdedigen. Wie weet hoe een aangifte tegen kindermishandeling precies in zijn werk gaat, hoe wordt stiefdochter verhoord, hoe wordt een verdachte van kindermishandeling verhoord, en als ze blijft ontkennen, zullen ze dan wel de waarheid boven tafel kunnen krijgen? Wie heeft hier ervaring in?
Enneaaa, dat van slachtofferhulp is een hele goede! Ik heb vanochtend gebeld en ik word teruggebeld voor een afspraak.

Ze hebben me uitgelegd dat slachtofferhulp begeleidt in het hele traject en ook zaken regelt voor de rechtszaak. Vanochtend ook de politie gebeld en ook daar een erg goede uitleg gekregen. Stiefdochter zal worden gehoord door de recherche en we gaan nu het traject in. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal best heel erg spannend omdat het veel los zal maken. Gisteren heb ik haar vader op de hoogte gesteld dat we aangifte gaan doen, met te zeggen dat hij gigantisch kwaad is op mij en stiefdochter heb ik me zeer mild uitgedrukt. Ik was ook erg boos op hem en heb hem verteld wat voor een vader hij is dat zijn kind mishandeld is en dan de verdachte een hand boven het hoofd te houden omwille van de schande en meer van die zaken. Hij vertelde dat hij zijn ex direct ging bellen om te zeggen dat ze naar de politie moet gaan om ons een stapje voor te zijn en te zeggen dat mijn stiefdochter allemaal verhaaltjes komt vertellen die niet waar zijn en dat ik de aanrichter ben. Hoe ziek kan je zijn....

Moods, dat is het probleem met kindermishandeling, er zijn geen bewijzen als het al enige tijd geleden heeft plaatsgevonden, maar als ze zich bij de politie moet verantwoorden en ze zal worden verhoord dat is op zich al heel iets voor mijn stiefdochter ( en ook voor mij) Ik ben zo ontzettend woedend wat dat mens mijn stiefdochter allemaal heeft aangedaan. Ik ben normaal een vredelievend persoon. Maar ik heb regelmatig fantasieën over hoe ik haar ga opzoeken en haar helemaal in elkaar ga trappen', maar ik hou de eer aan mezelf...
@ Dangeensuus: ik jouw post van gisteren 11.43 staat de naam ook nog. Toch?
Ouwe, als dit meisje onder toezicht staat is er dus ook een gezinsvoogd betrokken. Heb je ook met deze persoon overlegd? Wie heeft het ouderlijk gezag over dit meisje?

Het lange verhaal heb ik gemist, dus alleen je huidige OP gelezen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes, ze staat onder toezicht van een voogd van bureau jeugdzorg, niet bepaald de meest ervaren voogd, ze is nu ook nog eens langdurig ziek, waar ik pas na een paar weken achterkwam omdat ik niets meer van haar hoorde en ik zelf dacht maar eens naar jeugdzorg te bellen om te vragen waarom er geen afspraken meer werden gemaakt. Deze voogd was zelf ook nog nooit op het idee gekomen ons te adviseren over een eventuele aangifte. Ze vertelde ons wel voor ze ziek was dat ze achter een aangifte stond als stiefdochter hier behoefte aan heeft en wil haar hier ook in begeleiden. Ouderlijk gezag heeft haar vader, waar ze alleen maar tegenwerking van kan verwachten, en de voogd van jeugdzorg die de doorslaggevende persoon is bij beslissingen. De voogd kon ons verder ook niet inhoudelijk vertellen over hoe een aangifte procedure in zijn werk gaat. Het is allemaal heel summier en op internet kan ik hier helemaal niets over vinden!
Ik zat vanavond regelrecht te kijken (en werd er geheel niet vrolijk van trouwens, heel heftig over aangifte van een klein meisje waar de politie niets mee deed)

wel dacht ik aan jou en vond op de site wat tips

(die je hopelijk niet nodig hebt) die je maar vast in je broekzak kunt hebben zitten.

klacht over aangifte

oh en vond deze link ook nog

(is wel partnergeweld maar zal aardig overeen komen)

aangifte procedure
Dank je moods, ik heb op de website van infopolitie.nl ook gevraagd hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ik moet zeggen dat ik er niet erg vrolijk van word, Indien er geen getuigen zijn geweest en ze blijft ontkennen en vader ook dan is de kans nihil dat ze vervolgd wordt. Daar wordt een mens toch niet goed van, ik zit me hier op te vreten van hier tot tokio, en echt, mocht dat zo zijn dan ga ik alles doen om dat mens dwars te zitten zolang het binnen de wet ligt, echt ik ben momenteel zo wraakzuchtig, zo ken ik mezelf niet, ik haat dat mens zo vreselijk voor wat ze mijn stiefdochter heeft aangedaan, ik zou haar het liefst de ogen uit de kop krabben,of nog erger, echt waar. Maar wees gerust, ik ga mezelf beheersen.
Ouwe, ondanks je gevoelens voor deze vrouw, kun je je energie beter richten op dat het NU goed moet gaan met je stiefdochter.

Haat en wrok heeft nog nooit iets goeds voortgebracht. Bij niemand niet. Richt je blik op de toekomst. Je hebt goed ingegrepen, het meisje is bij jou veilig. Dat moet voldoende genoegdoening zijn.

Heb jij nu wel of niet nog een relatie met haar vader?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 10 maart 2010 @ 02:58:

Nee, je mag hem hebben hoor. (grapje) Nee geen relatie op dit moment, maar voor de jongsten komt hij hier wel, hoewel eergisteren heb ik hem gevraagd te vertrekken, ik was erg boos omdat hij aangaf de aangifte te willen dwarsbomen. Ik vertelde hem dat ik hem de grootste loser vond om zelfs het liegen niet te kunnen laten en in het belang van zijn oudste dochter te kunnen denken, Hij kan zich totaal niet in haar verplaatsen, volgens mij sowieso heeft hij moeite met het verplaatsen in anderen. Ik begin ook steeds meer en meer een gigantische aversie te krijgen van de cultuur van zijn land van herkomst. Hij hield zo'n mooi plaatje op over hoe vrij en ruimdenkend hij wel niet was. Op het moment dat dochter begon te puberen kwam de aap opeens uit de mouw en als het aan hem ligt mag ze zelfs niet alleen de stad in om te shoppen, mag ze niet naar teenage parties, zelfs niet naar feestjes bij jongelui thuis en al helemaal niet met jongens omgaan, ja hallo, we leven in Nederland , en dit is niet het plaatje wat hij me voorhield, Sowieso botsen we in ideeën van opvoeding, Van mij mag ze in principe alles wat de andere kinderen in de klas ook mogen, niets is zo erg als een kind wat geïsoleerd wordt van sociale aktiviteiten en ik krijg altijd voor de voeten gegooid dat ik een sletje van haar maak, ja echt waar.

Stiefdochter is erg gek op make up, en ja, ze maakt zich soms best te zwaar op, en ja, ze experimenteert met kleding, ze is volop bezig zichzelf te ontdekken. Ik heb geen zin om dat gezeik van hem nog langer aan te horen. Een nieuwe lente, een nieuw begin. En uit de grond van mijn hart zeg ik dat als iemand zich wat het opvoeden van kinderen betreft niet aan de maatstaven van de Nederlandse cultuur kan houden, je hier helemaal niets te zoeken hebt en je hier helemaal niet met je kinderen naar toe had moeten komen omdat je daar je kinderen alleen maar ongelukkig mee maakt als ze lekker mogen toekijken hoe Nederlandse kinderen wel alles mogen. Niet voor niets zijn er zoveel Moslim tiener meisjes depressief en zelfs suicidaal. Alles was een strijd in het verleden, zelfs het schoolkamp in groep 8, daarvoor heb ik alles uit de kast moeten trekken om dat kind mee te kunnen laten gaan. Schoolfeest idem dito, en ik ben zo blij dat ik nu niks meer met haar vader hoef te overleggen, maar met een voogd. De cultuur waar hij vandaan komt vind ik de meest achterlijke die je je maar voor kan stellen. Verweggistan, ik zeg de echte naam niet, omdat je het dan makkelijk kan googelen, het is boerkaland, ik zou het liever hypocrietenland noemen.
Als er geen bewijzen zijn die jij zelf hebt kunnen zien, hoe weet je dan zeker dat ze niet liegt om haar stiefmoeder 'n loer te kunnen draaien?

Oh, ik had je laatste post nog niet gelezen voor ik dit postte. De vader was dus minstens zo erg als de stiefmoeder. Was die stiefmoeder ook uit die apenlandcultuur afkomstig?
Dat er culturele verschillen zijn maakt de boel wel lekker gecompliceerd. Kun je als maatstaf voor het meisje een gemiddeld hockeymeisje nemen (die ook niet alle ruimte heeft/krijgt om te experimenteren met kleding en make-up maar wel naar feestjes mag) om haar een beetje in de buurt van de cultuur van vader te houden?

Ik vraag me tegelijkertijd af of ik hier zelf toe bereid zou zijn. Maar let er een beetje op dat je aversie van de hypocrisie in die cultuur je niet te ver laat doorschieten naar de andere kant. In elk geval kun je aanhouden dat wat jij mocht toen het nog goed ging binnen jullie relatie, zij ook mag, redelijkerwijs.

Is de mishandeling ook een feit naar de normen van die cultuur? Niet dat je daar perse iets van moet aantrekken, maar het valt dan wel makkelijker te begrijpen dat de vader ze niet als mishandeling ziet.
Elninjoo, dus als iemand uit een apenlandcultuur komt staat de mishandeling onomstotelijk vast? Het is niet helemaal nooit gebeurd dat meisjes zaken ietwat hebben aangedikt, het is zelfs niet helemaal ongebruikelijk in andere culturen om zaken wat aan te dikken opdat de ander ze vooral maar gelooft (de mensen zien dan niet dat dat hier in NL voor geen meter werkt).
Joh, het is absoluut niet gewoonte om kinderen te mishandelen in verweggistan. Wel is het iets wat daar vaker voorkomt, speciaal stiefkinderen hebben volgens mijn man geen leven en worden als tweederangs kinderen gezien door de nieuwe partner. En echt hoor, mijn stiefdochter is met zulke gedetailleerde verhalen gekomen en keer op keer, daar heeft ze echt geen woord van gelogen en ook in therapie komt het altijd weer terug, Die toenmalige stiefmoeder was een arts in land van herkomst dus dit soort wantoestanden komt in alle milieus voor en om te beginnen was mijn stiefdochter vanaf 7 jaar de huishoudelijke slaaf en werd ze heel hard geslagen en geschopt als ze het niet goed deed. werd ze in de haren getrokken, moest altijd de zware tassen sjouwen, kreeg het eten wat over was van andere dagen, zelfs soep met schimmel erop, moest voor hun patat bakken die ze zelf moest snijden van aardappels en zij mocht het niet, werd ze opgesloten als dat mens wegging, ze is zelfs eens expres op de zere wang van mijn stiefdochter gaan staan terwijl ze lag te slapen (op grond) omdat ze wist dat ze zo'n kiespijn had, dat had ze bovendien altijd, kiespijn, omdat ze nooit naar een tandarts ging, Oorpijn hetzelfde, dat mens was keel neus en oorarts in verweggistan, nu zit ze hier in Nederland te profiteren van de bijstand en zit ze nu verplicht in een omscholing en raad eens...... volgend jaar heeft ze een diploma om met verstandelijk gehandicapten te gaan werken. Zo'n mens zou ik toch niet graag mijn verstandelijk gehandicapte kind laten verzorgen!
Oh ja Mamzelle, ik wil haar ook niet volledig de vrijheid geven en inderdaad ben ik veel bezig met wat wel en niet erg is om niet te mogen. Bijvoorbeeld mag ze 's avonds niet meer naar buiten, mag ze niet rondhangen in het dorp bij bankjes enzo, maar mag ze wel naar feestjes en ook naar teenage party. Zelf wil ze helemaal niks met haar cultuur van afkomst te maken hebben, en zegt ze te kotsen van die cultuur inclusief de religie. Ze heeft ook teveel hypocrisie gezien. Haar vader die drinkt en we gingen ook wel eens uit ( en dat mocht zij dan niet weten, nee dat kind is gek) Verder heeft hij voor hij met mij was meerdere vriendinnen gehad, en daar was ze ook achtergekomen. Dan kan je het moeilijk hard maken naar je dochter toe dat ze niet uit mag gaan en ook geen vriendjes mag.

Haar vader was helemaal kapot toen hij hoorde wat er met haar allemaal gebeurt is, en hij vind dat ook ernstige kindermishandeling. Maar hij heeft samen met die vrouw ook nog een dochter en hij wil niet dat die dochter een moeder heeft dat wordt aangeklaagd voor kindermishandeling. Verder speelt die verweggistan samenleving in Nederland een grote rol, alles moet geheim blijven omwille de schande. Het is een zieke zooi van dingen die geheim moeten blijven en kinderen die een zo hoog mogelijke opleiding moeten hebben, en dat alles vooral omwille van de status, bah!
Ouwe, wat een verhaal. Wat ontzettend fijn voor je stiefdochter dat jij in haar leven bent gekomen en dat je kunt laten zien dat er mensen zijn die voor haar op willen komen ipv haar de grond in willen trappen. Mag ze voor onbepaalde tijd bij jou blijven wonen? Ik hoop het. Zet m op en pak de mensen aan die dit veroorzaakt hebben!!!
Ach, 't arme meiske.

Heb helaas wel dergelijke verhalen gehoord uit een moslimverweggistan. Die persoon is volledig verknipt nu.

Ik hoop dat je haar genoeg kunt bieden dat ze toch op een goede manier volwassen kan worden. Dat ze zich als volwassene ook 'de wereld waardig' voelt.

En ja, dan zou ik inderdaad wat minder zin hebben in het volgen van allerlei regels over make-up of omgaan met je lichaam. Het meisje moet die zooi in haar hart toch ergens kwijt.
Ja Aaatje, ze mag van jeugdzorg niet eens bij haar vader wonen, ze moet er niet eens aan denken zelf. Ze zit vol haat naar haar vader toe die haar zo enorm heeft laten zakken en ze beschuldigd hem ervan dat hij er nooit voor haar was. Over alles in haar leven heeft hij gelogen, zelfs over haar eigen moeder, die haar bij de geboorte onder dwang af heeft moeten staan aan haar vader omdat hij vervolgens ook onder dwang van zijn eigen vader van haar moest scheiden omdat hij voor zijn familie verborgen had gehouden dat haar moeder een shia moslim is en hun een soenni en daar waren ze achter gekomen, Vervolgens was er een nieuwe vrouw die helaas is doodgeschoten, door tali ( ik zegt het hele woord niet in verband met google) Stiefdochter en ik zijn voorgelogen, hij vertelde ons dat deze doodgeschoten vrouw haar moeder was. Tot ik 2 jaar geleden een boos telefoontje kreeg van zijn zus die me schreeuwend aan de telefoon vroeg "why are you letting .......(stiefdochter) to be disobedient to her father.

Vervolgens kreeg stiefdochter tante aan de lijn die haar fijntjes vertelde dat ze dankbaar moest zijn naar haar vader toe omdat haar moeder een vieze vrouw was die het met andere mannen deed en niet eens de moeite had genomen om haar schone kleertjes aan te doen bij de afgifte van haar aan haar vader.

Stiefdochter kreeg bijna een hartverzakking, kreeg een ware zenuwinzinking en schreeuwde als een wild dier, hele toestanden,dat wil je niet geloven. Dokter erbij etc.

Vader vertelde me dat haar echte moeder volgens buren 6 weken hartverscheurend heeft gehuild om haar baby, hij was daar toch ook wel erg over ontdaan.... tja, dus dat hij zonder meer ook een beschadigd en getraumatiseerd mens is staat zonder meer buiten kijf. Misschien ben ik wel weer veel te lang van stof, maar ik moet zeggen dat het me erg oplucht om nu alles eens van me af te kunnen schrijven, als iemand zich er aan stoort dan hoor ik het wel.
Schrijf maar lekker van je af hoor Ouwe! Kan je verder niet echt veel raad geven maar denk dat het heel belangrijk en goed is als jij een rustpunt voor je stiefdochter kunt blijven vormen. En als jeugdzorg achter jou staat en je stiefdochter bij jou mag blijven wonen, dan zal dat waarschijnlijk wel lukken. Zeker met alle bizarre dingen die er buitenshuis allemaal gebeuren is een warm thuis denk ik ongelofelijk belangrijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat zich nog mensen melden die je wat praktisch advies kunnen geven.
Aaatje, ik zal haar in ieder geval nooit wegsturen, ik geef haar dezelfde rechten als mijn andere 4 dochters en ik hou ook ontzettend veel van haar. De ellende en kwetsbaarheid waarin dit kind verkeerde toen ze bij me kwam wonen had als positieve bijkomstigheid dat heel mijn moederhart niet anders kon dan haar liefdevol omarmen en haar te beloven er altijd voor haar te zijn. En met mij ook mijn lieve familie, die ik zo waardeer om haar ook direct als kleinkind en nichtje als een volwaardig familielid in de familie op te nemen. We staan als 1 front achter haar en onze familie eigenschap is dat we bijzonder fanatiek zijn als het om onrecht gaat. Mijn zus is zo mogelijk nog feller dan ik en als het moet haal ik alles uit de kast en word ik de grootste bitch, aan kinderen moeten ze niet komen, en al helemaal niet aan de mijne!

Jeugdzorg is erg blij dat ze hier woont, maar een financiele tegemoetkoming in de vorm dat ik officieel netwerkpleegouder willen ze me niet geven. Toen haar vader hier woonde betaalde ik al bijna alles en nu zelfs is het zo dat ik hem zelfs eraan moet herinneren de kinderbijslag aan mij te geven. Kortom. ik voorzie in haar kosten van onderhoud, of liever gezegd, mijn allerliefste broer met het grootste hart van de wereld schuift mij flink wat toe, hij heeft zelfs de verbouwing van de zolder betaald om stiefdochter een mooie kamer te laten hebben.
Ik beschik totaal niet over de juiste kennis op juridisch en maatschappelijk gebied.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik het geweldig vind dat dit meisje jou heeft!!!

Ik wens je veel sterkte maar ook veel geluk!
Ouwe wat een verhaal. Respect voor jullie. Wat een fijne familie heb je. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, zo blij dat jij voor haar mag zorgen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij wat haar is aangedaan. Sterkte en succes met alles waar jullie nu doorheen moeten. Ik heb verder helaas geen zinnige bijdrage.

ik hoop dat ze door jou toch nog wat vertrouwen in mensen kan meekrijgen.
Ach schuim, respect is echt niet nodig, ik vind het zo ontzettend fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, dit werkt voor mij geloof ik als een soort therapie, en de lieve meelevende reacties en het gevoel dat mensen met mij meedenken doet me echt goed. en schuim, als je nu al tranen in je ogen krijgt, dan heb je ook het hart op de goede plek en denk ik dat het wel eens zo kon zijn dat als je zo'n meisje op je pad krijgt hetzelfde zou doen dan ik.

Annie ooi, dank je voor je lieve wensen!
Knap van je hoor, dat je je stiefdochter zo bijstaat! Gelukkig heeft ze jou dan toch nog!
Ook hier geen tips.

Ik denk dat je al aardig op de goeie weg bent.

Maar wel van hier, een hele dikke voor jou.

Wat ben jij een lieverd.

Nog maar eens gezegd, je stiefdochter boft met zo'n topper in haar leven.

Succes en sterkte met alles.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Ouwe schreef op 10 maart 2010 @ 15:11:

Ach schuim, respect is echt niet nodig, ik vind het zo ontzettend fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, dit werkt voor mij geloof ik als een soort therapie, en de lieve meelevende reacties en het gevoel dat mensen met mij meedenken doet me echt goed. en schuim, als je nu al tranen in je ogen krijgt, dan heb je ook het hart op de goede plek en denk ik dat het wel eens zo kon zijn dat als je zo'n meisje op je pad krijgt hetzelfde zou doen dan ik.

Annie ooi, dank je voor je lieve wensen!

Ik vind respect wel nodig, ik kan de mensen die dit laten gebeuren of meemaken in de omgeving maar niets doen namelijk geen anti-respect geven (ze zullen het iig niet voelen)

Ik zou inderdaad hetzelfde doen, maar jij zit echt in deze situatie en doet het ook. Je bent een goed mens. Daar heb ik waardering voor.
Lieve Ouwe, je stiefdochter boft maar met jou! Een beetje geluk in haar jonge leventje was ook hard nodig na al die gruwelijke ellende.

Met alles wat ik net van je heb gelezen kan ik maar 1 beeld van je krijgen: een warme vrouw met een heel groot moederhart en twee stevige knuffelarmen. Het is een mooi beeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven