Dochter heeft liefdesverdriet.

27-11-2009 13:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter komt net thuis (13 jaar) en huilt en huilt.

Met moeite krijg ik eruit wat er is.

Het is uit.

Vanmorgen heeft hij het uit gemaakt.

Ze is 2 weken in de hemel geweest, compleet met een ellenlange telefoonrekening en nu is het plotsklaps over.

Ze weet niet waarom, dat vertelde die lummel niet.

En ik?

Ik zeg volgens mij alleen maar verkeerde dingen.

"Ach schat, je krijgt wel weer een ander vriendje".

( Ik hoor het mezelf zeggen en ik weet: fout!)

Het vreemde is dat ik er zo mee zit.

Ik wil het verdriet zo graag weg halen, beetje zoals het ooit ging.

Kusje erop en weg was de pijn.

Kennen jullie dit?

Liefdesverdriet van je kind?
Humor is de beste remedie tegen verdriet.

En helpt heel goed tegen zwelgen.

Goed dat ze om lamlul moest lachen!

Wie weet is ze straks wel in voor meer benamingen voor die "Sukkel..gemiste kans voor hem"
quote:Nysse schreef op 27 november 2009 @ 17:50:

[...]

Dit ìs toch echt liefdesverdriet? Als ik me nu gevoelens van die eerste keer toen ik 13 was, en die van latere 'echte' relaties indenk, doet de eerste echt niet voor die latere onder, al duurde het minder lang (Volgens mij was ik er met een paar dagen tot een weekje echt wel weer overheen). Ik denk dat kinderen met verdriet leren omgaan (dus gewoon laten gebeuren) beter is dan ze te 'wapenen'. Ik ben zelf ook erg nuchter, en zou ook niet tot in den treuren 'agutteguttegutten', maar ik vind het een beetje krom om dit af te doen als 'goh, vervelend, nou ophouden' omdat er in de toekomst misschien ergere dingen op haar pad komen.

Ik was geen puber die zich snikkend op haar bed liet vallen bij liefdesverdriet, dus wellicht reageer ik daarom wat luchtiger dan de meesten op dit verdriet, maar verder vrees ik dat je me verkeerd begrepen hebt.

Ik zou namelijk nooit het verdriet van kinderen wegwuiven of onbelangrijk maken, omdat ze weerbaar tegen toekomstig leed moeten worden, maar ik gaf gewoon een relativerende kanttekening tegen de tips van een avondje met huilfilms enzo.

Ik wilde het geheel wat meer in perspectief plaatsen, omdat ik het belangrijk vind dat kinderen leren wat echt verdriet is en wat weer snel voorbij gaat.

Ik denk daarom dat TO het uitstekend heeft aangepakt met haar grapje over lamlul, zodat haar dochter weer moet lachen i.p.v. in een huilbui blijft hangen.
Hoe gaat het vandaag met je dochter Koko?
Het gaat al wat beter.

Vanmorgen vertelde ze dat ze niet alleen haar vriendje kwijt is, maar ze zit met meer dilemma's.

Moet ze nu wel of niet naar de disco, hoe zit het de vrienden van hem? Kan ze daar nog mee om gaan?

Allemaal onzekerheden waar ze mee moet leren dealen.
quote:Nysse schreef op 27 november 2009 @ 15:41:

( En misschien alvast een strategie voor maandagochtend bedenken, want ze wil geheid niet naar school want daar is hij en ze heeft gehuild dus ze ziet er niet uit en je begrijpt ook niks )Zijn ze niet schattig
Regelrechte monsters!

Toch heb ik van dit drama wel geleerd dat ik me in het vervolg niet meer zo moet meeslepen met puberverdriet.

Toen ik dit topic opende, voelde ik me echt ellendig.

Je kind heeft verdriet, dus jij dubbel zoveel.

Het komt zo heftig aan als het om je kind gaat.

Maar ik merkte 's avonds toch wel dat haar vriendinnen veel belangrijker waren dan haar moeder.

Hele avond op msn, daarna was haar verdriet een stuk minder.

De papa van dochter vond dat vooral heel gezond, ik ook wel.....

Maar toch.
voor koko!

Het is voor jou ook een 'eerste keer' dat ze mama minder nodig heeft, lijkt me best wel wennen!

Maar fijn dat je meid zich weer beter voelt. En de disco, zijn vrienden.. daar heeft ze die vriendinnen voor dus dat komt ook wel weer goed! (want 13 jarige jongens zijn best bang voor groepjes meisjes, )
Ik ben blij dat ze nu al weer wat minder verdriet heeft dan eerst, dat dacht ik al wel .

Gelukkig relativeer je zelf ook al weer een stuk meer dan gisteren, want de eerste keer verdriet van je puber is nooit leuk, maar het hoort er nu eenmaal gewoon bij.
Dat klopt, gaat al weer een stuk beter. Bedankt voor jullie meedenken en meevoelen.
Ach gossie,

komt mijn zoon van bijna 8 met een sippe blik en rode wangen uit school. ' Ik vertel het thuis wel mama'

En daar komt het verdriet, want zijn vriendinnetje heeft

het ' uitgezegd'. Bijna 8 en dan al liefdesverdriet. En hij hoopt zo hard dat ze aanbelt en zegt dat ze zich heeft vergist.

Uithuilen en verder gaan, denk ik.
Sneu he?

Wat lief, dat uitgezegd.

Goed gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven