Dochter 'moet' naar een groot bed, maar wil niet

23-01-2020 15:26 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van bijna 2 jaar is 2 dagen geleden knetterhard uit haar ledikant gevallen. Wat wij niet wisten (en 2 dagen geleden dus achter kwamen) is dat ze met haar slaapzak aan uit het ledikant kan klimmen. Helaas ging de landing niet zo goed. Ze heeft nu een enorm blauw ei op haar hoofd. We zijn ook even bij de huisarts geweest, maar gelukkig is er niets ernstigs aan de hand.

Op weg naar de huisarts zeiden we al dat ze dan maar over moet naar een groot bed en dit was ook wat de huisarts zei. Ik vind dit wel erg vroeg (ze is nog net geen 2 jaar), maar veiligheid gaat voor. Dus gisteren een eenpersoons bed neergezet voor haar, natuurlijk wel met een uitvalbescherming. Ik heb haar 's middags bewust het bed laten zien en verteld dat dit haar nieuwe bed is. Ze vond het prachtig.

Gisteravond toen ze naar bed moest was het helaas anders. Ze wilde niet slapen in het grote bed. Veel huilen, zelfs met ons naast het bed. Uiteindelijk viel ze tegen 22:00 uur in slaap. Ze is 's nachts nog een paar keer wakker geweest. Na wat troosten en aandacht (15 minuten ofzo) viel ze dan wel weer in slaap.

Vandaag is de middagslaap niet gelukt, dus ze loopt nu alweer moe rond. Dat wordt dus vroeg eten en op tijd naar bed.

Iemand tips hoe ik haar kan helpen wennen aan haar nieuwe bed? Of is dit gewoon een kwestie van een paar dagen laten gaan? Ik vind dit zo sneu. Ze is duidelijk moe, maar wil/kan niet slapen in het nieuwe bed. Terug naar het ledikant is geen optie, dat vinden we te gevaarlijk. En het ledikant zonder een zijkant gaat ook niet, dan stort het hele ledikant in.
RavenclawLady schreef:
24-01-2020 10:29
Kind is meegeweest met kopen, heeft overtrek uitgezocht. Er is uitgelegd waarom ze naar een groter bed moet.

Hartstikke goed dus.

Was het beter geweest om te kopen voor ze eruit ging klimmen en vallen? Ja vast wel. Maar sommige dingen kun je nu eenmaal niet altijd voorkomen.
Je mist het punt.
SallySpectra* schreef:
24-01-2020 11:07
Je mist het punt.
Welk punt?
Kan je m uitleggen?
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Veel peuters hebben nog wat meer geborgenheid nodig. Dus een bed met hoge uiteinden of een peuterbed, of timmer er zo’n half ‘huisje’ omheen zoals dit: https://www.google.nl/search?q=bedhuisj ... 20&bih=454

Een vriendin van mij was ook vrij star in dat haar peuter maar in een eenpersoonsbed moest slapen (want speciaal aangeschaft, duur enz.). Het kind heeft tot haar 5e moeite gehad met inslapen, iedereen had er last van in het gezin. Ik denk dat een peuterbedje echt wel geholpen zou hebben.
suzyqfive schreef:
23-01-2020 17:34
Ze zijn hier met 1,5 in een groter bed gegaan. Ze hadden dan een groter bed met daarin een Deryan bedtentje. Lekker knus.

https://images.app.goo.gl/nTSb9Ep8ytZurrZj6
Offtopic: zijn die ook makkelijk mee te nemen op reis? Of vergelijkbaar met campingbed mee?

En super handig als je wel het grotere bed wil maar toch geborgenheid. Ik ga deze tip onthouden voor als mn dochter ouder is.
Slaapzak uit en slapen in een pyjama? Dochter van net 3 slaapt al ruim een jaar niet meer in een slaapzak.
Wij hebben ledikant van de ikea waar je 1 zijkant uit kunt halen zodat ze er zelf in en uit kunnen. Met uitvalbescherming.
Weet niet waar je woont maar ik heb hem te koop.
Dochter is net een week over naar een 1 persoons bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven