De ernstige mishandeling van mijn stiefdochter

08-03-2010 11:39 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen had ik een lange post,ik dacht dat het handiger zou zijn als jullie het HELE verhaal zouden weten, hier dan nu een zeer verkorte versie:

OK, ik heb een stiefdochter van 15 jaar die sinds haar 11e bij mij woont. Voor ze bij mij woonde, woonde ze samen met haar vader bij zijn toenmalige vrouw, nu zijn ex, deze vrouw was ook stiefmoeder van mijn stiefdochter. Mijn stiefdochter is ernstig geestelijk, lichamelijk en emotioneel mishandeld door deze vrouw van haar 5e tot haar 11e. Natuurlijk heb ik jeugdzorg ingeschakeld zodra mijn stiefdochter mij dit alles verteld heeft, tegen de zin in van haar vader. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een OTS voor stiefdochter en vader woont hier niet meer omdat het voor stiefdochter en mij beter is. De laatste stap die we nog te doen hebben is aangifte doen tegen haar toenmalige stiefmoeder,we hadden hier bewust mee gewacht totdat stiefdochter emotioneel wat sterker is. Stiefdochter geeft aan hier nu graag mee aan de slag te willen, het komt er op neer dat ze haar gram wil halen, ze zit vol haat en boosheid. Haar vader is erg kwaad dat we aangifte willen doen en zegt zelfs omwille van de schande en meer van deze laffe redenen zijn ex te willen verdedigen. Wie weet hoe een aangifte tegen kindermishandeling precies in zijn werk gaat, hoe wordt stiefdochter verhoord, hoe wordt een verdachte van kindermishandeling verhoord, en als ze blijft ontkennen, zullen ze dan wel de waarheid boven tafel kunnen krijgen? Wie heeft hier ervaring in?
Ik ben halverwege gestopt met lezen. Ik denk dat het wijsheid is om je posting een heel stuk in te korten, er is geen doorkomen aan. Wat is het probleem, en wat verwacht je van de forummers?
Sorry, maar dit is echt véél te lang om te lezen hoor...
Suus, wat dapper dat jij nog een poging waagde om 't te lezen!
Wat wil je met je OP?
Ouwe, je gebruikt ergens de echte naam van stiefdochter...
Ik ga er van uit dat dit vor jou een heel emotioneel verhaal is, maar hier is echt niet doorheen te komen.

Sorry, ik pas...
Uuuhm. Juist. Mag ik vragen wat je hiermee wilt? Want het is mij niet geheel duidelijk. Wil je advies? Wil je gewoon even ventileren?

Afgezien daarvan, ik heb je brief niet helemaal gelezen. Eigenlijk alleen het begin. Mijn god, wat een enorme lap tekst.
Ik snap er ook geen jota van. To is de stiefmoeder en beklaagd zich over de vader van Sara, ik neem aan dat jij een relatie hebt met deze man, en dat deze zich ernstig misdraagt? Waarom ben jij nog bij hem?
En de echte naam van het meiske heb ik ook voorbij zien komen
Ik ben ook halverwege gestopt met lezen, maar zag wel dat de echte naam van het meisje een keer genoemd is. Dat zou ik even wijzigen, en beter nog: ik zou die hele brief weghalen en gewoon kort en bondig je probleem / vraagstelling neer leggen.
Am Yisrael Chai!
Tips voor TO:

Wie ben jij in dit verhaal, wat is je relatie tot de "vermeende dader",wie is de "vermeende dader" tov Sara en waar ben je naar op zoek?
Lieverd da's echt te lang, sorry
wie is X?
anoniem_52537 wijzigde dit bericht op 08-03-2010 11:53
Reden: naam verwijderd
% gewijzigd
Eens met de rest. Dit is voor niemand een goed idee.
Ja, dat vind ik echt.
Wie is nu ..? Sorry Ouwe, ik kom er niet doorheen, vroeg me alleen af of je hier was vergeten .. voor Sara te verwisselen.
anoniem_30069 wijzigde dit bericht op 08-03-2010 11:48
Reden: Echte naam eruit
% gewijzigd
Ik heb het wel helemaal gelezen maar door de overload aan namen en voorbeelden kan ik door de bomen het bos niet meer zien en weet ik niet eens meer wie wie is in het verhaal. Veel tekst wil niet altijd zeggen dat het 'duidelijk' is. Ik heb geen idee waar het nu precies allemaal om gaat.
Het is echt veel te lang.

En je bent 1 keer de naam vergeten te veranderen (ergens aan het begin).

Je zegt dat het betreffende meisje nu goed in haar vel zit en in therapie is, wat moeten wij dan nu nog zeggen over deze brief van een paar jaar geleden?
@Maia, het lijkt me niet handig om die naam zelf te noemen, kun jij je post even aanpassen?
Niet één keer, meerdere malen staat de echte naam er nog. Ik zal de naam uit mijn reactie halen.
Het lijkt me niet handig dat reageerders nu de naam van het meisje gaan noemen....
Mosterd bij de bitterbal van Delphi
quote:Ouwe schreef op 08 maart 2010 @ 11:39:

ik ben verbaasd over hoeveel lieve, betrokken en wijze vrouwen hier op het forum schrijven, daarom wil ik hier graag mijn verhaal met jullie delen.Ik ben geen lieve, betrokken of wijze vrouw, maar ik weet wel dat het op dit forum enorm helpt als je wat bondiger bent en vooral als je duidelijk maakt wat je verwacht, wat je vraag is, etc. Laat je niet afschrikken door reacties die je nu krijgt, maar probeer duidelijker te zijn, en je zal zien dat al die liefde, betrokkenheid en wijsheid volop voor je beschikbaar is. Van de vrouwen dan
Rider
quote:piba schreef op 08 maart 2010 @ 11:46:

wie is ***?Wil jij je post ook even aanpassen, Piba?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven