Dreumes gooit knuffel uit bed

03-07-2026 12:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ons zoontje van 1.5 gooit zijn knuffel steeds uit zijn ledikant en gaat dan vervolgens heel had schreeuwen en huilen.

We hebben al veel geprobeerd. Zijn knuffel terugleggen, streng toespreken, erbij blijven zitten.

Het erbij blijven zitten is ook niet te doen want meestal is het een uur voordat hij in slaap valt.

Hebben jullie tips? Of het eventueel zelf meegemaakt?is dit een fase?

Groetjes esther
Frizz schreef:
05-07-2026 14:18
En wat nu als je als kind je ouder nodig hebt als het avond of nacht is? Omdat dat het moment is dat je verwerkt wat je overdag meemaakte, omdat alles er anders uitziet in het donker of er een monster onder je bed zit?
Zo zwart wit is het toch niet? Als ik merk dat kind aan het tijdrekken is met bedtijd dan kap ik dat vrij snel af. Het is slaaptijd. Tijd voor spelen is klaar. Slaap is belangrijk. Als kind huilend wakker wordt in de nacht en bang is blijf ik natuurlijk wel bij haar. Lijkt me nogal een verschil.
Ik heb drie kinderen en ze wilden alle drie een bepaalde fase dat wij of bij ze bleven tot ze in slaap vielen of dat ze 's nachts wakker werden en dan bij ons kropen.
De middelste met autisme heeft zelfs naast ons bed geslapen (hij was op zeker moment te groot voor bij ons in bed) tot hij 14 was, de gruwel.
Ik vind mijn slaap echt belangrijk dus waar iedereen sliep was ondergeschikt aan de plek waar ze zouden "moeten" slapen..

Nu zijn het twintigers en slapen ze al een poos niet meer in mijn bed.

Het is een fase en die gaat ook weer over.
Bbubbels schreef:
05-07-2026 14:44
Zo zwart wit is het toch niet? Als ik merk dat kind aan het tijdrekken is met bedtijd dan kap ik dat vrij snel af. Het is slaaptijd. Tijd voor spelen is klaar. Slaap is belangrijk. Als kind huilend wakker wordt in de nacht en bang is blijf ik natuurlijk wel bij haar. Lijkt me nogal een verschil.
Wat je zegt: het is niet zo zwart-wit. Zelfs tijdrekken kan in een behoefte voorzien.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Nyco schreef:
05-07-2026 14:51
Ik heb drie kinderen en ze wilden alle drie een bepaalde fase dat wij of bij ze bleven tot ze in slaap vielen of dat ze 's nachts wakker werden en dan bij ons kropen.
De middelste met autisme heeft zelfs naast ons bed geslapen (hij was op zeker moment te groot voor bij ons in bed) tot hij 14 was, de gruwel.
Ik vind mijn slaap echt belangrijk dus waar iedereen sliep was ondergeschikt aan de plek waar ze zouden "moeten" slapen..

Nu zijn het twintigers en slapen ze al een poos niet meer in mijn bed.

Het is een fase en die gaat ook weer over.
Die van mij gooien ook hun knuffels niet meer uit bed. ;)

Denk ik. Ze wonen op zichzelf, dus helemaal zeker kan ik niet zijn.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Boudica schreef:
04-07-2026 16:07
Elke dag nog een uur bij je kind gaan zitten, ná het hele bedritueel?

Omdat je keikapot bent na een dag met een kleintje? Omdat je nog een eigen leven hebt? Dingen in huis te doen hebt, of gewoon wil ontspannen, sport, hobby of vergaderingen hebt, tijd met je partner wil besteden?
Hier is de ervaring dat ze sneller slapen als we erbij blijven dan wanneer je 10 keer terug naat boven moet bij wijze van, dus dat doen we nu al 9 jaar maar ik vind het ook wel iets hebben.
You can only succeed when there is room to fail.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven