Dillema hobby zoon
vrijdag 23 augustus 2019 om 18:57
Mijn zoon van 15,5 jaar wil graag op een schietvereniging. Nu hebben zowel zijn vader als mijn vriend aangegeven met hem mee te willen gaan en dan ook lid te willen worden. Mijn ex heeft tegen mij gezegd dat hij dan heel graag mee zou willen met onze zoon. Zoon was daar niet bij, het onderwerp hobbies kwam ter sprake en toen zei ik dat zoon wilde gaan schieten. Tegen mijn vriend vertelde zoon zelf heel enthousiast dat hij op een schietvereniging wil en mijn vriend riep meteen dat hij dan graag mee wil gaan. Zoon is daar heel blij mee want mijn vriend is echt zijn maatje maar zoon weet dus niet dat vader ook graag zou gaan. Help! Ik ga zoon vertellen dat zijn vader ook graag wil gaan en dan moet zoon een keuze gaan maken tussen die twee. Ik vermoed dat zoon voor mijn vriend kiest. Hoe kan zoon dat het beste aanpakken zonder één van de twee, waarschijnlijk zijn vader, voor het hoofd te stoten?
vrijdag 23 augustus 2019 om 19:26
Maar dat betekent niet dat je het niet moet aanmoedigen dat ze op tijd opkrassenLady*Voldemort schreef: ↑23-08-2019 19:11Je hebt een memo gemist. Het aantal kinderen dat op zijn achttiende uit huis gaat is behoorlijk afgenomen.
vrijdag 23 augustus 2019 om 19:28
lenen van DUO
vrijdag 23 augustus 2019 om 19:44
in deze fase van bewapening bedoel je
vrijdag 23 augustus 2019 om 19:56
Ja.Lady*Voldemort schreef: ↑23-08-2019 19:07Ik zou mijn zoon te vondeling leggen, zo oud als ie is. Dan gaat ie maar lopen te schieten met zijn nieuwe ouders.
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:20
Ik ook. Bijzonder topic weer
Wanneer is de schietles? Als je zoon bij jullie is of bij zijn vader? Of is er geen omgangsregeling meer?
Ik zou zeggen, degene bij wie hij is gaat mee. En anders vader. Leuk dat je vriend zijn maatje is maar eigenlijk zou het meer logisch zijn dat zijn vader zijn maatje is. Goede gelegenheid om die band te versterken dus.
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:20
Gave hobby!
Wij hebben jeugd lopen vanaf een jaar of 9. Als ze sterk genoeg zijn om hun (luchtdruk) wapen zelf te hanteren.
Ik ben met een jaar of 14 begonnen en heb er nog steeds veel plezier aan.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het absoluut geen geweldadige hobby.
Jeugd schiet sowieso met lucht, als je 18 bent zijn er meer opties.
Laatst las ik een internationale coach die topsport schieten vergeleek met meditatie. En zo voelt het voor mij ook.
Als ik aan het malen ben en ik sta op de baan 'moet' ik mm gedachtes uitzetten of ordenen anders raak ik niets.
Fantastische hobby en waarom zouden ze niet alle 3 kunnen? Mits zoon dat oke vind!
Wij hebben jeugd lopen vanaf een jaar of 9. Als ze sterk genoeg zijn om hun (luchtdruk) wapen zelf te hanteren.
Ik ben met een jaar of 14 begonnen en heb er nog steeds veel plezier aan.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het absoluut geen geweldadige hobby.
Jeugd schiet sowieso met lucht, als je 18 bent zijn er meer opties.
Laatst las ik een internationale coach die topsport schieten vergeleek met meditatie. En zo voelt het voor mij ook.
Als ik aan het malen ben en ik sta op de baan 'moet' ik mm gedachtes uitzetten of ordenen anders raak ik niets.
Fantastische hobby en waarom zouden ze niet alle 3 kunnen? Mits zoon dat oke vind!
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:23
https://www.knsa.nl/Sportschieten
Voor ieder die geen idee heeft waar de zoon van TO aan wil beginnen
Voor ieder die geen idee heeft waar de zoon van TO aan wil beginnen
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:34
Schieten bij een schietvereniging is een hele leuke hobby voor een jongen.
Ze krijgen goede begeleiding en krijgen heus niet zomaar een wapen in hun handen en doe er maar mee wat je wilt.
Er gelden echt regels bij een schietvereniging.
Een VOG is ook verplicht.
Wat betreft je zoon,Hij weet nog niet eens dat zijn vader ook met hem mee wilt.
En waarom niet de ene keer met zijn vader en de andere keer met je vriend?
Of met zijn drieën.
Ze krijgen goede begeleiding en krijgen heus niet zomaar een wapen in hun handen en doe er maar mee wat je wilt.
Er gelden echt regels bij een schietvereniging.
Een VOG is ook verplicht.
Wat betreft je zoon,Hij weet nog niet eens dat zijn vader ook met hem mee wilt.
En waarom niet de ene keer met zijn vader en de andere keer met je vriend?
Of met zijn drieën.
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:35
Ben ik de enige die las "dan gaat ie maar lopen te schieten op zijn nieuwe ouders"Lady*Voldemort schreef: ↑23-08-2019 19:07Ik zou mijn zoon te vondeling leggen, zo oud als ie is. Dan gaat ie maar lopen te schieten met zijn nieuwe ouders.
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:37
Ow en ideale hobby al student.
Niet blessure gevoelig, geen vaste trainingen als je dat niet wil, zo duur als je zelf wil als je eenmaal je spullen hebt of kan lenen van een vereniging zijn de kosten laag, niet drinken voor je de baan op gaat en toch gezellig dus ook nog een soort van verantwoord
Niet blessure gevoelig, geen vaste trainingen als je dat niet wil, zo duur als je zelf wil als je eenmaal je spullen hebt of kan lenen van een vereniging zijn de kosten laag, niet drinken voor je de baan op gaat en toch gezellig dus ook nog een soort van verantwoord
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:48
Ik vind schieten als hobby sowieso een afknapper. 15, 30 of 45. Pistolen zijn imo voor politieagenten.Elizabeth80 schreef: ↑23-08-2019 19:14Nou nou.... dat zal heus niet gebeuren hoor. Hoezo kan een vijftienjarige niet met een wapen omgaan? De één is de ander niet hè
vrijdag 23 augustus 2019 om 20:55
Nou inderdaad. Het zal er wel aan liggen dat ik een ouwe verstokte pacifist ben, maar ik vind het echt heel erg onaantrekkelijk, een partner die bij wijze van hobby met pistooltjes loopt te schieten. Het is ook zowat het enige dat ik mijn kind zonder opgaaf van redenen zou verbieden.YellowLemon schreef: ↑23-08-2019 20:48Ik vind schieten als hobby sowieso een afknapper. 15, 30 of 45. Pistolen zijn imo voor politieagenten.