Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Grappig he dat al die kinderen zo ontzettend kunnen verschillen op meerdere vlakken. Vind je het lastig om met de borstvoeding gestopt te zijn of is het oké zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er wel enorm tegenop dat ze waarschijnlijk tegen de tijd dat de baby komt niet meer toe is aan een slaapje overdag, denk dat we dan de tv maar wat vaker gaan misbruiken voor een rustmoment...
Envelop schreef:
09-09-2018 21:10
Grappig he dat al die kinderen zo ontzettend kunnen verschillen op meerdere vlakken. Vind je het lastig om met de borstvoeding gestopt te zijn of is het oké zo?
Het is oke want was door de zwangerschap was het pijnlijk en bijna oo en vrijdag was ie aan het klooien en beet hard dus was ik er klaar mee.

De nachten dat hij hier lang sliep was trouwens wel met amper slaap overdag maarja dan is ie ook laatste paar uur niet te genieten.
@envelop en na een drie kwartier/uurtje zachtjes wakker maken?

Vanmiddag is eigenlijk boven verwachting goed gegaan. Hij werd uiteindelijk om 13:00 wakker (dus 2,5u geslapen!). Lekker boterhammen gegeten en gezellig gaan spelen. Na een uurtje was t wel veel huilen/zeuren dus toen zijn we gaan wandelen met de hond in t bos. Dat gaf wat afleiding. Eind vd middag nog even een boodschapje voor t avondeten en luiers kopen. Toen in bad gedaan (voor het eten want het eten duurde lang) en goed gegeten aan tafel om 1915 naar bed en niet meer gehoord. Zou zeggen ik probeer t morgen weer maar morgen is een beetje een gekke dag met dierenarts en tandarts en m’n ouders die gaan oppassen dus woensdag weer proberen :)

@op je in slaap vallen heeft zoon hier alleen in t begin gedaan óf als ie ziek is. Verder zit ie sowieso niet graag/lang op schoot. Heeft ie de rust niet voor. Al een dag na de geboorte tilde die zijn hoofdje op om rond te kijken als ie op je borst lag. Heel apart.
Onze zoon is echt een wervelwind. Maar als hij moe is of net wakker een ontzettende knuffelkont.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 21:24
Reden: Dubbel
86.47% gewijzigd
Ik heb trouwens dat meetmaatje besteld.. maar ik snap niets van dat ding.
Hoe werkt die?
Het was half 4 vannacht voor er geslapen werd. De zere billen en onzichtbare tandjes zijn niet tof...
Alle reacties Link kopieren
Oh fiona, hoe oud is jouw kindje ook alweer?
Jongste hier is bijna 16mnd en slaapt al 16wkn echt heel slecht en onrustig. Of ze komt 3x per nacht of ze is om 5u/5.15u wakker.. Man en ik zijn gesloopt.. (en ik vind t moederschap soms helemaal niet meer leuk even)
Geen aanwijsbare reden kunnen vinden en ik merk dat ik dat wel graag wil, het naar mezelf kunnen verklaren. Ze heeft 4 tandjes en 2 kiezen maar ik kan t moeilijk al 16 mnd op tandjes gooien ;-)
Vandaag echt ff een rotdag.. Overdag slaapt ze krap 1,5u..en ze is zelf ook moe maar wij zien ff geen oplossing. Wij roepen al n poos tegen elkaar dat het een fase is.. Wel n lange.. En verheugen ons op over 1,5wk..dan gaat ze een nachtje logeren en kunnen wij ff een nachtje doorslapen. Succes ook!

Hier ook een ikea-keukentje maar niet zo gepimpt hoor...;-)

Dekbedje 'mag' pas vanaf 2 jaar toch? Zijn er mensen die eerder zijn gestart?
Dekbedje inderdaad vanaf 2 jaar. En ja, eerder gestart, gisteren haha.
Toen ik bij hem keek voor ik zelf ging slapen, lag hij erop. Geen idee of hij er lekker ondee heeft gelegen.

Zoon wordt 5 oktober 2, dus die 3 weken moeten niet zo veel verschil maken lijkt me.


Ik moet ook zeggen dat zoon een lange fase van ongezelligheid heeft gehad, maar dat is sinds een kleine week helemaal voorbij. Vriend en ik zeiden het toevallig nog gister tegen elkaar.
Het is nu echt super leuk weer!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, hnt :bye: .

oef wat een gebroken nachten weer, sterkte!

Ik wil ook een speelkeukentje voor zoon, denk dat we dat met sinterklaas doen. Hij wil altijd meekijken en 't liefst ook meedoen als ik / wij kookt / koken. Maar dat zal ook wel door z'n eetlust komen :mrgreen: .

@dekbed: dacht ook dat dat onder de 2 wordt afgeraden. Maar als je ziet dat je kind wat eerder al rustig slaapt zou ik me daar niet veel van aantrekken toch? Die van ons woelt nog te veel, draait nog regelmatig 180 graden om, dus ja dan kan 't nog niet ;) .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Oudste sliep ineens veel rustiger onder n dekbed, bleef ineens liggen enzo maar was toen al wel 2..ben nu wat huiverig er voor, dus durf het nog niet aan. Ze is nog maar 16mnd immers
Zoon wil geen deken, slaapzak etc. Hij heeft wel een kussen ondanks dat ik weet dat dit ook wordt afgeraden.

@Obelix: Hier bijna 19 maanden en ook al die tijd slechte nachten. Ik merk wel dat Hoe slecht varieert maar zoon heeft duidelijk wel al last van tandjes voor wij ze daadwerkelijk zien.
Hier nog lekker in de puckabay 4 seizoenen.

Vraagje: Zijn hier dames die ook een poos na de zwangerschap/bevalling nog weer bekkenpijn ervaren?

Toen ik net begon met werken moest ik wel weer wat bewuster op mijn houding letten, maar heb ik er een hele poos geen last meer van gehad.
Nu sinds 3 weken heb ik weer meer bekkenpijn aan het einde van mijn werkdag. Ik snap niet zo goed waar dit vandaan komt. Heel toevallig is dit wel ongeveer tegelijkertijd met het minderen van mijn antidepressiva begonnen, maar kan me niet voorstellen dat dat ermee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
@teckel: ik heb even gekeken voor het bedje, wij hebben de Sundvik. We hebben toen ook gelijk een nieuw matras gehaald en die meteen in het ledikant gelegd wat in de babykamer bleef staan, dan kon die lekker lang luchten. Gaat de oudste ook nog naar een nieuwe kamer of blijft hij waar hij nu ligt?

Edit: zat net nog een keer te lezen, hier was het ledikant ook kaalgebeten, maar gelukkig maar aan een kant, dus we hebben hem andersom in de kamer gezet en nu zie je het niet meer :$ . Tegen de tijd dat dochter oud genoeg is om zich eraan te gaan storen, gok ik dat ze het ikea-ledikant kan krijgen omdat ik hoop dat zoon dan toch wel in een groot bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt hij ook al met kussen sinds hij een peuterbed heeft. Of nou ja, sindsdien heeft hij een eigen kussen (wel een babykussen van aerosleep materiaal). Daarvoor sliep hij eigenlijk al heel lang op mijn kussen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
10-09-2018 15:42
Hier nog lekker in de puckabay 4 seizoenen.

Vraagje: Zijn hier dames die ook een poos na de zwangerschap/bevalling nog weer bekkenpijn ervaren?

Toen ik net begon met werken moest ik wel weer wat bewuster op mijn houding letten, maar heb ik er een hele poos geen last meer van gehad.
Nu sinds 3 weken heb ik weer meer bekkenpijn aan het einde van mijn werkdag. Ik snap niet zo goed waar dit vandaan komt. Heel toevallig is dit wel ongeveer tegelijkertijd met het minderen van mijn antidepressiva begonnen, maar kan me niet voorstellen dat dat ermee te maken heeft.
Wat vervelend! Hier gelukkig geen last van gehad maar zou het kunnen dat je wat meer gespannen bent en daardoor weer klachten krijgt? Ik zou anders gewoon even contact zoeken met je fysio (neem tenminste aan dat je destijds ook bij de fysio bent geweest?) liever te vroeg aan de bel trekken dan er te lang mee rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat Elsa vanmiddag maar 30min heeft geslapen bij het middagslaapje op het kdv. Ik weet dat het niks helpt en misschien komt het wel extra door mn hormonen maar ik vind het echt heel erg dat het slapen overdag eruit lijkt te gaan, ik ben daar zo nog niet aan toe.... :cry:
Ooh envelop. Ik hoop dat dit maar tijdelijk is en je dochter toch weer meer gaat slapen.
Ze is naar mijn idee ook wel erg jong om ze te gaan skippen.

Na vakantie/jetlag/uitproberen, sloeg zoon ook ineens zn middagdutje over. Van 3 uur slaap naar niets. Was ik ook nog niet klaar voor.
Maar zijn normale ritme komt weer helemaal terug en slaapt ook weer elke middag, bijna 3 uur.

Ik hoop dat je dochter toch weer gaat slapen voor je! Helemaal met de baby op komst.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook sneeuwball, je verhaal geeft in elk geval hoop. Echter is Elsa wel een meisje die altijd al minder slaap nodig heeft gehad dan gemiddeld dus ik verwacht ook wel dat ze eerder dan gemiddeld stopt met het slaapje.

Het is voor mij ook een kwestie van accepteren en loslaten maar daar ben ik hiermee niet zo goed in merk ik :-$
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je er nog niet aan toe bent om het slaapje te skippen Envelop, vooral als je zwanger bent!
Kan daar ook zo van genieten, even wat tijd voor mezelf tussen de middag.
Casper en Emma op tv :-). Alleen volgens gids kro kindertijd (zapp extra)

Zoon deed vroeger hazenslaapje maar heeft nu middagdutje gelukkig nog nodig. Al was die dut vandaag van 10 tot half 1 dus zo bedtijd
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer! Over 2 weken precies is mijn kleine baby een dreumes.
Helaas heeft ze nu net besloten dat verlatingsangst niet aan haar voorbij kan gaan. Normaal gesproken kan ik erg veel hebben, maar ik lig al 2 dagen met koortsaanvallen en keelontsteking op bed en mijn lontje is daardoor een stukje korter.

Dit is toch echt een fase?? Ze ligt er nu net weer in, na een huilbui en daarna beneden even te hebben gespeeld. Manlief is van het uit de situatie halen van dochterlief en ik weet niet zo goed waar we echt goed aan doen. Laten huilen in ieder geval niet, dochter kent het standje normaal huilen ook niet. Het is een beetje jammeren of krijsen. Hoe pakken jullie dit aan?

Overdag gaat het slapen ook moeizaam, niet willen of zeer kort slapen, terwijl we zien dat ze echt moe is. Nu werkt haar verkoudheid ook niet echt mee en het doorkomen van een snijtand ( voortanden boven heeft ze nog niet, maar de tand ernaast komt al wel door) ook niet echt..

Ik hoop dat ze over 2 weken beter gemutst is en dat ik mezelf weer 100% voel.
@maartje thnx voor t kijken. Hier is de hele bovenrand helaas kaalgebeten. En aangezien we t bedje in blauw hadden geschilderd is dat nogal lelijk.
We hebben geloof ik gisteravond besloten dat we geen extra ledikant gaan kopen. Baby gaat toch eerst zes maand in de co sleeper (verwacht ik) en anders kan de co sleeper nog dicht en fungeren als bedje als baby voor als iemand het niet meer trekt om baby op de kamer te hebben. Dan kan oudste in z’n ledikant blijven, iig tot hij 2 jaar is. Kijken we daarna wel verder. Hij blijft trouwens op z’n eigen kamer. Heb wel al een extra commode gratis ergens vandaan geplukt. Vooral ook omdat zoons commode mijn make-up tafel wordt als hij klaar is ermee :)

@rosings wat zielig die billetjes en die tandjes :( hoop dat ze vannacht beter slaapt.

@envelop ik snap je he-le-maal alleen gaat t dus hier om van twee naar een slaapje. Ik hoop voor je dat het middagdutje nog even blijft. Wanneer ben je uitgerekend als ik vragen mag?

@chantilly wat vervelend van die verlatingsangst. We hebben dat hier (nog) niet zo gehad. Wel dus dat het slapen overdag sinds z’n eerste verjaardag wat minder gaat. Het inslapen dan vooral. Hij is verder over het algemeen ook zeer mopperig. Hier ook tanden erbij. Ik hoop indd dat dit een fase is! Als er ernstig gemopperd wordt en er is in mijn ogen niks (geen honger geen dorst schone broek en genoeg aandacht etc gehad) laat ik hem soms gewoon even. Vaak herpakt ie zich dan wel en gaat wat voor zichzelf doen. In bed laat ik hem soms even huilen maar dat is omdat hij vaak twee minuten huilt en dan slaapt. Als t langer duurt ga ik wel. Sterkte en beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft vandaag niet geslapen op het kdv (dacht half uur maar dat klopte dus niet). Was de hele dag vrolijk en is vanavond om half 8 zonder morren gaan slapen. Hier ben ik nog niet aan toe :cry:

Ik ben 8-12 uitgerekend.
Ow envelop ik heb met je te doen!! Spannend 8-12 :) ik 1-3.
Hoe oud is je dochter dan? Bij mij is m’n zoontje 18 maand als baby komt. Heel spannend vind ik t.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven