Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Boheme eens, behalve dan dat mijn dreumes dus echt kansloos weinig eet/at als ik het met anderen vergelijk.
Geven jullie hem dan nog een bordje? Zo ja, is het na het 2e bord ook zo? Zo nee, waarom niet?
Ik lees over slaaptraining, hoe hebben jullie dit gedaan dan?

Man vind soms dat we zoon te veel verwennen. Ik aan de andere kant, kan niet goes tegen laten huilen.

Maar ik merk ook dat zoon toch ook uit probeerd.

Na 2 dagen zn middagdutjes over te slaan, lees: brullen en uit bed blijven klimmen en een week al niet willen gaan slapen en veel wakker worden. Was ik het zat.
Campingbedje gepakt, daarin gelegd en weggegaan.
Zoon heeft even gemopperd maar is toen wel gaan slapen.
En vervolgens toen ik naar werk moest, was hij zowat niet wakker te krijgen.

En als zoon klaar is met middagdutjes vind ik dat ook prima hoor, maar was duidelijk niet het geval.
Wallen, jengelig, veel wrijven in zn ogen en ga maar zo door.
Nouja slaaptraining... zo noemden we het. We hebben het aangepakt met 'eenmaal in je bedje, is in je bedje blijven'. We hebben hem wel eens even laten huilen, maar probeerden dat wel zoveel mogelijk te beperken, maar soms kan het dan even niet anders.

Maar heel consequent en streng, je blijft in je bedje. Zoon gaat altijd tussen 19:00-19:30 naar bed. En om 10 uur sliep hij nog steeds niet, dat was zwaar maar hij mocht niet uit bed. Zoon is een buikslaper en dan aaiden we hem in slaap en sneakten van de kamer.
's Nachts werd hij vaak huilend wakker en wilde dan bij ons slapen. Zodra ik bij hem was, ging hij opstaan en klampte zijn armpjes om mijn nek, zo van 'neem me maar mee naar het bes van jullie'. Dus dan trok ik hem los, legde hem op zijn buik en aaide hem rustig of in slaap en ging dan weg. In het begin ging dat niet zo goed. Maar na 1,5 week leek er verbetering te komen en werd hij 's nachts minder vaak wakker. Nu slaapt hij per nacht 12-13 uur zonder wakker te worden.

Is het slaaptraining? Waarschijnlijk niet helemaal. Maar we hebben ons echt vast gehouden dat hij in bed moest blijven, het werd eerst erger en daarna beter. Zoon heeft minimaal gehuild. Maar goed, ik heb hem ook wel eens eventjes laten huilen, maar uiteindelijk kwamen we altijd naar hem toe om hem te troosten, maar hij mocht niet uit bed. Ik geloof ook wel dat even huilen soms nodig is om daarna toe te kunnen geven.
GinnyJones schreef:
21-08-2018 23:21
Ik heb een dreumesvraag, is het normaal voor een kind van 15 maanden om compleet hysterisch te worden als hij het idee heeft dat de bodem van zijn bordje eten in zicht is? Zodra hij de lepel hoort schrapen zet hij het op een krijsen, ongeacht of dit nou fruithap, kwark of pap is.

Hierom houden wij aan ‘Wij bepalen wat hij eet, baby/dreumes bepaalt hoeveel hij eet’ :) Blijkbaar heeft ie nog trek.
Leuk Envelop! :-D Goed bezig.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 07:56
84.12% gewijzigd
Wat een leuke initiatieven, dames!

@slaaptraining: niet gedaan. Op een dag ging ik naar de wc voor zoon in slaap viel, omdat ik heel nodig moest, en zette hij een keel op. Na 3 uithalen was het stil en dus ben ik niet meer teruggegaan. Sindsdien blijf ik er niet meer bij en dat gaat uitstekend.

Maar als ik toen niet toevallig was weggelopen had ik nooit geweten dat hij daar inmiddels aan toe was.

We horen nu soms wel wat gerommel door de babyfoon of een beetje ge’neeneenee’, maar dat was het. Ik vind het echt een opluchting :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zoon haalt bodem van zijn bord nooit eigenlijk, maar zijn neefje van 2 weken ouder kan altijd eten. Als hij onbeperkt kon eten gingen er gewoon 5 stuks fruit in een keer in etc.

* Vannacht geen nachtvoedingen. Wel iedere 2 uur wakker en wat water gegeven maarja ik moest toch iedere twee uur plassen. En toen hij om zes uur vanochtend wakker was en wilde drinken vroeg ik of hij wilde eten. Jaaaa was het antwoord, dus naar beneden en boterham gesmeerd :-). Hij ontbijt warempel. Alleen jammer dat muggen mij vannacht als prooi hadden.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 07:33
5.50% gewijzigd
Vind t juist lief (en niet eigenwijs of bemoeizuchtig oid) dat iedereen hier zich zo bekommert om het welzijn van aapje..! Zo, dat wilde ik even gezegd hebben ;-)
Oh man... was het nou echt nodig om NU over die bmr vaccinatie te beginnen o_o

Dochter kreeg m acht dagen geleden en kinderarts zei dat er tussen de 7-10 dagen een reactie verwacht kan worden...

Ik vlieg vandaag met dochter naar NL :-?

Tot nu toe reageerde ze altijd heel licht op vaccinaties, maar als ik dit zo lees kan het alle kanten op! Paracetamol was al ingepakt, maar de Ibu-drank haal ik nu ook maar alvast te voorschijn... :facepalm:

Wish me luck....
Zoon was alleen wat mopperig. Niet zo extreem als de rest. Het kan meevallen:-).

Waar knutselen jullie kinderen liefste mee? Onze Picasso zit nu te schilderen en gaat thuis eigenlijk minimaal 1 keer per dag bij la met tekenspullen staan en zegt tekenen.
Jongste heeft bmr nog niet gehad (ik kon niet op de geplande dag, toen ik de afspraak ging verzetten vond t cb het nodig deze naar september te verzetten.. En dat zit me nu helemaal niet lekker met die mazelenuitbraak in Europa) maar oudste heeft alleen wat koorts en lichte huiduitslag gehad.. Kan dus alles meevallen ;-)
Thx, dat klinkt beter dan spuitpoep in het vliegtuig @(
-Dudette- schreef:
22-08-2018 07:42
Thx, dat klinkt beter dan spuitpoep in het vliegtuig @(

Nou spuitpoep in het vliegtuig is misschien nü niet grappig maar over een paar jaar op een borrel met vrienden kan het hilarisch zijn :-P)

Succes meid. Ik hoop dat het geen lange vlucht is :hug:
1-Aapje schreef:
22-08-2018 07:30
Zoon was alleen wat mopperig. Niet zo extreem als de rest. Het kan meevallen:-).

Waar knutselen jullie kinderen liefste mee? Onze Picasso zit nu te schilderen en gaat thuis eigenlijk minimaal 1 keer per dag bij la met tekenspullen staan en zegt tekenen.

Fijn dat de nacht relatief is meegevallen. Verheug je je al op vrijdag en zaterdag?

Onze dreumes knutselt met potloden, stickers en verknipt velletjes gekleurd papier. En de perforator is een dikke hit :biggrin:
Dreumes knutselt vrijwel niet, heeft ze de concentratiespanne nog niet voor.. als ik de baby-viltstiften tevoorschijn haal, vindt ze de gekleurde doppen het meest interessant.

Ik kijk wel eens op Pinterest voor ideetjes, maar hoe meer voorbereiding iets mij kost, des te kleiner de kans dat dochter het interessant vindt.

Man had voor moederdag wel een schilderij met haar gemaakt met vingerverf :heart:

@Glittercupcake, ja hilarisch :whip: is gelukkig geen lange vlucht
GlitterCupcake schreef:
22-08-2018 08:00
Nou spuitpoep in het vliegtuig is misschien nü niet grappig maar over een paar jaar op een borrel met vrienden kan het hilarisch zijn :-P)

Succes meid. Ik hoop dat het geen lange vlucht is :hug:
Lange termijndenken!

Ik heb je post gemist (lag nog te slapen :$ ) over wat je voor initiatief hebt en ben retenieuwsgierig. Mag ik hem anders in een samenvatting als pb?
@knutselen: mijn favoriet is dat zoon met een kwast water over een tekening gaat en de tekening tevoorschijn komt. Dat geeft tenminste geen vlekken. Zoon zijn favoriet is vingerverf (al dan niet met kwast) en wasco. Maar ook stickers vindt hij nu intetessant worden :-D
GlitterCupcake schreef:
22-08-2018 08:03
Fijn dat de nacht relatief is meegevallen. Verheug je je al op vrijdag en zaterdag?

Onze dreumes knutselt met potloden, stickers en verknipt velletjes gekleurd papier. En de perforator is een dikke hit :biggrin:
Ik vind scharen nog een beetje eng. Vanaf wanneer kon hij dat?

Ik hoop wel dat de muggen me dan die nachten met rust laten haha en mijn blaas ook.
Zoon krijgt morgen de BMR prik en ook die voor meningokokken. Hopelijk wordt hij er niet ziek van!
Succes met de vlucht Dudette, hopelijk valt het mee!

Ik ben echt niet van het knutselen... totaal niet creatief en vind er niks aan. Moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit met zoon geknutseld heb. Gelukkig knutselen ze op de opvang :facepalm:
Zoon knutselt ook niet zo veel.

Kleuren af en toe maar dat is nog geen 5 minuten leuk. Stickeren vind hij leuker.

Succes met de vlucht!
En succes met de vaccinatie!
Hier is kleien een grote hit! Heb klei van djeco, kruimelt niet en droogt niet uit, ideaal.
Succes met de vlucht! Hier kwam na de bmr een verkoudheid met longontsteking (al denk ik dat die verkoudheid anders ook wel was gekomen), maar spuitpoep hebben we toen niet gehad 😉.
Mijn neefje produceerde trouwens spuitpoep toen het vliegtuig ging landen, maar niet al gevolg van bmr. Het kan natuurlijk altijd gebeuren. Ze waren heel blij toen ze geland waren en mochten verschonen.
@poep
Gisteravond aan het einde van het avondeten zag ik een plasje bruin vocht met stukjes onder de kinderstoel liggen. We hadden geen jus bij het eten. Bleek dat de spuitpoep via dr broekspijp naar beneden druppelde :sick: Dat was een enkeltje richting de douche, waar ik via de broekspijp en staal bruin water er uit spoelde.....

:cheer: Morgen begin ik met het afbouwen van de medicatie n.a.v. een postnatale depressie. Raar besef dat ik vorig jaar zo in de put zat dat ik dacht dat ik noooooooooooiiiittt meer gelukkig zou zijn/worden en ik me nu zo goed voel dat ik wil kijken of ik weer zonder de medicatie kan! :cheer:

@knutselen: Hier nog niet zo aan mee bezig. Mijn eerste zelfgemaakte verjaardagscadeautje bestond voornamelijk uit door papa getekend poppetjes en hier en daar een krasje :heart:

@Bmr: Ik dacht dat ze er bijna geen last van had tot dag 8/9 toen begon het alsnog. Hangerig, huilerig en verhoging.
Gatverdamme, lavendel :sick:

Wel heel fijn dat je je weer zo goed voelt.

Hier wordt niet geknutseld. Tekenen of (vinger)verven vindt hij niet leuk en klei wil hij niet eens aanraken :facepalm:

En iets met een schaar durf ik echt nog niet aan.
Ik knutsel ook niet echt met zoon. Paar keer een poging tot tekenen gedaan maar na 2 keer krassen gaat ie wat anders doen. Klei of verf durf ik nog niet aan want hij stopt nog steeds alles in zn mond.
Ik ga eens een stikkerboekje kopen, kijken of ie dat leuk vind.

Zoon heeft ineens door dat als ie op een fietsje gaat zitten ipv er overheen te staan, hij zich kan afzetten. De kleine coureur heeft bijna een uur rondjes gesjeest vanochtend.

Ik heb ook de groene sofshell zonder capushon trouwens. De andere kleuren waren niet in de aanbieding.
Vriend vroeg zich af of het niet te warm is zo over de kleren. Iemand hier al ervaring?

Meetmaatje is net binnen gekomen hier. Ik ga zoons voeten eens even meten na zn slaapje. En dan op zoek naar barefoot schoenen. Zn stugge sandalen vind ie maar niks. Zonde vh geld geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven