Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

vrijdag 11 januari 2019 om 14:44
Hier was ook advies uitstellen als we vakantie hadden geboekt. Overigens is onze dreumes ongeschonden uit de bmr en mengokokken vaccin strijd gekomen. Het kan dus ook goed gaan maar zou 't risico niet nemen als ik jou was.
Hier kon ik dreumes weer ophalen van kdv. Na 2 dagen geen koorts toch weer raak. Hij was vanmorgen ook al wel echt een beetje zo zo maar toch maar gebracht. Moest echt naar kantoor ivm afspraken en heb hierna nog maar 6 werkdagen tot aan verlof. Dus ik dacht ik probeer 't. Maar als ik dan achteraf hoor dat hij daar hele ochtend ongelukkig is geweest voel ik me echt een loedermoeder. Nu ligt ie in bed en ga ik nog wat proberen te werken...
Hier kon ik dreumes weer ophalen van kdv. Na 2 dagen geen koorts toch weer raak. Hij was vanmorgen ook al wel echt een beetje zo zo maar toch maar gebracht. Moest echt naar kantoor ivm afspraken en heb hierna nog maar 6 werkdagen tot aan verlof. Dus ik dacht ik probeer 't. Maar als ik dan achteraf hoor dat hij daar hele ochtend ongelukkig is geweest voel ik me echt een loedermoeder. Nu ligt ie in bed en ga ik nog wat proberen te werken...

vrijdag 11 januari 2019 om 16:35
Wij hebben de bmr ook uitgesteld tot na onze vakantie maar zoon heeft alsnog helemaal geen last van de prikken gehad gelukkig. Er is helaas niks over te zeggen hoe ze er op reageren dus ik zou ze ook even uitstellen.
Sneu voor je zoon Teckeltje. Voel je geen loedermoeder hoor! Soms knappen ze toch nog op als ze 'zo zo' zijn, is geen peil op te trekken.
Sneu voor je zoon Teckeltje. Voel je geen loedermoeder hoor! Soms knappen ze toch nog op als ze 'zo zo' zijn, is geen peil op te trekken.

vrijdag 11 januari 2019 om 17:17
Wintersport, dus geen mazelengevaar verder. De meningokokkenprik ga ik sowieso wel laten geven hoor, die bijwerkingen zijn niet pas na een week.

vrijdag 11 januari 2019 om 20:13
@ Las Vegas, lijkt me een goede! Hier had ze vrij weinig last van de vaccinaties, een avond wat verhoging, maar dat was het dan ook.
@ Hier, hysterische dreumes met naar bed gaan. Alleen 's avonds..Gisteren een uur bezig geweest haar zover te krijgen, lang bij me op eigen bed geleden, lange tijd op de arm waar ze dan bijna in slaap viel, in bed direct overstrekken en huilen. Uiteindelijk heb ik haar even laten huilen ( duurde een eeuwigheid, maar was al met al nog geen 5 mintuten), wat ik heel erg lastig vond. Of ik haar vasthield, in bed had liggen met mijn hand op haar, niets maakte uit. Alles wat ik deed was niet goed genoeg en uiteindelijk deze noodgreep. Bah.
Daarna sliep ze als een roosje tot 08.00, omdat man haar toen wakker maakte.
En vanavond hetzelfde, ik leg haar in haar bedje en direct hysterisch huilen. Ditmaal ging het troosten iets sneller, ik kon haar zowaar rustig krijgen in haar eigen bedje. Langzaam de kamer uitgeschoven.
Verlatingsangst? Bang? Anderen zeggen uitproberen, maar waarom zou ze dat alleen doen in de avond en niet overdag?
Ik vind dit zo lastig, als ze maar beter kon praten of me duidelijk kon maken wat er aan de hand is. Ik voel me zo machteloos op die momenten..
Hopen dat dit weer snel voorbij is..
@ Hier, hysterische dreumes met naar bed gaan. Alleen 's avonds..Gisteren een uur bezig geweest haar zover te krijgen, lang bij me op eigen bed geleden, lange tijd op de arm waar ze dan bijna in slaap viel, in bed direct overstrekken en huilen. Uiteindelijk heb ik haar even laten huilen ( duurde een eeuwigheid, maar was al met al nog geen 5 mintuten), wat ik heel erg lastig vond. Of ik haar vasthield, in bed had liggen met mijn hand op haar, niets maakte uit. Alles wat ik deed was niet goed genoeg en uiteindelijk deze noodgreep. Bah.
Daarna sliep ze als een roosje tot 08.00, omdat man haar toen wakker maakte.
En vanavond hetzelfde, ik leg haar in haar bedje en direct hysterisch huilen. Ditmaal ging het troosten iets sneller, ik kon haar zowaar rustig krijgen in haar eigen bedje. Langzaam de kamer uitgeschoven.
Verlatingsangst? Bang? Anderen zeggen uitproberen, maar waarom zou ze dat alleen doen in de avond en niet overdag?
Ik vind dit zo lastig, als ze maar beter kon praten of me duidelijk kon maken wat er aan de hand is. Ik voel me zo machteloos op die momenten..
Hopen dat dit weer snel voorbij is..
vrijdag 11 januari 2019 om 20:47
Hier ook van die fases met niet willen slapen savonds. Overdag geen probleem... maar savonds een drama. Even doorbijten en doen wat op dat moment helpt is wat voor ons het best werkt.
Hier hielp voor het slapengaan nog even in slaapzak op de babykamer op schoot een rustig boekje lezen samen wel. Maar heb ook wel echt een boekenwurmpje.
Hier hielp voor het slapengaan nog even in slaapzak op de babykamer op schoot een rustig boekje lezen samen wel. Maar heb ook wel echt een boekenwurmpje.
vrijdag 11 januari 2019 om 20:53
Hier ook van die fases chantilly. Zolang ik weet waarom hij huilt kan ik het prima hebben, ook driftbuien met duidelijke oorzaak vind ik geen probleem, maar als ik niet weet wat er is....dat vind ik vreselijk.
Wat hier helpt: samen zijn knuffels instoppen, daarna boekje lezen in ons bed en dan heeeeeeel zachtjesssssss sssssstttttttt naar bed, want knuffels slapen al sssssttttttt. 9 van de 10 keer blijft dreumes dan inderdaad stil
Wat hier helpt: samen zijn knuffels instoppen, daarna boekje lezen in ons bed en dan heeeeeeel zachtjesssssss sssssstttttttt naar bed, want knuffels slapen al sssssttttttt. 9 van de 10 keer blijft dreumes dan inderdaad stil

vrijdag 11 januari 2019 om 21:03
Hier ook zulke fases chantilly. Hij gaat braaf liggen, pakt zijn knuffel en lijkt te gaan slapen. Na 5 min gaat hij hartverscheurend huilen. Ik doe altijd hetzelfde: uit bed halen, knuffelen, slok water, met het lichtknopje in de badkamer spelen
en terug naar bed. Als dat 2x niet helpt laat ik hem de 3e x ook max 5 min huilen.

vrijdag 11 januari 2019 om 22:44
Hier net zo'n week achter de rug chantilly. Uitproberen, dat idee heb ik niet. Eerder bang of verlatingsangst idd. Wij troosten vaak door wat aan te rommelen op de gang of door de babyfoon praten. Ze wordt wel rustig als ik ga kijken maar als je dan weer gaat is t drie keer zo erg.
Nu is t weer weg net zo plotseling als het kwam. Ik verdenk het vuurwerk ze was als de dood. Lastig hé dat ze dat dan niet helemaal duidelijk kunnen maken. Succes en hopelijk is het snel weer voorbij.
Nu is t weer weg net zo plotseling als het kwam. Ik verdenk het vuurwerk ze was als de dood. Lastig hé dat ze dat dan niet helemaal duidelijk kunnen maken. Succes en hopelijk is het snel weer voorbij.
vrijdag 11 januari 2019 om 22:59
Wat ik me afvraag, hoe en waar verschonen jullie je dreumes thuis?
Ik doe dat altijd op de commode op haar kamertje. Ik kleed haar onderlijf ook altijd helemaal uit.
Vandaag was ik bij een vriendin die twee peuters had rondlopen en zij verschoonde hun poepluiers gewoon liggend op de eettafel zonder matje er onder. Schoenen nog aan en gewoon broek omlaag.
Ik vind dat heel vies. (En onhandig lijkt me als schoenen en kleren nog aan zijn.. maar das misschien gewenning?) Ook verschonen op de bank, zie ik ook weleens mensen doen. Jakkes.
Als ik ergens op visite ben vraag ik altijd waar ik mag verschonen en gebruik altijd een matje.
Ik doe dat altijd op de commode op haar kamertje. Ik kleed haar onderlijf ook altijd helemaal uit.
Vandaag was ik bij een vriendin die twee peuters had rondlopen en zij verschoonde hun poepluiers gewoon liggend op de eettafel zonder matje er onder. Schoenen nog aan en gewoon broek omlaag.
Ik vind dat heel vies. (En onhandig lijkt me als schoenen en kleren nog aan zijn.. maar das misschien gewenning?) Ook verschonen op de bank, zie ik ook weleens mensen doen. Jakkes.
Als ik ergens op visite ben vraag ik altijd waar ik mag verschonen en gebruik altijd een matje.

vrijdag 11 januari 2019 om 23:43
Wij hebben zo'n matje van de Hema op de eettafel liggen. Daar verschonen we haar eigenlijk al van baby af aan, ga echt niet elke keer naar boven sjouwen om op de commode te verschonen.
Ze houdt ook gewoon dr broek en evt schoene. Tsja en een poepluier ligt bij mij onder de billen totdat dr billen weer schoon zijn enz dus maak me daar niet zo druk om. Een plasluier valt toch wel mee? Als je onderweg bent kan je toch ook niet alles uittrekken?
Laatst waren wij ergens waar ze geen verschoningsplek hadden, tsja toen werd de buggy mijn commode. Rugleuning achterover en gaan met die banaan. Thuis op de bank vind ik dus ook geen probleem.
Ze houdt ook gewoon dr broek en evt schoene. Tsja en een poepluier ligt bij mij onder de billen totdat dr billen weer schoon zijn enz dus maak me daar niet zo druk om. Een plasluier valt toch wel mee? Als je onderweg bent kan je toch ook niet alles uittrekken?
Laatst waren wij ergens waar ze geen verschoningsplek hadden, tsja toen werd de buggy mijn commode. Rugleuning achterover en gaan met die banaan. Thuis op de bank vind ik dus ook geen probleem.
zaterdag 12 januari 2019 om 06:33
Ik ben veel te lui om tig keer per dag naar boven te lopen, dus ik verschoon ook op de tafel. Wel met aankleedkussen, en voor we gaan eten gaat er sowieso een doekje over tafel. Toen hij nog klein was en de woonkamer nog niet in beslag werd genomen door speelgoed, had ik een kleine commode beneden staan. Die wil ik wel weer terugzetten voor de baby straks.

zaterdag 12 januari 2019 om 07:51
Hier deden we het ook zoals Sjaan. Totdat we dochter kregen, nu doen we het meestal op een verschoonkussen op de eettafel (behalve als we toch al boven zijn). Ik heb nu zoveel luiers om te wisselen, dat ik er geen zin in heb elke keer met het hele circus naar boven te verkassen.
We hebben hier in huis nu 2 commodes en 3 verschoonkussens.
Ik maak ze wel altijd helemaal bloot aan de onderkant, een beetje werkruimte is wel zo prettig.
We hebben hier in huis nu 2 commodes en 3 verschoonkussens.
Ik maak ze wel altijd helemaal bloot aan de onderkant, een beetje werkruimte is wel zo prettig.
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
Hier heb ik standaard beneden en boven een Aankleedkussen. Ik sjouw standaard naar boven, trek haar onderkleding, sokken en schoenen gewoon uit, want het is erg leuk om met je been/voet in de luier te liggen..
Mijn moeder verschoont haar standaard beneden, op de bank of eettafel met aankleedkussen. Kan me zo voorstellen als spruit 2 zich aandient in de zomer, ik overal en nergens verschoon, maar nooit zonder kussen in huis of matje buitenshuis.
Mijn moeder verschoont haar standaard beneden, op de bank of eettafel met aankleedkussen. Kan me zo voorstellen als spruit 2 zich aandient in de zomer, ik overal en nergens verschoon, maar nooit zonder kussen in huis of matje buitenshuis.
zaterdag 12 januari 2019 om 08:31
Ik doe het hetzelfde als jij aankleefsjaan! Als we ergens zijn vraag ik waar ik zoon mag verschonen en heb dan altijd zelf een matje bij. Als zoon ergens anders alleen een plasluier heeft laat ik zijn broek/schoenen etc ook aan maar met een poepluier lukt me dat niet! Zoon beweegt vaak ook erg druk met zijn benen dan.
Zodadelijk komt er een potentiële oppas op kennismakingsgesprek! Maandag ook weer één. Hopelijk is het iets.
Zodadelijk komt er een potentiële oppas op kennismakingsgesprek! Maandag ook weer één. Hopelijk is het iets.
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
Ja plasluier kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen, maar ik heb een spekbaby waarbij ik echt alles uit moet doen wil ik poep uit de plooitjes kunnen poetsen.
En... ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik zie hoe de doeken en hoezen van ons aankleedkussen er vaak uit zien (ook al laat ik de luier onder de billen tot het schoon is) wil ik dat écht niet op mijn tafel of bank
En... ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar als ik zie hoe de doeken en hoezen van ons aankleedkussen er vaak uit zien (ook al laat ik de luier onder de billen tot het schoon is) wil ik dat écht niet op mijn tafel of bank

zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
Ik ook zoals jij aankleefsjaan. Gewoon op de commode. Zo vaak is dat nou ook weer niet met een dreumes. We hebben wel een extra aankleedkussen als ik wat verder in de zwangerschap ben loop ik vast niet meer elke keer op en neer. Toen dochter klein was hadden we er ook een beneden. Maar idd nooit zonder kussen en ik trek de broek altijd uit.

zaterdag 12 januari 2019 om 09:54
Ik heb vroeger trouwens wel vaak ook beneden verschoond. Met een matje of hydrofiel er onder. Maar nu lijkt het of zoon heeft geleerd dat hij op de commode moet blijven liggen (met een boekje als afleiding). Ergens anders gaat hij draaien etc.
Mijn moeder snapte heel lang niet waarom het haar niet lukte hem aan te kleden na het verschonen/bad. Maar zij deed dat op de grond of op het bed. En dan wil hij draaien en spelen. Op de commode blijft hij wel ongeveer liggen.
Mijn moeder snapte heel lang niet waarom het haar niet lukte hem aan te kleden na het verschonen/bad. Maar zij deed dat op de grond of op het bed. En dan wil hij draaien en spelen. Op de commode blijft hij wel ongeveer liggen.