Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er liever niet over nadenken, verschrikkelijk... Helaas heb ik in mijn omgeving het nodige meegemaakt en heb ik gezien wat het verlies van een kind voor een invloed op de ouders kan hebben. Hierdoor heb ik me op jonge leeftijd al gerealiseerd dat het belangrijk is dankbaar te zijn voor het leven en je dierbaren, het kan altijd zomaar afgelopen zijn.
@maartje thnx voor tip over rauwe wortel. Ideaal inderdaad.

@aapje in draagzak zou ik met liefde doen maar buiten dat het niet meer echt lekker zit met m'n buik vindt ook dat niet goed helaas. Alleen als we wandelen trekt hij dat een beetje.

@quest schrikken zeg van je meisje. Beterschap en hoop dat ze snel minder benauwd is. Hoe is 't vannacht gegaan?

@ongeluk in Oss, ik ben ook van m'n apropos er van ja.
@ banaanaardbei. Ik ben heel tevreden over wat er met feedback word gedaan. De vergaderingen zijn gezellig en we hebben vorig jaar een ehbo avond georganiseerd. Was erg leuk, maar kostte veel tijd.

Etenstijd blijft hier ook wat lastig, ze krijgt een half potje en een paar happen warme maaltijd, dan blijft het leuk.

@oss, ik probeer er niet te lang bij stil te staan, dat grijpt me teveel aan. Dreumes kreeg wel een extra knuffel.
Tisookwat schreef:
22-09-2018 01:26
@ banaanaardbei. Ik ben heel tevreden over wat er met feedback word gedaan. De vergaderingen zijn gezellig en we hebben vorig jaar een ehbo avond georganiseerd. Was erg leuk, maar kostte veel tijd.
Bedankt voor je reactie! Met hoeveel man zit je in de commissie?
Nu 3, maar het streven is 5. Dat werkt het fijnste, kun je de taken wat verdelen.
Sta met dr onder de douche en heb dr haar al gewassen. Pakt ze de bus met haar shampoo weer. Ik doe een druppeltje op haar handje en ze veegt het zelf op dr hoofd. * smelt * 😍 :love:
ah gossie, dat is lief!

Hier zegt Rozetje nu vaak 'AH ah AAAHHAAA' als ze blij naar dingen wijst en ik zeg dan dingen als 'ja mooi, he / goed gezien'. Zegt oma vandaag nadat ik even weg was geweest 'wat leuk he dat ze vraagt 'wat is dat'' Voelde me een beetje gebutst in mijn moederlijke instinct, want ik denk dat oma gelijk heeft. Dus volgende keer maar vertellen waar ze naar wijst.

Net als ongeveer alle rijtjeshuizen ca1980 heb ik direct achter de voordeur een WC. Daar was ik even mijn ding aan het doen met de deur helemaal open (dat hij parallel liep met de buitendeur zeg maar). FLIKKERT UIT HET NIKS DE WC DEUR ERUIT! en niet tegen de muur van het halletje.... neeeeeee..... HELEMAAL PLAT OP DE GROND!

Ik zag in slowmotion die deur naar beneden komen, Rozetje keek waar het geluid vandaan kwam, en toen de deur op de grond lag zag ik dat ze met 5 cm gemist is.

Die deuren zijn loeizwaar... Ik ben er nog nerveus van.
Lief Lavendel!

Jeetje wat schrikken Rosings! Die deuren hebben toch twee scharnieren, hebben die het dan tegelijk begeven? Gelukkig is er niets gebeurd zeg, schrok Rozetje?

Dochter ging me vanochtend helpen met de vaatwasser uitruimen. Eén voor één gaf ze alles aan en elke keer zei ze 'dank-u-dank' :love:
Dochter helpt hier ook graag met de vaatwasser en zegt bij elk stuk bestek wat ze aangeeft ‘azjie’ (alsjeblieft) :love:
Oef dat is schrikken rosings. Allebei de scharnieren tegelijkertijd begeven?

Wat lief de helpende kindjes! Dat kan ik van zoon nog niet verwachten, die kruipt liever in de vaatwasser als dat hij er iets uit haalt, haha.
@rosings Dat is schrikken en dan zit je op de pot en kijk je erna haha :moon: Gelukkig is het goed gegaan.

Er komen steeds meer dingen die ze na doet, zo lief vind ik dat!

Ik droog m'n handen af zij doet dat ook, ik zit zo gruwelijk hard te lachen dat ik m'n hand voor m'n mond doe en zij gaat ook 'nep' lachen met hand voor de mond. Ik blaas om het eten iets af te koelen zij doet hetzelfde bij een stukje aan haar vork.

Wordt ook oppassen geblazen, wel het goede voorbeeld blijven geven haha!

Ze wil ook niet meer met haar eigen bestek eten, neeee mevrouw eet met het giga bestek dat papa en mama ook gebruiken!

Echt ongelofelijk hoe snel dat begrip groeit nu!

:flirting: :heart:
Dat blazen ja, zo schattig. Pakt ze haar bordje op en schudt haar hoofd terwijl ze ‘blaast’. Sommige dingen besef je niet eens, totdat je het je kind ziet doen.

Dochter doet ook na elke slok heel luid: ‘aaaaahhhh’ alsof ze half verdorst was... blijkt man dus ook na elke slok te doen ;-)

En Rosings, jeetje wat schrikken! Bizar dat dat kon gebeuren zeg!
-Dudette- schreef:
22-09-2018 22:30
Sommige dingen besef je niet eens, totdat je het je kind ziet doen.

Dochter doet ook na elke slok heel luid: ‘aaaaahhhh’ alsof ze half verdorst was... blijkt man dus ook na elke slok te doen ;-)
:rofl: die spiegel hè :facepalm:
Haha dat aaahhh heeft man hem ook aangeleerd. Net zette hij zijn speelgoedauto op zijn voet. Komt ie naar me toe en doet zijn voet omhoog voor een kusje. Want dat kreeg hij vorige keer toen hij pijn had ook.
Haha dat aaaaah inderdaad! Doet zoon ook wel eens, zo grappig :rofl:
Wat schattig aapje!

Zoon wilde net mijn (afgekoelde) thee drinken. Ik kreeg mijn glas niet meer terug haha, hij bleef maar drinken. Terwijl als ik thee in zijn eigen beker doe hij het niet hoeft.
Ben benieuwd of jullie tips hebben voor het volgende..

We doen sinds een week geen fles meer voor het slapen gaan. Dat was toch al meer voor de vorm (90ml), maar dochter werd er heerlijk rustig van.

Nu probeer ik een slaapritueel te doen waarbij we nog wat boekjes lezen voor het slapen gaan, maar rustig wordt ze daar niet van. Boekjes lezen bestaat uit bladzijde 1, bladzijde 5, uit. En ze kijkt wel graag, maar het bereid haar niet voor op slaap.

Daarna probeer ik even met haar te knuffelen in het donker, maar ze wil dan telkens weer van mijn schoot. Rondlopen werkt beter maar is eigenlijk te zwaar voor mij.

Ze krijgt nog wel water als ze dit wil, maar bijvoorbeeld vanavond bleef ze maar aan haar beker lurken en geeft m niet meer af. Wordt ze ook niet slaperig van..

Wat voor slaaprituelen hebben jullie? Middagslaap is overigens geen probleem, dan gaat ze zonder morren liggen en slaapt in vijf minuten.
Dat is schrikken rosings!

Hahaha echt een mannending dus, dat aaahh na een slok. Heeft vriend zoon ook al een poos terug geleerd :P

Slaapritueel in de avond:
Fles warme melk, beneden als wij nog koffie drinken.
Daarna naar boven, luier verschonen, pyjama aan, tandenpoetsen.
Naar bed, boekje lezen.
Kus en welterusten.
We gaan, nog een handkus en deur dicht.
Dan ia hij vrij om nog even te rommelen in bed.
Als hij al wel gaat liggen als we we zijn, toedekken natuurlijk.

Sinds slapen geen verplichting is, gaat hij zoveel beter slapen.
Ik denk niet dat ik je echt kan helpen, want ons ritueel is kort.

Ze klimt zelf de trap op naar boven, ik kleed haar uit op de commode, doe dr in de slaapzak, poets haar tanden, zelf nog even 'poetsen' , geef dr een knuffel en vraag of ik een kusje mag, geef knuffel en leg dr in bed. Knip het licht uit, zeg slaaplekker tot morgen, papa en mama houden van je en doe de deur dicht. Pak em beetje 5-10 minuten.

Als het smiddags met in bed stoppen op die manier goed gaat, waarom probeer je dat dan ook niet 's avonds?
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 23-09-2018 21:16
0.77% gewijzigd
Ook hier rommelt ze de ene keer nog wel wat in bed of is ze aan het babbelen en de andere keer valt ze meteen in slaap. Nog wel een ledikant hier.
Thx voor de reacties al, dat geeft me wat perspectief!

Ik ga de kamer pas uit als ze slaapt, anders is het brullen geblazen... :-$ en huilen = niet zelf weer rustig worden..

We zijn al zo ver dat naast het bed zitten genoeg is, vaak zelfs met mijn rug naar het ledikant.. maar deur dicht en weg heeft hier nooit gewerkt.

Bij ons is het:

In bad en tanden poetsen. Boven met een klein lampje pyjama en slaapzak aan. Samen boekje lezen. Naar bed als ze dat accepteert. Anders nog even op schoot. Dan bed in, ik blijf er naast zitten. Ze wil vaak mijn hand op haar rug hebben. Draait zich om en gaat slapen.
Zoon heeft eenpersoonsbed en ik ga er naastliggen tot hij slaapt. Dan zing ik slaapliedje en doe daarna of ik zelfs slaap. Dat lurken aan de fles water werd hier trouwens vanzelf minder. Toch soort gewoonte. Zou ze er bij lauw water trouwens misschien niet ietwat loom van worden?
Dudette, en gewone melk opwarmen en dat laten drinken? Voor het tanden poetsen natuurlijk.
Hier krijgt zoon nog wel een fles maar ons ritueel is als volgt:
Op de commode uitkleden, schone luier aan, slaapzak aan, tandjes poetsen, knuffelen met papa en mama, in bed. Ik lees een verhaaltje voor zeg dat ik van hem hou, doe het nachtlampje uit en ga weg uit zijn kamer.

Zoon is zo verkouden... hoest als een kettingroker en het snot loopt uit zijn neusje. Gelukkig lijkt hij verder best fit te zijn, hij wordt alleen 's nachts wakker van zijn eigen gehoest.
Mijn zoon krijgt trouwens ook gewone melk, opgewarmd in een fles!

Ach vervelend he dat snotteren en hoesten. Echt herfst.
Vind het erg jammer dat het nou niet het weer is om lekker lang buiten te blijven. Zoon is wel echt een buitenkind.
Poeeh dudette echt tips heb ik ook niet, lees wel ook mee want dochter hier bijna 14 maanden ia verknocht aan haar papfles ben bang dat ze die op haar 16 nog eist, maar goed bij dochter is het ritueel ook vrij kort en simpel moet ook wel bij haar anders wordt het een spelletje en gaat ze nooit meer slapen!
Beneden pyjama en nachtluier aan slaapzak aan papfles mee naar boven geef ik in het donker bij ons in bed, na de fles breng ik haar naar haar kamer even op de arm kroeltje leg haar in bed en zeg tot morgen en deur dicht! Daarna kan het een paar kanten op of ze is nog 5 min pissig en laat van zich horen dat ze moet gaan slapen of ze kletst nog wat en speelt met der knuffels of ze dondert binnen 2 min in slaap!

Aardbei pfff de tijd van de snotneuzen is weer begonnen, zo vervelend en dan wakker worden van het hoesten is dan niet handig! Beterschap voor zoon!

Dochter hier weer aan de beter kant de puffers slaan aan maar ze is ook verkouden dus haar snot is ook niet bij te houden haha!
Als ik jullie zo lees is het misschien de investering waard om in te zetten op in bed leggen en weg gaan. Soms maakt juist onze aanwezigheid dat ze niet tot rust komt, denk ik.. Gaan we maar even overleggen hier thuis. Thx!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven