Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de babyfoon ook wel eens achter bij de buren, en zij die van hun bij ons. Met de huissleutels erbij natuurlijk.

Ik denk dat iedereen eigen afwegingen maakt wat voor hun wel en niet werkt, en wat ze binnen de risico's vinden vallen van eventueel gevaar.

Zelf vind ik het gevaarlijker om met een kind in een draagdoek of -zak te fietsen, maar er zijn er ook genoeg die daar vrede mee hebben en het gewoon doen. Meer dan mijn wenkbrauwen optrekken kan ik op dat moment ook niet doen.
Ik vind dat echt bizar WP. Wat nou als er brand uitbreekt of inbreker binnen komt? Ik zou mezelf dat nooit vergeven en al helemaal niet omdat ik biertje wilde drinken.

Maar mijn man zou mijn man ook niet lang meer zijn als hij ons kind alleen thuis zou laten voor de kroeg.
Even een poepvraag.

Poepen jullie dreumesen makkelijk? Zoon gaat er echt voor stilstaan en zie je echt drukken zogezegd. Hij poept momenteel wel dagelijks maar lijkt dus niet heel soepel te gaan.
1-Aapje schreef:
09-01-2019 17:08
Even een poepvraag.

Poepen jullie dreumesen makkelijk? Zoon gaat er echt voor stilstaan en zie je echt drukken zogezegd. Hij poept momenteel wel dagelijks maar lijkt dus niet heel soepel te gaan.
Rozetje heeft ook een poep gezicht. Ze poept 1x per dag, heb niet het idee dat het moeizaam gaat, maar ze moet er wel even op concentreren.

Qua babyfoon, wel eens meegenomen naar de buren als ik daar thee ging drinken
1-Aapje schreef:
09-01-2019 13:12
Ik vind dat echt bizar WP. Wat nou als er brand uitbreekt of inbreker binnen komt? Ik zou mezelf dat nooit vergeven en al helemaal niet omdat ik biertje wilde drinken.

Maar mijn man zou mijn man ook niet lang meer zijn als hij ons kind alleen thuis zou laten voor de kroeg.
Helemaal mee eens Aapje.

@poepen: zoon trekt hier ook een poephoofd en maakt er geluidjes bij. Ik hoef hem alleen maar te horen om te weten dat hij aan het poepen is. Ik heb niet het idee alsof hij er extreem hard voor moet werken.
1-Aapje schreef:

Nou je drukt je wel helder uit in ieder geval:-)
Zal ik er even een polletje van maken met een nieuw topic? Over je baby alleen laten?:-)
1-Aapje schreef:

Hier ook helemaal mee eens! Het is ook niet voor niks strafbaar.
In een cafe hoor je natuurlijk niet via de babyfoon of ze hoesten/even mopperen of dat ze ziek worden, voor het eerst uit hun ledikant klimmen en besluiten badschuim te gaan drinken, stikken in hun braaksel, er brand uitbreekt op de benedenverdieping of..... noem maar op...
Ik snap nu wel dat sommige mensen de waarheid spreken als ze zeggen: nee hoor, de komst van de kinderen heeft niks veranderd, ik doe nog alles wat ik voorheen ook deed :-?
@poepgezicht, hier ook opperste concentratie en hij gaat op zn hurken zitten ervoor. Komt het ook meteen zeggen als hij gepoept heeft.
Westerpaviljoen schreef:
09-01-2019 18:25
Zal ik er even een polletje van maken met een nieuw topic? Over je baby alleen laten?:-)
Is recentelijk nog geweest, vlak voor die moeder in Schiedam (?), die haar kinderen in een flat had opgesloten, was weggegaan, bramd uitgebroken en moeder opgepakt.
Is naar de buren met de babyfoon dan ook strafbaar? En wat dan als de kroeg naast je huis zit?
Dreumes poept hier 2 tot 3 keer per dag en slaat soms een dag over. Dan gaat 't even wat moeilijker. Ik geef dan even geen banaan. En hier gaat dreumes altijd heel zoet zelf spelen als hij moet poepen. Dan denk ik goh wat ben je lekker aan 't spelen. Ik kan zowaar even zitten. En dan vijf minuten laten komt ie naar me toe en komen de aroma's me tegemoet. Als ik dan vraag heb je poep, schud hij altijd van nee. Dus die vraag snapt hij geloof ik nog niet.

En verder eens over alleen laten stukje.
Hm ik zou zelf niet naar een café gaan met de babyfoon, maar als het echt zo dichtbij is, is het feitelijk niet zo heel anders dan de babyfoon bij de buren van twee verder zetten, wat ik wel regelmatig doe.
rosings schreef:
09-01-2019 18:55
Is naar de buren met de babyfoon dan ook strafbaar? En wat dan als de kroeg naast je huis zit?
Waarom kan je met vrienden niet thuis een biertje drinken maar moet dat (blijkbaar) perse in een kroeg?
Je hoort je kind niet hoesten, of nog erger overgeven waardoor je kind in zijn eigen spuug ligt of zelfs stikt? Ik snap niet dat je je eigen plezier boven de veiligheid van je kind stelt.
Overigens geen aanval op jou hoor!
Herfstblaadje89 schreef:
09-01-2019 19:06
Hm ik zou zelf niet naar een café gaan met de babyfoon, maar als het echt zo dichtbij is, is het feitelijk niet zo heel anders dan de babyfoon bij de buren van twee verder zetten, wat ik wel regelmatig doe.
Café zit op 70 meter afstand. De babyfoon staat op volume vol aan....
Aardbei-banaan schreef:
09-01-2019 19:06
Waarom kan je met vrienden niet thuis een biertje drinken maar moet dat (blijkbaar) perse in een kroeg?
Je hoort je kind niet hoesten, of nog erger overgeven waardoor je kind in zijn eigen spuug ligt of zelfs stikt? Ik snap niet dat je je eigen plezier boven de veiligheid van je kind stelt.
Overigens geen aanval op jou hoor!
Nu ga ik sowieso bijna nooit naar een kroeg, maar thuis beneden hoor ik net zoveel uit de babyfoon als bij de buren. Dus ik vind het onderscheid niet altijd zo stellig denk ik
Als je 70 meter naar de kroeg kan, kunnen je vrienden die 70 meter ook wel doorrijden naar je huis.

Maar als een van mijn vrienden naar de kroeg komt met babyfoon, zou ik ook zeker vragen of ie helemaal gek geworden is. Ik vind het zelfs melding veilig thuis waard, net als dat stel dat naar bioscoop ging.

Dingen waar je niet onderuit kan, zoals kind ophalen kan ik me nog iets bij indenken. Maar voor puur eigen plezier niet.
Bij de buren staat de muziek niet hard neem ik aan rosings? Zit toch een hoop
geluidsverschil in als in de kroeg...
Teckeltje88 schreef:
09-01-2019 18:58
Dreumes poept hier 2 tot 3 keer per dag en slaat soms een dag over. Dan gaat 't even wat moeilijker. Ik geef dan even geen banaan. En hier gaat dreumes altijd heel zoet zelf spelen als hij moet poepen. Dan denk ik goh wat ben je lekker aan 't spelen. Ik kan zowaar even zitten. En dan vijf minuten laten komt ie naar me toe en komen de aroma's me tegemoet. Als ik dan vraag heb je poep, schud hij altijd van nee. Dus die vraag snapt hij geloof ik nog niet.

En verder eens over alleen laten stukje.
Precies dit ja, als ze ziet gaat spelen is ze aan het poepen. Komt zich daarna wel netjes melden. Poep mama!
Naniene schreef:
09-01-2019 19:44
Precies dit ja, als ze ziet gaat spelen is ze aan het poepen. Komt zich daarna wel netjes melden. Poep mama!
Haha dat melden is wel zo prettig!
1-Aapje schreef:
09-01-2019 19:34
Als je 70 meter naar de kroeg kan, kunnen je vrienden die 70 meter ook wel doorrijden naar je huis.

Maar als een van mijn vrienden naar de kroeg komt met babyfoon, zou ik ook zeker vragen of ie helemaal gek geworden is. Ik vind het zelfs melding veilig thuis waard, net als dat stel dat naar bioscoop ging.

Dingen waar je niet onderuit kan, zoals kind ophalen kan ik me nog iets bij indenken. Maar voor puur eigen plezier niet.
Was fietsen met 'n draagzak ook niet verboden? Doen mensen van hier ook zonder enige gene. Ik hou dan m'n hart vast want wie gebruikt z'n baby nou als airbag? Maar goed, wie ben ik om daar wat over te zeggen behalve dat ik 't onverantwoord vind. Maar veilig thuis bellen? Serieus? Doe ff normaal ajb.

Waarom moeten we elkaar meteen zo veroordelen als een ander het anders doet. Als mijn dochter ligt te slapen dan breng ik oudste ook weleens even snel naar school.. Relaxt? Nee.. Maar m'n dreumes wakker maken betekent de rest van de dag drama.
Nu ligt m'n dreumes trouwens op bed, m'n kleuter ook.. Ik zit beneden.. Ik hoor ze als ze gaan huilen maar niet bij elk kuchje.
Je babyfoon meenemen naar de buren kan wel? Via de babyfoon hoor je daar ook niet dat er beneden brand uitbreekt hoor.

Afijn, ik vind dat veroordelen niet fijn.. En het houdt mij tegen te zeggen wat ik wil zeggen over mijn kind of mijn ervaringen als moeder. Jammer!

En eigenlijk maakt het me boos
Ik hoop dat je gewoon aan het provoceren bent wp.
Hier was dreumes gisteren nog doodziek, vandaag al niks meer aan t handje gelukkig. De rest vd zieke dreumesjes ook weer opgeknapt? En jijzelf aardbei?
Nog even over dat bijten... Ze is bijna 20 mnd.. Bijt zus, mij maar ook in de bank bijv of in de kozijnen. Nee zeggen is blijkbaar heel hilarisch en de leukste grap ever.. Negeren doet zeer.. Haar wegzetten helpt soms maar soms komt ze dan ook lachend op je afgestormd om opnieuw te bijten. Ik weet soms gewoon niet wat raadzaam is... Oudste heeft dat nooit gedaan dus ik heb echt geen idee ;-)
Dat stel van de bioscoop had niemand ingelicht en besloot "het er wel op te wagen". Zoals ik het begrijp heeft WP de babyfoon mee én de buren ingelicht (en zijn vrouw weet ervan).

Ik verwacht trouwens ook niet dat ik alles hoor wat mijn babydochter doe, want binnenshuis hebben we de babyfoon niet aan. Dus ik hoor haar beter als ik bij de buren een drankje doe met babyfoon op zak, dan dat ik op de bank tv kijk.
@poepen: zoon zoekt altijd een prive-hoekje op, bij dochter valt er nog niks over te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven