Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@chantilly, heel veel beterschap. Het is zeker een fase en ik hoop voor jullie dat een hele korte fase is.
Alle reacties Link kopieren
Die verlatingsangst (her)ken ik wel chantilly. Hier is t nog niet echt minder geworden helaas, dreumes is nu 17 maanden. Wat wel scheelt is dat hij veel meer begrijpt en ik mezelf echt heb aangeleerd hem te melden wat ik ga doen. 'Ik ben even boven,oke?' 'Mama is even op de wc, oke?' En dan wacht ik ook echt op zijn 'ja', want dan ontstaat er geen crisis bij hem. Met weggaan bij kdv of thuis bij de oppas laten blijft hij krijsen....tot ik weg ben en dan nog 1 minuut en is het over.
Met slapen heb ik wel echt 5min laten huilen, troosten totdat hij rustig is, 5min huilen, troosten enz. Dit duurde de eerste avond een uur, de 2e avond 1.5 uur en vanaf de 3e avond ging hij gewoon slapen.
Alle reacties Link kopieren
@envelop, hoe oud is je dochter nu? Werkt het niet om haar om de dag te laten slapen smiddags? Zodat ze dan een langere ruk maakt en de dag erna weer zonder dutje kan? Lijkt me minder energie kosten dan 'blij' zijn dat ze slaapt en haar een halfuur later alweer horen, terwijl je je daar nog niet op had ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is nu 19mnd, ik begrijp niet helemaal met wat je bedoeld met blij zijn dat ze slaapt en haar een half uur later weer horen.
Ik verwacht dat ze het nog wel een tijdje redt om op de woensdag en de vrijdag middags te slapen. Dat zijn de dagen na het kdv en dan is ze vaak wat vermoeider. Toen we van 2 naar 1 slaapje gingen heeft ze ook nog een tijdje op die dagen een extra slaapje gedaan.

Man zegt, terecht, laten we haar eerst maar eens een dikke week volgen en zien hoe het loopt voordat ik allemaal conclusies trek.
Alle andere veranderingen en fases die we hebben gehad kon ik makkelijk accepteren en loslaten maar van deze verandering beb ik echt een beetje down.

Maar goed, man heeft gelijk, we kijken het eerst eens 2 weken aan en dan zien we wel hoe het gaat.

Dochter is trouwens rond haar eerste jaar ook eenkennig geweest maar dat was hier gelukkig een hele korte fase van een week of twee. Het was toen vooral papa die alles moest doen en niet weg mocht...
Alle reacties Link kopieren
@teckeltje, dochter is dan 22mnd, net iets meer verschil dan bij jullie. Ik vind het ook best spannend!
Hier zit er straks 24 maanden tussen.

Ik geloof dat ik ook maar structureel die middagslaapje ga proberen in te korten. Ons Aapje slaapt al sinds half 8. Ik ben dat dus niet gewend haha en lig wakker. Ik lig er wel sinds half 2 langs maar dat is meer omdat ik hem toch hoor via babyfoon als hij kreunt tijdens draaien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je dat aapje? Half 8 is toch een mooie tijd om te gaan slapen?
Envelop schreef:
11-09-2018 06:28
Hoe bedoel je dat aapje? Half 8 is toch een mooie tijd om te gaan slapen?
Ja precies. Maar hij was gisteren dan ook al om half 1 klaar met zijn middagslaapje. Maar meneer heeft zo goed als doorgeslapen daarom voortaan maar zorgen dat hij na 14:00 niet meer slaapt overdag ;-) in de hoop dat dit doorzet.

Waar ik dagen ervoor ook ruim uur bezig was tot hij sliep, wad hij gisteren binnen 10 minuten vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo, had je hem ook eerder wakker gemaakt of gewoon wat eerder op bed gelegd?
Envelop schreef:
11-09-2018 07:20
Ah zo, had je hem ook eerder wakker gemaakt of gewoon wat eerder op bed gelegd?
Hij was bij de opvang maar had zondag slecht geslapen dus ze hadden hem om 10 al in bed gelegd.
Hallo mama’s,
Sorry even afwezig geweest, na geboorte zoon heel pittig geweest met ziekenhuis opname ect! Lang verhaal kort nu gaat alles weer goed gelukkig!
Ik ga weer lekker meelezen en schrijven!
Heb wel gelijk een een vraag!
Dochter nu 13 maanden wordt namelijk weer snachts om 04:00 wakker en dan is ze dus niet echt happy te noemen, haar in bed troosten geen zin, haar mee in bed nemen geen zin, ze wil niks en van jengelen gaat het over in boosheid en dan serieus echt over der toeren. Enige wat dus helpt is vervolgens haar papfles , is uiteindelijk onze eigen schuld want ze krijgt vanaf begin haar eerste fles in bed zodra ze wakker wordt, maar ik moet dit dus gaan doorbreken! Over 3 weken werken en dan kan ik niet snachts eerst Dochter om 04:00 hebben en daarna zoon!
Honger lijkt me sterk want ze eet savonds echt bizar veel en nog papfles! Ik dacht dus misschien ga ik het gewoon afbouwen dus smorgens als ze wakker wordt en gilt om fles steeds minder geven en dan gewoon beneden haar bord pap of boterham! Jullie nog andere tips? Ze moet toch een keer van die fles af. Smiddags krijgt ze gewoon halfvolle melk bij der boterham en savonds dan papfles. Iemand nog andere tips? Als ze namelijk gewoon 06:00 of 07:00 wakker wordt zou ik gelijk met haar naar beneden gaan maar ik ga natuurlijk niet om 4 of 5 uur aan ontbijt tafel zitten
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik kiezen voor de optie voor de meeste rust en haar een kleine fles geven om 04.00uur als ze daar om vraagt. Glitter is van de nachtelijke banaan, dat zou je ook kunnen proberen. Gaat ze daarna wel weer slapen? En ik zou niet zelf naar haar toe gaan maar je man dat laten doen, weet niet of je nog borstvoeding geeft maar jij hebt je handen dan al vol aan de baby lijkt me.

Wat naar dat jullie zo'n heftige start hebben gehad, hopelijk gaat het vanaf nu allemaal goed.
Envelop thanks nou dat is dus ook mijn idee, haar dan maar een klein flesje te geven en die maar minderen, ipv nu dan haar hele papfles. En dan gewoon 07:00 naar beneden en ontbijten en dan hopen dat ze snel weer gewoon slaapt tot 7 uur.
Ik geef beide geen bv, allebei fles kindjes.
Had ook nog gelijk een vraag voor jou, ik las dat jou dochter aan de puffers zit, hoe is dit begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles beter gaat Quest!

Hier kiezen we ook altijd voor een nachtfles, de weg van de minste weerstand. De banaan vond zoon niet grappig. De fles doet man, is 10 minuutjes werk en daarna slaapt iedereen weer lekker door. (Totdat dochter komt, maar dat mijn nachttaak) Is het een optie om de kinderen in de nacht te verdelen tussen jou en je man?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met het minderen niet te snel gaan zodat het geen strijd wordt, ik ben met dit soort zaken vooral van de weg met de minste weerstand omdat slaap hier heilig is. Gewoon kijken wat bij jullie werkt.

Elsa heeft peuterastma, ze hoeste nachts zo erg dat ze er wakker van werd en stikte er soms ook bijna in. In combinatie met benauwdheidsklachten (intrekken borstkas) hebben we twee soorten puffers. Morgens en avonds krijgt ze een ontstekingsremmende puf en als ze heel benauwd is geven we een verwijdende puf. Het gaat nu gelukkig weer goed zo op deze manier.

Vermoed je dat jullie kindje ook een puffer nodig heeft?
Maartje

Is ook wel mijn idee gewoon een flesje maken maar dan niet meer haar volledige papfles ze krijgt smorgens eigenlijk 180 + pap erin dat ben ik al gaan minderen omdat we nu met haar om half 8 gewoon beneden ontbijten dus ik was al bezig met afbouwen maar blijkbaar is dochter het daar niet mee eens en bedenkt dan gewoon dat 4 uur een mooie tijd is pffff

Nou we verdelen ze eigenlijk ook wel alleen is het bij ons boven eigenlijk 1 grote ruimte waar we nu tot na de verbouwing 2 kamers getimmerd hebben met gipswanden dus links en rechts van ons liggen de kindjes en als 1 van ons dus 1 van de kids doet ben je automatisch wakker.
Het is weer eens zo verwonderlijk dat ze altijd tot 7 uur min sliep en nu weer snachts om 4 uur het op een drift krijsen zet. Zoon van 9 weken slaapt beter haha!
Envelop

Dat is ook niet niks dat peuter astma zeg, lijkt me zo moeilijk jenkindje dan zo benauwd te zien, heeft ze het icm met evt allergieën? Of bij inspanning?

Ga zeker voorzichtig minderen want dochter trapt er toch niet in als je het voor turkey doet! Ze is sowieso nubin de fase ik wil en wel nu! Leuk zo een dreumes kanonne haha tot 2 weken geleden geen vuiltje aan de lucht ze was het zonnetje in huis!
Nou ik heb zelf astma en allergieën en op den duur begon dochter snachts ook te hoesten en hoorde haar wel eens piepend ademen, gelijk boven alle vloerbedekking eruit en laminaat gelegd alle stofzooi uit haar kamer gehaald. Lijkt nu beter te gaan maar van de week hadden we bij haar klein elektrisch kacheltje aan , jaren 30 huis dus wordt snel fris boven! En toen begon ze weer zo extreem te hoesten. We hebben al een puffer omdat ze paar weken terug een virus infectie had en ook heel benauwd was maar gebruik hem nu niet meer. Hoop eigenlijk dat haar het astma en allergieën bespaard blijven maar ik denk dat ze sowieso ergens wat aan allergieën heeft. Ze niest en hoest als reactie op huisstof / kat! Maar goed echt weten doen we dat pas als ze op latere leeftijd gecheckt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft inderdaad allergieën, van ei raakt ze in shock en krijgt ze dus geen lucht meer, waarschijnlijk van pinda ook (binnenkort provocatietest). Van hazelnoot krijgt ze alleen uitslag en daarnaast heeft ze nog wat intolerantie.
We krijgen nu wel speciaal anti allergeen beddengoed maar haar benauwdheid lijkt los te staan van allergieën.

Zo'n kacheltje lijkt me nu nog niet nodig toch? Hier ook een tochtig jaren 30 huis maar ik doe persoonlijk liever een extra slaapzak aan bij dochter ipv een kacheltje. Al snap ik dat dat met jullie baby erbij wellicht een ander verhaal is.
Oh jeetje envelop dat zijn ook niet zomaar allergieën, gelijk de heftige!
Ik had zelf vroeger ook eiwit allergie en bij de eerste keer dus ook in shock en men luchtwegen dicht en keel zwol op men moeder heeft doods angsten uitgestaan.
Durf dochter mede hierdoor dus ook geen eitje te voeren of pindakaas.
Maar schijnbaar zit eiwit ook in de vaccinaties ? Heb je daar bij dochter wat van gemerkt?
Nou kacheltje moest even want ik had dus alleen nog maar een zomer slaapzak voor haar een warmere moest ik aanschaffen gisteren gekocht! Want heb liever ook raampje open en dan dikker aangekleed. Maar van de week was het ineens snachts 14 graden op haar kamer.
Alle reacties Link kopieren
Het is juist beter om mogelijke allergieën in het eerste levensjaar wel te geven, de kans dat ze dan een allergie ontwikkelen is stukken kleiner en de reactie in het eerste levensjaar is zo goed als nooit levensbedreigend. Ik zou het met je zoontje dan ook zeker wel aanraden om te doen.

Er is één vaccinatie met eiwit maar dit is zover afgebroken dat er eigenlijk geen link meer met ei is. We hebben deze zonder problemen kunnen laten zetten gelukkig (was er wel bedacht op dat er iets mis kon gaan).
Heb je helemaal gelijk in envelop ik ben gewoon met dochter te voorzichtig , ergens voel ik me ook schuldig naar haar dat ze misschien straks alle ellende van mij heeft. Man is kerm gezond en ik heb allerlei allergieën eczeem en astma.
Dochter heeft ook geen top start gehad verborgen reflux verdacht op kma en dan van de winter heel heftig eczeem en zo wil ik dan proberen haar niet nog meer ellende te bezorgen maar uiteindelijk helpt het haar niet als ik haar blijf beschermen voor alles want dat kan uiteindelijk niet. Ze heeft van de week bij oma wafels op en nul reactie terwijl daar ook ei inzit dus zal wel gewoon prima zijn maar ben dan gewoon een doos.
Zoon ben ik nu al zoveel makkelijker moet ik toegeven ook al was zijn start niet optimaal.
Thanks envelop je post heeft me toch even wat vertrouwen gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ze al een keer een wafel gehad heeft en dat goed ging hoef je je toch geen zorgen meer te maken om een ei allergie? Bovendien is de kans niet veel groter dat zij het ook krijgt omdat jij het hebt gehad, al helemaal niet omdat je man geen allergieën heeft gehad.

Ik zou dr lekker een eitje geven en ook de pinda eens uittesten hoe dat gaat.
Dacht dat erfelijkend bij voedselallergieen mee viel. Las wel dat hooikoorts hoge erfelijkheidsfactor heeft. 80% kans als beide ouders het hebben, 50% bij 1 ouder.
Dankjewel voor de info dames! Had ik indd ook al gelezen.
Nou net paar stukjes ei op, snotneus en oven wrijven geen idee of het een allergische reactie was of gewoon een driftbui want ze zette het op een huilen wou uit der stoel en bij papa zitten! En niks meer eten Afbeelding

Die driftbuien fase met niet willen slapen en eigenlijk niks is goed duurt dat lang haha jeetje kreetje
Trouwens envelop, ik deed zoon wel naar zn kamer toen hij niet wilde slapen. Even een rustmomentje in ieder geval en hem de mogelijkheid geven tot slapen.

Nu gaat hij zelfs niet meer liggen als ik hem naar bed breng, maar even spelen en gaat hij zelf daarna in bed liggen.


Als ik zo lees van die allergieen, jewtke heftig zeg.
Hooikoorts is ook een grote kans zeg! Maar die wordt toch ook wel op latere leeftijd ontwikkeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven