De ernstige mishandeling van mijn stiefdochter

08-03-2010 11:39 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had ik een lange post,ik dacht dat het handiger zou zijn als jullie het HELE verhaal zouden weten, hier dan nu een zeer verkorte versie:

OK, ik heb een stiefdochter van 15 jaar die sinds haar 11e bij mij woont. Voor ze bij mij woonde, woonde ze samen met haar vader bij zijn toenmalige vrouw, nu zijn ex, deze vrouw was ook stiefmoeder van mijn stiefdochter. Mijn stiefdochter is ernstig geestelijk, lichamelijk en emotioneel mishandeld door deze vrouw van haar 5e tot haar 11e. Natuurlijk heb ik jeugdzorg ingeschakeld zodra mijn stiefdochter mij dit alles verteld heeft, tegen de zin in van haar vader. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een OTS voor stiefdochter en vader woont hier niet meer omdat het voor stiefdochter en mij beter is. De laatste stap die we nog te doen hebben is aangifte doen tegen haar toenmalige stiefmoeder,we hadden hier bewust mee gewacht totdat stiefdochter emotioneel wat sterker is. Stiefdochter geeft aan hier nu graag mee aan de slag te willen, het komt er op neer dat ze haar gram wil halen, ze zit vol haat en boosheid. Haar vader is erg kwaad dat we aangifte willen doen en zegt zelfs omwille van de schande en meer van deze laffe redenen zijn ex te willen verdedigen. Wie weet hoe een aangifte tegen kindermishandeling precies in zijn werk gaat, hoe wordt stiefdochter verhoord, hoe wordt een verdachte van kindermishandeling verhoord, en als ze blijft ontkennen, zullen ze dan wel de waarheid boven tafel kunnen krijgen? Wie heeft hier ervaring in?
Ik weet niet wat ik zeggen moet , ik word hier toch echt stil van, ik zit hier nu met tranen in mijn ogen van zulke lieve woorden.

Gisteren toen ik op de fiets boodschappen ging doen, werd ik ineens zo verdrietig, ik voel me zo tekort gedaan door haar vader. Het kwam zo slecht uit, ik op de fiets op weg naar de supermarkt, en ineens begonnen de tranen te stromen en ik kon niet stoppen met huilen. En ik huil bijna nooit! Zo kon ik natuurlijk niet de winkel in, en 3 keer een extra rondje gefietst om mezelf weer onder controle te krijgen, en shit, in de winkel biggelden de tranen weer over mijn wangen, ik zag mensen vreemd kijken en ik deed maar net of ik last van mijn ogen had. Ik ziet nu ook weer zoooo te huilen. Van frustratie, dat de vader van mijn stiefdochter ( en ook van mijn jongste 2 kinderen) zich zo slecht kan inleven, zo gemeen is en mij nu op allerlei manieren chanteert om de aangifte tegen te houden. Maar ik laat me niet meer door hem beïnvloeden, Nooit meer. Hij stuurde allemaal foto's naar me van mensen die hij van mijn hyves af had gehaald met de mededeling dat hij met al deze mensen contact gaat opnemen over wat HEM allemaal is overkomen met mij, dat ik zo slecht en verrot ben om allemaal dingen te gaan liegen en zelfs zijn eigen dochter tegen hem maak. Ik verdenk hem sterk van een Narcistische persoonlijkheidsstoornis, nee, ik weet gewoon 100% zeker dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
Ik heb ook alles gelezen en ik kan ook alleen maar zeggen: heel fijn voor jouw (stief)dochter dat jij er voor haar bent.

En ik ben het eens met de anderen: met haat en wraakgevoelens blijf je in het verleden hangen... Dus ga vooral door en richt je met name op je kinderen en wat goed voor hen is...

Ik denk wel dat je bij de aangifte moet melden dat haar vader hier niet mee eens is om allerlei (culturele) redenen en hij jou ook lastig valt of gedreigd heeft je en jouw netwerk lastig te vallen.

Verder veel sterkte met het doen van aangifte en het verwerkingsproces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven