Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Oudste ging hier op bepaalde leeftijd ook half uurtje liggen. Soms viel ze in slaap, soms niet.

Ik heb Zelf pas hooikoorts sinds mijn 18e ofzo, man al vanaf 5 denk ik. Maar man heeft wel meer allergieën voor bepaalde dieren enzo.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwball, het probleem als we haar middags maar bed brengen is dat ze dan avonds niet meer wil slapen voor 21.30uur. Ben het wel eens dat een rust moment belangrijk is, denk dat we daar de tv maar voor gaan misbruiken. Gelukkig kan ze soms ook best goed rustig zelf spelen met haar duplo bijvoorbeeld.

@quest, dat klinkt niet als een allergische reactie, dan zou je ook bv zwelling in het gezicht verwachten, extreem warm of een andere duidelijkere reactie. Ik zou er op vertrouwen dat het goed gaat!

@allergieën, wat ik van de allergoloog begreep is dat indien beide ouders een bepaalde allergie hebben het kind ook een verhoogde kans heeft. Dit kan tot uiting komen in een zelfde allergie maar ook in iets anders. Allergie, eczeem en astma zit allemaal in dezelfde "familie" dus als je het 1 hebt heb je ook een verhoogde kans om 1 van de andere 2 dingen te krijgen.

Man heeft astma gehad en wij hebben beide hooikoorts, daardoor hebben onze kids een verhoogde kans maar de kans is ook net zo groot dat de baby straks niks heeft. Als hij maar geen koemelk allergie heeft, dat is mijn grootste nachtmerrie want dat is in combinatie met de allergieën van Elsa niet te doen...
Alle reacties Link kopieren
Het is wat met die allergieën. Gelukkig was dochter na een jaar over de koemelkallergie heen gegroeid, maar daar is een pinda-allergie voor teruggekomen. In januari moeten we terug naar de kinderarts om te provoceren, hopelijk hoort ze bij die 10% die er overheen kan groeien. Wij hebben allebei geen allergiën, erfelijkheid zegt dus niet alles.

Wat betreft het slapen, ik leg dochter uiterlijk om 12 uur in bed, meestal eerder. Dan heeft ze een lange middag, maar daardoor hebben we met inslapen geen probleem. Voor de slechte inslapers is dat dus wel een tip, mits ze natuurlijk moe genoeg zijn om zo vroeg al te slapen.
Heftig hoor die allergieën!! Zoon heeft voor zover ik weet niks. M’n vriend en ik allebei wel voor stof en ik voor bepaalde fruit.

Vanmorgen voor t eerst sinds maanden weer wezen babyzwemmen in zo’n klasje. Hij was hartstikke bang en huilerig. Zo ken ik hem helemaal niet. Het leek wel of ie t eng vond dat ie niet bij de bodem kon. Omdat ie de laatste tijd alleen gewend is om te ‘zwemmen’ waar hij kan kruipen. Of met bandjes of in zo’n band te dobberen. Nou volgende week maar eens kijken of t beter gaat.

Wat ik me nog afvroeg: zoon vind het tegenwoordig echt super stom in de wandelwagen/buggy. Heel de tijd mopperen, hard gillen etc. Voorheen kon ik hem super makkelijk meenemen in de wagen en winkelen etc. Nu na een half uur is dus al zeer boos :( herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje, we hebben dezelfde zoon denk ik ;). Zowel qua zwemmen als wandelwagen enorm herkenbaar. Als ik hem uit de wagen haal blijkt trouwens dat hij ook niet zelf wil lopen, maar dat hij gedragen wil worden. Daar ga ik dus niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog een graadje erger, Teckeltje. Zoonlief heeft ‘the power of planking’ ontdekt en overstrekt zich helemaal als ik h in de wandelwagen wil zetten (of de kinderstoel/commode, winkelwagen, etc.) en dan krijg ik hem er dus gewoon niet in :hamer:

Gelukkig doet hij het tot nog toe niet als hij in de auto- of fietsstrook moet, maar grappig is het al niet meer. Ik kan moeilijk zijn benen breken om hem ergens in te krijgen en ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Nu wacht ik eigenlijk tot hij er toch in wil, niet in de kinderstoel = niet eten en wij wel en dan wil hij er na 5 minuten toch in. Niet in de wandelwagen = lopend mee en als hij moe wordt wil hij er wel in. Boodschappen doen vind ik nog het lastigste, want zitten in de kar zelf is geen optie omdat hij dan alle boodschappen openscheurt, dus ik heb hem nu een keer tussen mij en de kar in laten duwen, maar heb het idee dat ik hem daarmee beloon voor zijn dwarse gedrag. En ik heb hem ook al een keer (krijsend op standje 100) gedragen, maar daar word ik ook niet vrolijk van.
Alle reacties Link kopieren
@chl: misschien moet je het niet zien als stout gedrag, maar is hij er juist aan toe om meer zelf te doen en probeert hij het zo aan te geven.
Je geeft het zelf aan bij de buggy, hij wil lopen (en gaat dan zitten als hij moe is). Ik weet niet wat voor kinderstoel jullie hebben, maar hier een stokke en daar hebben we toen de beugel afgehaald, hij ging er gelijk in zitten toen hij er zelf in kon klimmen.
En met boodschappen hadden we toen expres ook altijd dingen op het lijstje die niet kapot konden en die hij zelf uit het schap kon pakken en in een mandje/wagentje kon doen (we hoeven tot dochter deze fase krijgt bijvoorbeeld geem vuilniszakken meer te kopen).
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
12-09-2018 11:35
@chl: misschien moet je het niet zien als stout gedrag, maar is hij er juist aan toe om meer zelf te doen en probeert hij het zo aan te geven.
Je geeft het zelf aan bij de buggy, hij wil lopen (en gaat dan zitten als hij moe is). Ik weet niet wat voor kinderstoel jullie hebben, maar hier een stokke en daar hebben we toen de beugel afgehaald, hij ging er gelijk in zitten toen hij er zelf in kon klimmen.
En met boodschappen hadden we toen expres ook altijd dingen op het lijstje die niet kapot konden en die hij zelf uit het schap kon pakken en in een mandje/wagentje kon doen (we hoeven tot dochter deze fase krijgt bijvoorbeeld geem vuilniszakken meer te kopen).
🤗🤗 geniaal!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook overduidelijk zo dat hij het zelf wil doen allemaal. Maar ik kan hem echt niet los laten in de winkel, dan trekt hij 30 zakken chips open en gaat er op staan dansen :puh:

En ook als hij dan lopend mee gaat, dan besluit hij dat hij naar de kinderboerderij wil ofzo en loopt doodleuk die kant uit.

Aankleden, ook zo’n drama sinds kort. Hij wil het perse zelf doen, maar dat kan hij helemaal nog niet. Dus of het is een hele strijd om hem aan te kleden, of hij probeert het eerst een half uur zelf, waarna hij helemaal gefrustreerd is omdat het niet lukt en dan is het alsnog een hele strijd.

Hij is in zijn hoofd veel verder dan in werkelijkheid. Zit ook iedere dag een uur te prutsen met zijn schoenen. Lukt ook nog niet natuurlijk.
@funnymiss ik moest hardop om je lachen Haha. Zoon kan nog niet zelf lopen, alleen aan de hand. Maar dat vertikt hij buiten. Dus moet wel in de wagen met honduitlaten etc. Ga hem idd niet dragen, ben je gek. 10kg schoon aan de haak incl zwangere buik en rugklachten. Nope :nope:

@maartje hilarisch die vuilniszakken!! :HA:

@chl ik herken dat wel hoor in z’n hoofd verder dan in z’n lijf/wat ie kan.

Momenteel hilarisch hier. Net een pakketje geleverd en daar zitten allemaal kleine piepschuimen bolletjes in. Zoon vindt het helemaal t einde. Doet me denk aan m’n werk in de gehandicaptenzorg en dat cliënten met bakken met rijst en macaroni bezig waren.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn ook om te lachen, die kinderen, maar afentoe maken ze me gek.
Zijn jullie dreumessen ook zo ijdel trouwens? Zoon is hier helemaal blij met zn schoenen.
Hij heeft van de zomer een paar sandalen gehad die hij absoluut niet aan wilde (bleef dan krijsen totdat ze weer uit mochten), exact dezelfde sandalen in een andere kleur wilde hij wel aan.
Nu moest hij 2 weken geleden nieuwe schoenen, dus ik ben met hem gaan passen, weer een heel duidelijke mening (krijsen of 'wauwwwww'). Ik een paar gekocht die we allebei goedkeurde. Dacht ik gisteren slim te zijn door dezelfde schoenen vast een maat groter te kopen. Deze stonden bovenop de kast. Dreumes wilde perse die nieuwe aan en zn oude niet meer :facepalm:.
Slaat nergens op, dus ik zn oude bovenop de kast gezet en die nieuwe op zolder weggezet. Is ie weer opnieuw he-le-maal blij met zn schoenen :biggrin:
funnymiss wijzigde dit bericht op 12-09-2018 12:49
2.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Qua aankleden doen we hier het shirt over zijn hoofd en laten hem zelf de armen erdoor doen. In het begin hielden we dan natuurlijk het shirt aan de onderkant vast zodat hij wat succes had, maar hij had dan wel het gevoel dat hij het zelf deed.
Alle reacties Link kopieren
Aankleden doe ik met het liedje: en de handjes zijn verdwenen, ik zie geen handjes meer, kijk daar zijn de handjes weer, kijk daar zijn ze weer. Hetzelfde met voetjes. Grote hit hier!
Alle reacties Link kopieren
Dat overstrekken omm de buggy niet in te gaan is heel herkenbaar. Het lukt me uiteindelijk toch om haar erin te snoeren maar makkelijk is het zeker niet. Natuurlijk mag ze soms ook lopen maar dat kan niet overal dus dan heeft ze pech. Dragen doe ik alleen voor kleine stukken maar dat wordt steeds lastiger dolr mn bekkeninstabilitieit.

Boodschappen laten we meestal bezorgen maar de laatste keer in de supermarkt was het ook een uitdaging, steeds staan in het zitje en eruit willen klimmen. Ik zet haar dan rustig 2px achter elkaar weer terug om het te leren maar gezellig is anders...
Ga het de volgende x proberen dat ze zelf een kinderkar mag duwen maar ik ben ook bang dat ze dan alle chips opentrekt en erop gaat dansen.

Vanmorgen zijn we voor het eerst bij "muziekles" geweest. Wat ontzettend leuk! Dansen, rennen, trommelen, verhalen vertellen, ze deden van alles en Elsa was helemaal in haar element.
Terug kwamen we langs een lunchtent waar we vaker heen gaan, toen ze doorkreeg dat we daar nu niet gingen eten ging ze op de natte straat op de grond liggen huilen. Pfff leuk hoor zo'n eigen willetje.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo inbreek, maar ik heb een vraagje.
Binnenkort krijgt mijn zoontje 2 vaccinaties: de BMR prik die hem beschermt tegen de bof, mazelen en rodehond en de MenC prik die hem beschermt tegen meningokokken C.
Klopt het dat een kind hier een week later ziekjes van kan worden? Wat is jullie ervaring hiermee?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
@aardbeitje: zijn dat de prikken bij 14 maanden? Die vielen hier heel erg mee. Ik hoor wisselende ervaringen, sommige kindjes kunnen er inderdaad een week later ziek van zijn, anderen hebben nergens last van.

@envelop: klinkt erg leuk die muziekles! ga eens kijken of hier in de buurt ook zoiets is!

Moet wel erg lachen om de acties van de dreumesjes :-D , o.a. met die "nieuwe" schoenen, haha!
happiness = reality - expectations
aardbeitje8 schreef:
12-09-2018 13:20
Sorry dat ik zo inbreek, maar ik heb een vraagje.
Binnenkort krijgt mijn zoontje 2 vaccinaties: de BMR prik die hem beschermt tegen de bof, mazelen en rodehond en de MenC prik die hem beschermt tegen meningokokken C.
Klopt het dat een kind hier een week later ziekjes van kan worden? Wat is jullie ervaring hiermee?


Dat was de vaccinatie waarbij ik bij dag 7 dacht dat onze dreumes beter was dan de rest en er geen last van had gekregen.

Dag 8 was mijn leven voorbij en werd mijn arrogantie afgestraft met koorts, kots en alleen op mij slapen zittend op de bank :-[
Dat eigen karretje laatst vond ik dus echt een ramp. Liet ie die staan en ging ervandoor. Ik vind grote kar fijner dan gaat hij gewoon in het grote deel.

Ik draag zoon wel als hij niet in kinderwagen wil. Met mijn buik nu niet in draagzak maar ringsling gaat prima en maakt het net wat lichter.

Zoon probeert zijn eigen sokken steeds aan te doen. Bij aankleden doe ik zijn hoofd en hij zijn armen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
12-09-2018 12:49
Qua aankleden doen we hier het shirt over zijn hoofd en laten hem zelf de armen erdoor doen. In het begin hielden we dan natuurlijk het shirt aan de onderkant vast zodat hij wat succes had, maar hij had dan wel het gevoel dat hij het zelf deed.
Zo deed ik het ook, hij stak ook altijd al netjes zijn armen uit met jas aantrekken, maar ineens is dat klaar.

Hij zit ook echt een uur per dag ofzo te oefenen met sokken/schoenen/jas aantrekken. In eerste instantie is dat wel lekker rustig, maar eindigt telkens in een zwaar gefrustreerd mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ziek kind na de BMR-prik, vanaf dag 8 geloof ik. Aansluitend kwamen er tanden door, dus dat waren een paar drama weken.

Drammen met de kinderwagen is ook bekend. Ik ben echt een paar weken veel minder met haar lopend op stap gegaan omdat ik anders steeds een krijsend kind in de wagen had. Dat ging over in de 'ik-wil-alleen-nog-maar-getild-worden-fase' en inmiddels loopt ze goed genoeg om geen wagen meer nodig te hebben.

Hebben jullie tips voor muggenbulten? Dochter is tijdens een logeerpartijtje helemaal lekgestoken, ze heeft zo'n 30 grote bulten in haar gezicht. Ze krabt er ook steeds aan, waardoor het nu wondjes worden. :-[
Alle reacties Link kopieren
De na-de-beet zalf van Kruidvat werkt heel goed!
Ik stip muggenbulten altijd aan met sudocrème, daar drogen ze van op. Wel alleen ‘s nachts, anders zit alles onder de sudocrème. Overdag gebruiken wij prik weg van VSM.

Ik heb net het halve internet leeg gekocht voor herfst/winterkleding voor zoon 🤦‍♀️ 😃
anoniem_63b6d0da2a158 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 14:58
Reden: Type fout
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@muggenbeten, toevallig hydrocortison ooit op recept gehad? Werkt fantastisch! Anders vsm prikweg.
Oja over die kleren. Hoeveel kopen jullie daarvan? Zoon heeft nu 4 nieuwe broeken en 3 die nog wel kunnen als 'reserve', 6 tshirts, 5 truien lange mouwen, 10 rompers, een dunne jas en een bodywarmer.
Alles past dus nog in 1 la van zn commode.
Terwijl dochter haar kast uitpuilt en ik zo 3 weken geen kleren van zou kunnen wassen. Voor zoon grijp ik dus zelfs weleens mis, als mn was is blijven liggen. Maar ik kan ook zo weinig leuke (en betaalbare) jongenskleding vinden. Jullie tips voor merken en hoeveelheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een zoon, maar ik kan meer dan genoeg leuks voor hem vinden, hoor! Kan gemakkelijk 2 weken niks wassen voor hem en dan zit ik zonder pyjama’s dus moet ik wel, maar kan ik nog best een weekje door qua gewone kleding.

Ik ben niet merkvast, op spijkerbroeken na, ik vind de jogjeans van name it echt fantastisch, lekker spul en ze zitten heel mooi. Ik koop ze eigenlijk telkens in de sale bij kleertjes.com, dan kosten ze ongeveer tussen de €10 en &15 dat vind ik nog wel te doen. Ik koop ook graag bij jayno.nl daar krijg je geloof ik 10 spaarpunten op iedere €1 en kun je weer inwisselen voor korting.
@schoenen zoon wil hier ook altijd z’n schoenen aan zodra hij ze ziet. Maar ik doe die alleen aan voor buiten spelen oid. Dus binnen moet ik ze verstoppen anders staat ie te eh-eh-eh-en om z’n schoenen die aanmoeten, zo trots dat ie schoenen heeft...

@bmr oh ik moet wel om je lachen hoor glitter. Ik bereid me op t ergste voor met die bmr prik. Nog twee maanden.

@kleren voor zoon ik heb meestal wel veel. Hij kan t maar 1 dag aan en wegens regelmatige poep ongelukken gemiddeld 2 rompers en broeken per dag. Ik vind rompers van Hema of Primark het fijnst. Die van Zeeman zijn erg stug. Verder qua kleding vind ik broeken van Hema of Zara heel fijn omdat zoon fijntjes is. Zeeman (en Zara en Hema ook) is dan weer heel fijn voor shirtjes, truien en vesten vind ik. H&m kom ik eiglk nooit. Primark heeft ook leuke dingen. Daarvan past eiglk alles goed bij zoon. Maar moet eerlijk toegeven dat m’n moeder het veelste leuk vindt om te shoppen voor zoon (en we hebben dezelfde smaak) dus veel hoef ik niet te kopen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven