Dillema hobby zoon
vrijdag 23 augustus 2019 om 18:57
Mijn zoon van 15,5 jaar wil graag op een schietvereniging. Nu hebben zowel zijn vader als mijn vriend aangegeven met hem mee te willen gaan en dan ook lid te willen worden. Mijn ex heeft tegen mij gezegd dat hij dan heel graag mee zou willen met onze zoon. Zoon was daar niet bij, het onderwerp hobbies kwam ter sprake en toen zei ik dat zoon wilde gaan schieten. Tegen mijn vriend vertelde zoon zelf heel enthousiast dat hij op een schietvereniging wil en mijn vriend riep meteen dat hij dan graag mee wil gaan. Zoon is daar heel blij mee want mijn vriend is echt zijn maatje maar zoon weet dus niet dat vader ook graag zou gaan. Help! Ik ga zoon vertellen dat zijn vader ook graag wil gaan en dan moet zoon een keuze gaan maken tussen die twee. Ik vermoed dat zoon voor mijn vriend kiest. Hoe kan zoon dat het beste aanpakken zonder één van de twee, waarschijnlijk zijn vader, voor het hoofd te stoten?
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:04
Darten, athletiek-zevenkamp kan wel, handboogschieten misschien ook nog wel
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:21
Really?Appletree38 schreef: ↑23-08-2019 20:34Schieten bij een schietvereniging is een hele leuke hobby voor een jongen.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:21
Zeg tegen je zoon dat hij blijkbaar een echte mannenhobbie heeft bedacht omdat zowel zijn stiefvader als zijn vader meewillen. En vertel hem vervolgens dat hij uiteraard volledig zelf mag bepalen of hij überhaupt iemand mee wil en zo ja wie dan.
Ik snap echt de reacties niet die er van uit gaan dat de band met papa wel slecht is en dit een mooie gelegenheid is tot band aanhalen. En ik snap ook niet dat papa blijkbaar voor gaat op iemand anders en zoon dus verplicht is voor papa te kiezen. Hou op zeg. Laat dat kind zelf kiezen ipv gedwongen te worden loyaliteit aan een bloedband te laten zien.
Verder zou ik met de hobbie an sich niet blij zijn. Maar dat is hypocriet want eigenlijk zou ik willen kunnen schieten zoals Gloria in Modern Family.
Ik snap echt de reacties niet die er van uit gaan dat de band met papa wel slecht is en dit een mooie gelegenheid is tot band aanhalen. En ik snap ook niet dat papa blijkbaar voor gaat op iemand anders en zoon dus verplicht is voor papa te kiezen. Hou op zeg. Laat dat kind zelf kiezen ipv gedwongen te worden loyaliteit aan een bloedband te laten zien.
Verder zou ik met de hobbie an sich niet blij zijn. Maar dat is hypocriet want eigenlijk zou ik willen kunnen schieten zoals Gloria in Modern Family.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:24
Schieten als hobby is wat mij betreft niet te vergelijken met vechten of oorlog o.i.d.
Dat is wat mij betreft net zo'n onterechte associatie als die met agressieve video-games.
Daar gaan ze echt niet ineens door aan het moorden slaan.
Mijn zoon wilde op een gegeven moment ook op een schietclub, ik wilde graag mee, maar het was te duur (voor ons).
Dat is wat mij betreft net zo'n onterechte associatie als die met agressieve video-games.
Mijn zoon wilde op een gegeven moment ook op een schietclub, ik wilde graag mee, maar het was te duur (voor ons).
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:27
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:31
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:47
Er word ook door niemand gezegd dat het 1 op 1 te vergelijken is. Maar er zijn zoveel vaardigheden en hobbies om te beoefenen. Ik zie niet in waarom je daar kogels bij moet gebruiken. Andere mogen daar hun mening over hebben.Solomio schreef: ↑23-08-2019 21:24Schieten als hobby is wat mij betreft niet te vergelijken met vechten of oorlog o.i.d.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:49
Vraag me dan altijd af wat je vind van sporten zoals boksen, karate en voetbalYellowLemon schreef: ↑23-08-2019 21:47Er word ook door niemand gezegd dat het 1 op 1 te vergelijken is. Maar er zijn zoveel vaardigheden en hobbies om te beoefenen. Ik zie niet in waarom je daar kogels bij moet gebruiken. Andere mogen daar hun mening over hebben.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 21:50
Zevenkamp met die kogel en die speer die je naar iemand's hoofd kan mikken / slingeren vind ik anders ook niks.simbalabimba schreef: ↑23-08-2019 21:04Darten, athletiek-zevenkamp kan wel, handboogschieten misschien ook nog wel![]()
En er zijn al een paar moorden te veel gebeurd met pijl en boog.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:12
Bij de vereniging waar mijn vader en broer lid zijn worden die figuren niet eens toegelaten. Bij hun vorige vereniging ook niet. Als ik het me goed herinner moet je ook een proef afleggen om zelfstandig te mogen schieten en zelfs dan is er altijd een baancommandant aanwezig.
Het is dus niet echt een wild westen hobby ofzo.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:47
Bedankt voor alle reacties. Ik had niet verwacht dat er een discussie zou ontstaan over iets wat ik niet vroeg, nl. of iemand van 15 jaar op een schietvereniging moet mogen. Leuk om ieders mening daar over te lezen. Even op de laatste vraag terug komend: bij ons kan je vanaf 12 jaar met luchtdruk schieten en vanaf 16 met echte munitie.
vrijdag 23 augustus 2019 om 22:56
Ja zeker, jeugd schiet met luchtgeweer. Junioren C (13 en 14jr) en D (12jr) schieten nog opgelegd omdat zij nog niet zo lang het wapen kunnen tillen.
https://www.knsa.nl/junioren/juniorenco ... ompetitie/
Airsoft ben ik persoonlijk dan weer geen fan van en staat voor mij ver af van de schietsport die ik beoefen.
Als er vanaf 16jr met klein kaliber geschoten wordt zal dit onder begeleiding gaan. Ik heb op die leeftijd ook div wedstrijden kkg geschoten ook omdat het aanbod wedstrijden voor lucht (toen) beperkt was.
vrijdag 23 augustus 2019 om 23:00
vrijdag 23 augustus 2019 om 23:16
vrijdag 23 augustus 2019 om 23:28
Gelukkig hebben mensen als Edward Gal en de dames van het nederlands voetbalelftal zich niet laten weerhouden door mensen met beperkt zicht.Appletree38 schreef: ↑23-08-2019 23:16Meisjes houden van dansen en paardrijden enz en jongens van voetbal en schieten en airsoft.
Zijn mijn ervaringen.
Als je verstandige kinderen heb is er niks mis mee.
vrijdag 23 augustus 2019 om 23:37
Ik heb absoluut geen beperkt zicht ik zei dat dit mijn ervaringen zijn.
Ik zeg het wel speciaal voor jou even anders
Mijn dochters houden van dansen en paardrijden en mijn zoons van voetbal,schieten en airsoft.
vrijdag 23 augustus 2019 om 23:58
Dan gok ik dat 38 je geboortejaar is.Appletree38 schreef: ↑23-08-2019 23:16Meisjes houden van dansen en paardrijden enz en jongens van voetbal en schieten en airsoft.
Zijn mijn ervaringen.
zaterdag 24 augustus 2019 om 04:18
zaterdag 24 augustus 2019 om 07:30
Oke wist ik niet, mijn zoon is een groot fan van Airsoft en dat mag dus pas vanaf 18.Apatura schreef: ↑23-08-2019 22:56Ja zeker, jeugd schiet met luchtgeweer. Junioren C (13 en 14jr) en D (12jr) schieten nog opgelegd omdat zij nog niet zo lang het wapen kunnen tillen.
https://www.knsa.nl/junioren/juniorenco ... ompetitie/
Airsoft ben ik persoonlijk dan weer geen fan van en staat voor mij ver af van de schietsport die ik beoefen.
Als er vanaf 16jr met klein kaliber geschoten wordt zal dit onder begeleiding gaan. Ik heb op die leeftijd ook div wedstrijden kkg geschoten ook omdat het aanbod wedstrijden voor lucht (toen) beperkt was.
Als je het zelf geen probleem vind lekker laten gaan.
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:29
Ik vermoed dat je mij wilde quoten.moonlightdreamer schreef: ↑24-08-2019 04:18Dan heb ik een rare dochter.. Die houdt van schieten en vechtsporten.
Het is al laat.. Quote de verkeerde.. Sorry..
Mijn dochter heeft ook op voetbal en thaiboksen gezeten maar vind paardrijden gewoon veel leuker.
Ik word een beetje verkeerd begrepen maar dat geeft niet dat gebeurt wel vaker.
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:31
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:32
Gelukkig zijn jouw ervaringen niet per se andermans ervaringen.Appletree38 schreef: ↑23-08-2019 23:16Meisjes houden van dansen en paardrijden enz en jongens van voetbal en schieten en airsoft.
Zijn mijn ervaringen.