De kraamverzorgster

29-09-2009 20:37 497 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ouders!

Zoals jullie misschien al raden...ik ben kraamverzorgster! Nou ben ik benieuwd wat jullie ervaringen waren/zijn toen de kraamverzorgster bij jullie was/is?

En wat zijn de dingen die je nooit meer vergeet, waardoor zij echt goed was?

Of wat zijn de dingen die minder/slecht waren?

Ik denk dat dit een leuke manier is om mijn werkzaamheden nog meer te verbeteren door jullie ervaringen te lezen.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties!!

Liefs!
Ik kan me niet meer herinneren hoe het kraambureau ermee omging. Weet niet eens of we zo en zo contact met ze hebben opgenomen?
wie de mens kent houdt van dieren
Anthro, als hier geen reflectie over word nagegeven, zal die desbetreffende kraamverzorgster gewoon doorgaan met haar werkwijze. Door duidelijke reflectie/evaluaties van ouders, word de kraamzorg beter!

Vlinder, vraag het inderdaad nog maar een keer na bij de verloskundige, ik ben dan benieuwd wat zij er van zegt! Laat je het hier even weten?

Carrera, ik heb geen ervaring met de wasverzachter van Neutral. Volgens ons protocol mogen wij gewoon geen wasverzachter gebruiken omdat er veel parfum in zit. Misschien is er nog niet rekening gehouden met de ' moderne'' parfumvrije wasverzachters.
Dan gebruik ik lekker die Neutral, als het toch alleen om het parfumgehalte gaat. Ik vind de was altijd net wat lekkerder aanvoelen als ik wasverzachter gebruik. Dank!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ach, ik had wel wat anders aan mijn hoofd............de emigratie.
wie de mens kent houdt van dieren
Hoi!

Zoals ik al een tijdje geleden vertelde, zou ik stage lopen in de kraamzorg!

Ik heb nu een paar gezinnen gehad en vind het echt geweldig! Vind het erg leuk om te zien dat iedereen erg open staat voor me, ze geven me de kans om veel te leren. Als ik een beetje sta te stuntelen met de baby in bad doen vinden ze het helemaal niet erg! Het is ook erg leuk om te zien hoe verschillend de mensen zijn, en dan vooral de kraamvrouwen. Sommige liggen grotendeels de hele dag in bed en sommige zijn vanaf dag 1 al op en beneden en rusten alleen ´s middags even of helemaal niet! Vind het vooral erg leuk als de kraamvrouw zich een beetje laat verwennen met fruithapjes enzo!

Ook erg leuk vind ik de waardering! Ik heb elke keer een klein cadeautje gekregen bij de laatste dag, wat ik helemaal niet nodig vind! De eerste dag kreeg ik een bon en een foto van mij met de baby met wat liefs achterop geschreven! En elke keer kreeg ik een geboortekaartje! Ik was echt blij verrast! Ik ben nu bezig met een plakboek
Fleur heel leuk om te horen!

Ik vond mijn stage ook hartstikke leuk. Inderdaad de afwisseling, en de feestvreugde in het gezin;;)

Geniet ervan!
Bedankt Fllapper! Hou jij ook een plakboek bij?

Ik merk trouwens wel dat het erg slecht is voor de lijn, al die beschuiten met muisjes, moorkoppen, lekkere broodjes vliegen je om de oren! Het is natuurlijk elke keer een week feest!

Ik moet er nog wel aanwennen dat je 8 dagen achter elkaar werkt, kan best zwaar zijn (is ook wel verschillend per gezin).. Nu lekker paar daagjes vrij!
Ja ik heb ook een plakboek! Als het gezin bijzonder was schrijf ik er ook een stukje bij. Altijd weer leuk om terug te lezen.

En het is inderdaad slecht voor de lijn..haha. Ik neem altijd mijn eigen brood mee, en sla al het lekkers af. Want als je er eenmaal aan begint... Soms is de verleiding wel te groot hoor;)

En 8 dagen werken is inderdaad ook niet niks. Je mag daarna ook best moe zijn! En vooral in het begin is het erg intensief.

Succes Fleur!
een nieuwtje:

Ik ga stoppen met dit mooie beroep!!

Klinkt in jullie oren misschien verbazingwekkend. Maar ik heb een aanbod gekregen voor een nieuwe baan als maatschappelijk werkster. En dit is een mooie kans om verder te komen, meer regelmaat te krijgen en ik ga hierin ook een opleiding doen..

Aankomende maandag moet ik werken, dan mijn aller aller laatste gezin... wat zal het raar zijn de laatste dag!! Toch ben ik erg enthousiast over mijn nieuwe baan, en ik heb de juiste keuze gemaakt voor mijn gevoel.

Ik zal dit topic gewoon blijven aanvullen als er ouders zijn met vragen, al zijn mijn antwoorden misschien niet meer relevant na een tijd... haha. Misschien dat er hier kraamverzorgsters zijn die actief willen blijven posten?
veel succes flapper in je nieuwe cariere move !
Goh dat vind ik inderdaad verrassend Maar wel begrijpelijk. Heel veel succes met je nieuwe uitdaging!
wow flapper! good for you! veel succes met je nieuwe baan!
thx! :D
Hee Flapper dat verrast me. Je zal inmiddels je laatste gezin wel hebben gehad. Hoezo opeens deze overstap?....liep je er al langer mee om wat anders te doen?....veel succes in ieder geval met je nieuwe baan

fleur...wat leuk dat je stage je zo bevalt. Ik vind het zelf erg leuk om een stagaire mee te krijgen in het gezin. Had het vorige gezin ook een meisje van 17 mee. Erg leuk.

al dat lekkers wat je krijgt in de gezinnen ren ik er wel weer vanaf hoor. Je moet maar eens tellen hoevaak je de trap op en af loopt op een dag. Hoef s'avonds echt niet meer te sporten haha
he!

Ik ben inderdaad deze week begonnen met mijn nieuwe baan! Ik liep er al een tijdje mee rond idd. Ik zocht meer uitdaging, klinkt misschien gek, maar ik had het gevoel dat ik een beetje stil stond qua kennis. Als je eenmaal weet wat je allemaal moet overdragen aan gezinnen, en de theoretische achtergronden kent, zijn de nieuwe dingen ' weg'. Tuurlijk komen er nog nieuwe situaties voor door de verschillende gezinnen, maar toch.

Ik kreeg een aanbod voor deze baan, heb de kans op door te groeien binnen het bedrijf. Dus voor mij alleen maar voordelen.

Toch blijf ik terug denken met mooie herinneringen aan de kraamzorg! Ik heb ontzettend veel geleerd in korte tijd, en mooie dingen mee mogen maken!

Wel een heel gek idee dat ik pas weer een klein wondertje in de armen heb als ik er zelf 1 heb! haha..
quote:fllapper schreef op 01 februari 2010 @ 17:10:

Misschien is er nog niet rekening gehouden met de ' moderne'' parfumvrije wasverzachters.Nee, het heeft meer te maken met het feit dat het het beste is als er in het laatste spoelwater gewoon helemaal niks zit, dus ook geen Neutral
quote:fllapper schreef op 13 maart 2010 @ 08:26:

he!

Ik ben inderdaad deze week begonnen met mijn nieuwe baan! Ik liep er al een tijdje mee rond idd. Ik zocht meer uitdaging, klinkt misschien gek, maar ik had het gevoel dat ik een beetje stil stond qua kennis. .

Helemaal niet gek.

Daarom ben ik destijds ook een andere richting opgegaan.

Vond het een mooi beroep,maar er zijn dus absoluut geen groeimogelijkheden.

En dat miste ik na 7 jaar, ik wilde weer wat verder.

En ook mij is dat gelukt.
dat herken ik wel. Toen ik 8 jaar in de kraamzorg had gewerkt ben ik ook wat anders gaan doen. Maar ook werk wat ik goed kon combineren met mijn eigen kinderen. Nu ben ik weer herintredend in de kraamzorg sinds 3 jaar. Maar ik weet ook dat ik dit niet tot aan mijn pensioen blijf doen. Nadenkend over een nieuwe opleiding ben ik nu al mee bezich
quote:pearle schreef op 13 maart 2010 @ 08:30:

[...]

Nee, het heeft meer te maken met het feit dat het het beste is als er in het laatste spoelwater gewoon helemaal niks zit, dus ook geen NeutralDat los ik op door een extra spoelbeurt, dus die vlieger gaat niet op.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Fllapper succes! Is vast een gemis voor t vak dat je verder gaat.
Dank allemaal voor de succes-wensen! Inmiddels ben ik al een maandje aan het werk bij mijn nieuwe baan. En het is een hardstikke goede keuze geweest! Ik heb echt doorgroeimogelijkheden, en ik geniet van ieder weekend. Ik vind het een enorme luxe om gewoon elke feestdag vrij te zijn. En maar 5 dagen in de week werken... heerlijk;)
hey flapper, hoe is het nu bij maatschappelijk werk? helemaal geintegreerd daar?

drie weken terug heb ik mijn sollicitatiebrief geschreven voor het werken/leren-traject van het kraambureau hier in woonplaats. inmiddels een brief gekregen dat de sollicitatie ontvangen is en ik op korte termijn meer hoor... ben erg benieuwd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven