Dillema hobby zoon

23-08-2019 18:57 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 15,5 jaar wil graag op een schietvereniging. Nu hebben zowel zijn vader als mijn vriend aangegeven met hem mee te willen gaan en dan ook lid te willen worden. Mijn ex heeft tegen mij gezegd dat hij dan heel graag mee zou willen met onze zoon. Zoon was daar niet bij, het onderwerp hobbies kwam ter sprake en toen zei ik dat zoon wilde gaan schieten. Tegen mijn vriend vertelde zoon zelf heel enthousiast dat hij op een schietvereniging wil en mijn vriend riep meteen dat hij dan graag mee wil gaan. Zoon is daar heel blij mee want mijn vriend is echt zijn maatje maar zoon weet dus niet dat vader ook graag zou gaan. Help! Ik ga zoon vertellen dat zijn vader ook graag wil gaan en dan moet zoon een keuze gaan maken tussen die twee. Ik vermoed dat zoon voor mijn vriend kiest. Hoe kan zoon dat het beste aanpakken zonder één van de twee, waarschijnlijk zijn vader, voor het hoofd te stoten?
Kunnen ze niet allebei mee dan?
Waarom kunnen ze dat niet met z’n drieën doen dan? Voor zoon helemaal top, zijn vader en zijn maatje beide mee naar zijn hobby.
Your ego is not your amigo!
Jij kiest dat hij dat met vader gaat doen. Een moment om de banden aan te halen. Met de hobby zelf heb je geen moeite?
Dat lijkt me een leuke gelegenheid om de vader-zoonband te versterken.
Of mist er een deel van het verhaal? Hoe lang is jouw vriend al zijn beste maatje? Is vader uit beeld geraakt?
forumfossiel schreef:
23-08-2019 18:58
Kunnen ze niet allebei mee dan?
Dit.

En anders zou ik zeggen: allebei niet.
Vriend en man kunnen dan gewoon zelf lid worden, los van zoon.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Dilemma.
Je zoon hoeft helemaal niet te kiezen, ze gaan gewoon met zn drieen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dus je gaat een kind van 15 een wapen in zijn handen geven? Serious?

Hou er ook rekening mee dat als je ze met 3 laat gaan er ongetwijfeld wel één van beide volwassenen de andere afknalt.
Ik dacht dat het dilemma zou gaan over het schieten. :"-(

En waarom zou je zoon moeten kiezen als je zo’n hobby dan prima vind? Hij kan toch met allebei.
Ze kunnen beiden mee natuurlijk.

Lijkt me een leuke hobby! Een vriendin van mij heeft het vroeger gedaan op wedstrijdniveau en dan met bewegende doelen en zelf moeten rennen. Soms popt er een doel op wat een onschuldige is en dan moet je dus in een split second reageren daar niet op te schieten.
o, de zoon is al 15, dat is toch een non-issue. Hij kan heus zelf wel kiezen, over drie jaar gaat hij uit huis
Ik zou mijn zoon te vondeling leggen, zo oud als ie is. Dan gaat ie maar lopen te schieten met zijn nieuwe ouders.
Wil je zoon juist niet een hobby voor zichzelf zonder dat één van zijn ouders/verzorgers op z'n vingers staan te kijken?
S-Meds schreef:
23-08-2019 19:07
o, de zoon is al 15, dat is toch een non-issue. Hij kan heus zelf wel kiezen, over drie jaar gaat hij uit huis
Uit huis? Waar gaat hij heen dan?
Madeliefjees schreef:
23-08-2019 19:09
Uit huis? Waar gaat hij heen dan?
op zichzelf wonen natuurlijk
Vader heeft voorrang op vriend. Simpel zat. Vriend kan een ondersteunend of bij abonnement hebben, maar laat zijn vader altijd voorgaan.

En Superleuk dat vriend daar aan het avondeten over mee kan praten. Wil jij niet ook?
YellowLemon schreef:
23-08-2019 19:04
Ik dacht dat het dilemma zou gaan over het schieten. :"-(

En waarom zou je zoon moeten kiezen als je zo’n hobby dan prima vind? Hij kan toch met allebei.

Ik ook. Mogen ze bij mij doen als ze uit huis zijn. niet onder mijn dak.
S-Meds schreef:
23-08-2019 19:10
Je hebt een memo gemist. Het aantal kinderen dat op zijn achttiende uit huis gaat is behoorlijk afgenomen.
S-Meds schreef:
23-08-2019 19:10
Wie zegt dat? En van welk geld?
Marnamai schreef:
23-08-2019 19:03
Dus je gaat een kind van 15 een wapen in zijn handen geven? Serious?

Hou er ook rekening mee dat als je ze met 3 laat gaan er ongetwijfeld wel één van beide volwassenen de andere afknalt.
Nou nou.... dat zal heus niet gebeuren hoor. Hoezo kan een vijftienjarige niet met een wapen omgaan? De één is de ander niet hè
Ik wilde een shoot-out voorstellen, maar dat is flauw.

Hoe dan ook: waarom maak jij je hier zorgen om? Je zoon wil hobby x, twee andere volwassenen in zijn omgeving ook. Gaan ze lekker samen, of niet.
De hobby op zich is wel een beetje apart.
Madeliefjees schreef:
23-08-2019 19:11
Wie zegt dat? En van welk geld?
Over het algemeen een bijbaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Elizabeth80 schreef:
23-08-2019 19:14
Nou nou.... dat zal heus niet gebeuren hoor. Hoezo kan een vijftienjarige niet met een wapen omgaan? De één is de ander niet hè
Motorisch zal het wel lukken ja.
Hoe prettig vinden vader en vriend het om daar samen te zijn?

Je mag aan Sinterklaas wel een goed kogelwerend pak vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven