De grenzen van je kind

10-02-2011 14:22 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort is er een nieuwe aanwinst in mijn schoonfamilie: mijn schoonbroer is vader geworden van een dochter (nu 1 jaar) en iedereen is dol op haar. Zo ook opa en oma. Dat is leuk om te zien. Omdat wij binnenkort aan onze kinderwens beginnen, betrap ik mezelf er op dat ik veel nadenk over hoe ik het later graag zou willen. Hoe wil ik dat de interactie tussen ons kind en opa en oma is? Mogen ze hem/haar dan altijd ongevraagd oppakken en knuffelen, en waar ligt daarbij de grens?

Ik merk dat ik vooral moeite heb met mijn schoonvader. Hij trekt bijvoorbeeld ineens de broekspijp van het meisje omhoog om haar hartstochtelijk op haar onderbeentje te zoenen, of laat haar door de lucht zweven om haar vervolgens plat op haar mond te zoenen. Er zal vast niets achter zitten, maar ik heb erg veel moeite met die mate van intimiteit. Ouders kunnen dat misschien doen, maar opa's en oma's? Ik wil zulke acties door anderen dus echt nooit toelaten bij mijn kind!

Is dit een rare overdreven reactie van mijn kant, of legt iedereen die grens elders? Of voelt het straks anders als ik zelf kinderen heb? Hebben jullie de aandacht van je (schoon-)familie wel eens aan banden moeten leggen? En zo ja, waarom en hoe deed je dat?
@mimootje: ik heb nog nooit gehoord dat kinderen met volwassenen doktertje spelen. Zo wel, dan stond het in de krant. En ja, ik heb vanmorgen ook nog de vraag gehad: waarom heb jij haren daar onder je buik? (oeps, prive-gegevens vermeld )
dat wil mijn niet en nee ik ook niet
@roosdezoveelste

Als ik je goed begrijp ben je dus overbeschermend omdat je dan jezelf in eventuele negatieve situaties vrij kan pleiten. Of je kind daadwerkelijk belang erbij heeft, staat dan op de tweede plaats?
intiem tegen het sexuele aan? Tssss

Douchen jullie ook niet met de kinderen, of bibs afvegen, of luieruitslag insmeren?

Mijn oudste zoent mij ook nog wel eens op de mond en broers en zus elkaar ook
dat wil mijn man niet en nee ik ook niet
quote:sugarmiss schreef op 10 februari 2011 @ 15:01:

Ik wil ook niet dat opa (of oma of iemand anders) mijn kind op zijn mond zoent. Ik vind dat toch wel heel intiem tegen het sexuele aan. Ik zoen ook niemand anders dan mijn vriend op zijn mond. Wat is er mis met op het wangetje te zoenen. Dan blijft er nog genoeg te knuffelen over. Overigens is dat ook alleen toegestaan als kind het goed vind.Dat heb je zelf bedacht... zoenen op de mond is niet perse iets sexueels.
ik geef mijn zoontje overal kusjes (zijn plassertje uitgesloten natuurlijk !). ik vind dat erbij horen, dat het kusjesmonster de hoek om komt kijken haha. doe dat ook bij mijn kleine neefjes. natuurlijk niet meer bij mijn 11jarige neefje, die krijgt een knuffel als niemand kijkt

verder kussen oma en opa de kleine ook, maar daar zoek ik nix achter hoor. ze zijn gewoon dol op hem !
quote:origineel schreef op 10 februari 2011 @ 14:52:

Ik vind dat je bij zulke kleine kinderen best grenzen mag leren aangeven. Ik vind op de mond zoenen iets voor grote mensen, dat doen volwassenen niet met kinderen, klaar. , echt?! Mijn vriend zoent zijn dochter ook op haar mond en dat deed ze ook vrij snel al spontaan bij mij, terwijl ik niet haar moeder ben... Ik heb de reacties hierna nog niet gelezen (ga ik direct doen), dus misschien dat ik zwaar mosterd ben, maarre... Ik vind dit niet zo raar, hoor. Ik deed dat vroeger ook bij m'n ouders.
quote:roosdezoveelste schreef op 10 februari 2011 @ 15:03:

dat wil mijn man niet en nee ik ook niet

wat een treurnis dat je niet samen kan/mag douchen/badderen..... en een gemis voor hem en zijn kiddies.

Zijn jullie Christelijk?
hou je in godsnaam bezig met to ipv mij constant af te zeiken en mijn standpunt te verdraaien
quote:origineel schreef op 10 februari 2011 @ 15:01:

@robdevries, wij leren niet dat zoenen op de mond niet kan. Wij leren dat je dat tussen volwassenen en kinderen nu eenmaal niet doet. Dat is wat anders. En volgens mij is dat bij de andere handelingen die hier gebeuren precies zo. Maar wat zeg je dan als jouw kind een vriendje of vriendinnetje zijn/haar ouders op de mond ziet zoenen? Dat ze verkeerd bezig zijn?
The time is now
@ roosdezoveelste je zegt wel elke keer zo stellig dat je het niet wilt. Maar waarom dan niet? Wat is er mis mee? Ik neem aan dat je man niet zomaar zijn tong erin steekt toch?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!

dat wil mijn man niet en nee ik ook nietNogmaals. Jij zoent je dochter ook niet op de mond?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
desperate housewifes jemig zeg hebben jullie nou echt niets beters te doen
quote:origineel schreef op 10 februari 2011 @ 15:03:

@mimootje: ik heb nog nooit gehoord dat kinderen met volwassenen doktertje spelen. Zo wel, dan stond het in de krant. En ja, ik heb vanmorgen ook nog de vraag gehad: waarom heb jij haren daar onder je buik? (oeps, prive-gegevens vermeld )ik schreef kinderen onderling.
nee ik ook niet nee want ik vind net als origineel dat dat iets is wat grote mensen doen

dat wil mijn man niet en nee ik ook nietRoos, mag je man jullie kind wel in bad doen of wassen of billen afvegen?
@ roosdezoveelste je mening wijkt erg af en doet vreemd aan vandaar dat mensen kritische vragen stellen. Of moet iedereen maar ja en amen zeggen op wat jij zegt, of de mond dicht houden?
@Roosdezoveelste: heb je door dat mensen heel anders reageren op orgineel dan op jou?

Gevalletje het is de toon die de muziek maakt. Ik denk dat heel veel mensen graag inzicht willen in het hoe en waarom van deze keuze. Maar dat kun je eigenlijk niet echt aangeven.
quote:Banba schreef op 10 februari 2011 @ 15:05:

[...]

Maar wat zeg je dan als jouw kind een vriendje of vriendinnetje zijn/haar ouders op de mond ziet zoenen? Dat ze verkeerd bezig zijn?Ja, ik zeg dan dat ik dat raar vind. Als er al een vraag komt natuurlijk. Want weet je, niemand vindt dit soort dingen natuurlijker dan een kind. Zolang je een kind in zijn//haar waarde laat en het alle mogelijkhden geef om zich te ontwikkelen zoals het hoort, zal het niets gek vinden. En dan weten ze dat dingen bij anderen soms anders gaan dan thuis. Dat hoort bij het leven!
quote:roosdezoveelste schreef op 10 februari 2011 @ 14:54:

wat maken jullie toch weer lekker van een mug een olifant zeg!

en happen dat jullie doen echt heel erg kinderachtig

je kunt met kids niet voorzichtig genoeg zijn en ga van deze regel nou weer geen andere dingen maken want even voor de duidelijkheid , ik ben echt geen bitch die helemaal niets toelaat bij haar kind hoor , en misschien af en toe een beetje overbeschermend maar liever overbeschermend dan het tegenovergestelde , als er dan iets met mijn kind gebeurd heb ik in elk geval mijn best gedaan en hoef ik mezelf niet af te vragen waarom ik niet beter heb opgelet

zo kijken wie er nu weer hapt en opblaastDit is niet echt een antwoord op mijn vraag Roos. De vraag is heel simpel, waarom wil je niet dat je man/opa/oma je kind op haar mond kust?
quote:roosdezoveelste schreef op 10 februari 2011 @ 15:05:

desperate housewifes jemig zeg hebben jullie nou echt niets beters te doenNee, net als jij. Reageer nou eens normaal zeg.
quote:spectral schreef op 10 februari 2011 @ 15:04:

[...]

wat een treurnis dat je niet samen kan/mag douchen/badderen..... en een gemis voor hem en zijn kiddies.

Zijn jullie Christelijk?ook mijn vraag. Zijn jullie Christelijk?
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 10 februari 2011 @ 15:07:

@Roosdezoveelste: heb je door dat mensen heel anders reageren op orgineel dan op jou?

Gevalletje het is de toon die de muziek maakt. Ik denk dat heel veel mensen graag inzicht willen in het hoe en waarom van deze keuze. Maar dat kun je eigenlijk niet echt aangeven.exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:roosdezoveelste schreef op 10 februari 2011 @ 15:06:

nee ik ook niet nee want ik vind net als origineel dat dat iets is wat grote mensen doen

Kan hier wel uit concluderen dat een zoen op de mond voor jou iets seksueels heeft. Want waarom zouden alleen volwassenen dat doen? Dus alleen partners?

Dus als je kind je een dikke plakzoen op de mond wil geven draai je, je hoofd weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven