Dochter groeit (te?) slecht

04-12-2007 17:06 265 berichten
Ik maak me een beetje zorgen over de groei van mijn 22 maanden oude dochter.

Afgelopen augustus op het cb was ze 80 cm. Aangezien ze haar kleren nog goed past en ik geen zichtbare groei zag, ben ik vorige week donderdag naar het cb gegaan om haar te meten. 80.6 cm, dus 0.6 cm gegroeid in drie maanden tijd.

Ze bungelde altijd al onderaan de curve, maar volgende wel haar lijntje. Nu buigt dit lijntje echter af.

Het cb begreep dat ik me zorgen maakte, maakte een aantekening en zei dat ze er bij de volgende afspraak in maart wel naar zouden gaan kijken.

Heeft iemand hier ervaring mee? 'Moet' ik contact opnemen met de huisarts of gewoon wachten tot maart, aangezien ze normaal eet en gezond is?
Maat 80/86 inderdaad. Maar goed, dat heb ik vorig jaar zomer op de groei gekocht, dus dat draagt ze deze zomer nog. Handig inderdaad wel.

Bengh is zeker leuk!

Ouders gaan in april naar Amerika, Gymboree valt groot toch Mirjam?
Alle reacties Link kopieren
Star: Gap is ook leuk! We komen ook zo nu en dan in Amerika en ik sla dan altijd mega veel in. Binnenkort ga ik wat crocs in verschillende kleuren daar bestellen (via oom en tante). Zijn de helft goedkoper dan hier.
Crocs past dochter dus nog niet met maar maat 22. Vind het ook niet zo erg, want vind ze niet leuk (en da's nog een understatement dan ).

Gap staat al op de lijst. En Burberry. En Victoria's Secret voor mij
Voor Mirjam 762:

Bij de drogist verkopen ze Floradix voor kindjes. Dit is heel goed voor je ijzer (en het is natuurlijk). Misschien helpt dit voor het hb van je kindje.
Ik wil ook ouders die naar Amerika gaan om voor te shoppen (maar de mijne hebben zelfs nog nooit gevlogen dus weinig kans..). Gymboree valt inderdaad vrij groot. Ik had alle kleertjes in maat 12-18 maanden besteld en die zijn nog wat te ruim, zeker de bovenstukken (zoals een vestje). Dochter is 77 cm. en een kleine 8,5 kilo. Dus ik denk dat je voor Ceetje qua nu passende kleertjes ook die maat kunt nemen. En anders 18-24 maanden. Maar je geeft je ouders misschien wel een goed passend shirt en broekje mee?

Crocs vind ik zo lomp..en zeker om die hele smalle pootjes van dochter (maar in maat 19 verkopen ze ze toch ook nog niet?)
Mijn ouders zien Ceetje zo vaak, die weten haar afmetingen wel uit het hoofd

Crocs vanaf 24 volgens mij. Net als die wanstaltige Lelli Kelly's (die dochter overigens van de plank pakte in schoenenwinkel: 'Ooooo dees is mooi mama').
Maar toch, een shirtje meegeven zou ik wel doen denk ik.

Lelli-Kellies...bweuh..

Dit vind ik nou mooie schoentjes (maar helaas ben ik overboden op Ebay). Ze zijn ook van Gymboree trouwens.

Oei, die vind ik een beetje te voor een tweejarige. Misschien schattig voor baby, dat wel.
Ze zijn ook op het randje Star. Maar voor een "baby" van 15 maanden die nog niet loopt, kunnen ze wel dacht ik. (en trouwens; ik heb ze ook niet)
Frommes heeft mega-brede voetjes dus Crocs zijn super voor haar. Maar ik koop ze met name voor in en om het huis. Vind het geen schoenen waar je hele dagen op kunt lopen. Overigens hebben ze wel verschillende modellen. Mary Janes zijn een beetje het model van de plaatjes die jij hier plakte Mirjam. En die zijn nu dus in bestelling (heb zo straks ff daad bij woord gevoegd )
Plaatje Dumareh? Ik ben nu wel benieuwd..
Ik ga het winnen, volgens mij. Mijn zoon is bijna 6 en is 103 cm en weegt 14 kg. Mijn dochter is ruim 2,5 is 82 cm en weegt 11 kg.

Ik was zelf altijd de kleinste van de klas maar heb nu een normale lengte (1.70m) en mijn man is nu ook niet bepaald de grootste (1.78m). En natuurlijk waren het CB en uiteindelijk de kinderarts in rep en roer over mijn zoon.

Er is een foto gemaakt van zijn hand en dat was in orde. Daarna volgde er een Arginine test. Dit is een vervelend onderzoek met een infuus waardoor de Arginine wordt toegediend. Daarna gaan ze 7/8 keer bloed afnemen want vervolgens onderzocht wordt op aanmaak van groeihormoon. Het was heel rottig want het bloed stroomde er niet zo makkelijk uit en elke keer moest er aan het naaldje in z’n hand geklooid worden. Nu is het al niet zo’n held dus dat was een echte drama-ochtend in het ziekenhuis. Maar de uitslag was niet goed!!! Ik had dat niet verwacht, was ervan overtuigd dat er niets met hem aan de hand was, ondanks laag gewicht en lengte. Maar er moest nog een onderzoek volgen want er zijn kinderen die niet reageren op Arginine. Dus toen kwam er een Clonidine onderzoek. Dit werd oraal toegediend. Wel hierbij ook een infuus om weer bloed af te nemen. Dit keer ging dat wel soepeltjes. Hij is zelfs in slaap gevallen en heeft het meeste van het onderzoek slapend doorgebracht.

En godzijdank was de uitslag van dit onderzoek wel goed. Ik ben er nu van overtuigd dat het infuus bij het eerste onderzoek niet goed aangelegd is (en je kunt nu eenmaal geen reactie verwachten op een stof die niet (voldoende) is toegediend). Maar goed, de conclusie was dus dat hij nu eenmaal klein is en dat daar weinig aan te doen is. We worden nog regelmatig ontboden bij de schoolarts om hem te laten wegen en meten en dan moet ik weer het hele verhaal doen dat alles al onderzocht is en er niets aan te doen is.

Er is ook geen haar op mijn hoofd om mijn kleine meid ook die rottige onderzoeken te laten ondergaan want ik weet/voel/ruik gewoon dat ook zij niets mankeert en gewoon het postuur van haar moeder heeft en ze wel gaat groeien als ze een tiener is.
By the way: ook Oshkosh en Ralph Lauren zijn op dit moment (voor ons) spotgoedkoop in de USA en hebben echt geweldige kleding. Gymboree en Gap kunnen ook altijd op mijn bezoek rekenen als ik in de USA ben.
Wauw Charlotte, dat is echt een laag gewichtje en lengte van jouw zoon! Was hij ook al zo klein bij de geboorte?
En Charlotte, al die sites zijn leuk maar het is wel rottig als je zoals ik laatst 50 euries aan invoerrechten en inklaringskosten moet betalen...of heb jij dat nooit? (en zo nee, hoe doe je dat dan?)

Dumareh, die crocs zijn eigenlijk wel...ehm..leuk.
Jij wint Charlotte

Oshkosh, o ja, stond ook op mijn ouders lijstje.

Die zien er idd wel schattig uit, maar vast nog te lomp voor mijn uk.
quote:Mirjam762 schreef op 04 december 2007 @ 19:23:Ik ken ook verhalen van mannen die vreselijk graag in militaire dienst wilden (ik kan me het niet voorstellen, maar goed) maar net te kort waren. Die lieten zich dan op een ochtend keuren en lieten zich bijna liggend vervoeren naar de keuring; dan waren ze soms toch net lang genoeg.Hihi... leuk gevalletje van klok & klepel: Het waren juist de mannen die niet in militaire dienst wilden, die zich 's ochtends lieten meten of liggend lieten vervoeren. Bij 2 meter werd je namelijk afgekeurd, dus voor een man van 1.99 m was dat trucje wel de moeite waard.
Zoon woog bij zijn geboorte 2950 gram en was 49 cm, dus niet echt vreselijk klein. Het eerste jaar groeide hij goed maar vanaf zijn 2e ging het gewoon heel langzaam.

Hij zit in een combinatie klas: groep 0, 1 en 2. Hij is nog steeds de kleinste terwijl er afgelopen week 2 instromertjes van 4 jaar zijn bijgekomen. Mensen denken natuurlijk altijd dat hij veel jonger is, totdat hij z'n mond opendoet.

Verder vindt hij ook goed aansluiting bij zijn leeftijdsgenoten. Hij speelt altijd alleen maar met jongetjes die ook groep 2 kindjes zijn. Dus hij ondervindt weinig hinder van zijn "klein-zijn". Ik heb er zelf vroeger ook alleen maar voordeel van gehad.

Mirjam: ik ga zelf minstens 1x per jaar naar de USA voor zaken. Dan koop ik me ziek en hoop ik op Schiphol niet aangehouden te worden. Ik knip wel alle prijskaartjes ervan af etc. en bereid een lulverhaal voor dat mijn kinderen eerder naar Nederland zijn vertrokken dan ik. Als ik gepakt word, ben ik natuurlijk het haasje maar dat is het risico dat ik neem. Tot nu toe altijd gelukt.

Even over de Crocs: Mijn dochter en ik hebben allebei pantoffel-crocs: Bij mij zijn ze superlomp (lopen heerlijk) maar ze staan haar echt beeldig! Ze draagt trouwens maat 22/23: in Amsterdam gekocht.
quote:Java schreef op 03 april 2008 @ 15:13:

[...]

Hihi... leuk gevalletje van klok & klepel: Het waren juist de mannen die niet in militaire dienst wilden, die zich 's ochtends lieten meten of liggend lieten vervoeren. Bij 2 meter werd je namelijk afgekeurd, dus voor een man van 1.99 m was dat trucje wel de moeite waard. Ja, dit klinkt eigenlijk wel logischer
Charlotte, heerlijk, je ziek kopen. (ken je de Shopaholicsreeks, zeker die versie waarin ze een baby krijgt? geweldig..) (en aangehouden worden zou niet leuk zijn)

Is je zoon nog onder "behandeling" van een kinderarts? En dochter ook? Dat onderzoek klinkt naar zeg..

En wel fijn dat je zoon zo goed meedoet. Hebben de andere kinderen in zijn klas niet een enorme beschermingsdrang naar hem? (nou ja, tot hij dus zijn mond opendoet dan natuurlijk )
@Mirjam: Ja, je ziek kopen is leuk. Ik moest een extra koffer lenen van m'n broer die in de USA woont dus het is dan ook echt een wonder dat die douanebeamten niet dachten: wat neemt dat mens veel mee voor alleen zichzelf.

Ik heb overigens wel $ 100,- bij moeten betalen in de USA voor overgewicht maar dan nog was ik stukken goedkoper uit dan in Nederland. En nog een leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat mijn kinderen niet in dezelfde kleding lopen als de rest van de Nederlandse kinderen. Dat haat ik echt. Ik had laatst een leuke jas voor m'n dochter gekocht en nu heb ik, denk ik, al 5 andere meisjes met dat schattige jasje gezien en vind 'm helemaal niet meer leuk. Gelukkig heeft ze nog een paar andere jassen (o.a. een lichtroze Ralph Lauren $ 40,- superjack) dus ze draagt 'm bijna niet meer.

Mijn zoon is niet meer onder behandeling. Als het namelijk niet ligt aan het niet aanmaken van genoeg groeihormoon, is er weinig aan te doen. Ik zou hem eventueel op zo'n middeleeuwse stretchbank kunnen leggen om hem een beetje uit te rekken maar mwoooah, nee toch maar niet.

Vooral de meisjes in zijn klas hebben last van beschermingsdrang naar hem toe en dat vindt hij dan weer minder grappig want meisjes zijn stom! De jongens duwen en trekken net zo goed aan hem als de rest. Ik heb wel gevraagd of de juf het een beetje in de gaten wil houden want hij kan fysiek natuurlijk niet tegen ze op. Gelukkig gaat het er in de kleuterklas nog allemaal vrij gemoedelijk aan toe, dus écht ruzie is er eigenlijk nooit.

Mijn dochter gaat niet onder behandeling. Ik laat me niet meer aanpraten dat er iets mis zou zijn met haar groeihormoon.

Ik heb trouwens ook nog een "normaal" kind, mijn oudste zoon. Die is wel gewoon groot en zwaar genoeg.

Dus als broertje en zusje in de problemen komen, komt grote broer ze wel even beschermen!
Charlotte jij wint

Lena is vanochtend op het cb geweest. Te licht en te kort dus moet over 3 maanden terug en eigenlijk naar de KA. Ze is nu 2 jaar 82 cm en 10 kilo. Ik vind het zelf wel meevallen eigenlijk. Ze is hartstikke vrolijk, zit supergoed in haar vel en is (behalve de geb ruikelijke snottenbellen) nooit ziek. Ik heb besloten dat ik dat KA (zeker na het lezen van Charlottes verhaal) nog maar even uitstel)
Ik heb trouwens in de klas (ben kleuterjuf) ook zo'n klein meisje. Ik vond dat de andere kinderen haar als een popje behandelden. Ik let er op dat ze niet onder de voet gelopen wordt, dat ze er zelf iets van zegt als dat wel gebeurt en dat de andere kinderen haar niet als pop behandelen (ze werd eerst steeds opgetild enzo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven