Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
obelix84 schreef:
09-01-2019 20:27
Nog even over dat bijten... Ze is bijna 20 mnd.. Bijt zus, mij maar ook in de bank bijv of in de kozijnen. Nee zeggen is blijkbaar heel hilarisch en de leukste grap ever.. Negeren doet zeer.. Haar wegzetten helpt soms maar soms komt ze dan ook lachend op je afgestormd om opnieuw te bijten. Ik weet soms gewoon niet wat raadzaam is... Oudste heeft dat nooit gedaan dus ik heb echt geen idee ;-)
Ik word boos, zeg duidelijk en met volume AU en dat het niet mag, kijk ook boos, zet haar van me af en draai me van haar weg.

Dan moet ze huilen, na een paar minuutjes, maak ik weer contact. Het lijkt iets minder te worden , denk ik
Alle reacties Link kopieren
We maken allemaal weleens, in andermans ogen, onverantwoorde keuzes... Stop gewoon met veroordelen.. Ik word er echt naar van
Hier is dreumes ook weer beter gelukkig. Gisteren idd nog doodziek. Bizar hoe snel dat kan gaan. Hij was wel een a handful vandaag en daar heb ik (schaam ik me voor/valt me tegen van mezelf) toch maar bar weinig geduld voor. Had ook 'maar' 1,5 (normaal 3 uur) geslapen tussen de middag, omdat tuig hier in de buurt besloot oorlog te voeren met illegaal vuurwerk. Heb eerst even een kwartier gejankt voor ik hem ging halen want hoe ging ik in vredesnaam deze dag overleven met dreumes die te kort geslapen heeft (en mama te kort gerust) en die de hele dag aan het zeuren en miepen is omdat ie zich toch nog niet top voelt. Pfffff ff. Nou eindstand is dat ik echt geradbraakt ben. Ben bekken kapot veel pijn doet en ik er helemaal doorheen zit. Hoe moet dit straks met 2....oh die fucking hormonen ook!!!!!

@obelix vervelend niet zo voelen. Wat mij betreft kun je hier alles zeggen. Ik zou het zelf niet doen (met name omdat ik toch niet relaxt zou zitten) maar we zijn daar toch vrij in? :hug:
En over dat bijten. Lastig hoor. Als boos worden alleen maar leuk is zou ik dat dus niet doen... Misschien iets anders aanbieden waar ze in mag bijten? Dan is 't wellicht al snel niet meer leuk?
Das nog 'n idee idd, haar iets geven waar ze in mag bijten!

Ik had ook zo'n last van m'n bekken tijdens m'n zwangerschap van de jongste.. Maar echt, het komt goed, het wijst zich vanzelf... En gewoon af en toe lekker even uithuilen bij iemand... Scheelt!
Soms werkt dat idd, rosings.. Maar soms lijkt ze baldadig oid en komt ze teruggerend... Om te bijten.. Ze doet 't ook in kleding, spullen en dus de kozijnen.. Tis echt ff zoeken
Sterkte teckeltje
Dat bijten ging hier vanzelf weer over. Op moment dat hij er midden in zat, hielp eigenlijk niks want alle reacties op het bijten vond hij grappig.

Nu bijt hij heel soms als hij zijn zin niet krijgt, en dan gaat hij in de hoek.
obelix84 schreef:
09-01-2019 20:23

Waarom moeten we elkaar meteen zo veroordelen als een ander het anders doet. Als mijn dochter ligt te slapen dan breng ik oudste ook weleens even snel naar school.. Relaxt? Nee.. Maar m'n dreumes wakker maken betekent de rest van de dag drama.
Nu ligt m'n dreumes trouwens op bed, m'n kleuter ook.. Ik zit beneden.. Ik hoor ze als ze gaan huilen maar niet bij elk kuchje.
Je babyfoon meenemen naar de buren kan wel? Via de babyfoon hoor je daar ook niet dat er beneden brand uitbreekt hoor.
Ik zou babyfoon ook niet meenemen naar de buren want ik blijf dus thuis en zeg ook in mijn post dat er verschil zit in dingen die noodzaak zijn en dingen voor eigen plezier. Anyway ik heb genoeg gezegd.
Wanneer gaat zoiets werken? Op de gang/hoek/mat? Wanneer snappen ze oorzaak-gevolg?
Heb oudste nooit hoeven straffen oid.. Echt nóóit.. Maar jongste is van een iets ander kaliber ;-)
obelix84 schreef:
09-01-2019 21:27
Wanneer gaat zoiets werken? Op de gang/hoek/mat? Wanneer snappen ze oorzaak-gevolg?
Heb oudste nooit hoeven straffen oid.. Echt nóóit.. Maar jongste is van een iets ander kaliber ;-)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik merk dat het nu pas effect heeft als ik zeg laatste waarschuwing anders ga je in de hoek / word ik boos. Hij is nu 22maanden.
Hier begint dreumes van 22 maanden te snappen dat hij daar voor straf zit. De eerste 100 keren kwam hij lachend achter me aan gerend, toen heb ik hem soms wel 30x in een halfuur teruggezet en elke keer dus weer benoemd: nee, je zit hier voor straf omdat je niet mag slaan/bijten of je zus aan haar haren mag trekken, of haar knutselwerken kapotmaken/opeten (dat was/is meest voorkomende reden hier voor op de trap zitten. Ik ben er dus ook vooral mee begonnen om oudste te laten zien dat dreumes, net als zij zelf, ook niemand pijn mag doen op wat voor manier dan ook).
funnymiss schreef:
09-01-2019 21:41
Hier begint dreumes van 22 maanden te snappen dat hij daar voor straf zit. De eerste 100 keren kwam hij lachend achter me aan gerend, toen heb ik hem soms wel 30x in een halfuur teruggezet en elke keer dus weer benoemd: nee, je zit hier voor straf omdat je niet mag slaan/bijten of je zus aan haar haren mag trekken, of haar knutselwerken kapotmaken/opeten (dat was/is meest voorkomende reden hier voor op de trap zitten. Ik ben er dus ook vooral mee begonnen om oudste te laten zien dat dreumes, net als zij zelf, ook niemand pijn mag doen op wat voor manier dan ook).
Knutselwerken opeten :rofl:

Dat zijn toch van die zinnen waarvan je nooit had gedacht ze te zeggen?
Ik heb vandaag het eerste tekenwerk op de keukenkastjes <3

Toch nog maar alleen neerzetten als ik er bij kan blijven kijken. Had de wascos al vervangen voor potloden ivm opeten...
obelix84 schreef:
09-01-2019 21:27
Hier gaat zoon al enige tijd in de hoek. Wij zetten hem op zijn billen op de grond, zeggen wat hij deed wat niet mag, houden hem even vast en laten hem dan weer gaan. Zoon snapt hele goed dat de hoek voor straf is. Hij kan ons lachend uitproberen maar wanneer wij hem oppakken en zeggen dat hij in de hoek moet gaat hij huilen. Zelf blijven zitten doet hij nog niet. Ik vraag altijd als het klaar is of hij vanaf nu weer lief is, als hij ja zegt geven we elkaar een knuffel en is het klaar.

Funnymiss, het gaat alweer een stukje beter gelukkig. Lief dat je ernaar vraagt.
Teckeltje88 schreef:
09-01-2019 21:48
Knutselwerken opeten :rofl:

Dat zijn toch van die zinnen waarvan je nooit had gedacht ze te zeggen?
Ja vooral die gekleurde fun-mais schijnt heerlijk te zijn. Zowel dreumes als de hond eten die dingen met smaak :P
funnymiss schreef:
10-01-2019 09:38
Ja vooral die gekleurde fun-mais schijnt heerlijk te zijn. Zowel dreumes als de hond eten die dingen met smaak :P
Haha! Hangt jullie hond ook graag rond de kinderstoel? Ons model wil nog wel eens op de voetenplank neuzen voor gevallen eten, maar wordt dan bruut weggeschopt door dreumes. Op andere momenten gooit hij express eten op de grond voor de hond. Dit heb ik eigenlijk liever niet, met name vanwege het extreem gevoelige maagdarmkanaal vd hond dus hond moet op z'n plaats als we eten. Maar dit is best een strijd (hond is eigenwijs) en die strijd laat ik steeds vaker varen met dikke buik en bekkenpijn.
Teckeltje88 schreef:
10-01-2019 15:52
Haha! Hangt jullie hond ook graag rond de kinderstoel? Ons model wil nog wel eens op de voetenplank neuzen voor gevallen eten, maar wordt dan bruut weggeschopt door dreumes. Op andere momenten gooit hij express eten op de grond voor de hond. Dit heb ik eigenlijk liever niet, met name vanwege het extreem gevoelige maagdarmkanaal vd hond dus hond moet op z'n plaats als we eten. Maar dit is best een strijd (hond is eigenwijs) en die strijd laat ik steeds vaker varen met dikke buik en bekkenpijn.
Ja zo gaat het hier ook! De strijd voer ik al een hele tijd niet meer. En soms helpt het ook wel als dreumes niet wil eten en ik tegen dreumes zeg: zal ik het dan maar aan....naam hond....geven? Dan eet ie t zelf snel op! Heet je teckel vanwege het ras??
funnymiss schreef:
10-01-2019 17:42
Ja zo gaat het hier ook! De strijd voer ik al een hele tijd niet meer. En soms helpt het ook wel als dreumes niet wil eten en ik tegen dreumes zeg: zal ik het dan maar aan....naam hond....geven? Dan eet ie t zelf snel op! Heet je teckel vanwege het ras??
Hoe raad je het zo :lol:
Teckeltje88 schreef:
10-01-2019 18:51
Hoe raad je het zo :lol:
Hier ook een teckel!! Een ruwharige
funnymiss schreef:
10-01-2019 19:45
Hier ook een teckel!! Een ruwharige
Niet!!!! Wij ook!!! Vermoeiend he af en toe :whip:
Teckeltje88 schreef:
10-01-2019 20:11
Niet!!!! Wij ook!!! Vermoeiend he af en toe :whip:
Neeeee!! Haha, ja hij is de partner in crime van onze oudste (5jarige). Echt, wat die verzint met m! Laatst had hij een k3jurkje aan :facepalm: (soort van). En teckel vindt alles prima, want kleuter heeft prima door dat ze met koekjes alles gedaan krijgt van m. Zelf is hij inmiddels 12, maar hij lijkt het eeuwige leven te hebben, echt nog geen greintje ouderdom te bespeuren. Hoe oud is die van jou?
Dreumes betrekt hem inmiddels ook in zn spel, maar dat gaat nog niet altijd in goede harmonie ;).
Hahaha heelijk dit. Onze teckel en dreumes hebben een beetje haat liefde verhouding. Hij zou dreumes nooit wat aan doen (hij is gek op hem) maar we noemen hem ook wel onze Maarten van Rossum of Oscar Mopperkont. Hij is erg gesteld op z'n rust, zonnebaden, lui zijn. Hij stelt 't dan niet op prijs dat dreumes komt 'aaien' (gaat wel steeds beter hoor, hij heeft teckel ook poosje mishandeld, maar teckel deed niks, behalve mij droevig aankijken voor hulp). Maar op andere moment is hij super druk en kan geen genoeg krijgen van rondjes rennen met dreumes. Dreumes brengt ook vaak speeltjes naar de teckel;weet precies wat vd hond is en wat van hem. Dat gaat ook prima. Hij vindt 't hilarisch als ik een slabbetje bij teckel om doe of mutsje op zet. Dus die zal later ook wel aangekleed worden. Dreumes wil ook niets liever dan hele dag snoep/eten geven aan teckel. Dus de doos met honden snoep staat nu ergens waar dreumes niet bij kan. En als de hond uit logeren is en we komen thuis is dreumes altijd ernstig teleurgesteld dat hond er niet is. Andersom vindt hij het heel vervelend als teckel tegen hem op springt van blijdschap als we thuiskomen. Logisch ook wel, want hij valt dan om haha. Nouja heel verhaal weer maar tis echt wel cute hoe die twee samen zijn en sta er versteld van wat de teckel accepteert van die kleine druktemaker in huis. Ander kind hoeft 't niet te proberen...
Heerlijk he! Teckel heeft wel 1x naar dreumes 'gehapt' toen dreumes 10 maanden was. Die kon toen net kruipen en ging overal waar teckel ging. En trok zo al een week lang elk (wakker) uur minstens 10x aan teckel zn oren. Dus toen was teckel wel ff boos (en terecht). Ik had dus al 1000x gezegd dat ie niet aan die oren moest trekken, maar teckel hoefde dat maar 1x uit te leggen ;). Dreumes heeft het daarna nooit meer gedaan. Verder is het ongelofelijk wat hij van de kindjes kan hebben inderdaad....bewonderingswaardig geduld heeft teckel.
Haha leuk die interactie met dieren!
Hier is dochter fan van de kat, maar die wat minder van haar. Heb haar wel vrij snel gedrild in 'zacht aaien', dus dat gaat nu prima. op de keren na dat ze de kat ineens met een trommelstokje wil prikken. :sarcastic:

Hier hebben we ineens een periode dat ze om 5:30 wakker is.. :"-( Echt uitgeslapen en vrolijk, dus weet niet wat ik ermee moet. Slaapjes overdag zijn niet superlang, 's ochtends een uurtje en 's middags een uurtje, of 30 min & anderhalf uur. Doordat ze zo vroeg wakker is, is ze ook echt om uiterlijk 10:00 weer aan slapen toe..
Naja, zal wel weer een fase zijn. :mrgreen:

Volgende maand moet dochter weer vaccinaties waaronder de BMR, we gaan 10 dagen later op vakantie, hebben jullie dreumesen er echt 10-14 dagen later nog last van gehad of viel dat allemaal wel mee? De afspraak laat ik sowieso doorgaan, want de meningokokkenvaccinatie wil ik sowieso, maar twijfel of ik de BMR even uit ga stellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven