Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
GlitterCupcake schreef:
30-07-2018 19:55

Laatst hebben we met zijn tweeen op de bank Vaiana gekeken. We vonden het beide mooi. Ik zag later pas dat het een kijkwijzer heeft van 6+. Hoe gaan jullie hier mee om?
Volgens mij zijn ongeveer alle Disneyfilms 6+. Onze zesjarige vond hem vorig jaar doodeng. Maar dat besef is er nog niet zo bij de kleintjes volgens mij. Het verschilt zo per film.

@bestek: Wij hebben zilveren Nijntje en een zilveren dierenbestek. Een van de twee heeft absurd brede lepel, maar ik geef vaak theelepel aan zoon.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Boheme! Hopelijk zijn ze snel door, hier lijkt dochter er al maanden last van te hebben. Je ziet ze ook echt zitten aan de voorkant van haar tandvlees, maar ze zijn nog niet door :(

Wij hebben vannacht weer eens een nachtje doorgeslapen :cheer: maar dat betekent ook dat dochter om 5.45 al wakker en uitgeslapen was :yawnee: Ze zit nu samen met de kat Casper en Emma te kijken (bedankt voor de tip!) en ik word wakker met een kop thee.
Boheme schreef:
30-07-2018 23:51
Aaaaaaaah! Dreumes drukt even 2 hoektanden naar buiten. #teamnosleep

Note to myself; niet meer opscheppen dat dreumes geen last had van doorkomende tandjes.

Dat is toch de wet van Dreumes?

Als gij blij bent in het Dreumes topic over iets gij geen invloed op heeft, dan zal gij het bezuren

Ik had het met de speen afleren. 1 slaapje ging prima. Ik was gelijk hoopvol en melde dat hier. Nou dan kan je er gif op innemen dat het daarna mislukte.
Het zilveren bestek van Nijntje gebruiken we niet, dat vind ik zonde :facepalm:

Ik weet ook vrij zeker dat het dan toch in de vaatwasser zou belanden. Dus zoonlief eet met bestek van de action :biggrin:
1-Aapje schreef:
31-07-2018 04:03
Volgens mij zijn ongeveer alle Disneyfilms 6+. Onze zesjarige vond hem vorig jaar doodeng. Maar dat besef is er nog niet zo bij de kleintjes volgens mij. Het verschilt zo per film.

@bestek: Wij hebben zilveren Nijntje en een zilveren dierenbestek. Een van de twee heeft absurd brede lepel, maar ik geef vaak theelepel aan zoon.

Hier zat dreumes met grote ogen te kijken naar de/het boze lava god/eiland die uit de zee kwam. Maar zo kijkt ie ook naar de Sprookjesboom in de Efteling.
Bij ons is de kurk van de klets-fles.. alles wat dreumes ziet, hoort of doet wordt begeleid met tekst. ‘Papa zit op stoel, poes eet, tractor met koe, mama open koelkast, ventilator in raam, poes op de kast, vogel vogel vogel, dino op het boek, Nijntje Nijntje Nijntje..’

Gisteravond laat was ie ook ineens wakker. Dat is niet zoals gewoon dus we vreesden dat hij het had gezien als tussenslaapje ofzo. Bleek dat hij een poepbroek had (ook niet normaal) en daarna was hij wakker. Toen ging hij alles vragen of het mocht :-| Gewoon even checken of hij niet toevallig even Nijntje mocht gaan kijken of een boterham kreeg of dat we toch niet even naar buiten gingen. Of dat de laptop van papa nog steeds verboden terrein was. En hij mocht nog steeds niet met de ventilator spelen. Er kwam geen eind aan. Toen heb ik de eierwekker gezet en gezegd dat bij het piepen van de wekker dreumes weer naar bed ging. Dat vond dreumes een stom plan.

*piep piep piep* :bye: Daaaag dreumes! We hebben hem onder protest weer in bed gelegd en hij was best snel weer stil.
Note to self: een eierwekker kopen.
Zo leuk lijkt me dat, dat geklets. Al zul je er soms ook wel tureluurs van worden.
Slim vd eierwekker.

Fijn dat jullie een nachtje konden doorslapen Fiona. Mogen er maar vele ongestoorde nachten volgen 😉.

Ik ben even benieuwd of jullie kiezen/hebben gekozen voor direct in een volwassen 1-persoons bed vanuit t ledikant, een meegroei bed of een kinderbed? Zoon ligt voor nu nog wel even goed in zn ledikant. Maar begint af en toe te proberen eruit te klimmen. Dus ik wil alvast nadenken over het vervolg.
Ja die eierwekker gebruikten we al bij het badderen. Dreumes wil daar onder geen beding uit en ik heb geen zin in strijd. Ik heb hem wel eens laten zitten zolang dreumes wilde maar na een uur lieten de velletjes op zijn handen los :-|

Met die eierwekker lijkt het als of dreumes het gewoon voor waarheid/wet aanziet dat als die piept, hij uit bad gaat.

Ik weet niet of het pedagogischverantwoord is. Ik kreeg als kind een eierwekker op school (montessori) omdat ik anders mijn werkjes niet af had. Maar eigenlijk zou ik willen dat dreumes onze wil als waarheid/wet ziet en niet het piepen van een wekker ;-)

Maar het werkt wel. Dat dan wel weer :roll:
Als ik er nu bij nadenk.. Montessori is een leermanier waarbij je als kind zelf afwegingen maakt en zelfstandig leert leren en plannen. Ik kreeg als nog een eierwekker.. Dan vervalt toch het hele principe van Montessori?
Ik zet de tv nu ook iets vaker aan, maar ze heeft er maar kort aandacht voor dus dan gaat ie weer uit. Ik vraag me wel af of ze bij baby-tv express zo lelijk zingen. wat een ellende is dat zeg.

Waar kijken jullie sesamstraat? Gewoon op de tv (op een bepaalde tijd?) of op youtube ofzo?

Nu we de borstvoeding snachts ook aan het afbouwen zijn herken ik haar hongersignalen niet meer, ipv wakker worden van een mopperende dreumes en die aan leggen, heb ik ineens een schreeuwende huildende ontroostbare baby en dan moet de fles nog gemaakt.... heb wel alles naast bed staan maar toch niet ideaal zeg. Wordt leuk met kamperen dit weekend :D

Dit was wel de eerste nacht zonder enige stuwing! yay! ben benieuwd of ik nu vanmiddag ineens door ga lekken of dat het zo blijft.
Succes met afbouwen Rosings, hopelijk wordt het snel wat rustiger.

Sesamstraat kijken we op uitzending gemist, want op de tv is het volgens mij al om half 6 ofzo :bonk: Ik zet het aan op de laptop als ze in haar stoel zit, vaak als ik aan het koken ben ofzo of even naar boven moet.
Ik denk dat ik meteen voor 90x200 ga, met een goede matras. Maar zoon hoeft hier ook nog lang niet uit zijn ledikant want de zijkant kan eruit. Dus denk dat ik hem pas over doe als hij er qua lengte niet meer in past of als de 2de zich aandient. Beide zullen op z’n vroegst met een jaar of 3 zijn vermoed ik. Dan vind ik zo’n tussenbedje een beetje onzin.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Moondancer schreef:
31-07-2018 08:47
Zo leuk lijkt me dat, dat geklets. Al zul je er soms ook wel tureluurs van worden.
Slim vd eierwekker.

Fijn dat jullie een nachtje konden doorslapen Fiona. Mogen er maar vele ongestoorde nachten volgen 😉.

Ik ben even benieuwd of jullie kiezen/hebben gekozen voor direct in een volwassen 1-persoons bed vanuit t ledikant, een meegroei bed of een kinderbed? Zoon ligt voor nu nog wel even goed in zn ledikant. Maar begint af en toe te proberen eruit te klimmen. Dus ik wil alvast nadenken over het vervolg.
Wij hebben voor een peuterbedje gekozen. Zoon klom met 15 maanden uit zijn ledikant en daar kon geen zijkant uit. Dus dat was gewoon gevaarlijk wat hij is 2 keer loeihard uit bed gekletterd, waarvan 1 keer op zijn hoofd. We vonden hem nog veeeeeeel te klein voor een normaal 1 persoonsbed. Dus daarom voor een peuterbedje gekozen. En nu nog steeds erg blij met die keuze.
Wij hebben gekozen voor eenpersoonsbed. Comfortabeler als ik er bij moet/wil liggen bij is voorlezen.
Hier een peuterbed, maar dat is vooral met oog op de ruimte in de kamer :). We hebben heel kleine slaapkamers, en zo kon het bed over dwars in de kamer, anders nam het de hele lengte in beslag en hadden we geen plek meer voor een commode/ladekast. Dus vandaar een peuterbed :).
Voor oudste toen meteen een 1 persoonsbed gekocht, die 1 hoge zijkant heeft. Die hoge zijkant staat normaal gesproken tegen de muur maar je zou ook tijdelijk t bed om kunnen draaien zodat je een 1 persoonsledikant hebt ;-)
Voor oudste was dat niet nodig.. Omdat ze zelf bang was dat ze uit bed zou vallen hebben we daar een plank uit n oude boekenkast voor gebruikt.. Paste net tussen matras en bed
Wij hebben voor een peuterbedje gekozen, eigenlijk vooral omdat ik het leuk vindt om dan straks weer heel de kamer te veranderen :facepalm:

De nauwelijks gebruikte babykamer heeft een Nijntje-thema, nu heeft hij een finding dory kamer en dan kan er straks weer iets heel anders. Een junglekamer ofzo...
Wij hebben een peuterbed in de opslag maar daar is geen plek voor. Dreumes zal in zijn ledikant blijven slapen tot wij gaan verhuizen. Hij kieperd wel eens over het hekwerk maar bezeerd zich niet. Het scheelt ook dat hij het handiger kan zonder slaapzak :facepalm: Komend weekend pas ik dreumes zijn bed aan en dan kan hij zelf uit zijn ledikant. Dan verplaats ik ook het traphekje van tussen de huiskamer en de rest naar de badkamerdeur. Vanwege de katten kunnen de deuren niet dicht maar ik heb geen zin in een dreumes die met een pleeborstel staat te zwaaien om 05.00 uur.

Ik kan trouwens niet wachten tot we het peuterbed van dreumes neer kunnen zetten. Ik heb er 6 maanden naar gezocht en een vintage kopie van het bed van Emma uit Casper & Emma kunnen kopen:

Afbeelding
CHL schreef:
31-07-2018 14:02
Wij hebben voor een peuterbedje gekozen, eigenlijk vooral omdat ik het leuk vindt om dan straks weer heel de kamer te veranderen :facepalm:

De nauwelijks gebruikte babykamer heeft een Nijntje-thema, nu heeft hij een finding dory kamer en dan kan er straks weer iets heel anders. Een junglekamer ofzo...

Wat leuk die thema’s :-D

Ik vind de stijl van deze instagrammer wel mooi https://www.instagram.com/burtsbrisplease/?hl=nl
Wat een leuk bed cupcake!

Hier slaapt ze nog bij mij, geen plannen voor een eigen bed, zal over een tijdje het ledikant (ook bekent als: grote opslag voor schone was) wel vervangen voor een bed/ledikant, maar daar heb ik nog niet over nagedacht.

Ik heb net haar eerste paar schoentjes besteld <3
Hier heeft zoon een ‘verhalenthema’ in zijn kamertje nu. Nog steeds heel blij met zijn kamertje :)

Hem kennende zal het wel een voertuigenthema worden in zijn nieuwe kamer :P

Ik hou iig niet van al te gestileerd, beetje zoals in die blog GC, al valt het daar nog wel mee vergeleken met wat ik soms zie. Vind het heel mooi hoor, zo’n huis, alleen niet zo leefbaar :P Zie bij vriendinnen allemaal prachtige kamertjes met vaasjes en kaarsjes en spiegeltjes en dan denk ik dus: wacht maar tot dat kind er is :hihi: en bovendien is mijn zoon vooral fan van toettoet auto’s dus beetje sneu als hij die dan niet mag omdat dat niet bij de kamer/het interieur past ;)

Hier is zijn kamer vooral heel erg zoon-proof. Wat ik verder leuk vind aan zijn kamer zijn de boekenplankjes waar de boeken met de voorkaft naar voren staan, waardoor hij ze kan zien en zelf een boekje kan pakken.

Zoals dit:

http://numerologija.info/wp-content/upl ... r-kids.jpg
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Onze kamer is neutraal met panda's. Als de volgende net zo gek is om auto's wordt dat misschien volgende thema. Ze delen een kamer tot we een huis kopen in ieder geval.
Wij hebben zo'n boekenkastje, daar kan ze namelijk zelf haar boeken uit pakken (dat scheelt veeeeeel aanwijzen en 'nee, die, nee, die, nee die!'): https://www.bol.com/nl/p/schuin-boekenr ... oductImage
Zijn speelgoed ligt in (of eigenlijk: door heel) de woonkamer. En dat is ook niet echt stylish verantwoord, hoor. Het ziet er een beetje uit alsof ik een gastouder ben :facepalm:

Op zijn slaapkamer alleen een stel boekjes in zijn finding dory kast en zijn ballenbak-tent. Kan hij rustig boekjes lezen op bed, en die ballentent, tsja dat is eigenlijk omdat hij hem telkens om kiepte en ik echt geen zin had om 30 keer per dag 300 ballen terug in die tent te flikkeren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven