Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
maandag 3 januari 2011 om 09:28
Ik heb zelfs vrienden die op de PVV hebben gestemd. Tja, ben het niet met ze eens, maar ja, ik vind het wél leuke mensen. En het is weer voer voor leuke discussies. Waarom zou je jezelf in een soort eenheidsworst willen stoppen? Dat is nou echt helemaal niks aan. Ik vind de diversiteit van mensen in mijn omgeving juist enorm leuk. Net als hier op het forum.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 3 januari 2011 om 09:32
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:19:
Shala, even een kleine noot: het is best mogelijk om een discussie te hebben terwijl je het allemaal met elkaar eens bent. Er valt inhoudelijk nog genoeg van gedachten te wisselen.Dan is het toch niet meer dan dat? (Van gedachten wisselen.)
Shala, even een kleine noot: het is best mogelijk om een discussie te hebben terwijl je het allemaal met elkaar eens bent. Er valt inhoudelijk nog genoeg van gedachten te wisselen.Dan is het toch niet meer dan dat? (Van gedachten wisselen.)
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 09:32
Wat een eye opener, dit topic.
Sinds ongeveer een jaar woon ik in een zogenaamde "dure" wijk in mijn stad. Een gewilde, kinderrijke buurt met een hoop dure auto's, bakfietsen, en uggs in de speeltuin.
We wonen in een huurwoning, vandaar dat we het ons kunnen veroorloven hier te wonen (sociale woningbouw).
Ik heb me wel eens zorgen gemaakt of mijn kinderen zich straks, als ze naar de basisschool gaan, kunnen handhaven tussen al dat merken geweld.
(Ik heb er overigens nooit over nagedacht wat ik als gezin wil uitstralen. Ja, dat we gelukkig en tevreden zijn. Tevreden met kleine dingen, als een boswandeling in de herfst, schelpen zoeken op het strand, dingen waar we gelukkig van worden, maar dat terzijde).
De school die we hebben uitgezocht, is op basis van waar plek was, en in de wijk. We zijn allang blij dát we een plekje hebben.
Maar goed, wat betreft kleding.
Ik koop overal. Hema, H&M, Zeeman, Wibra. Verder krijg ik een hoop (merkenspul), en koop ik zo af en toe in de outlet wat merk kleding.
Dat dragen mijn kinderen afwisselend, of gecombineerd. Vandaag is dochter volledig gekleed in Persival. Kan nou niet zeggen dat dat nou zoveel meer stijl heeft dan kleding van gisteren: alles van Zeeman. Zelfs de kwaliteit is niet altijd veel beter.
Dit topic is voor mij een eye opener zei ik eerder. Want ik maakte me druk, of kinderen zich wel staande kunnen houden straks, tussen al de kinderen van wie de ouders toch zoveel meer te besteden hebben. Die hun kinderen elke dag in alleen maar merk kleding steken. Die hun kinderen Uggs aan laten trekken als ze naar de speeltuin gaan.
En dat gevoel ben ik kwijt. Ik hoef namelijk als gezin niet iets uit te stralen. Behalve dan dat we gelukkig en tevreden zijn.
En als kinderen straks merkkleding willen dragen, dan zien we wel weer verder....
Sinds ongeveer een jaar woon ik in een zogenaamde "dure" wijk in mijn stad. Een gewilde, kinderrijke buurt met een hoop dure auto's, bakfietsen, en uggs in de speeltuin.
We wonen in een huurwoning, vandaar dat we het ons kunnen veroorloven hier te wonen (sociale woningbouw).
Ik heb me wel eens zorgen gemaakt of mijn kinderen zich straks, als ze naar de basisschool gaan, kunnen handhaven tussen al dat merken geweld.
(Ik heb er overigens nooit over nagedacht wat ik als gezin wil uitstralen. Ja, dat we gelukkig en tevreden zijn. Tevreden met kleine dingen, als een boswandeling in de herfst, schelpen zoeken op het strand, dingen waar we gelukkig van worden, maar dat terzijde).
De school die we hebben uitgezocht, is op basis van waar plek was, en in de wijk. We zijn allang blij dát we een plekje hebben.
Maar goed, wat betreft kleding.
Ik koop overal. Hema, H&M, Zeeman, Wibra. Verder krijg ik een hoop (merkenspul), en koop ik zo af en toe in de outlet wat merk kleding.
Dat dragen mijn kinderen afwisselend, of gecombineerd. Vandaag is dochter volledig gekleed in Persival. Kan nou niet zeggen dat dat nou zoveel meer stijl heeft dan kleding van gisteren: alles van Zeeman. Zelfs de kwaliteit is niet altijd veel beter.
Dit topic is voor mij een eye opener zei ik eerder. Want ik maakte me druk, of kinderen zich wel staande kunnen houden straks, tussen al de kinderen van wie de ouders toch zoveel meer te besteden hebben. Die hun kinderen elke dag in alleen maar merk kleding steken. Die hun kinderen Uggs aan laten trekken als ze naar de speeltuin gaan.
En dat gevoel ben ik kwijt. Ik hoef namelijk als gezin niet iets uit te stralen. Behalve dan dat we gelukkig en tevreden zijn.
En als kinderen straks merkkleding willen dragen, dan zien we wel weer verder....
maandag 3 januari 2011 om 09:37
Oké, als we perse iets uit zouden moeten stralen, dan inderdaad dat we lekker in onze vel zitten.
Malificent, het hoeft zeker niet zo te zijn dat vrienden precies zo zijn als jijzelf. Lijkt me ook best onmogelijk. Het gaat er inderdaad puur om of jij ze leuk vindt.
Malificent, het hoeft zeker niet zo te zijn dat vrienden precies zo zijn als jijzelf. Lijkt me ook best onmogelijk. Het gaat er inderdaad puur om of jij ze leuk vindt.
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 09:40
quote:shahla schreef op 03 januari 2011 @ 09:28:
[...]
[...]
Zo apart is dat helemaal niet. Als je vrienden uitkiest, kies je toch meestal mensen die enigszins aansluiten (gelijkgestemd) bij je interesses, gedachtegangen, levensstijl e.d.
Ik vind het erg raar dat je als gezin iets zou willen of moeten uitstralen maar enfin, wij zouden waarschijnlijk irl niet met elkaar omgaan want ik doe en zie de dingen echt heel anders dan jij.
JUIST JUIST JUIST!!!
Dát zeg ik dus!
En zie je nou wel dat je precies hetzelfde vindt!\
Bingo!
[...]
[...]
Zo apart is dat helemaal niet. Als je vrienden uitkiest, kies je toch meestal mensen die enigszins aansluiten (gelijkgestemd) bij je interesses, gedachtegangen, levensstijl e.d.
Ik vind het erg raar dat je als gezin iets zou willen of moeten uitstralen maar enfin, wij zouden waarschijnlijk irl niet met elkaar omgaan want ik doe en zie de dingen echt heel anders dan jij.
JUIST JUIST JUIST!!!
Dát zeg ik dus!
Bingo!
maandag 3 januari 2011 om 09:43
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 03 januari 2011 @ 09:30:
Het lijkt me echt vermoeiend om constant stil te moeten staan bij wat anderen misschien wel van jou en je gezin denken..
Nee hoor, dat gaat gewoon vanzelf. Net als bij jou.
Hoe lang sta jij 's morgens voor de kast totdat je weet wat je aan wilt doen. Maakt het nog uit of je naar je werk gaat of niet, pas je daar je outfit op aan?
Tja.
Het lijkt me echt vermoeiend om constant stil te moeten staan bij wat anderen misschien wel van jou en je gezin denken..
Hoe lang sta jij 's morgens voor de kast totdat je weet wat je aan wilt doen. Maakt het nog uit of je naar je werk gaat of niet, pas je daar je outfit op aan?
Tja.
maandag 3 januari 2011 om 09:43
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:42:
Ik zou trouwens nooit vrienden kunnen zijn met mensen die pvv stemmen. Dát is denk ik toch wel het grote verschil.
Als ik met iemand zo significant van mening verschil, kan ik die mensen niet tot mijn vrienden kring rekenen.Tja, ik ben gewoon niet iemand die zich snel beter voelt dan een ander. Dat is dan denk ik toch het grote verschil.
Ik zou trouwens nooit vrienden kunnen zijn met mensen die pvv stemmen. Dát is denk ik toch wel het grote verschil.
Als ik met iemand zo significant van mening verschil, kan ik die mensen niet tot mijn vrienden kring rekenen.Tja, ik ben gewoon niet iemand die zich snel beter voelt dan een ander. Dat is dan denk ik toch het grote verschil.
maandag 3 januari 2011 om 09:48
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:43:
[...]
Tja.
Ehm nog geen 5 minuten. Spijkerbroek en truitje is zo gepakt. voor mijn werk heb ik werkkleding. En voor dat de volgende vraag word hoe lang ik voor de spiegel sta: ook een minuut of 5. Tanden poetsen, mascara op en mijn haar in staart/opgestoken en klaar.
Kleding is niet zo belangrijk voor mij. Nooit geweest ook. Het moet lekker zitten en ik moet me er prettig in voelen. Als andere mensen zich eraan storen, dan kijken ze maar lekker de andere kant op. Het zal ff lekker worden dat ik me ga kleden naar het beeld van andere mensen!!
[...]
Tja.
Ehm nog geen 5 minuten. Spijkerbroek en truitje is zo gepakt. voor mijn werk heb ik werkkleding. En voor dat de volgende vraag word hoe lang ik voor de spiegel sta: ook een minuut of 5. Tanden poetsen, mascara op en mijn haar in staart/opgestoken en klaar.
Kleding is niet zo belangrijk voor mij. Nooit geweest ook. Het moet lekker zitten en ik moet me er prettig in voelen. Als andere mensen zich eraan storen, dan kijken ze maar lekker de andere kant op. Het zal ff lekker worden dat ik me ga kleden naar het beeld van andere mensen!!
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:43:
[...]
Tja.Wie verdraait nou wiens woorden en wie is nou aan het invullen voor een ander Fibo-ba-bi-be-nacci? ( ik weet even je nick niet meer)
[...]
Tja.Wie verdraait nou wiens woorden en wie is nou aan het invullen voor een ander Fibo-ba-bi-be-nacci? ( ik weet even je nick niet meer)
enn wijzigde dit bericht op 03-01-2011 09:49
Reden: Ik weet nu je nick wel
Reden: Ik weet nu je nick wel
% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waarom zou ik niet om willen gaan met iemand die PVV stemt, die mensen hebben recht om die mening te hebben, ook al ben ik het er niet mee eens. Zou een mooie saaie boel worden, als heel Nederland dezelfde mening heeft.
Dat zij daar op stemmen, beïnvloedt niet wat ik er over denk en wat ik zelf ga stemmen. En wederom, ik heb dus vrienden die stemmen van PVV tot SP. Ik heb vrienden die willen dat hun kind naar een elite school gaat tot vrienden die willen dat hun kind naar de vrije school gaat. Ieder zijn meug. Ik vind dat alleen maar heel interessant.
Dat zij daar op stemmen, beïnvloedt niet wat ik er over denk en wat ik zelf ga stemmen. En wederom, ik heb dus vrienden die stemmen van PVV tot SP. Ik heb vrienden die willen dat hun kind naar een elite school gaat tot vrienden die willen dat hun kind naar de vrije school gaat. Ieder zijn meug. Ik vind dat alleen maar heel interessant.
maandag 3 januari 2011 om 09:49
maandag 3 januari 2011 om 09:49
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:40:
[...]
JUIST JUIST JUIST!!!
Dát zeg ik dus!
Bingo!
Zucht. Het leek me gewoon logisch dat het meestal zo gaat.
Maar als jou dit blij maakt, prima hoor. Heb ik vandaag een 'goede daad' begaan.
[...]
JUIST JUIST JUIST!!!
Dát zeg ik dus!
Bingo!
Zucht. Het leek me gewoon logisch dat het meestal zo gaat.
Maar als jou dit blij maakt, prima hoor. Heb ik vandaag een 'goede daad' begaan.
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 09:51
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:46:
Dat invullen he, is dat iets typisch viva's?
Dat voor een ander denken, dat verdraaien, woorden in de mond leggen, dingen lezen die er niet zijn?
Ja he?Zo lees ik jou Fibonacci
Dat invullen he, is dat iets typisch viva's?
Dat voor een ander denken, dat verdraaien, woorden in de mond leggen, dingen lezen die er niet zijn?
Ja he?Zo lees ik jou Fibonacci
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 3 januari 2011 om 09:52
maandag 3 januari 2011 om 09:56
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 09:42:
Als ik met iemand zo significant van mening verschil, kan ik die mensen niet tot mijn vrienden kring rekenen.Waarom niet? Hoe kan de mening van een ander jou verstoord doen raken in een mogelijke vriendschap? Hoe werkt dan dan voor jou?
Als ik met iemand zo significant van mening verschil, kan ik die mensen niet tot mijn vrienden kring rekenen.Waarom niet? Hoe kan de mening van een ander jou verstoord doen raken in een mogelijke vriendschap? Hoe werkt dan dan voor jou?
maandag 3 januari 2011 om 09:57
quote:superstar_2 schreef op 03 januari 2011 @ 09:54:
Gezinnen die zo ontzettend graag iets uit willen stralen naar de buitenwereld zijn binnen de muren van de villa vaak totaal anders dan die buitenwereld denkt.Dat kan en wellicht is de kans groter echter dat hoeft niet.
Gezinnen die zo ontzettend graag iets uit willen stralen naar de buitenwereld zijn binnen de muren van de villa vaak totaal anders dan die buitenwereld denkt.Dat kan en wellicht is de kans groter echter dat hoeft niet.
maandag 3 januari 2011 om 10:00
quote:superstar_2 schreef op 03 januari 2011 @ 09:54:
Gezinnen die zo ontzettend graag iets uit willen stralen naar de buitenwereld zijn binnen de muren van de villa vaak totaal anders dan die buitenwereld denkt.
Hoe weet je dat? Je kan niet bij een ander naar binnen kijken.
Maar goed, ik heb wel eens een meisje ontmoet die in een gezin zat zoals omschreven door TO, die in therapie moest en helemaal vastliep, omdat haar ouders het niet konden accepteren dat ze bi-sexueel was.
Daar ga je dan met je mooie plaatje, en je kind daarin willen laten passen.
Gezinnen die zo ontzettend graag iets uit willen stralen naar de buitenwereld zijn binnen de muren van de villa vaak totaal anders dan die buitenwereld denkt.
Hoe weet je dat? Je kan niet bij een ander naar binnen kijken.
Maar goed, ik heb wel eens een meisje ontmoet die in een gezin zat zoals omschreven door TO, die in therapie moest en helemaal vastliep, omdat haar ouders het niet konden accepteren dat ze bi-sexueel was.
Daar ga je dan met je mooie plaatje, en je kind daarin willen laten passen.