Dochter wil naar de bios
maandag 15 juli 2019 om 22:37
Wij wonen vlakbij Amsterdam en mijn dochter van 14 jaar wil morgen voor het eerst op date met een jongen naar de film. Discussiepuntje: film is om 21.00 uur afgelopen en wij willen eigenlijk niet dat ze dan nog door de stad loopt. Eerder op de dag draait deze film niet. Wat te doen??
PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
dinsdag 16 juli 2019 om 08:45
Je maakt nu een grapje toch?Madeliefjees schreef: ↑15-07-2019 23:03Ik snap dan weer niet dat je je dochter van 14 naar de film laat gaan met een knul die je nog nooit gezien hebt. Eerst even komen voorstellen.
dinsdag 16 juli 2019 om 09:07
was het maar aangedikt. de echt erge verhalen vertel ik niet ivm herkenbaarheidAnárion schreef: ↑16-07-2019 08:22
Een wedstrijdje wie er vroeger zo jong mogelijk de gevaarlijkste dingen deed. Echt stoer.
Ben uit dezelfde tijd, maar gelukkig hoefde ik niet op mijn 15e bij vreemden thuis te slapen of in portieken. Wel interrailen natuurlijk.
De boel wordt weer lekker aangedikt hier.
dinsdag 16 juli 2019 om 09:34
Ik was 15(!) toen ik tot 2 uur of half 3 op stap ging en 2 a 3 bier/breezer dronk. En dan werd ik echt niet door mijn ouders opgehaald. Nee kwamen met een groep met een taxibusje naar huis met schrik niet wel 5 vreemde jongens die mijn ouders nog nooit hadden gezien.
Het word wel steeds erger lijkt het. Kortom laat je dochter lekker naar de bios gaan.
Oh ja en ik was 14 toen ik 3 weken alleen naar Engeland ging voor een talencursus. Stel je voor 3 hele weken alleen zonder ouders in het buitenland, zat wel enige begeleiding vanuit de taalschool maar toch.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 09:51
28.27% gewijzigd
dinsdag 16 juli 2019 om 09:43
Ik vind dit wel bijzonder. Om 21.00u is het nog licht, en het is zomer dus zeker nu is het in A'dam hartstikke druk op straat.siep1234 schreef: ↑16-07-2019 06:44Bedankt voor de reacties! Nog even wat extra toelichting. Dochter komt regelmatig in Amsterdam (overdag!). Ze kan met de tram terug naar CS en dan een trein, waar wij haar bij het station ophalen. Bij de bios ophalen is inderdaad té genant. Andere bios draait deze film niet eerder, behalve in de Arena maar de stad is natuurlijk gezelliger en daarbij, omgeving Arena is ook niet je van het...
Dochter heeft de "nee" al gehoord en is daar wel teleurgesteld over, maar geen verdere discussies. Echter, nu gaan ze naar Alladin en dat is in pubertaal bijna net zo genant als door je ouders opgehaald worden om 21.00 uur... Wij twijfelen dus nog steeds.
Dat in 2019, waar je haar live locatie kan volgen via whatsapp.
Ik vind het best een kwalijke zaak dat je dochter op deze leeftijd nog niet zelfstandig/verantwoord genoeg is om zelf dat stukje naar huis te reizen.
Waarom vertrouw je haar daar niet in?
Edit: ik zie dat ze mag! Fijn TO, dit zal haar zelfstandigheid zeker helpen.
phloxx wijzigde dit bericht op 16-07-2019 09:51
3.40% gewijzigd
-
dinsdag 16 juli 2019 om 09:48
Ik schrik daar ook van en snap er helemaal niets van. Ik was net 16 toen ik voor het eerst naar Blanes ging.Velma*Dinkley schreef: ↑16-07-2019 07:11Dit dus. Ik was 15 toen ik met een vriendin naar Spanje ging. Ja, de horror, zonder ouders. Ik schrik soms echt dat 16 jarige vrienden van mijn kinderen niet eens met de trein hun stad uit mogen.
Als je op hun 16e nog steeds het gevoel hebt dat je ze zo in de gaten moet houden, is er iets mis gegaan tijdens de opvoeding en ik denk niet dat je daar die laatste 2 jaar tot hun 18e nog verandering in kan brengen.
-
dinsdag 16 juli 2019 om 10:22
De vriendinnetje van mijn 16 jarige Zoon is net 15, en vliegt van Ibiza waar ze nu met haar ouders is naar Bordeaux. Ze moet in Barcelona lang wachten.....
Wij halen haar in Bordeaux , waar we in de buurt op vakantie zijn.
Ze hebben al bijna 2 jaar verkering, en doen veel dingen Samen. Gaan ook vaak uit in Zürich, waar we in de buurt wonen.
Düs ik vind das je je Kind te veel beschermd.
Wij halen haar in Bordeaux , waar we in de buurt op vakantie zijn.
Ze hebben al bijna 2 jaar verkering, en doen veel dingen Samen. Gaan ook vaak uit in Zürich, waar we in de buurt wonen.
Düs ik vind das je je Kind te veel beschermd.
dinsdag 16 juli 2019 om 10:30
de wereld van nu is helaas niet meer de wereld van toen.Leeuw32 schreef: ↑16-07-2019 09:34![]()
.
Ik was 15(!) toen ik tot 2 uur of half 3 op stap ging en 2 a 3 bier/breezer dronk. En dan werd ik echt niet door mijn ouders opgehaald. Nee kwamen met een groep met een taxibusje naar huis met schrik niet wel 5 vreemde jongens die mijn ouders nog nooit hadden gezien.
Het word wel steeds erger lijkt het. Kortom laat je dochter lekker naar de bios gaan.
Oh ja en ik was 14 toen ik 3 weken alleen naar Engeland ging voor een talencursus. Stel je voor 3 hele weken alleen zonder ouders in het buitenland, zat wel enige begeleiding vanuit de taalschool maar toch.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:01
Goed besluit!
Wat leuk en spannend voor haar, haar eerste echte date.
Mijn eerste date had ik ook op die leeftijd tjonge ik had echt niks gemeen met die jongen bleek achteraf
Zal voor jou toch ook wel spannend zijn die avond, succes!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 16 juli 2019 om 11:08
Helaas niet voor de tieners van nu. Die mogen niks meer, ouders zitten op hun lip (als ze mazzel hebben krijgen ze nog net geen gps tracker mee) en ze krijgen amper de kans om op tijd zelfstandig te worden. Dan zijn ze 18 en gaan ze op kamers en kunnen ze het leven niet aan.
Goed dat je dochter lekker met klasgenootje naar de film mag to. Leuk toch voor haar! Ik weet nog wel dat ik voor het eerst alleen naar Amsterdam mocht. Fantastisch was dat. Ik voelde me zo volwassen
.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:15
Ja leuk voor dochter.impala schreef: ↑16-07-2019 11:08Helaas niet voor de tieners van nu. Die mogen niks meer, ouders zitten op hun lip (als ze mazzel hebben krijgen ze nog net geen gps tracker mee) en ze krijgen amper de kans om op tijd zelfstandig te worden. Dan zijn ze 18 en gaan ze op kamers en kunnen ze het leven niet aan.
Goed dat je dochter lekker met klasgenootje naar de film mag to. Leuk toch voor haar!
En ja, kinderen worden teveel beschermd tegenwoordig en gepamperd, ben ik het helemaal mee eens.
Maar vroeger was er wel minder gevaar.
En was men meer gericht op een ander als nu, in deze individualistische maatschappij.
Ik kan verder niet te gedetailleed worden want dan word ik dadelijk weer voor "racist" uitgemaakt.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:28
Dit. Naast eerder verhaal met de jonge Don Juan in mijn tuin wordt tienjarige ook in de buurt achtervolgd door een andere groep jongetjes die verkering ofzoiets met haar willen.
Niet prettig.
Die ventjes zijn zich van geen kwaad bewust en denken dat ze heel leuk en charmant zijn, maar kind kan nog niet in een klimrek hangen met een vriendinnetje of die mannetjes komen weer zeuren.
Die figuren en dan wat ouder slenteren in de zomervakantie ook in de stad rond. En daar er alleen nog maar pubers en toeristen rondwandelen op het Leidseplein zou ik mijn 14 jarige ook niet zomaar laten rondlopen overal.
Ondanks dat ikzelf toen ook heel andere dingen uitspookte op die leeftijd.
Ik vind het een heel normale vraag van to.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:34
Beetje onzin dit. De meisjes die de laatste tijd in het nieuws waren omdat ze écht te grazen waren genomen, dat waren allemaal autochtone daders. En ook niet in de stad.claireredfield schreef: ↑16-07-2019 11:15Ja leuk voor dochter.
En ja, kinderen worden teveel beschermd tegenwoordig en gepamperd, ben ik het helemaal mee eens.
En was men meer gericht op een ander als nu, in deze individualistische maatschappij.
Ik kan verder niet te gedetailleed worden want dan word ik dadelijk weer voor "racist" uitgemaakt.
Die marokkaantjes zijn wel superirritant en geven je wellicht een onveilig gevoel, maar het is niet zo dat ze meisjes echt iets aandoen. Het blijft bij sissen en naroepen.
Bovendien is dit meisje samen met een jongen. Dan houden ze zich ook wel koest.
.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:39
De jongens in de zwembaden gingen echt wel verder dan een beetje sissen en naroepen hoor. Denk je nu echt dat ze het buiten het zwembad wel bij sissen en naroepen houden?impala schreef: ↑16-07-2019 11:34Beetje onzin dit. De meisjes die de laatste tijd in het nieuws waren omdat ze écht te grazen waren genomen, dat waren allemaal autochtone daders. En ook niet in de stad.
Die marokkaantjes zijn wel superirritant en geven je wellicht een onveilig gevoel, maar het is niet zo dat ze meisjes echt iets aandoen. Het blijft bij sissen en naroepen.
En dat waren zeker geen autochtone jongens
dinsdag 16 juli 2019 om 11:39
waar ik woon "doen" ze wel degelijk iets en als er een jongen bijloopt gaan ze juist alleen nog maar meer uitdagen.impala schreef: ↑16-07-2019 11:34Beetje onzin dit. De meisjes die de laatste tijd in het nieuws waren omdat ze écht te grazen waren genomen, dat waren allemaal autochtone daders. En ook niet in de stad.
Maar goed, "marrokaantjes en ander gespuis" is weer een ander topic.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:43
Eens. Daar hoef je hier echt niet bang voor te zijn. Grote groepen jongens mogen sowieso de bios niet meer in hoor ik van mensen die er werken.impala schreef: ↑16-07-2019 11:34Beetje onzin dit. De meisjes die de laatste tijd in het nieuws waren omdat ze écht te grazen waren genomen, dat waren allemaal autochtone daders. En ook niet in de stad.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:47
Ik geloof ook niet dat het probleem de bioscoop zelf is maar wel het gebeuren buiten de bioscoop en onderweg naar huis.Het-groepje schreef: ↑16-07-2019 11:43Eens. Daar hoef je hier echt niet bang voor te zijn. Grote groepen jongens mogen sowieso de bios niet meer in hoor ik van mensen die er werken.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:49
Woon jij soms in Engeland? Want daar is het wel een beetje een ander verhaal, al zijn het dan geen Marokkanen maar vooral Pakistanen en soortgelijk.claireredfield schreef: ↑16-07-2019 11:39waar ik woon "doen" ze wel degelijk iets en als er een jongen bijloopt gaan ze juist alleen nog maar meer uitdagen.
Maar goed, "marrokaantjes en ander gespuis" is weer een ander topic.
.
dinsdag 16 juli 2019 om 12:04
Dit is ongeveer 15 jaar geleden en stratumseind had echt geen goede reputatie toen
Oh ja en mannen met een kleurtje waren toen ook al berucht. Maar die werden als ze iemand lastigvielen gewoon in elkaar getimmerd hoor.
dinsdag 16 juli 2019 om 12:15
Toen mocht ook ruim 90% van de jeugd dat niet.
dinsdag 16 juli 2019 om 12:29
claireredfield schreef: ↑16-07-2019 11:15Ja leuk voor dochter.
Er was niet minder gevaar, het verschil is dat je het toen niet wist omdat niet alles op internet gegooid werd.
Ik stond ooit eens op het punt in Barcelona een straatje in te lopen, op zoek naar een klein, vrij onbekend, huisje dat Gaudi gemaakt heeft.
Vlak voor dat straatje plukte een Spaanse taxichauffeur me eruit. Of ik wel wist dat ik als 20 jarig blondje op het punt stond de meest criminele wijk van Barça in te lopen.
Euh, nee. Ben maar wat anders gaan doen