De ernstige mishandeling van mijn stiefdochter

08-03-2010 11:39 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had ik een lange post,ik dacht dat het handiger zou zijn als jullie het HELE verhaal zouden weten, hier dan nu een zeer verkorte versie:

OK, ik heb een stiefdochter van 15 jaar die sinds haar 11e bij mij woont. Voor ze bij mij woonde, woonde ze samen met haar vader bij zijn toenmalige vrouw, nu zijn ex, deze vrouw was ook stiefmoeder van mijn stiefdochter. Mijn stiefdochter is ernstig geestelijk, lichamelijk en emotioneel mishandeld door deze vrouw van haar 5e tot haar 11e. Natuurlijk heb ik jeugdzorg ingeschakeld zodra mijn stiefdochter mij dit alles verteld heeft, tegen de zin in van haar vader. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een OTS voor stiefdochter en vader woont hier niet meer omdat het voor stiefdochter en mij beter is. De laatste stap die we nog te doen hebben is aangifte doen tegen haar toenmalige stiefmoeder,we hadden hier bewust mee gewacht totdat stiefdochter emotioneel wat sterker is. Stiefdochter geeft aan hier nu graag mee aan de slag te willen, het komt er op neer dat ze haar gram wil halen, ze zit vol haat en boosheid. Haar vader is erg kwaad dat we aangifte willen doen en zegt zelfs omwille van de schande en meer van deze laffe redenen zijn ex te willen verdedigen. Wie weet hoe een aangifte tegen kindermishandeling precies in zijn werk gaat, hoe wordt stiefdochter verhoord, hoe wordt een verdachte van kindermishandeling verhoord, en als ze blijft ontkennen, zullen ze dan wel de waarheid boven tafel kunnen krijgen? Wie heeft hier ervaring in?
Ja klopt dat haar echte naam er nog stond, ik had 2 versies van Word open en perongeluk de verkeerde verzonden. Ik heb nu geen tijd, maar zodra ik vanavond rustig achter de pc zit zal ik een beknopt verhaal neer zetten. Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik ben bij een kwart gestopt met lezen. Als je het bericht inkort, denk er dan ook aan dat je de echte naam van het meisje overal veranderd, want hij staat er (minstens) een keer in.
Wow dat is echt de langste OP in de geschiedenis van Viva ik ben na je intro gestopt met lezen en doorgegaan met scrollen, haha. Misschien kan je het verhaal even samenvatten, want met details kunnen wij ook niet zoveel.
Ik ben benieuwd TO.
Pffffff, veel te lang. Daar begin ik niet aan.
Ouwe, neem even de tijd om het goed op te schrijven, het is belangrijk genoeg om je verhaal te vertellen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Ouwe schreef op 08 maart 2010 @ 11:51:

Ja klopt dat haar echte naam er nog stond, ik had 2 versies van Word open en perongeluk de verkeerde verzonden. Ik heb nu geen tijd, maar zodra ik vanavond rustig achter de pc zit zal ik een beknopt verhaal neer zetten. Sorry voor de onduidelijkheid.Verontschuldig je niet hoor. Echt, je zal zien dat als je er straks voor gaat zitten om een duidelijker verhaal neer te zetten, dat je de steun krijgt die je zoekt.
quote:delphicat schreef op 08 maart 2010 @ 11:50:

[...]

Wil jij je post ook even aanpassen, Piba?gedaan
Dat zag ik ook wat Delphi zegt.

En er is echt geen beginnen aan om hier doorheen te komen. Ben na een kwart van de lap tekst gestopt met lezen.
Ik ben hem helemaal doorgekomen, maar mijn god, wat een verhaal!

Begrijp ik hier goed uit dat je alleen voor je stiefdochter nog bij die man blijft? En van hoeveel van jouw kinderen is hij de vader?

Het lijkt me een verschrikkelijke situatie .

Ik lees straks je verkorte versie ook nog even, ben ook benieuwd wat je met dit topic wilt.
Mensen ze schreef toch dat ze haar verhaal kwijt wou. Nou dat wou ze dus. En als het verhaal te lang is, en je er geen moeite voor wil doen om het helemaal te lezen, klik het dan weg en reageer dan ook niet.
Soepkip, het is juist handig voor TO dat mensen zeggen dat ze beter haar verhaal iets kan inkorten. Zoals je kan zien vindt TO dit geen gek idee, en zo zullen waarschijnlijk meer mensen haar verhaal lezen -> meer reacties waar ze wat mee kan.
Waarom inkorten? Dat het wat onduidelijk was ben ik met jullie eens. Vooral door de verschillende namen. Maar goed het zal wel aan mij liggen.
Ik vind inkorten ook niet nodig. Het is inderdaad een heel verhaal. Maar wat er hier speelt en afgespeeld heeft is niet in een paar woorden te omschrijven.

Ouwe, dit is bijna niet te bevatten, wat ben jij een sterke vrouw. Kijk naar mij, een paar familieperikelen en ik stort ahw in. Je mag me altijd mailen he, dat weet je!
quote:rosanna08 schreef op 08 maart 2010 @ 11:54:

Ouwe, neem even de tijd om het goed op te schrijven, het is belangrijk genoeg om je verhaal te vertellen

@Ouwe jouw reacties op een andere plek op dit forum doen mij

- zonder je verhaal hier te hebben gelezen- aansluiten bij Rosanna
Soepkip het is juist beter als ze tot de kern van het verhaal komt, dan krijgt ze wellicht meer reacties en tips dan wanneer er een heel lang verhaal inclusief alle details staat
Sluit me bij Enneaaa (en dus ook Rosanna) aan
Het topic is inmiddels aangepast.
Zo Ouwe, (Zullen we je maar Ouwe lieverd noemen ipv Ouwe gek?)

Wat een verhaal.

En wat goed, dat jij dit meisje verder wilt helpen, en niet in de steek laat.

Heb je al contact opgenomen met het AMK?

Dat kun je in eerste instantie doen in een adviesgesprek, dan leg je de situatie voor, en zij kunnen je dan adviseren.

Zelf heb ik dat ook een aantal keren gedaan, en hele bruikbare adviezen gekregen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen
Hoi Herfstrood,

Fase van meldpunt kindermishandeling zijn we al 4 jaar voorbij.

Inmiddels staat ze onder toezicht van een voogd van jeugdzorg, krijgt ze psychotherapie om alles te verwerken en het is niet onwaarschijnlijk dat haar vader zelfs uit de ouderlijke macht wordt gezet omdat er in de tijd van nu dat ze onder toezicht staat niets opbouwends en positiefs vanuit zijn kant is gebeurd om de relatie met zijn dochter te verbeteren.
Jeemig Ouwe ik voel diep respect voor je stiefdochter en voor jou . Wat moeilijk moet dit geweest zijn en nog steeds zijn af en toe. Geen enkele genetische verbinding en toch samen zo verbonden zijn

Volgens mij start het met aangifte doen bij de politie. Wellicht is eerst een consult bij een advocaat een goed idee?

Daarnaast is wellicht een belletje naar de jurofoon over een advocaat een goede?
Slachtofferhulp

Bij Slachtofferhulp Nederland kunt u terecht voor opvang, hulp, informatie en advies over:

emotionele ondersteuning

het regelen van allerlei praktische zaken

(juridische) hulp bij het invullen van formulieren (voegingsformulieren, vergoedingsaanvraag schadefonds)

begeleiding bij een bezoek aan de politie, justitie, de rechtbank of arts

bemiddeling, bijvoorbeeld wanneer u contact wilt met de verdachte

verwijzing naar andere hulpverleners

Bij uw aangifte kunt u aangeven of u wenst dat Slachtofferhulp Nederland wordt ingeschakeld. Een medewerker zal dan contact met u opnemen. U kunt ook zelf contact opnemen met Slachtofferhulp Nederland.

Mogelijk wilt u geen aangifte bij de politie doen of voelt u pas later behoefte aan hulp. Een beroep op Slachtofferhulp Nederland is gratis.
Ik heb toendertijd (10 jaar geleden) gebeld met de politie, verteld waarvoor ik kwam en hoe ik dit dus aan moest pakken verder.

Ze hebben me super geholpen

Ik kreeg een afspraak met twee hele aardige kundige mensen, die alles aangehoord hebben en mij de tijd gaven om te vertellen, ik ben uiteindelijk 3 keer terug geweest om steeds een stuk verder te gaan met het 'verhaal'

Omdat ik geen ' zichtbare beschadigingen' meer had, en het dus mijn woord tegen het zijne was is het niet tot een veroordeling gekomen.

Hoe hij ondervraagd is weet ik niet.

ik wist bij voorbaat al dat hij nooit toe zou geven, maar het feit dat hun mij verzekerde dat dit nu wel achter zijn naam staat en naar boven komt als er nog iemand zijn mond open doet is voor mij genoeg.

Ik heb dit trouwens wel in overleg en met hulp van mijn psychiater gedaan.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat ze hier professioneel in begeleid word.

ik vond het verreweg een van de meeste heftige dingen die ik ooit gedaan heb.
quote:moods schreef op 08 maart 2010 @ 23:44:

ik wist bij voorbaat al dat hij nooit toe zou geven, maar het feit dat hun mij verzekerde dat dit nu wel achter zijn naam staat en naar boven komt als er nog iemand zijn mond open doet is voor mij genoeg.

voor jou
Pff heftig hoor, sterkte ermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven