Dillema hobby zoon

23-08-2019 18:57 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 15,5 jaar wil graag op een schietvereniging. Nu hebben zowel zijn vader als mijn vriend aangegeven met hem mee te willen gaan en dan ook lid te willen worden. Mijn ex heeft tegen mij gezegd dat hij dan heel graag mee zou willen met onze zoon. Zoon was daar niet bij, het onderwerp hobbies kwam ter sprake en toen zei ik dat zoon wilde gaan schieten. Tegen mijn vriend vertelde zoon zelf heel enthousiast dat hij op een schietvereniging wil en mijn vriend riep meteen dat hij dan graag mee wil gaan. Zoon is daar heel blij mee want mijn vriend is echt zijn maatje maar zoon weet dus niet dat vader ook graag zou gaan. Help! Ik ga zoon vertellen dat zijn vader ook graag wil gaan en dan moet zoon een keuze gaan maken tussen die twee. Ik vermoed dat zoon voor mijn vriend kiest. Hoe kan zoon dat het beste aanpakken zonder één van de twee, waarschijnlijk zijn vader, voor het hoofd te stoten?
Solomio schreef:
23-08-2019 21:24
Schieten als hobby is wat mij betreft niet te vergelijken met vechten of oorlog o.i.d.
Dat is wat mij betreft net zo'n onterechte associatie als die met agressieve video-games.
Daar gaan ze echt niet ineens door aan het moorden slaan.

Mijn zoon wilde op een gegeven moment ook op een schietclub, ik wilde graag mee, maar het was te duur (voor ons).

Eens dat ze niet direct gaan moorden of er agressief van worden. De mensen die ik ken/vroeger kende op deze sport, vonden het echter wel heel stoer en wilden hun wapen per se thuis in een kluis en niet op de club. Niet de keuze voor mijn kinderen dus.
Appletree38 schreef:
24-08-2019 10:29
Ik vermoed dat je mij wilde quoten.
Mijn dochter heeft ook op voetbal en thaiboksen gezeten maar vind paardrijden gewoon veel leuker.
Ik word een beetje verkeerd begrepen maar dat geeft niet dat gebeurt wel vaker.
Mss verwoord je dan niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Jouw dochter vindt paardrijden leuker, dat kan, maar dat zegt verder niets over meisjes-jongens-voorkeuren.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Star² schreef:
24-08-2019 12:57
Eens dat ze niet direct gaan moorden of er agressief van worden. De mensen die ik ken/vroeger kende op deze sport, vonden het echter wel heel stoer en wilden hun wapen per se thuis in een kluis en niet op de club. Niet de keuze voor mijn kinderen dus.
Ik vind schieten leuk, als sport.
Maar geen wapen in huis wat mij betreft.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Star² schreef:
Ik heb hem liever thuis. Vuurwapens zitten behoorlijk wat haken en ogen aan en mogen vaak nieteens op de club bewaard behalve verenigingswapens ivm verzekering. Thuis moeten ze separaat van dr munitie in een verankerde kluis bewaard.
Lucht zittten minder haken en ogen aan, die ligt in een koffer onder de bank bij wijze van. Dat lievet dan op de club want als daar ingebroken wordt is mn spul niet verzekerd en voor mn complete uitrusting zit ik al snel aan 3 a 3,5 duizend euro.
Been there, done that, got the T-shirt.
Solomio schreef:
Mss verwoord je dan niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Jouw dochter vindt paardrijden leuker, dat kan, maar dat zegt verder niets over meisjes-jongens-voorkeuren.
Daar heb je gelijk in ik verwoordde niet goed wat ik bedoelde.
Ik wilde alleen maar zeggen dat schieten een leuke hobby is voor TO haar zoon,zeker om samen te doen met vader/stiefvader.
Sommige mensen hier vallen over deze sport maar ik vind als je verstandige kinderen hebt er niks mis mee is.
Ik maak dit en airsoften van dichtbij mee dus wilde eigenlijk mijn ervaring delen.
Maar maakte er onbewust een jongens/meisjes ding van :A:
Solomio schreef:
24-08-2019 12:58
Ik vind schieten leuk, als sport.
Maar geen wapen in huis wat mij betreft.
Mijn zoon heeft een heel arsenaal aan airsoftmachines, niet van echt te onderscheiden en netjes een vergunning voor. Liggen netjes achter slot en grendel en iedereen in huis weet de regels, ook degene die niets met de hobby hebben. Mocht hij ooit overstappen op echte wapens mag hij die rustig op de juiste manier thuis bewaren.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven