December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

bedankt voor de felicitaties! Het was een drukke dag maar heel erg leuk. M weet inmiddels precies wat een verjaardag is en genoot met volle teugen. Niet zoals Nova maar hij wist dat hij bijna jarig was en dat hij vrijdag op de creche jarig was en zaterdag thuis. Het was behoorlijk vol, terwijl de helft van de familie er niet eens was. En zo verwend... Hij had niet altijd oog voor weer nieuwe cadeautjes, na een paar wilde hij alleen maar spelen. Er waren wat kinderen en dat was echt geweldig, lekker spelen en de volwassenen konden best rustig zitten

Hij heeft de halve Duplo-catalogus: brandweerwagen, blauwe auto met tankstation, van mij de supermarkt (en hij had al de cementwagen, ambulance en vuilniswagen). Verder veel puzzels en een bus gekregen, de kamer staat vol.

KM, lastig hoor. Is het echt nergens mee te mengen? Dan maar hard zijn, erg sneu voor jullie allebei, maar zolang je niet kwaad wordt is het voor haar duidelijk dat het vervelend is maar dat het moet. En wie weet krijg je morgen al pillen. Sterkte ermee, erg rot hoor!

Oef, het verbaast me bijna dat jullie niet al zijn aangestoken door de kinderen van je zus! Het is trouwens mogelijk dat je wel geïnfecteerd bent maar niet ziek bent he. Of kun je je niet voorstellen dat dat het geval zou zijn bij jullie? Beterschap met de verkoudheden.

Tinus, ik zal je vanavond of morgen mailen. Het ging nu alleen nog om de uitnodiging, ik zal de tekst sturen (zonder datum, tijd en plaats van receptie). Het wordt pas ongeveer maart dat het naar de drukker gaat of naar de uitgever, maar we kunnen het wel drukklaar maken nu (het duurt echt steeds langer he, mijn begeleiders moeten het ook nog lezen natuurlijk). Als het meteen wordt uitgegeven, duurt het sowieso langer en ben je al lang en breed weer aan het werk:)

M heeft ook niet zo'n besef van alles om Sinterklaas heen, hij leert de liedjes en ze doen er op de creche wel aan, maar hij weet echt niks van schoen zetten (dat doen we misschien pas op vrijdag de 4e).

We staan inmiddels ook op Funda. Heb je de foto's nog niet gezien Tinus? Je moest klikken in de rechterkolom, ik zag het ook niet gelijk. Ik ben benieuwd, de makelaar zei dat er eerst een klein golfje van actief zoekenden komt, dus die verwacht ik dan wel deze week. Ik ga zelf twee dagen weg, niet handig ivm schoonmaken. Sowieso is die kat aan de diarree ook niet handig met bezichtigingen.. maar met het tempo waarin die makelaars opereren verwacht ik de eerste afspraak pas volgende week.

Marloes, wat goed van Justin en wat fijn voor jullie!

Sannie, wat naaaaaaar die buikgriep!! Hoe lang heeft dat u geduurd? Grappige dingen schreef je over Casper. M zei vandaag nog toen hij uitgleed/viel: ik val uit!

Flodder, hoe was het vandaag? leuk of ook wel saai zo'n beurs?

Zo even Boer zoekt vrouw kijken!
Tinus wij moeten tussen 9 en half 10 opdraven voor D & R en voor B om 14.00 uur.

Alleen heeft R nu koorts. Ik ging net toch maar even meten omdat ze van die rode wangen heeft. Het is maar 38,4 maar toch he. Dus nu twijfel ik wat haar betreft. Als ze morgen onder de 38 is dan mag het wel maar om nou een ziek kind in te gaan enten ik weet t niet. ik kan altijd van de week nog een keer met haar apart gaan.

Als het een CB inenting was geweest had ik het afgebeld maar ja hier krijg je geen herkansing geloof ik.

Ahoy lijkt me ook vreselijk.

Weet je wat ik zo achterlijk vindt. Er wordt dus opgeroepen om zoveel mogelijk met het OV te gaan. Nou prima.

Hoorde ik vrijdag het nieuws en dat begon zo

Het GVB in Amsterdam heeft opgeroepen om maandag en dinsdag de kinderwagens en buggy's...

en ik dacht dus dat er zou volgen... "voorrang te geven in deze situatie" Nee hoor. Roepen ze op om kinderwagens en buggy's thuis te laten. Belachelijk vind ik dat. Kan ik me echt kwaad om maken.

Hoe verwachten ze dan dat je met je kind gaat reizen? Met ze alle in een draagzak oid? Ik vind dat weer zo'n typisch voorbeeld van de NL zeikcultuur eerlijk gezegd. Als er iets bijzonders aan de hand is moet er meteen weer geklaagd worden door een partij. Flexibiliteit 0,0 STOM.

Nou ik ben weer helemaal kwaad.

haha

Ik ga maar even stofzuigen dat werkt wel weer kalmerend.

x
Oef; ik heb Timo al op de wachtlijst staan voor swimsafe. Dat geven ze in een zwembad in een klein dorp op het terrein van een instelling. Zwemmen daar in A. zou ik nooit doen (zeg ik nu) zeker niet met Timo. Zo druk en hele gekke tijden soms voor school al. Maar zeg nooit nooit :-). Heb jij veel scholen in de buurt of is er nog een kans dat Floortje en B bij elkaar in de klas komen :-) ??

KM; vervelend hoor. Zeker omdat je niet helemaal kan uitleggen hoe en waarom ze dat moet nemen. Gelukkig gaat het beter !!

Timo heeft idd 4 naalden in zijn buik gehad van de week bij de acu, Daar gaan we pas over 3 weken weer heen ivm de enting.

Floortje is helemaal zindelijk !!!! Was vandaag de hele dag aan het spelen in de sporthal waar ik op de beurs stond. Samen met Timo en nog een ouder meisje die aan het moederen was. Daarnaast is ze minstend 2x geschminkd, eerst als tijger en daarna iets prinses achtigs (pinples hahaha). Maar de hele dag droog EN gepoept daar op de wc !!!!!! Joepie !! Echt knap.

Tinus; meid, zo'n prik is vervelend ja. Maar die kids kunnen veel hebben hoor !!

Mette: ik wilde nog even zeggen (is wel lang geleden geloof ik) dat ik die foto's van Stef vooral erg mooi vond !!!

Hoe is het met de kids nu ??
OH ja Falcon gefeliciteerd met m! Sorry was t helemaal vegeten.

En Mette Jaaa B weet ook heeel goed dat hij binnenkort jarig is. hij vraagt bijna elke dag of hij al jarig is. En hij vind het zielig voor papa dat Mama en hij samen jarig zijn en dat D&R samen jarig zijn en dat papa maar alleen jarig is.

En net vroeg hij nog of we HEEEL HARD gaan zingen als hij jarig is haah
Oef; je mag met 3 kids tegelijk hoor !!!!
Ja dat weet ik hoor Flodder. Maar we laten B sochtends gewoon naar het KDV gaan en dan gaat Peet met hem apart even. Anders werd het een logistiek gepuzzel raar genoeg.

Ok nu ga ik echt stofzuigen.
En je mag mijn huis ook wel doen hoor als je nog niet afgekoelt bent
achso
haha neu ik denk dat ik afsla haha

En of B en Floortje bij elkaar in de klas komen? Denk het niet. B gaat waarschijnlijk naar de B-school in het centrum. En anders naar de school hier vlakbij maar die is prot-christelijk en daar hebben we een beetje moeite mee.

Maar wie weet is het een hele leuke school.
Floortje zegt heel vaak; ik word 3 jaar en als ik 4 ben mag ik naar school. Dus die snapt hem ook wel geloof ik.....

Joepie, BZV !!
Hey meiden! Even snel, ben bekaf... heel de dag gezellig mee gedaan met de 'sintviering' maar voel het nu wel.

Even over dat inenten; ik zie helemaal niet op tegen de inentingen (het zetten) heb het ookal aan R verteld, die vind het wel prima zegt ze nu, maar ik moet wel haar handje vasthouden.

M en ik gaan allebei mee en we worden afgezet bij de sporthal en opgehaald, geen trubbels dus met parkeren.

Zie de lettertjes dansen dus ga nu even op de bank.

Kusss!
b-school, b-school......weet ff niet welke dat is. Nee je hebt vast in elk deel van A. veel keus....
Basisschool denk ik.

Ik zeg vaak tegen M dat hij volgende week een prik krijgt, en hij heeft er zin in, haha. Hij wil graag. Tot het moment dat 'ie gezet wordt, vrees ik. Daar ben ik dus niet bij, misschien de tweede ronde.

Wat goed van Floor dat ze helemaal zindelijk is! binnen twee weken of zo? M plast nog bijna elke dag een keer in zijn broek, die heeft het te druk.
nee geen basis school Falcon. Flodder het is die school waar ze nieuwbouw gaan doen. Maar maakt niet uit. Als je geintegreerd bent hier dan komt je dr zo achter en als je t NU NU wilt weten dan zet ik t wel ff op HM
Ach weet je Falcon die prik zetten is ook weer zo voorbij joh. Het is meer t geregel om op tijd daar te zijn enzo.
Nou ja zeg!! Heb net zus aan de foon. Die is al 14jr samen met d'r vriend, hebben 2 jochies en we zaten beetje te kletsen over vanalles en nog wat, zegt ze: oh ja, de zoveelste december gaan we trouwen. Uuuuuuuh hahahaha was helemaal verbaasd! Het wordt een bruiloft van niks met alleen een handtekening zetten, gratis op maandagmorgen, maar stiekem vind ik het toch erg leuk!

Floddertje: Jaaa ik weet het die kids kunnen wel wat hebben, maar ik ben de laatste tijd nou eenmaal een watje. Nou ja, ben al veel langer een watje eigenlijk.

Wat goed van Floor dat ze nu helemaal zindelijk is!!!

Manu heeft al 12 stickers en doet nu een plas op de wc als ik hem erop zet, maar geeft nog niks zelf aan. Zit nu te bedenken dat ik hem binnenkort maar zonder luier laat lopen om te kijken hoe dat gaat.

Oef: Nou ben het helemaal met je eens dat het bullshit is om op te roepen de buggy's thuis te laten. Dat kan je gewoon niet verwachten. Zeker als je in een gezin meerdere kindjes hebt die gevaccineerd gaan worden.

Ik zou niet eens weten of ik er met het ov kan komen, ga het niet eens proberen ook...

Falcon: Oh wat leuk, dat het zo'n succes was die verjaardag! Inderdaad echt leuk dat ze nu op deze leeftijd dat gewoon gaan begrijpen.

Als het pas maart wordt mag je ook wel wachten hoor, wat je zelf wilt. Al vind ik het ook geen probleem om nu al aan die uitnodiging te gaan werken. Ik was in de veronderstelling dat het eerder richting jan/feb uit zou gaan en dat is natuurlijk net een periode dat ik me even op de baby wil richten. In maart hoop ik toch wel zover te zijn dat ik zo heeeel af en toe een leven naast het moeder-zijn weer kan opbouwen. (jeetje, hoe is dat ook alweer, met een baby????)
Je moet 5 ml= 125 mg geven KM, of 10 ml=250 mg??

er zijn tabletten van 250 mg; en in de officiele geneesmiddelentekst staat

Kinderen < 10 j.: 30 mg/kg lichaamsgewicht per dag in 2–3 doses. Dit is in het algemeen voor kinderen van 1–3 j.: 250 mg 2×/dag of 125 mg 3×/dag; Dus om de dosering gelijk te houden, zou je naar 2 dd 250 mg kunnen gaan

en wat ik soms ook doe, is een halve dispertablet laten geven, het oplossen van die tabletten is minder zoet dan de drank (hele tablet goed oplossen, de helft geven (iets minder nauwkeurig, maarja, nu wordt ook de helft uitgespuugd), verder kan ik weinig zeggen, de landelijke richtlijn zou amoxicilline + clavulaanzuur zijn (augmentin), maar het kan goed zijn dat het gevoeligheidspatroon lokaal anders ligt...
Ja Oef, dat geregel lijkt mij voor jullie ook het vervelendst aan de hele prik. Wij kunnen gewoon fietsen, kwartiertje. Belachelijk zo'n oproep om buggy's thuis te laten. Alsof ouders zelf niet weten wat het meest praktisch is is hun situatie.
Falcon: Ik heb eindelijk ook je huis gezien! Ziet er leuk uit, warme uitstraling en leuke sfeer. Ik heb wel wat opmerkingen op HM gezet van wat mij - als ervaringsdeskundige ahem - opvalt aan je foto's. Kijk maar of je er iets mee doet of niet!

Ik ga nog ff lezen in bed dus zet de laptop nu uit. Doei!
volgens mij kwam de oproep van geen buggies in de tram, van de trammaatschappij, hoe die ook heet in A'dam. Ik begrijp het wel. Ze zijn zo stom geweest om daar per postcode gebied op te roepen, dus op hetzelfde moment moeten al die buggies in dezelfde trams en ze kunnen niet hun hele rooster omzetten. Dus dat gaat gigantisch vastlopen. Met zo'n opmerking, kunnen twijfelaars misschien hun buggy thuislaten, zodat het nog een beetje soepel loopt (en een draagzak meenemen). De trams kunnen er ook niets aan doen dat de oproep zo is georganiseerd. sommigen zullen er misschien niet aan denken dat de trams overvol zijn en dat ze misschien wel een half uur langer met hun buggy moeten wachten en zonder makkelijker kunnen reizen...
Succes voor wie vandaag gaat inenten, ik hoop dat het meevalt!

Hier hebben ze geen last van de bijwerkingen gehad, alleen wilde Nova vrijdagavond niet op haar zij liggen, omdat haar arm een beetje zeer deed.

Falcon: O wat leuk om te lezen dat hij er zo van genoten heeft. Klinkt als een gezellig feestje. Wat leuk zeg al die duplodingen. Moet ik me ook maar eens ingaan verdiepen als Stef wat groter is.

KM: hoe is het nu met het toedienen van de ab?

Ik hou het hier eventjes bij, Stef moet naar bed.
5 ml = 125 mg en 3 keer per dag geven.

Ik ga zo nog eens op het flesje kijken voor al die dingen die je roept Sannie.

In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord.

Gisteravond ben ik begonnen met mijn vinger in haar mond te houden op de plek waar geen kies zit. Het ging me niet gebeuren dat ze dat hele spuitje aan gort ging bijten. En wat blijkt? Ze kan het blijkbaar niet uitspugen met mijn vinger in haar mond dus ik heb het vanochtend ook zo gedaan. Uitspugen was minimaal nu

Ik heb wel de huisarts nog even gebeld en ik word vandaag teruggebeld.
Wie moeten er allemaal vandaag aan de inenting? Oef toch? In ieder geval succes inderdaad vandaag.
Heeft iemand een idee waarom Huisje, boompje, beestje met die raaf ineens in het Engels is? Zelfs het liedje is Engels
Geen idee KM, heb het niet gezien.

Volgens mij moeten Tinus en Oef prikken halen.

Nova zegt net tegen mij:

Kijk eens mam, ik loop op m'n achterpoten.

(hielen)

Hoe bedoel je Diegofan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven