Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

woensdag 19 september 2018 om 16:51

woensdag 19 september 2018 om 16:55

woensdag 19 september 2018 om 17:47
@aapje m'n moeder kan niet alleen oppassen ivm lichamelijke gebreken dus kan alleen als m'n vader ook vrij is. Daarnaast wonen ze op45min afstand zonder file. En gaan ze vrijdagop vakantie. Schoonouders wonen op bijna uur afstand zonder file of nog verder als ze in hun vakantiehuisje zitten. Daarnaast levert schoonmoeder over de vloer me nog meer stress dan plezier eiglk. En zoon daarheen brengen voor een uurtje kapper en dan weer ophalen vind ik nou ook niet echt ontspannen. Schoonmoeder zegt elke x dat ze zoon zit je komt wel weer binnenkort logeren hé. Het is natuurlijk lief dat ze dat willen doen en ik. Begrijp dat ze hem ook wel vaker willen zien en zelfs even voor zichzelf willen hebben maar ze dramt zo!! En dat terwijl we al wat hebben afgesproken voor in oktober dus kap met drammen. Goed ik vind het dus dan relaxter maar weer een weekend alleen met zoon dan met zoon en schoonmoeder. Vriendinnen hebben of zelf kinderen en dus druk of hekel aan kinderen of persoonlijke problemen waardoor ik geen beroep op ze kan doen. Buurvrouw ken ik niet goed genoeg om op te vragen op te passen helaas. Dus ik zie ook geen oplossing voor korte termijn iig. Maar lief dat je meedenkt.
Nou verf gescoord en wat gemaakt. Zoon vond er werkelijk geen fuck aan. Doe nog eens creatief.
Overigens heb ik voor z'n eerste verjaardag vishengel van soepstengel gemaakt met doosje rozijnen er aan en vis uitgeknipt en opgeplakt. Was een enorm succes. Zoon mega trots en andere kindjes vonden het ook tof (verticale groep).
Nou verf gescoord en wat gemaakt. Zoon vond er werkelijk geen fuck aan. Doe nog eens creatief.
Overigens heb ik voor z'n eerste verjaardag vishengel van soepstengel gemaakt met doosje rozijnen er aan en vis uitgeknipt en opgeplakt. Was een enorm succes. Zoon mega trots en andere kindjes vonden het ook tof (verticale groep).
woensdag 19 september 2018 om 18:48
Teckeltje, misschien wel belangrijk voor jou om één of twee mensen te vinden aan wie je wel kan vragen om af en toe op te passen!
Ik woon heel ver weg van familie en moest na de verhuizing sowieso nieuwe vriendinnen maken hier in de buurt. Dankzij de speelgroep van dochter gaat dat heel goed!
Ik moest even een drempel over, maar vandaag nog heeft er een moeder uit die groep opgepast omdat ik naar fysio moest. Mensen doen het graag, en zeker voor een uurtje kapper of iets!
Ik heb hier veel te lang mee gewacht en ben nu zo blij dat het kan! Is echt niet makkelijk als je het gevoel hebt helemaal geen tijd voor jezelf te hebben. Je batterij moet toch ergens ook weer even opladen hè!
Ik woon heel ver weg van familie en moest na de verhuizing sowieso nieuwe vriendinnen maken hier in de buurt. Dankzij de speelgroep van dochter gaat dat heel goed!
Ik moest even een drempel over, maar vandaag nog heeft er een moeder uit die groep opgepast omdat ik naar fysio moest. Mensen doen het graag, en zeker voor een uurtje kapper of iets!
Ik heb hier veel te lang mee gewacht en ben nu zo blij dat het kan! Is echt niet makkelijk als je het gevoel hebt helemaal geen tijd voor jezelf te hebben. Je batterij moet toch ergens ook weer even opladen hè!

woensdag 19 september 2018 om 19:23
Ik herken het wel hoor Teckeltje. Ik heb gelukkig wel familie dichtbij wonen, maar daanaast ook niemand in de buurt. Wij hebben toen ik zwanger was besloten te verhuizen richting onze familie, maar dat betekent dat onze vrienden nog allemaal in onze oude woonplaats wonen. Ik hoop dat ik straks wat andere moeders leer kennen als dochter naar de psz gaat.
Mocht je heel toevallig in de buurt wonen mag je hem altijd voor een uurtje hier brengen hoor, maar die kans is vast minimaal
Mocht je heel toevallig in de buurt wonen mag je hem altijd voor een uurtje hier brengen hoor, maar die kans is vast minimaal

woensdag 19 september 2018 om 19:42
Ik heb juist bij babyzwemmen een heel leuk contact opgedaan, haar zie ik nu na 2 jaar nog regelmatig en we passen allebei soms op elkaars zoons. Dat is dan ook gelijk de enige hier in het dorp, al kan ik in geval van nood altijd op de buren terugvallen.Teckeltje88 schreef: ↑19-09-2018 19:21Ja dat zou ik leuk vinden maar ik heb dus geen idee waar dat zou kunnen. Bij babyzwemmen is er iig nauwelijks contact.
Mijn ouders wonen een half uur verder maar vind ik eigenlijk niet geschikt voor langer dan 1-1,5 uur, met mijn schoonmoeder hebben we helemaal geen contact meer. Oja, mijn broer zou af en toe nog kunnen, maar dan ook liever voor nood dan omdat ik naar de kapper zou willen. Ik denk trouwens dat ik een bezoekje aan de kapper of een middagje shopprn helemaal geen goede reden vind voor een oppas, maar zo ben ik dan.

woensdag 19 september 2018 om 20:09
Goeie ideeen al voor traktaties. En die krokodil is wel heel gaaf!
Ik ken ook bijna geen andere moeders, wel jammer eigenlijk. Ik heb dan zelf ook geen yoga of zwemmen ofzo gedaan toen ik zwanger was.
Wel ga ik regelmatig naar de bieb naar boekstart, maar maak hooguit een praatje daar. Vooral bezig met zoon.
En contact leggen zonder een wijntje vind ik nog wel lastig
Kapper ed afspraken doe ik als mn vriend thuis is, zou daar ook niet zo snel oppas voor vragen. Ik vraag sowieso weinig oppas. Loslaten is lastig..
Als ik werk gaat zoon naar gastouder en heel af en toe logeert hij een nachtje bij schoonouders voor een avondje uit.
Ik ken ook bijna geen andere moeders, wel jammer eigenlijk. Ik heb dan zelf ook geen yoga of zwemmen ofzo gedaan toen ik zwanger was.
Wel ga ik regelmatig naar de bieb naar boekstart, maar maak hooguit een praatje daar. Vooral bezig met zoon.
En contact leggen zonder een wijntje vind ik nog wel lastig

Kapper ed afspraken doe ik als mn vriend thuis is, zou daar ook niet zo snel oppas voor vragen. Ik vraag sowieso weinig oppas. Loslaten is lastig..
Als ik werk gaat zoon naar gastouder en heel af en toe logeert hij een nachtje bij schoonouders voor een avondje uit.

woensdag 19 september 2018 om 20:25
@Teckeltje. Hier zelfde soort situatie met mijn moeder. Uurtje gaat nog wel maar als het langer oppassen is moet stiefvader ook thuis zijn.
In het weekend gaat zoon ook eigenlijk nooit naar een oppas trouwens. En naast Kdv gebruiken we dan vooral mijn ouders (gescheiden maar passen beide wel eens op) of mijn oudste broer(heeft zelf baby). Schoonouders lijken er geen zin in te hebben. Hun verlies. In onze vriendengroep zijn er nog 2 zwanger dus straks ongeveer zelfde schuitje.
In het weekend gaat zoon ook eigenlijk nooit naar een oppas trouwens. En naast Kdv gebruiken we dan vooral mijn ouders (gescheiden maar passen beide wel eens op) of mijn oudste broer(heeft zelf baby). Schoonouders lijken er geen zin in te hebben. Hun verlies. In onze vriendengroep zijn er nog 2 zwanger dus straks ongeveer zelfde schuitje.
donderdag 20 september 2018 om 06:33
Hier is het juist andersom, mijn eigen moeder past zoveel op de kleine van mijn zusje dat ze niet op de mijne wil passen. Dat vind ik dus echt niet leuk, vooral omdat ze daardoor een heel andere band met haar andere kleinkind(eren, er komt er nog eentje aan waar ze ook wel op gaat passen) krijgt. Dat is dus een familie-oorlog in de maak, want er komt een moment dat zoon dat door krijgt en dan ontplof ik echt.
Het is niet zozeer dat ik haar als oppas nodig heb, want zoon is in de schoonfamilie het enige kind en zij staan te springen om hem voor zichzelf te hebben.
Nou ben ik echt geen sociaal wonder, maar ook ik heb via babyzwemmen een vriendin opgedaan die hier om de hoek woont. Erg fijn, kinderen kunnen met elkaar spelen zodat wij lekker relaxt kunnen kletsen. Zij is net bevallen dus heb ook al aangeboden om de oudste een paar uur mee te nemen, kan zij even met de baby gaan liggen en ik hoef niet met zoon te spelen, dus win-win.
Het is niet zozeer dat ik haar als oppas nodig heb, want zoon is in de schoonfamilie het enige kind en zij staan te springen om hem voor zichzelf te hebben.
Nou ben ik echt geen sociaal wonder, maar ook ik heb via babyzwemmen een vriendin opgedaan die hier om de hoek woont. Erg fijn, kinderen kunnen met elkaar spelen zodat wij lekker relaxt kunnen kletsen. Zij is net bevallen dus heb ook al aangeboden om de oudste een paar uur mee te nemen, kan zij even met de baby gaan liggen en ik hoef niet met zoon te spelen, dus win-win.

donderdag 20 september 2018 om 06:40
@CHL ik denk dat het bij mijn schoonouders ook wringt dat ze van mij geen wekelijkse dag op mogen passen (mogen mijn ouders ook niet) en bij kinderen van schoonzus wel. Dus nu hebben ze flauwe smoesjes als we keer vragen of ze het leuk vinden om op te passen. Maar ja het is natuurlijk ook super ingewikkeld dat hij ipv kv borstvoeding uit de fles kreeg op verzoek en niet zomaar in bed in slaap viel ipv wiegend en ik niet wilde dat ze hem lieten huilen
.

donderdag 20 september 2018 om 07:26
Wat flauw aapje dat de schoonouders jullie keuze niet kunnen accepteren en dan zich zo gaan gedragen.
@chl, willen ze niet ook op jullie zoon passen?! Wat een bizar gedrag dat ze het ene kleinkind zo voortrekken op de andere, kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt. Heeft je zusje er zelf ook nooit iets van gezegd?
Ik mis ook vrienden in de buurt met kids die ongeveer even oud zijn. Maar laatst op de kinderboerderij kwam ik aan de klets met een leuke meid en een dochtertje van een half jaar jonger die nu ook zwanger is. We hebben nummers uitgewisseld dus wie weet gs ik met haar nog eens vaker afspreken. Op de zwanger en fit had ik de vorige x ook een leuke meid leren kennen maar die is een uur verderop gaan wonen....
Nu ben ik met zwangerschapszwemmen gestart, wie weet komt daar ook wel een nieuwe vriendschap uit!
@chl, willen ze niet ook op jullie zoon passen?! Wat een bizar gedrag dat ze het ene kleinkind zo voortrekken op de andere, kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt. Heeft je zusje er zelf ook nooit iets van gezegd?
Ik mis ook vrienden in de buurt met kids die ongeveer even oud zijn. Maar laatst op de kinderboerderij kwam ik aan de klets met een leuke meid en een dochtertje van een half jaar jonger die nu ook zwanger is. We hebben nummers uitgewisseld dus wie weet gs ik met haar nog eens vaker afspreken. Op de zwanger en fit had ik de vorige x ook een leuke meid leren kennen maar die is een uur verderop gaan wonen....
Nu ben ik met zwangerschapszwemmen gestart, wie weet komt daar ook wel een nieuwe vriendschap uit!

donderdag 20 september 2018 om 07:32
@huilen, ik moest gister dus huilen met Elsa erbij en dat heb ik op dezelfde manier gedaan als jullie omschreven. Benoemen dat mama even verdrietig is en dat het vanzelf weer overgaat. Ze bleef me maar knuffelen de kleine schat.
Toch vind ik het wel lastig, waarschijnlijk ook doordat ik zelf met zeer veel verdriet om me heen ben opgegroeid waarbij ik de rol had de rest te troosten. Ik moet nog leren wat daarin wel gezond is en niet maar het liefst zou ik vluchten en Elsa mijn tranen niet laten zien.
Hebben jullie ook van die dingen waar je tegenaan loopt door ervaringen van vroeger?
Toch vind ik het wel lastig, waarschijnlijk ook doordat ik zelf met zeer veel verdriet om me heen ben opgegroeid waarbij ik de rol had de rest te troosten. Ik moet nog leren wat daarin wel gezond is en niet maar het liefst zou ik vluchten en Elsa mijn tranen niet laten zien.
Hebben jullie ook van die dingen waar je tegenaan loopt door ervaringen van vroeger?

donderdag 20 september 2018 om 07:37
Ik vroeg me toch eens af hoeveel jullie dreumesen huilen. Ik vind (man en familie vinden dat ook) dat zoon veel huilt. Dit wisselt wel per dag maar hij huilt wel echt veel. Het ergste is als ik eten ah klaarmaken ben. Dan kan ie gewoon niet meer wachten. Hij is dan alleen stil te krijgen door hem eten te geven. Ik vind dat heel moeilijk. Wanneer gaan ze begrijpen dat je zegt ik ben ermee bezig je krijgt zo je hoeft er niet om te huilen. Ik moet er even bij zeggen dat ik sinds ik ernstige PE heb gehad ik heel slecht tegen harde geluiden kan en vooral als ik er lang aan blootgesteld wordt. Ik krijg dan een soort kortsluiting en hoofdpijn en het geluid moet stoppen anders word ik voor m'n gevoel 'gek'. Vandaar dat ik het huilen (hij huilt ook echt hard) heel moelijk vind.
donderdag 20 september 2018 om 07:38
@Envelop
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind als man en ik ruzie maken of zelfs maar kibbelen in de buurt van dochter.
Als er bij ons vroeger ruzie was tussen mijn ouders, werd er net gedaan alsof er niets was terwijl er een ijzige sfeer hing. Ik weet dus wel heel goed dat ik dát niet wil, maar hoe moet het dan wel. Zeg ik dan ook: papa en mama hebben ruzie maar het komt straks weer goed? Hoeveel leg je uit.. Of mag je helemaal niet ruziën in de buurt van je kinderen...?
Dat vind ik nog erg ingewikkeld, en merk dat ik daardoor ook dichtklap in ruzies en niet verder wil praten omdat ik dat dus niet wil doen met dochter erbij.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind als man en ik ruzie maken of zelfs maar kibbelen in de buurt van dochter.
Als er bij ons vroeger ruzie was tussen mijn ouders, werd er net gedaan alsof er niets was terwijl er een ijzige sfeer hing. Ik weet dus wel heel goed dat ik dát niet wil, maar hoe moet het dan wel. Zeg ik dan ook: papa en mama hebben ruzie maar het komt straks weer goed? Hoeveel leg je uit.. Of mag je helemaal niet ruziën in de buurt van je kinderen...?
Dat vind ik nog erg ingewikkeld, en merk dat ik daardoor ook dichtklap in ruzies en niet verder wil praten omdat ik dat dus niet wil doen met dochter erbij.
donderdag 20 september 2018 om 07:41
@teckeltje, wat naar dat je ook niet toekomt aan een moment voor jezelf. Ik weet niet meer wie het schreef maar ik vind een moment voor jezelf, vooral als je daar al tijden niet aan toekomt, een hele goede reden voor een oppas!
@update hier, ik heb het er met msn kort over gehad dat ik het niet trek in dit klustempo en dat we meer rust moeten creëren. Het komt er op neer dat hij dat pas wil als de keuken klaar is... hij geeft aan niet te kunnen relaxen als die zooi er nog staat en wil het heel graag afronden. Ik vind het maar lastig want hij kan alleen klussen als ik de rest in huis overneem (Elsa en het huishouden) en eigenlijk is dat door mn zwangerschap nu te zwaar. Vanavond gaan we het er wat beter over hebben want ik heb het idee dat hij straks overspannen thuis komt als hij in dit tempo doorgaat.
Mochten jullie nog tips hebben.....
@glitter, heb jij inmiddels al wat meer rust kunnen creëren? Al een beslissing over je bedrijf genomen?
@update hier, ik heb het er met msn kort over gehad dat ik het niet trek in dit klustempo en dat we meer rust moeten creëren. Het komt er op neer dat hij dat pas wil als de keuken klaar is... hij geeft aan niet te kunnen relaxen als die zooi er nog staat en wil het heel graag afronden. Ik vind het maar lastig want hij kan alleen klussen als ik de rest in huis overneem (Elsa en het huishouden) en eigenlijk is dat door mn zwangerschap nu te zwaar. Vanavond gaan we het er wat beter over hebben want ik heb het idee dat hij straks overspannen thuis komt als hij in dit tempo doorgaat.
Mochten jullie nog tips hebben.....
@glitter, heb jij inmiddels al wat meer rust kunnen creëren? Al een beslissing over je bedrijf genomen?
donderdag 20 september 2018 om 08:07
Mijn moeder vindt niet dat ze nichtje voortrekt op zoon, want ze krijgen in materieel opzicht evenveel. Alleen qua aandacht en liefde
Mijn zus denkt wat dat betreft alleen aan haar eigen portemonnee en vindt dat ik maar moet drammen, dan past mijn moeder heus wel op. Maar ja, ten eerste ben ik daar het type niet voor, het is graag of niet, en ten tweede is het overduidelijk dat het mijn moeder al teveel is.
@ huilen
Hier wordt vooral gehuild als er iets niet mag of hij zijn zin niet krijgt. Tsja, het hoort erbij denk ik.

Mijn zus denkt wat dat betreft alleen aan haar eigen portemonnee en vindt dat ik maar moet drammen, dan past mijn moeder heus wel op. Maar ja, ten eerste ben ik daar het type niet voor, het is graag of niet, en ten tweede is het overduidelijk dat het mijn moeder al teveel is.
@ huilen
Hier wordt vooral gehuild als er iets niet mag of hij zijn zin niet krijgt. Tsja, het hoort erbij denk ik.
donderdag 20 september 2018 om 08:19
Wat krom CHL dat ze geen verschil ziet tussen echte aandacht en materieel spul, lekker advies ook van je zus dat je maar moet gaan drammen 
@dudette, heel herkenbaar wbt ruzie maken, we hebben daar ook nog geen goede modus ingevonden.
@teckeltje wat naar met het huilen, vooral omdat het bij jou ook zoveel teweeg brengt. Lukt het je dan wel om rustig te blijven? Werkt afleiding ook niet? (Tv, soepstengel, favo knuffel of dergelijke).
Elsa huilt nauwelijks meer, alleen als ze iets graag wil wat niet kan/mag of als ze zich pijn heeft gedaan. Gelukkig duurt dat nooit lang. Ze was een huilbaby en ik hoop heel erg dat haar broertje dat niet is, daar krijg ik ook kortsluiting van...
Heeft hij altijd al veel gehuild?

@dudette, heel herkenbaar wbt ruzie maken, we hebben daar ook nog geen goede modus ingevonden.
@teckeltje wat naar met het huilen, vooral omdat het bij jou ook zoveel teweeg brengt. Lukt het je dan wel om rustig te blijven? Werkt afleiding ook niet? (Tv, soepstengel, favo knuffel of dergelijke).
Elsa huilt nauwelijks meer, alleen als ze iets graag wil wat niet kan/mag of als ze zich pijn heeft gedaan. Gelukkig duurt dat nooit lang. Ze was een huilbaby en ik hoop heel erg dat haar broertje dat niet is, daar krijg ik ook kortsluiting van...
Heeft hij altijd al veel gehuild?

donderdag 20 september 2018 om 08:21
@Teckeltje: Hier wordt eigenlijk alleen gehuild bij vermoeidheid en bij pijn. Dat laatste dus weer eerder indien sprake van vermoeidheid. Als ik aan het koken ben krijgt zoon trouwens alvast bordje met komkommer en wat fruit. Hij heeft na dag opvang gewoon honger en man is pas na zessen thuis. Ow en gisteren was het echt een zielig hoopje kind met bijna 39 graden koorts dus veel gejengel maar dat was begrijpelijk.
@Glitter: Je hebt keer link geplaatst van de spenen die je zoon had. Toen dacht ik die moet ik opslaan maar heb ik dus niet gedaan. Welke waren dat ook alweer.
@Envelop: familie/vrienden die wil helpen met de keuken zodat het eerder klaar is?
@Glitter: Je hebt keer link geplaatst van de spenen die je zoon had. Toen dacht ik die moet ik opslaan maar heb ik dus niet gedaan. Welke waren dat ook alweer.
@Envelop: familie/vrienden die wil helpen met de keuken zodat het eerder klaar is?